Valmieras Ziņas

Vidzemes slimnīcā atvērta pārbūvētā hronisko pacientu aprūpes nodaļa

Lasīšanas laiks: 3 min

Turpinot darbu pie Vidzemes slimnīcas infrastruktūras uzlabošanas, A korpusa 1. stāvā atvērta pārbūvētā hronisko pacientu aprūpes nodaļa, kurā tiek uzņemti un ārstēti hronisko slimību pacienti, paliatīvās aprūpes pacienti un īslaicīgās sociālās aprūpes pacienti.  

Pacienti ar hronisku saslimšanu – sirds un asinsvadu slimības, onkoloģiskās saslimšanas, elpošanas sistēmas slimības un citu – paasinājumu vai komplikācijām šai nodaļā tiek stacionēti, kad turpmākai atlabšanai vairs nav nepieciešama sarežģīta ārstēšana vai ķirurģiska iejaukšanās. Šie pacienti nodaļā parasti nonāk no citām slimnīcas nodaļām. Atsevišķos gadījumos pacientus nodaļā stacionē no mājām ar ģimenes ārsta nosūtījumu. Hronisko slimību pacienti nodaļā tiek ievietoti uz laiku līdz 10 dienām.

“Savukārt paliatīvās aprūpes pakalpojumu”, stāsta nodaļas ārste Baiba Kreitenberga, “sniedzam pacientiem ar neārstējamām, progresējošam slimībām, visbiežāk onkoloģiskām. Strādājam komandā: terapeits, sāpju terapeits, māsa, māsas palīgs, sociālā darbiniece un kapelāne. Mūsu galvenais uzdevums – nodrošināt pacientam cieņpilnu dzīves nogali, katram piemeklējot visefektīvāko atsāpināšanu, higiēnas līdzekļus un medicīniskos materiālus”.

Paliatīvās aprūpes pacientus nodaļā  stacionē ar ģimenes ārsta vai onkologa nosūtījumu atbilstoši noteiktām diagnozēm uz laiku līdz 7 dienām.

Pārbūvētajā nodaļā vairākas gultas atvēlētas arī īslaicīgās sociālās aprūpes pacientiem – vientuļajiem Valmieras iedzīvotājiem, kuru veselības stāvokļa vai citu iemeslu dēļ attiecīgu aprūpi nav iespējams nodrošināt dzīvesvietā.

 “Nodaļas pārbūvi”, uzsver Vidzemes slimnīcas valdes priekšsēdētājs Uģis Muskovs, “gaidījām visi – gan personāls, gan pacienti un viņu piederīgie. Hronisko slimību pacientu un paliatīvo pacientu aprūpes pakalpojumi Vidzemē ir tikpat pieprasīti kā visā valstī.  Tāpēc prieks ne tikai par labiekārtotajām telpām un ērtajiem darba apstākļiem personālam, bet arī par iespēju paplašināt nodaļu līdz 25 gultasvietām līdzšinējo 15 gultu vietā”.

Visas jaunās palātas iekārtotas un aprīkotas, ņemot vērā pacientu īpašās vajadzības un aprūpes specifiku. Lai varētu nodrošināt pacientu kvalitatīvu aprūpi nodaļā, kurā vairākums pacientu ir guloši, palielināts arī māsu un māsu palīgu skaits – tagad dienā nodaļā strādā divas māsas un divi māsu palīgi, pieejama sociālā darbiniece un kapelāne.

Sociālā darbiniece konsultē pacientus un  praktiski palīdz sakārtot dokumentus, kad nepieciešams saņemt valsts vai pašvaldības sniegtus sociālos pakalpojumus vai sociālo palīdzību. Rūpējoties par pacientu un viņu tuvinieku morālu stiprināšanu, nodaļā iekārtota arī kapela, kur klusumā un mierā ar kapelāni pārrunāt īpašo situāciju.

Hronisko pacientu aprūpes nodaļas pārbūves projekta autors  ir SIA “virtu”.  Būvdarbus veica būvfirma “Bazalsco”.  Būvniecības izmaksas ir 799 401 eiro, no tiem Vidzemes slimnīcas līdzmaksājums – 47 964 eiro.

Pārbūves darbi un  iekārtu iegāde tiek veikta Projekta Nr. 9.3.2.0/17/I/006  “Kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības uzlabošana Vidzemes slimnīcā, attīstot veselības aprūpes infrastruktūru” ietvaros, kuru līdzfinansē  Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF) 85% apmērā, bet 9% ir valsts budžeta finansējums.

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Valmierā – Valmieras novada Dzimtsarakstu nodaļas (turpmāk – Iestāde) vadītāja vietnieku/-ci uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt civilstāvokļa aktu reģistrāciju, civilstāvokļa aktu reģistru (CAR) aktualizāciju, atjaunošanu; sagatavot atzinumus; • sagatavot, noformēt Iestādes dokumentus nodošanai arhīvā saskaņā ar lietu nomenklatūru un uzturēt iestādes CAR arhīvu atbilstoši normatīvajiem aktiem; veikt arhīva fonda kataloga aizpildīšanu un rūpēties par CAR grāmatu uzskaiti un glabāšanu; • sagatavot dokumentus citām institūcijām, juridiskām un fiziskām personām CAR jautājumos, t.sk., nosūtīšanai ārvalstu dzimtsarakstu nodaļām; • veikt apmeklētāju pieņemšanu Iestādes kompetencē esošajos jautājumos; sniegt konsultācijas CAR jautājumos; • vadīt svinīgu laulību, dzimšanas apliecību izsniegšanas, bērnības svētku ceremonijas; • veikt vēsturiski sastādīto CAR datorizētu apstrādi; un ja Tev ir: • izglītība un atbilstība Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likuma 12.panta trešās daļas prasībām; • zināšanas par valsts / pašvaldības darbību reglamentējošo normatīvo aktu piemērošanu, izpratne par CAR jautājumiem (par priekšrocību tiks uzskatīta pieredze vadošā amatā un līdzvērtīgas jomas darbā, t.sk., darbā ar arhīvu pēdējo 5 gadu laikā valsts vai pašvaldības iestādē); • prasmes un zināšanas juridisku dokumentu sagatavošanā, pārvaldībā, lietu arhivēšanā; • prasmes darbā ar digitālajiem rīkiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: izcilas saskarsmes un komunikācijas prasmes; vēlama publiskās uzstāšanās pieredze; augsta atbildības sajūta, uzmanība un precizitāte; spēja loģiski domāt un analizēt; organizatora spējas; prasme strādāt komandā un individuāli; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pilnas slodzes darbu (40 stundas nedēļā; summētais darba laiks, jo darbs arī noteiktās sestdienās); • pamatalgu pārbaudes laikā 1399 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1483 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, pamatojot motivāciju savas kandidatūras izvirzīšanai amatā, aprakstot Iestādes vadītāja vietnieka darbam nepieciešamās spējas un sev piemītošās spējas, kā arī darba devēja ieguvumu, pieņemot darbā attiecīgo pretendentu), augstākās izglītības dokumenta kopiju (pretendentiem, kuri izglītību ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā) lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā, ar norādi „Dzimtsarakstu nodaļas vadītāja vietnieka/-ces amatam” līdz 2025.gada 19.decembrim. Tālrunis papildus informācijai: 26444235. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26444235

Pievienojies mūsu komandai! Naukšēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā pirmsskolas izglītības skolotāju (38 stundu slodzi nedēļā (0,950 likme)) uz noteiktu laiku līdz 31.08.2026. Darba vietas adrese: “Naukšēnu skola”, Naukšēni, Naukšēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tu vēlies: • plānot un nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši Iestādes mērķim un uzdevumiem; • pārzināt mācību un audzināšanas darba saturu un mācību priekšmeta metodiku; un Tev ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • izpratne par izglītojamo vecumposmu attīstības īpatnībām un saskarsmes psiholoģijas likumsakarībām; • kompetences: labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; precizitāte un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; prasmes strādāt komandā, elastība; mēs piedāvājam: • iespējas piedalīties Iestādes izaugsmes veicināšanā un profesionālās pilnveidošanās iespējas; • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Par pedagogu darba samaksu”, 1566 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • labus darba apstākļus, aktīvu, dinamisku darbu un iespēju gūt jaunu pieredzi. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv ar norādi “Pirmsskolas izglītības skolotājs/-a” līdz 2025.gada 23.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26082207. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēnu skola, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-23 Kontaktpersona: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 26082207

Mūsu partneri