Valmieras Ziņas

Jaunas zināšanas ir lielākā bagātība

Lasīšanas laiks: 4 min

Tā uzskata Mazsalacas vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā un informātikas skolotāja Zane Luste. Comenius pedagoģiskās pilnveides kursus viņa izmantojusi divreiz un tālākizglītošanos turpina. To, kā dažādas informācijas tehnoloģijas izmantot mūsdienu skolā un mācību procesā, viņa kopā ar kolēģiem no vairākām Eiropas valstīm mācījusies Spānijā.

“Pirms došanās uz kursiem gatavojos: mācījos izmantot savu planšetdatoru ar Android operētājsistēmu, apguvu tā lietošanu, lejupielādēju dažādas aplikācijas, pētīju to izmantošanas iespējas, pilnveidoju angļu valodas prasmes. No Latvijas šajā pedagoģiskās pilnveides programmā biju vienīgā. Grupā bijām 25 dalībnieki, visvairāk interesentu bija no Somijas. Es vienmēr vēlos uzzināt kaut ko jaunu par jauno. Skolā mācību darbā pagaidām nevaram izmantot planšetdatorus, jo tie nav pieejami, bet tagad es noteikti varu pamatot, kāpēc tie būtu nepieciešami,” stāstīja Zane Luste.

Viņa piebilda, ka

dalībai starptautiskā apmācību programmā ir trīs lieli plusi – jauna pieredze un zināšanas profesionālajā jomā, angļu valodas lietošana praksē, kas veicina tās tālākapguvi, kā arī satiktie cilvēki.

“Manis apmeklētie profesionālās pilnveides kursi sniedza ieskatu informācijas un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanā mūsdienu skolā, pielietojot planšetdatorus, kā arī daudz vairāk uzzināju par to izmantošanas iespējām ikdienas darbā. Skolotāji varēja apgūt mācīšanas prasmes, izmantojot planšetdatorus un dažādas multimediju iespējas. Tika sniegts ieskats par to, kā jauno tehnoloģiju izmantošana mācību stundās sekmīgi var attīstīt skolēnu komunikācijas spējas, radošumu, pētniecības prasmes. Kursu dalībnieki mācījās izmantot izglītojoša satura aplikācijas un interneta resursus.

Pieredzes  apmaiņa un komunikācija ar kursu dalībniekiem un pasniedzējiem aktīvi notiek pēc kursiem izveidotajā slēgtajā Facebook grupā.

Viens otram stāstām, kur atrast jaunu informāciju par, piemēram, dažādu operētājsistēmu – iPadAndroid un Windows izmantošanu. Apmaināmies ar literatūras avotiem un jaunākajām publikācijām, kas atrodamas starptautiskajos informācijas un komunikāciju tehnoloģiju speciālajos preses izdevumos, tiem avotiem, kas pieejami internetā,” stāstīja projekta dalībniece.

Tāpat viņa atklāja, ka mudinājusi arī citus Mazsalacas vidusskolas pedagogus interesēties par Comenius piedāvāto, meklēt katru iespēju pieteikties tālākizglītībai, jaunu iemaņu apgūšanai un sava redzējuma paplašināšanai. Izziņas kārā skolotāja priecājas, ka pāris kolēģes ir gatavas izmantot Erasmus+ piedāvājumu nākamajā mācību gadā. 

“Arī Spānijā notikušo kursu organizētāji veicināja kontaktu veidošanos starp dažādu valstu kolēģiem turpmākajām Erasmus+aktivitātēm un stratēģiskās partnerības projektiem. Varētu teikt, ka šādi tiek popularizētas starptautiskās skolotāju tālākizglītības iespējas, un tas nav mazsvarīgi. Kursu apmeklējums ir nopietns stimuls turpināt dalību dažādos projektos. Aprīlī kopā ar skolas direktori un angļu valodas skolotāju sagatavojām stratēģiskās partnerības projekta pieteikumu sadarbībai ar vairāku valstu skolām, kas, līdzīgi kā Mazsalacas vidusskola, atrodas vēsturiskās ēkās. Projekta aktivitātēs ir iekļauta arī mobilo ierīču un planšetdatoru izmantošana multimediju produktu veidošanā. Strādāju pie iecerētā eTwinning projekta nākamajam mācību gadam,” tā Zane Luste.

Pašlaik Mazsalacas vidusskolā informātikas stundas notiek gana atraktīvi – jaunieši var apgūt iemaņas animācijā un videomontāžā, izmantot planšetdatoru un mobilo telefonu iespējas multimediju materiālu veidošanā un koplietošanā.

“Izmantoju kursos iegūtās zināšanas. Skolēniem interesē jauno apgūt, jo mūsdienu jaunatne dzīvo šajās tehnoloģijās. Viņi tās pēta, izzina un darbojas ļoti aizrautīgi. Ja informāciju vajadzētu izlasīt grāmatās, viss neapšaubāmi notiktu gausāk, nekā izmantojot datoru vai planšetdatoru.

Arī es Spānijā ar milzīgu interesi un aizrautību klausījos pasniedzējus no Somijas, Slovēnijas, Igaunijas un Beļģijas, kuri ļoti daudz stāstīja par planšetdatoru kapacitāti: kā ērtāk izmantot planšetdatorus ikdienas darbā, kādas ir to priekšrocības un trūkumi salīdzinājumā ar citām informācijas un komunikāciju tehnoloģiju ierīcēm, kā jaunās tehnoloģijas integrēt mācību procesā. Tika demonstrēti praktiski piemēri un salīdzinātas pieredzes planšetdatoru izmantošanā dažādās valstīs. Notika diskusijas par dažādām pieejām planšetdatoru izmantošanā mūsdienu skolā.

Kursu saturu veiksmīgi papildināja vizīte vietējā somu privātskolā Colegio Finlandes.Tās laikā bija iespēja iepazīties ar Somijas izglītības sistēmu, vērot stundas pamatskolas klasēs, piedalīties angļu valodas stundā un redzēt reālu planšetdatoru izmantošanu pāru darbā, sekot līdzi ikdienas notikumiem skolā. Kursos bijām dalībnieki no 11 Eiropas valstīm – Beļģijas, Horvātijas, Igaunijas, Somijas, Grieķijas, Francijas, Polijas, Slovēnijas, Zviedrijas, Turcijas un Latvijas. Protams, ka pieredzes atšķiras, bet tas taču cilvēkus dara bagātākus. Kā jau teicu – mēs mācījāmies viens no otra un šo pieredzes apmaiņu turpinām,” uzsvēra Zane.

Pērnajā gadā Mazsalacas novads tika nosaukts par aktīvāko dalībnieku Lattelecom sociālās atbildības projektā “Pieslēdzies, Latvija!”.

Zane Luste šī projekta ietvaros jau trīs gadus vada informācijas un komunikāciju tehnoloģiju apguves nodarbības Mazsalacas novada iedzīvotājiem, kuri sasnieguši 50 gadu vecumu.

“Pedagoģiskās profesionālās pilnveides kursos apgūtās zināšanas izmantošu arī šajā darbā. Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju apguves kursos pamatā notiek datorapmācība, planšetdatoru apguve nav iekļauta, bet jau tagad saskaros ar situācijām – gados vecam cilvēkam uzdāvināts planšetdators, tas viņam lietošanai pat ir ērts, bet tā iespēju izmantošana jāmāca no nulles. Ir gandarījums, ka varu palīdzēt,” atzina Mazsalacas vidusskolas skolotāja.

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri