Valmieras Ziņas

VID aicina izmantot jaunus e-pakalpojumus

Lasīšanas laiks: 3 min

Sākot ar šī gada 28. jūniju, ikviens VID elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietotājs tiešsaistē var iegūt vēl vairāk noderīgas informācijas par saviem ienākumiem, nomaksātajiem nodokļiem  un darba devējiem, turklāt par izdrukāto izziņu autentiskumu var ērti pārliecināties, jo katrai ir pievienots individuāls QR kods un saite uz oriģinālu. Jaunums ir arī iespēja tiešsaistē veikt nodokļu maksājumus par citu personu, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valsts ieņēmumu dienests.

VID EDS ir e-pakalpojumu platforma, kuru ir lietderīgi izmantot ikvienam Latvijas iedzīvotājam neatkarīgi no tā, vai viņš ir uzņēmējs vai privātpersona. VID ģenerāldirektora vietniece, Informātikas pārvaldes direktore Vita Narnicka atzīmē:

Ērtie un mūsdienīgie elektroniskie pakalpojumi samazina administratīvo slogu mūsu klientiem – nodokļu maksātajiem un efektivizē nodokļu administrācijas darbu.

Dati, kurus piedāvājam, ir vērtīgs papildu informācijas avots dažādās ikdienas un darba situācijas, piemēram, piedaloties publiskajā iepirkumā, noformējot bankā kredītu, uzsākot jaunas darba attiecības vai sekojot līdzi esošā darba devēja nomaksātajiem nodokļiem. 

Jaunas izziņas ar iespēju pārbaudīt to autentiskumu

Sākot ar šī gada 28. jūniju, gan privātpersonas, gan uzņēmumi reizi dienā, tiešsaistē var pieprasīt un izdrukāt šādas izziņas:

  • Izziņa par fiziskās personas ienākumiem;
  • Izziņa par vidējām valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un darbinieku skaitu;
  • Izziņa par vidējām darba algām;
  • Izziņa par stāšanos nodokļu maksātāju uzskaitē un nomaksātajiem nodokļiem un nodokļu parādiem;
  • Izziņa, ka persona nav PVN maksātājs;
  • Izziņa par nereģistrētu saimniecisko darbību, kurā norādītas visas fiziskās un juridiskās personas, ar ko izziņas pieprasītājs ir noslēdzis līgumu.

Katra sagatavotā izziņa būs aprīkota ar QR kodu, aktīvo saiti un izziņas kodu, kas nodrošinās iespēju ikvienam, ielogojoties EDS, aplūkot izziņu un pārbaudīt tās autentiskumu. Īpaši izcelt var izziņu par nereģistrētu saimniecisko darbību, kurā būs informācija par visām fiziskajām un juridiskajām personām, ar ko izziņas pieprasītājs ir noslēdzis līgumu. Minētās izziņas pēc nepieciešamības var iesniegt, piemēram, kredītiestādēm, publisko iepirkumu konkursu izsludinātājiem un citiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem.

Nodokļu maksājumi par citu personu

Kopš 2016. gada rudens VID EDS ir iespējams tiešsaistē veikt visus VID administrēto nodokļu un nodevu maksājumus. Taču ja līdz šim privātpersonas un uzņēmumi to varēja darīt tikai savā vārdā, tad ar šī gada 28. jūniju nodokļu maksājumus varēs veikt arī par citu fizisku vai juridisku personu, to izvēloties no piedāvātā meklētāja. EDS lietotājs var arī sekot līdzi veiktā maksājuma izpildei, lai pārliecinātos, vai tas ir nonācis bankas tīklā un gaida nosūtīšanu, vai tas ir sasniedzis Valsts kases datubāzi, vai tas ir akceptēts un saņemts VID.

Atgādinām, ka ikviens var kļūt par EDS lietotāju, izmantojot savas internetbankas lietotājvārdu un paroli, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izsniegto eID viedkarti,  VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” izsniegto droša elektroniskā paraksta viedkarti (e-parakstu) vai autentifikācijas līdzekli “eParaksts Mobile”.

Jautājumu un neskaidrību gadījumā ar VID var sazināties, zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000 vai uzdot savu jautājumu rakstiski VID mājaslapā, vai arī VID EDS. 

Aktuālais jautājums

Vai plānojat šogad svētkos izmantot pirotehnikas izstrādājumus/šaut salūtu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Aicinām darbā TELPU UN TERITORIJU UZKOPĒJU ĒKĀS BRANDEĻOS (uz nenoteiktu laiku) DARBA PIENĀKUMI: · ikdienas biroja un autoservisa telpu uzkopšana PRASĪBAS PRETENDENTIEM: · vēlama iepriekšēja darba pieredze uzkopšanas un tīrīšanas darbos · iemaņas darbā ar sadzīves tehniku · vēlamas zināšanas telpaugu kopšanā UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: · darbu stabilā uzņēmumā · sociālās garantijas · darba samaksu valstī noteiktā minimālā stundas tarifa likmes apmērā, papildus piemaksa par kvalitatīvi veiktu darbu CV ar norādi vakancei „Telpu un teritoriju uzkopējs” līdz š.g. 29. decembrim iesniegt: · sūtot elektroniski uz info@vtu-valmiera.lv · personīgi SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts, Valmieras novads) Sazināsimies ar pretendentiem, kuri būs izvirzīti nākamajai atlases kārtai. * Iesniegtos personas datus SIA “VTU VALMIERA” izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “VTU VALMIERA” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāt citos SIA “VTU VALMIERA” personāla atlases konkursos. Profesija: APKOPĒJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-29 Darba sākšanas datums: 2026-01-02 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Rūjienas apvienības pārvalde aicina darbā traktora vadītāju uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • vadīt traktortehniku un kravas automašīnu ievērojot ekspluatācijas un apkopes noteikumus; • veikt dažāda rakstura saimnieciskos darbus Pašvaldībai piederošā teritorijā (infrastruktūras uzturēšanas, kopšanas, transportēšanas un citus ar amata pienākumiem saistītus darbus); • uzturēt traktortehniku, automašīnu un tā aprīkojumu tehniskā kārtībā; un ja Tev ir: • vismaz pamata izglītība; • traktortehnikas vadīšanas apliecība TR1, TR2 vai B kategorijas autovadītāja apliecība; • labas latviešu valodas zināšanas; • spēja pastāvīgi veikt darbu un uzņemties atbildību par noteikto uzdevumu izpildi; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 783 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 824 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam. CV lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz rujienasapvieniba@valmierasnovads.lv vai personīgi Rūjienas apvienības valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā, adrese: Raiņa iela 3, Rūjiena, Valmieras novads, ar norādi „Pieteikums traktora vadītāja/-s amatam”, līdz 2026.gada 14.janvārim plkst.12.00. Tālrunis papildu informācijai: 25662217. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: TRAKTORA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 3, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-14 Kontaktpersona: rujienasapvieniba@valmierasnovads.lv 25662217

Mūsu partneri