Valmieras Ziņas

Satiksmes ministrs atbalsta plānošanas reģiona pakalpojuma “Transports pēc pieprasījuma” ideju (1)

Lasīšanas laiks: 3 min

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) paudis konceptuālu atbalstu Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) idejai par pakalpojuma “Transports pēc pieprasījuma” realizēšanu, lai risinātu sabiedriskā transporta problēmas Vidzemē, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VPR sabiedrisko attiecību speciāliste Anita Āboliņa.

Pēc viņas teiktā, ministrs atzinis ieceri par labu esam un noticējis idejai, ka

pakalpojums “Transports pēc pieprasījuma” varētu aizstāt dažkārt pustukšo vai pat tukšo maršruta autobusu reisus,

kā rezultātā ļautu ne vien ietaupīt, bet arī nodrošināt iedzīvotājiem ērtākus pasažieru pārvadājumus. Ministrs arī atzinis, ka, iespējams, pakalpojuma pilotprojekts varētu tiks finansēts no mērķdotācijām sabiedriskajam transportam.

Pēc A.Āboliņas teiktā, VPR pēc platības ir lielākais reģions Latvijā ar zemu iedzīvotāju blīvumu un pastāv lieli attālumi starp viensētām, kā rezultātā samazinās sabiedriskā transporta intensitāte, jo sabiedriskā transporta reisi vairs nav ekonomiski izdevīgi.

Pēdējo četru gadu laikā sabiedriskā transporta nobraukums ir samazinājies vidēji no 6,9 miljoniem uz 6,5 miljoniem kilometru.

Vietējām un reģionālajām pašpārvaldēm jārod risinājumi, lai attīstītu publiski pieejamus, alternatīvus transporta pakalpojumus, nodrošinot savu iedzīvotāju un viesu brīvu pārvietošanos.

Attīstot alternatīvus transporta pakalpojumus, ir iespēja nodrošināt pārvietošanās iespējas tiem, kuriem to līdz šim liedzis tradicionālais sabiedriskais transports, kas darbojas atbilstoši “Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumam”. Turklāt, ieviešot jaunus risinājumus, jāseko arī Eiropas Savienības aicinājumam domāt par videi draudzīgu un ilgtspējīgu pārvietošanās veidu.

Kā pastāstīja A.Āboliņa,

ideja par pakalpojumu “Transports pēc pieprasījuma” aizgūta no citu valstu labās prakses piemēriem,

kur līdzīga rakstura problēmām jau atrasts risinājums. Vietās, kur sabiedriskais transports kursē neregulāri vai nekursē vispār, iedzīvotājiem tiek dota iespēja pieteikt individuālu braucienu sev vēlamā laikā, lai nokļūtu līdz tuvākajam reģiona centram, kur atrodas galvenās pakalpojumu saņemšanas vietas, piemēram, ārsts, skola, veikals, un līdzīgi. Pieteikties braucienam iespējams zvanot uz pakalpojumu sniegšanas centru vai piesakoties elektroniski interneta vietnē, pastāstīja VPR pārstāve.

Pēc viņas teiktā, pakalpojumu sniegšanas centra darbinieks saņemtos datus apkopo un sazinās ar pakalpojuma sniedzējiem par plānotajiem maršrutiem tuvākajās dienās.

Labās prakses piemēri ārvalstīs liecina, ka brauciens iedzīvotājiem neizmaksā vairāk nekā biļetes cena ierastajā maršrutā, braucot ar autobusu,

kamēr starpība tiek atlīdzināta vai nu no pašvaldības, vai valsts budžeta.

VPR ar jauno risinājumu iepazīstinājis arī sabiedriskā transporta pārvadātājus, kuriem radusies interese par potenciālā projekta ideju. Atsaucību patlaban paudis transporta uzņēmums A/S “Cata”, taču sarunas notiekot arī ar citiem pārvadātājiem. Kā norādīja A.Āboliņa, interesi par projektu izrādījuši arī citi plānošanas reģioni Latvijā un pat Igaunijā, kas izteikuši vēlmi pārņemt pieredzi no Vidzemes plānošanas reģiona sekmīga projekta īstenošanas gadījumā.

Tajā pašā laikā,

pakalpojuma “Transports pēc pieprasījuma” ieviešana un izmēģināšana prasa lielus finanšu ieguldījumus.

Pēc VPR pārstāves teiktā, cerības tiekot liktas uz Eiropas Savienības un citu ārējo finanšu palīdzības instrumentiem, jo attālināto reģionu stiprināšana un transporta problēmu risinājumu meklēšana joprojām ir aktuāla arī starptautiskajā līmenī.

“Transports pēc pieprasījuma” darba grupā patlaban darbojas Naukšēnu, Alūksnes, Madonas un Jaunpiebalgas novada pašvaldības, kuras arī izteikušas vēlmi kļūt par projekta pilotteritorijām, izmēģinot jauno pakalpojumu. Tāpat, sadarbībā ar transporta ekspertiem, Vidzemes plānošanas reģions izstrādājis anketas gan pašvaldību pārstāvjiem, gan iedzīvotājiem, kas dzīvo potenciālajās pilotteritorijās, lai apzinātu esošās problēmas ar sabiedriskā transporta izmantošanu, kā arī, lai gūtu apstiprinājumu, ka ne tikai pašvaldību pārstāvji, bet arī paši iedzīvotāji ir gatavi iesaistīties pakalpojuma pārbaudīšanā.

A.Āboliņa arī norādīja: “Kāds būtu optimālākais risinājums Vidzemē, par to vēl tiek plaši diskutēts, taču nav šaubu, ka arī paši iedzīvotāji, to paradumi un drosme izmēģināt jauna veida pakalpojums ir viens no nosacījumiem, lai ideja par Transports pēc pieprasījuma pāraugtu veiksmīgā projektā.”

    Maris Dreimanis - 17.12.2014

    ja man I U un ir 14 vietigs businjs un 7 vietigs minivens- varetu ari ta parvadat …butu darbs!

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Valmierā – Valmieras novada Dzimtsarakstu nodaļas (turpmāk – Iestāde) vadītāja vietnieku/-ci uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt civilstāvokļa aktu reģistrāciju, civilstāvokļa aktu reģistru (CAR) aktualizāciju, atjaunošanu; sagatavot atzinumus; • sagatavot, noformēt Iestādes dokumentus nodošanai arhīvā saskaņā ar lietu nomenklatūru un uzturēt iestādes CAR arhīvu atbilstoši normatīvajiem aktiem; veikt arhīva fonda kataloga aizpildīšanu un rūpēties par CAR grāmatu uzskaiti un glabāšanu; • sagatavot dokumentus citām institūcijām, juridiskām un fiziskām personām CAR jautājumos, t.sk., nosūtīšanai ārvalstu dzimtsarakstu nodaļām; • veikt apmeklētāju pieņemšanu Iestādes kompetencē esošajos jautājumos; sniegt konsultācijas CAR jautājumos; • vadīt svinīgu laulību, dzimšanas apliecību izsniegšanas, bērnības svētku ceremonijas; • veikt vēsturiski sastādīto CAR datorizētu apstrādi; un ja Tev ir: • izglītība un atbilstība Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likuma 12.panta trešās daļas prasībām; • zināšanas par valsts / pašvaldības darbību reglamentējošo normatīvo aktu piemērošanu, izpratne par CAR jautājumiem (par priekšrocību tiks uzskatīta pieredze vadošā amatā un līdzvērtīgas jomas darbā, t.sk., darbā ar arhīvu pēdējo 5 gadu laikā valsts vai pašvaldības iestādē); • prasmes un zināšanas juridisku dokumentu sagatavošanā, pārvaldībā, lietu arhivēšanā; • prasmes darbā ar digitālajiem rīkiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: izcilas saskarsmes un komunikācijas prasmes; vēlama publiskās uzstāšanās pieredze; augsta atbildības sajūta, uzmanība un precizitāte; spēja loģiski domāt un analizēt; organizatora spējas; prasme strādāt komandā un individuāli; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pilnas slodzes darbu (40 stundas nedēļā; summētais darba laiks, jo darbs arī noteiktās sestdienās); • pamatalgu pārbaudes laikā 1399 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1483 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, pamatojot motivāciju savas kandidatūras izvirzīšanai amatā, aprakstot Iestādes vadītāja vietnieka darbam nepieciešamās spējas un sev piemītošās spējas, kā arī darba devēja ieguvumu, pieņemot darbā attiecīgo pretendentu), augstākās izglītības dokumenta kopiju (pretendentiem, kuri izglītību ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā) lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā, ar norādi „Dzimtsarakstu nodaļas vadītāja vietnieka/-ces amatam” līdz 2025.gada 19.decembrim. Tālrunis papildus informācijai: 26444235. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26444235

Pievienojies mūsu komandai! Naukšēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā pirmsskolas izglītības skolotāju (38 stundu slodzi nedēļā (0,950 likme)) uz noteiktu laiku līdz 31.08.2026. Darba vietas adrese: “Naukšēnu skola”, Naukšēni, Naukšēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tu vēlies: • plānot un nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši Iestādes mērķim un uzdevumiem; • pārzināt mācību un audzināšanas darba saturu un mācību priekšmeta metodiku; un Tev ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • izpratne par izglītojamo vecumposmu attīstības īpatnībām un saskarsmes psiholoģijas likumsakarībām; • kompetences: labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; precizitāte un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; prasmes strādāt komandā, elastība; mēs piedāvājam: • iespējas piedalīties Iestādes izaugsmes veicināšanā un profesionālās pilnveidošanās iespējas; • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Par pedagogu darba samaksu”, 1566 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • labus darba apstākļus, aktīvu, dinamisku darbu un iespēju gūt jaunu pieredzi. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv ar norādi “Pirmsskolas izglītības skolotājs/-a” līdz 2025.gada 23.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26082207. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēnu skola, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-23 Kontaktpersona: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 26082207

Pievienojies mūsu komandai! Matīšu pamatskola (turpmāk – Skola) ar 2026.gada 1.janvāri aicina darbā latviešu valodas un literatūras skolotāju (nepilna darba slodze, iespējama amatu savienošana, pēc vienošanās, 5., 8., 9.klasēs, 11 stundas nedēļā) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Skolas iela 22, Matīši, Matīšu pagasts, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: pildīt skolotāja pienākumus, atbilstoši mācību priekšmeta Valsts izglītības standarta prasībām plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši Skolas mērķiem un uzdevumiem;  veidot lietišķu sadarbību ar Skolas darbiniekiem, izglītojamajiem, viņu vecākiem un citu institūciju darbiniekiem; attīstīt un pilnveidot savu profesionālo darbību, iespējas radoši izpausties un īstenot dažādas idejas, ņemt dalību projektos. un Jums ir:izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību” prasībām;  atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; kompetences: labas saskarsmes un komunikācijas prasmes, psiholoģiskā noturība; precizitāte un atbildība darbā. mēs piedāvājam: atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”, 1410 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas par vienu pedagoģisko likmi; iespēju veikt papildus pienākumus (ārpusklases darbs u.c.); darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; labus darba apstākļus atbalstošā, draudzīgā kolektīvā. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2025.gada 31.decembrim e-pastā: matisu.pamatskola@valmiera.edu.lv. Papildu informācijai: Skolas direktore Selga Skrastiņa: 28446862. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VISPĀRĒJĀS PAMATIZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Skolas iela 22, Matīši, Matīšu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-31 Kontaktpersona: matisu.pamatskola@valmiera.edu.lv 28446862

Mūsu partneri