Valmieras Ziņas

Vidzemē nostrādāja visas trauksmes sirēnas

Lasīšanas laiks: 3 min

Otrdien, 22. novembrī, Vidzemē, pārbaudot valsts agrīnās brīdināšanas sistēmas tehnisko gatavību – trauksmes sirēnu tehnisko stāvokli, iespējamos bojājumus vai traucējumus sirēnu darbībā un to skaņas signāla dzirdamību, nostrādāja visas 28 Vidzemē izvietotās trauksmes sirēnas, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VUGD Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā inspektore Sandra Vējiņa.

 „Lai izplatītu brīdinājumu iedzīvotājiem dabas vai tehnogēnās katastrofas vai tās draudu gadījumā, Latvijā ir izvietotas trauksmes sirēnas. Paralēli  informācija par apdraudējumu tiek pārraidīta ar elektronisko plašsaziņas līdzekļu (radio, TV) palīdzību. Šādu pārbaudi veicam ik gadu, lai pārliecinātos par valsts agrīnās brīdināšanas sistēmas tehnisko gatavību – trauksmes sirēnu tehnisko stāvokli, iespējamiem bojājumiem vai traucējumiem sirēnu darbībā, kā arī starp VUGD un elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem (radio, TV) noslēgto līgumu darbības izpildi. Notikumi Ukrainā parāda, ka valsts un sabiedrības drošība stiprināšanai nepieciešama tāda agrīnās brīdināšanas sistēma, kas būtu piemērota dažāda veida apdraudējuma situācijās. Tādēļ esošā valsts agrīnās brīdināšanas sistēma ir jāpapildina ar šūnu apraides tehnoloģiju, kas nodrošinātu ātrāku informācijas izplatīšanu sabiedrībai par ārkārtas notikumiem un ieteicamo rīcību,” norāda VUGD Civilās aizsardzības pārvaldes priekšnieks, pulkvedis Ivars Nakurts.

Visā Latvijā bez traucējumiem un bojājumiem nostrādāja 162 no 164 izvietotajām trauksmes sirēnām.

Par visiem pārbaudes laikā konstatētajiem traucējumiem Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) informēja Iekšlietu ministrijas Informācijas centru, kas tehniski nodrošina trauksmes sirēnu (un programnodrošinājuma) apkopi un uzturēšanu.

Lai pilnveidotu un attīstītu esošo valsts agrīnās brīdināšanas sistēmu, kas būtu piemērota dažāda veida apdraudējuma situācijās, 2021. gadā VUGD organizēja un veica pētījumu, lai apzinātu piemērotākos tehnoloģiskos risinājumus sabiedrības apziņošanai, izmantojot mobilo sakaru tīklus. Noslēdzoties pētījumam, 2021. gadā sadarbībā ar Iekšlietu ministriju tika sagatavots informatīvais ziņojums, kuru 2021. gadā 13. aprīlī apstiprināja Ministru kabinets, atbalstot risinājumu, ka valsts agrīnās brīdināšanas sistēmas pilnveidošanai, Latvijā tiks ieviests šūnu apraides risinājums, lai apdraudējuma situācijās iedzīvotāji varēt saņemt agrīno brīdināšanu uz saviem mobilajiem telefoniem. Paredzēts, ka šūnu apraides risinājuma ieviešanu finansēs, piesaistot Eiropas Savienības 2021.-2027.gada fonda –ES Darbības programmas specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt pielāgošanos klimata pārmaiņām, risku novēršanu un noturību pret katastrofām” līdzekļus, ja tiks atbalstīta to piešķiršana šī mērķa īstenošanai.

Savukārt, 2022.gada 3.maijā Ministru kabinets atbalstīja Iekšlietu ministrijas Informācijas centram piešķirt vienreizēju investīciju 852 000 euro apmērā (2024. gadā), lai pilnveidotu un modernizētu esošās trauksmes sirēnas sistēmu, jaunu sirēnu iegādi, esošās sistēmas centrālās vadības infrastruktūras un programmas modernizāciju.

Latvijā ir uzstādītas 164 trauksmes sirēnas, kuras ir izvietotas tā, lai  raidītais skaņas signāls būtu dzirdams apmēram 1,5 kilometru rādiusā (sirēnu dzirdamību ietekmē sirēnu izvietojuma augstums, teritoriālās apbūves īpatnības, pilsētas ikdienas transporta un ražošanas objektu radītie trokšņi, meteoroloģiskie apstākļi). VUGD atgādina, ka gadījumos, ja iedzīvotāji iepriekš nav brīdināti par sirēnu pārbaudi, izdzirdot trauksmes sirēnu signālu, iedzīvotājiem jāieslēdz televizori un radioaparāti (Latvijas sabiedriskie mediji – “Latvijas televīzijas” kanāli LTV1 un  LTV7, vai “Latvijas radio” apraides kanāli) vai citas ierīces, piemēram, mobilo telefonu radiouztvērēji, informācijas saņemšanai par trauksmes sirēnu ieslēgšanas iemeslu un iedzīvotāju nepieciešamo rīcību.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2017.gada 8.augusta noteikumu Nr.440 “Valsts agrīnās brīdināšanas sistēmas izveidošanas, darbības un finansēšanas kārtība” VUGD veic trauksmes sirēnu gatavības pārbaudi, lai pārbaudītu trauksmes sirēnu darbību un tehnisko stāvokli, kā arī sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem (radio un TV).

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes štābs VALMIERĀ piedāvā darbu VECĀKAJAM KOMUNIKĀCIJAS SPECIĀLISTAM UZ NOTEIKTU LAIKU Darba pienākumi:  Nodrošināt sabiedrības informēšanu par Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes aktivitātēm; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus; Veikt preses monitoringu; Nodrošināt informatīvo materiālu, vizualizāciju izstrādi; Iesaistīties publisko pasākumu organizēšanā; Nodrošināt mājas lapas un sociālo tīklu lapu satura organizēšanu, plānošanu, papildināšanu; Veikt pasākumu fotografēšanu, foto apstrādi, foto un video arhīva uzturēšanu. Pamatprasības: 1.līmeņa profesionālā augstākā vai augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, psiholoģijā u.c.), var būt pēdējo kursu students (pieredze līdzīgā darbā tiks uzskatīta par priekšrocību); Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas;  Labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām un pieredze darbā ar sociālo tīklu kontu administrēšanu, satura veidošanu;  Profesionālas iemaņas un pieredze informatīvu, publicitātes un reprezentatīvo materiālu sagatavošanā;  Prasme foto/video materiālu apstrādē, vizualizāciju veidošanu, izmantojot tādus tiešsaistes rīkus kā Canva utml. Augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vecākais komunikāciju speciālists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.12.2025. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi iesūtīt uz epastu Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Aicina komandai pievienoties C vai C1 transportlīdzekļu vadītājus ar iespēju iegūt D kategorijas vadītāja kvalifikāciju.  APMĀCĪBU SĀKUMS 2026. GADA 13. MARTĀ PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība; vismaz 24 gadi; C vai C1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība; vēlama pieredze, vadot B, C vai C1 kategorijas transportlīdzekli; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; latviešu valodas un vēlamas svešvalodas zināšanas atbilstoši darba raksturam. APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS: uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums; finansiālais atbalsts: 100% sedz uzņēmums; apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības 20 h (ja ir iegūta C1 kategorija) vai 12h (ja ir iegūta C kategorija), CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95 kods); apmācību izmaksu pilnīgai dzēšanai, uzņēmumā nepārtraukti jānostrādā vismaz 2 gadi. DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku; darbs ar kases aparātu; biļešu pārdošana pasažieriem; kvalitatīva pasažieru apkalpošana. UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā; darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle; darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas); daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu; iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā; veselības apdrošināšanas iespējas; pilnas sociālās garantijas; 95. koda apmācības; apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas; dinamisku un profesionālu darba vidi. CV iesniegt sūtot elektroniski uz norādīto e-pasta adresi: info@vtu-valmiera.lv vai SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts,Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220). Informācijai zvanīt uz norādīto tālr.nr. 29231565. Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: KRAVAS AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-03-13 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Finanšu un ekonomikas nodaļas budžeta ekonomistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • piedalīties budžeta tāmju sagatavošanā pārziņā esošajām Pašvaldības iestādēm; • kontrolēt un analizēt pārziņā esošo Pašvaldības iestāžu apstiprinātā gada budžeta izpildi, kā arī konsultēt jautājumos par budžeta sastādīšanu; • veikt maksas pakalpojumu cenu aprēķinus pārziņā esošām iestādēm; • piedalīties ar pārziņā esošām iestādēm saistīto Eiropas Savienības struktūrfondu un citu politiku instrumentu līdzfinansēto projektu finanšu plānošanā, datu precīzā uzskaitē un naudas plūsmas kontrolē; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība ekonomikas, finanšu vai grāmatvedības jomā; • ne mazāk kā 2 gadu iepriekšēja profesionālā darba pieredze finanšu jomā; • ar darba jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un finanšu procesu izpratne; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: augsta atbildība, precizitāte, analītiska domāšana, labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties atbildību; • teicamas iemaņas darbā ar MS Office programmām (t.sk. Word, Excel), kā arī ar kādu no grāmatvedības uzskaites datorprogrammām. Kā priekšrocība tiks uzskatīta iepriekšēja darba pieredze ar programmām Horizon un/vai MicroStrategy; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā budžeta ekonomista/-es amatam” līdz 2025.gada 11.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BUDŽETA EKONOMISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri