Valmieras Ziņas

Pirmajā pusgadā Vidzemē konstatēti 2298 ugunsdrošības pārkāpumi (1)

Lasīšanas laiks: 4 min

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) ugunsdrošības inspektori, kā arī daļu un posteņu komandieri ik dienu veic plānotās un neplānotās ugunsdrošības pārbaudes dažādos objektos. Šā gada pirmajā pusgadā VUGD  Vidzemes reģiona brigāde (VRB) Vidzemē ugunsdrošības pārbaudes veica 665 objektos, kuros kopumā konstatēti 2298 pārkāpumi, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VUGD Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā speciāliste Vendija Pikše.

Lai nodrošinātu ugunsdrošības noteikumu prasību ievērošanu, regulāras pārbaudes notiek dažādās objektu grupās, piemēram – publiskajās ēkās, ražošanas un lauksaimniecības  objektos, tirdzniecības un pakalpojumu objektos, dzīvojamā sektorā u.c.

Visvairāk ugunsdrošības noteikumu pārkāpumi vienā objektā šogad ir konstatēti tieši dzīvojamā sektorā – vidēji 4,8 pārkāpumi, tad seko hosteļi, viesnīcas, atpūtas bāzes un kempingi ar 3,8 pārkāpumiem objektā, kā arī dažādas kultūras iestādes, kurās vidēji katrā tiek konstatēti 3,7 pārkāpumi.

VUGD VRB brigādes komandiera vietnieks Andrejs Rjabkovs skaidro: “Pārbaudītajos dzīvojamā sektora objektos Vidzemē ļoti bieži nav veiktas elektroinstalāciju pārbaudes, kas ir jāveic reizi desmit gados, kā arī nav veiktas elektroinstalāciju kontaktu savienojumu kvalitātes pārbaudes ar termokameru.

Ļoti bieži arī objektos, kas ir augstāki par diviem stāviem, kāpņu telpas nav nodrošinātas ar attiecīgā stāva numuru, kā to nosaka ugunsdrošības prasības.

Savukārt hosteļos, viesnīcās, atpūtas bāzēs un kempingos veiktās pārbaudes parāda, ka biežākie un būtiskākie ugunsdrošības noteikumu pārkāpumi ir saistīti ar to, ka nav veiktas elektroinstalāciju, kā arī apkures iekārtu, ierīču, dūmvadu un dabīgās ventilācijas kanālu tehniskā stāvokļa pārbaudes, kuras jāveic reizi piecos gados.”

Pirmajā pusgadā veiktās pārbaudes kultūras iestādēs (t.sk. teātri, muzeji, kultūras nami un tml.) Vidzemē parāda, ka visvairāk tiek grēkots ar evakuācijas ceļu platuma samazināšanu (piekrāmēti evakuācijas ceļi, ievietotas papildus sēdvietas – vairāk nekā paredzēts projektā), evakuācijas izeju durvis nav viegli atveramas no iekšpuses, kā arī objektu darbinieki nepārzina cilvēku evakuācijas kārtību ugunsgrēka gadījumā.

A.Rjabkovs uzsver, ka lai arī šādos objektos Vidzemē jau notiek pastiprinātas neplānotās pārbaudes, tās turpināsies līdz septembra beigām, jo VUGD mērķis ir padarīt vidi ikvienam sabiedrības loceklim drošāku, izskaidrot, lai objektu un ēku īpašnieki izprastu, kādēļ ugunsdrošības noteikumos ir iekļautas noteiktas prasības un tās arī ieviestu.

Pirmajā pusgadā Alūksnes daļas amatpersonas veica 80 pārbaudes un konstatēti 262 ugunsdrošības noteikumu pārkāpumi, Cēsu daļa – 100 pārbaudes un konstatēti 203 pārkāpumi, Gulbenē – 59 pārbaudes un 164 pārkāpumi, Limbažos 95 pārbaudes un 170 pārkāpumi, Madonā 176 pārbaudes un 372 pārkāpumi, Valkas daļas amatpersonas veikušas 32 pārbaudes un konstatēti 87 pārkāpumi, savukārt Valmieras daļā veiktas 119 pārbaudes un konstatēti 1023 pārkāpumi.

Lai uzlabotu un pilnveidotu situāciju ugunsdrošības jomā un pamatojoties uz ugunsdrošības stāvokļa ievērošanas analīzi un risku izvērtējumu, tostarp arī analizējot ugunsgrēku izcelšanās iemeslus, VUGD VRB katru gadu nosaka papildu pārbaudāmo objektu grupas, kurās tiek veiktas ugunsdrošības pārbaudes. Šogad Alūksnes pusē papildus tiek pārbaudīti lauksaimniecības objekti, Cēsīs ražošanas objekti, kuri nav saistīti ar kokapstrādi, savukārt Gulbenē  tirdzniecības un pakalpojumu objekti, kuros var atrasties vairāk par 100 cilvēkiem, kā arī autoservisi. Madonas pusē amatpersonu uzmanības lokā ir sociālās un veselības aprūpes iestādes, Valkā un Limbažos – kultūras un mākslas iestādes, savukārt Valmierā un tās apkārtnē – hosteļi, viesnīcas, atpūtas bāzes un kempingi, kuros nakšņo cilvēki un var atrasties vairāk par 50 cilvēkiem. Valmierā pārbaudes tiek veiktas arī tirdzniecības objektos, kuros var atrasties vairāk par 100 cilvēkiem.

Pirms plānveida ugunsdrošības pārbaudes veikšanas, VUGD amatpersonas sazinās ar pārbaudāmā objekta pārstāvi, lai vienotos par pārbaudes laiku. Ierodoties uz pārbaudi, amatpersonai ir jānosauc savs uzvārds, amats un jāuzrāda dienesta apliecība. Savukārt, pēc pārbaudes noslēguma amatpersona informēs par ugunsdrošību objektā atbildīgo personu par ugunsdrošības pārbaudes rezultātiem. Līdztekus valsts ugunsdrošības uzraudzības ietvaros, VUGD amatpersonas objektos veic arī neplānotās ugunsdrošības pārbaudes, kur objektu atbildīgās personas netiek informētas par šādu pārbaužu veikšanu. Konstatējot ugunsdrošības prasību pārkāpumus, kas nerada tiešus ugunsgrēka izcelšanās draudus, VUGD amatpersona sastāda pārbaudes aktu, kurā tiek norādīti konstatētie pārkāpumi un termiņi to novēršanai. Ja pārbaudē tiek konstatēti būtiski ugunsdrošības prasību pārkāpumi, kas rada tiešus ugunsgrēka izcelšanās draudus, tad amatpersona var arī pieņemt lēmumu par objekta darbības apturēšanu.

VUGD atgādina, ka laika posmā no 1.augusta līdz 31.oktobrim VUGD VRB amatpersonas aktīvi konsultēs iedzīvotājus, apsekojot dzīvojamā sektora objektus. Amatpersonas izskaidros iedzīvotājiem ugunsdrošības prasības mājokļos, kā arī sniegs noderīgu informāciju, kas jāievēro, lai novērstu ugunsgrēkus, piemēram, par dūmu detektoru uzstādīšanu. VUGD aicina Iedzīvotājus  uzdot sev interesējošos jautājumus un saņemt bezmaksas konsultācijas.

    6YQK45U3 www.yandex.ru - 22.02.2020

    6YQK45U3 http://www.yandex.ru

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes štābs VALMIERĀ piedāvā darbu VECĀKAJAM KOMUNIKĀCIJAS SPECIĀLISTAM UZ NOTEIKTU LAIKU Darba pienākumi:  Nodrošināt sabiedrības informēšanu par Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes aktivitātēm; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus; Veikt preses monitoringu; Nodrošināt informatīvo materiālu, vizualizāciju izstrādi; Iesaistīties publisko pasākumu organizēšanā; Nodrošināt mājas lapas un sociālo tīklu lapu satura organizēšanu, plānošanu, papildināšanu; Veikt pasākumu fotografēšanu, foto apstrādi, foto un video arhīva uzturēšanu. Pamatprasības: 1.līmeņa profesionālā augstākā vai augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, psiholoģijā u.c.), var būt pēdējo kursu students (pieredze līdzīgā darbā tiks uzskatīta par priekšrocību); Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas;  Labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām un pieredze darbā ar sociālo tīklu kontu administrēšanu, satura veidošanu;  Profesionālas iemaņas un pieredze informatīvu, publicitātes un reprezentatīvo materiālu sagatavošanā;  Prasme foto/video materiālu apstrādē, vizualizāciju veidošanu, izmantojot tādus tiešsaistes rīkus kā Canva utml. Augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vecākais komunikāciju speciālists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.12.2025. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi iesūtīt uz epastu Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Aicina komandai pievienoties C vai C1 transportlīdzekļu vadītājus ar iespēju iegūt D kategorijas vadītāja kvalifikāciju.  APMĀCĪBU SĀKUMS 2026. GADA 13. MARTĀ PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība; vismaz 24 gadi; C vai C1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība; vēlama pieredze, vadot B, C vai C1 kategorijas transportlīdzekli; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; latviešu valodas un vēlamas svešvalodas zināšanas atbilstoši darba raksturam. APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS: uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums; finansiālais atbalsts: 100% sedz uzņēmums; apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības 20 h (ja ir iegūta C1 kategorija) vai 12h (ja ir iegūta C kategorija), CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95 kods); apmācību izmaksu pilnīgai dzēšanai, uzņēmumā nepārtraukti jānostrādā vismaz 2 gadi. DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku; darbs ar kases aparātu; biļešu pārdošana pasažieriem; kvalitatīva pasažieru apkalpošana. UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā; darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle; darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas); daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu; iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā; veselības apdrošināšanas iespējas; pilnas sociālās garantijas; 95. koda apmācības; apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas; dinamisku un profesionālu darba vidi. CV iesniegt sūtot elektroniski uz norādīto e-pasta adresi: info@vtu-valmiera.lv vai SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts,Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220). Informācijai zvanīt uz norādīto tālr.nr. 29231565. Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: KRAVAS AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-03-13 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Finanšu un ekonomikas nodaļas budžeta ekonomistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • piedalīties budžeta tāmju sagatavošanā pārziņā esošajām Pašvaldības iestādēm; • kontrolēt un analizēt pārziņā esošo Pašvaldības iestāžu apstiprinātā gada budžeta izpildi, kā arī konsultēt jautājumos par budžeta sastādīšanu; • veikt maksas pakalpojumu cenu aprēķinus pārziņā esošām iestādēm; • piedalīties ar pārziņā esošām iestādēm saistīto Eiropas Savienības struktūrfondu un citu politiku instrumentu līdzfinansēto projektu finanšu plānošanā, datu precīzā uzskaitē un naudas plūsmas kontrolē; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība ekonomikas, finanšu vai grāmatvedības jomā; • ne mazāk kā 2 gadu iepriekšēja profesionālā darba pieredze finanšu jomā; • ar darba jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un finanšu procesu izpratne; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: augsta atbildība, precizitāte, analītiska domāšana, labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties atbildību; • teicamas iemaņas darbā ar MS Office programmām (t.sk. Word, Excel), kā arī ar kādu no grāmatvedības uzskaites datorprogrammām. Kā priekšrocība tiks uzskatīta iepriekšēja darba pieredze ar programmām Horizon un/vai MicroStrategy; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā budžeta ekonomista/-es amatam” līdz 2025.gada 11.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BUDŽETA EKONOMISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri