Valmieras Ziņas

Uzsākts projekts, kas mazinās diskrimināciju cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātībā

Lasīšanas laiks: 4 min

Ar mērķi mazināt diskrimināciju darba vietās un iekļaut cilvēkus ar īpašām vajadzībām darba tirgū, Valmieras Attīstības aģentūra uzsākusi Interreg Centrālās Baltijas jūras reģiona programmas projektu “Stiprāki kopā ceļā uz iekļaujošāku darba tirgu” (Stronger Together). No 18. līdz 19. jūnijam Valmierā notika projekta uzsākšanas partneru tikšanās, kuras laikā partneri pārrunāja projektā plānotās aktivitātes, īstenošanas laika grafiku un sasniedzamos rezultātus, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras Attīstības aģentūras Sociālās uzņēmējdarbības projektu vadītāja Karlīne Jākabsone.

Projekta “Stronger Together” mērķis ir radīt iekļaujošāku darba tirgu, mudinot darba devējus ieviest pretdiskriminācijas politiku savās organizācijās un nodrošinot cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātību. Projekts tiks īstenots partnerībā ar Latvijas Samariešu apvienību un Austrumgotlandes tautsaimniecības asociāciju (Coompanion Östergötland Ekonomisk Förening) Zviedrijā.

“Darba tirgū arvien vairāk izjūt gan augsti kvalificētu un inženiertehnisko jomu  speciālistu, gan mazkvalificēta darba spēka trūkumu. Lai gan darba devēji šajos apstākļos pakāpeniski kļūst atvērtāki cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātībai, nepieciešami papildu motivējoši pasākumi, darba devēju izglītošana, iedrošināšana un konsultatīvs atbalsts. Kopā ar pieredzējušiem partneriem Latvijā un Zviedrijā pilotēsim jaunu pakalpojumu “Darbinieks kā pakalpojums”, kas pavērs ceļu pretdiskriminācijas politikas ieviešanai uzņēmumos un organizācijās, mazinās abu pušu – darba devēju un darba ņēmēju – bažas, stereotipus un nodrošinās cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātību,“ stāsta Valmieras Attīstības aģentūras valdes priekšsēdētāja Ilze Eglāja.

Projekts risina vairākus izaicinājumus. Pirmkārt, darba tirgū ir zems nodarbinātības līmenis cilvēkiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām. Otrkārt, novērojams darba devēju zināšanu trūkums, stereotipi un bažas par šo personu nodarbinātību. Treškārt, darba tirgū vērojama nelīdzsvarotība, kad spējīgas personas ar īpašām vajadzībām ir gatavas strādāt, bet trūkst pieprasījuma no darba devēju puses. Un ceturtkārt, trūkst cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātības pakalpojumu.

Latvijas Samariešu apvienības direktors Andris Bērziņš: “Latvijas sabiedrībā un darba devēju pusē ir pietiekoši daudz stereotipu par cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātību. Savukārt no cilvēku ar īpašām vajadzībām puses ir pārpratumi un, iespējams, sāpīga pieredze pagātnē. Nav vienas unikālas receptes, bet ir daudz pozitīvas pieredzes, no kuras mēs varam mācīties. Mēs zinām, ka, sperot dažus soļus viens otram pretī, darba devēji var iegūt lieliskus, lojālus un centīgus darbiniekus, bet  cilvēki ar invaliditāti var gūt neatkarību, pašapziņu un iespēju pašiem būt savas dzīves noteicējiem. Mēs apzināmies, ka ceļš nav vienkāršs, bet esam pārliecināti, ka varam būt tilts, lai palīdzētu abiem. Kopā ar Stronger Together projekta partneriem esam atraduši iespējas palīdzēt un risināt situāciju, tāpēc esam priecīgi būt daļa no projekta komandas.

Projektā plānotas šādas aktivitātes un rezultāti:

  1. Tiks izstrādāts ceļvedis darba devējiem pretdiskriminācijas politikas piemērošanai organizācijā. Ceļvedis piedāvās arī praktiskas pretdiskriminācijas politikas dokumentu veidnes;
  2. Tiks izstrādāta un īstenota apmācību programma darba devējiem, kas vēlas nodarbināt cilvēkus ar intelektuāla rakstura traucējumiem. Apmācībās piedalīsies vismaz 60 darba devēji no Latvijas un Zviedrijas;
  3. Tiks izstrādāta un īstenota apmācību programma cilvēkiem ar intelektuāla rakstura traucējumiem, kuri vēlas iesaistīties darba tirgū. Apmācībās piedalīsies vismaz 60 cilvēki no Latvijas un Zviedrijas;
  4. Projekta aktivitāšu rezultātā vismaz 40 Latvijas un Zviedrijas darba devēji piemēros pretdiskriminācijas politiku, nodrošinot cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātību;
  5. Projekta rezultāti, tai skaitā izveidotais un pilotētais jaunais sociālais pakalpojums “Darbinieks kā pakalpojums” kļūs par iedvesmu un praktisku risinājumu citiem darba devējiem, darba devēju organizācijām un pašvaldībām Centrālās Baltijas jūras reģionā.

Austrumgotlandes tautsaimniecības asociāciju izpilddirektore Kamilla Karlsone (Camilla Carlsson): “Ņemot vērā sabiedrības novecošanos un darba tirgū arvien pieaugošo pieprasījumu pēc dažādu jomu darbiniekiem, ikvienam sabiedrības loceklim, ņemot vērā viņa spējas un prasmes, jābūt iespējai iekļauties darba tirgū. Izaugsme darba devēju un darbinieku starpā var notikt, ja tiek rastas iespējas ikvienam dot savu ieguldījumu tautsaimniecības izaugsmē. Tieši tāds ir projekta “Stronger Together” uzdevums, proti, atbalstīt darba devējus, tā nodrošinot cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbināšanu. Projekta aktivitātes palīdzēs rast izaugsmi gan darba devējiem, gan darba ņēmējiem un radīs iespējas iekļūt darba tirgū tiem sabiedrības locekļiem, kuriem tas līdz šim bijis izaicinoši, tā veicinot tautsaimniecības attīstību reģionā.”

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada bāriņtiesas (turpmāk - Bāriņtiesa) priekšsēdētāja palīgu uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • sniegt atbalstu Bāriņtiesas priekšsēdētājam iestādes darbības nodrošināšanā, dokumentu, lietu sagatavošanā, reģistru ziņu aktualizācijā (darbs ar datu bāzēm); • veikt nepieciešamo datu uzskaiti, uzraudzību, to sistemātisku aktualizāciju saistībā ar Bāriņtiesas darbībām; • sniegt atbalstu Bāriņtiesas darbiniekiem, veikt Bāriņtiesas sēžu protokolēšanu un sēžu protokola sagatavošanu, piedalīties ģimeņu dzīves apstākļu pārbaudēs, riska novērtējumos, personu uzklausīšanā, veikt noskaidroto ziņu dokumentēšanu / fiksāciju; • piedalīties piemērotu aizbildņu, aizgādņu un audžuģimeņu meklēšanā, apmācību organizēšanā saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem; • veikt organizatoriskos pasākumus dažāda veida sanāksmju norisei saistībā ar Bāriņtiesas darbību (supervīzijas, semināri, apmācības, kursi, pieredzes apmaiņa u.tml.); un ja Tev ir: • atbilstība Bāriņtiesu likuma 15.1panta noteiktajiem kritērijiem, kā arī nav attiecināms neviens no Bāriņtiesu likuma 11.pantā minētajiem ierobežojumiem; • izpratne un zināšanas par bāriņtiesas darba organizāciju un procesiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: spēja patstāvīgi plānot un organizēt savu darbu, spēja strādāt komandā, augsta atbildības sajūta pret darba pienākumiem un precizitāte to izpildē, pašiniciatīva, spēja analītiski domāt un strādāt ar lielu informācijas apjomu, labas komunikācijas prasmes un pozitīva domāšana; • teicamas iemaņas darbā ar datoru, MS Office programmām, informācijas sistēmām un biroja tehniku; • B kategorijas auto vadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Bāriņtiesas priekšsēdētāja palīga/-dzes amatam” līdz 2025.gada 30.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bāriņtiesas PRIEKŠSĒDĒTĀJA PALĪGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-30 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Termo.lv (SIA Muwit) ir viens no vadošajiem nozares uzņēmumiem reģionā.  Augot uzņēmumam, aicinām darbā apkures tehniķi. Darba pienākumi: Siltumsūkņu montāža: hidraulika, iekšas/āra bloku montāža, sūkņi/akumulācijas tvertnes, pieslēgšanās mājas apkures sistēmai; Darbs Rīgā/Pierīgā/Vidzemē (vakaros pēc darba brauc atpakaļ mājās, retas reizes 1-2 naktis paliek objekta tuvumā, uzņēmuma nodrošinātā viesnīcā/apartamentos). Nepieciešama: Iepriekšēja pieredze apkures sistēmu montāžā (nav obligāti jāveic tieši siltumsūkņu montāža; to iemācīsim); B kategorijas vadītāja apliecība. Piedāvājam: Draudzīgus kolēģus un labus darba apstākļus; Nepieciešamās apmācības; Saprotošu un pretimnākošu uzņēmuma vadību; Visu nepieciešamo darbam: instrumentus, darba apģērbu, ņemot vērā Tavas vēlmes. Darba laiku: 8:30-17:30. Sagaidām: Pozitīvi noskaņotu personību ar augstiem kvalitātes un darba standartiem. Cilvēku ar pieredzi apkures sistēmu/hidraulikas montāžā. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu endijs@termo.lv vai pieteikties telefoniski pa mob. 26401098 (Endijs). Ja vēlies mūs redzēt, apmeklē mūsu sociālos tīklus - Youtube/Instagram/TikTok "Termo Siltumsūkņi". Profesija: SILTUMAPGĀDES UN APKURES SISTĒMU TEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Krautuves iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 2 Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Kontakttālrunis: 26401098.

Piesakies par apsardzes darbinieku  darbam veikalā Depo - Matīšu šosejā 6, Valmierā. Labs atalgojums apsardzes sfērā. Nodrošināsim: - Stabilu un vienmēr laicīgi izmaksātu atalgojumu no 5.40 -5.60 EUR/h bruto - Papildus atalgojumam reālas piemaksas par rezultatīvu darbu - Ceļa izdevumu kompensāciju - Ērtu darba formu - Elastīgu darba grafiku - Apmaksātus pārtraukumus - 100 % ārstniecības izdevumu apmaksu, ja noticis nelaimes gadījums darbā Ir iespēja nopelnīt papildus prēmiju 150 Eur bruto par jaunu darbinieku piesaisti Galvenie darba pienākumi: - Sabiedriskās kārtības uzraudzība - Preču kontrole - Pirkumu apliecinošu dokumentu pārbaudīšana - Videonovērošana Prasības kandidātiem: - Apsardzes sertifikāts (vai vēlme to iegūt) - Latviešu valodas zināšanas - Datorzināšanas Darbam pieteikties var, zvanot uz zemāk norādīto tālruni, elektroniski sūtot CV uz e-pastu ar pievienotu kontaktinformāciju. Tālrunis: 29460593, e-pasts: darbs@secure-latvia.lv Informējam, ka, iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat, ka Jūsu personas dati tiks apstrādāti, uzglabāti un izmantoti SIA “Secure Solutions Latvia” personāla atlases vajadzībām. Profesija: APSARDZES DARBINIEKS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Matīšu šoseja 6, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-21 Kontaktpersona: Heino Eglītis Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri