Valmieras Ziņas

Uzsākts projekts, kas mazinās diskrimināciju cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātībā

Lasīšanas laiks: 4 min

Ar mērķi mazināt diskrimināciju darba vietās un iekļaut cilvēkus ar īpašām vajadzībām darba tirgū, Valmieras Attīstības aģentūra uzsākusi Interreg Centrālās Baltijas jūras reģiona programmas projektu “Stiprāki kopā ceļā uz iekļaujošāku darba tirgu” (Stronger Together). No 18. līdz 19. jūnijam Valmierā notika projekta uzsākšanas partneru tikšanās, kuras laikā partneri pārrunāja projektā plānotās aktivitātes, īstenošanas laika grafiku un sasniedzamos rezultātus, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras Attīstības aģentūras Sociālās uzņēmējdarbības projektu vadītāja Karlīne Jākabsone.

Projekta “Stronger Together” mērķis ir radīt iekļaujošāku darba tirgu, mudinot darba devējus ieviest pretdiskriminācijas politiku savās organizācijās un nodrošinot cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātību. Projekts tiks īstenots partnerībā ar Latvijas Samariešu apvienību un Austrumgotlandes tautsaimniecības asociāciju (Coompanion Östergötland Ekonomisk Förening) Zviedrijā.

“Darba tirgū arvien vairāk izjūt gan augsti kvalificētu un inženiertehnisko jomu  speciālistu, gan mazkvalificēta darba spēka trūkumu. Lai gan darba devēji šajos apstākļos pakāpeniski kļūst atvērtāki cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātībai, nepieciešami papildu motivējoši pasākumi, darba devēju izglītošana, iedrošināšana un konsultatīvs atbalsts. Kopā ar pieredzējušiem partneriem Latvijā un Zviedrijā pilotēsim jaunu pakalpojumu “Darbinieks kā pakalpojums”, kas pavērs ceļu pretdiskriminācijas politikas ieviešanai uzņēmumos un organizācijās, mazinās abu pušu – darba devēju un darba ņēmēju – bažas, stereotipus un nodrošinās cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātību,“ stāsta Valmieras Attīstības aģentūras valdes priekšsēdētāja Ilze Eglāja.

Projekts risina vairākus izaicinājumus. Pirmkārt, darba tirgū ir zems nodarbinātības līmenis cilvēkiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām. Otrkārt, novērojams darba devēju zināšanu trūkums, stereotipi un bažas par šo personu nodarbinātību. Treškārt, darba tirgū vērojama nelīdzsvarotība, kad spējīgas personas ar īpašām vajadzībām ir gatavas strādāt, bet trūkst pieprasījuma no darba devēju puses. Un ceturtkārt, trūkst cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātības pakalpojumu.

Latvijas Samariešu apvienības direktors Andris Bērziņš: “Latvijas sabiedrībā un darba devēju pusē ir pietiekoši daudz stereotipu par cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātību. Savukārt no cilvēku ar īpašām vajadzībām puses ir pārpratumi un, iespējams, sāpīga pieredze pagātnē. Nav vienas unikālas receptes, bet ir daudz pozitīvas pieredzes, no kuras mēs varam mācīties. Mēs zinām, ka, sperot dažus soļus viens otram pretī, darba devēji var iegūt lieliskus, lojālus un centīgus darbiniekus, bet  cilvēki ar invaliditāti var gūt neatkarību, pašapziņu un iespēju pašiem būt savas dzīves noteicējiem. Mēs apzināmies, ka ceļš nav vienkāršs, bet esam pārliecināti, ka varam būt tilts, lai palīdzētu abiem. Kopā ar Stronger Together projekta partneriem esam atraduši iespējas palīdzēt un risināt situāciju, tāpēc esam priecīgi būt daļa no projekta komandas.

Projektā plānotas šādas aktivitātes un rezultāti:

  1. Tiks izstrādāts ceļvedis darba devējiem pretdiskriminācijas politikas piemērošanai organizācijā. Ceļvedis piedāvās arī praktiskas pretdiskriminācijas politikas dokumentu veidnes;
  2. Tiks izstrādāta un īstenota apmācību programma darba devējiem, kas vēlas nodarbināt cilvēkus ar intelektuāla rakstura traucējumiem. Apmācībās piedalīsies vismaz 60 darba devēji no Latvijas un Zviedrijas;
  3. Tiks izstrādāta un īstenota apmācību programma cilvēkiem ar intelektuāla rakstura traucējumiem, kuri vēlas iesaistīties darba tirgū. Apmācībās piedalīsies vismaz 60 cilvēki no Latvijas un Zviedrijas;
  4. Projekta aktivitāšu rezultātā vismaz 40 Latvijas un Zviedrijas darba devēji piemēros pretdiskriminācijas politiku, nodrošinot cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātību;
  5. Projekta rezultāti, tai skaitā izveidotais un pilotētais jaunais sociālais pakalpojums “Darbinieks kā pakalpojums” kļūs par iedvesmu un praktisku risinājumu citiem darba devējiem, darba devēju organizācijām un pašvaldībām Centrālās Baltijas jūras reģionā.

Austrumgotlandes tautsaimniecības asociāciju izpilddirektore Kamilla Karlsone (Camilla Carlsson): “Ņemot vērā sabiedrības novecošanos un darba tirgū arvien pieaugošo pieprasījumu pēc dažādu jomu darbiniekiem, ikvienam sabiedrības loceklim, ņemot vērā viņa spējas un prasmes, jābūt iespējai iekļauties darba tirgū. Izaugsme darba devēju un darbinieku starpā var notikt, ja tiek rastas iespējas ikvienam dot savu ieguldījumu tautsaimniecības izaugsmē. Tieši tāds ir projekta “Stronger Together” uzdevums, proti, atbalstīt darba devējus, tā nodrošinot cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbināšanu. Projekta aktivitātes palīdzēs rast izaugsmi gan darba devējiem, gan darba ņēmējiem un radīs iespējas iekļūt darba tirgū tiem sabiedrības locekļiem, kuriem tas līdz šim bijis izaicinoši, tā veicinot tautsaimniecības attīstību reģionā.”

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Burtnieku apvienības pārvalde (turpmāk – Pārvalde) aicina darbā palīgstrādnieku/-ci (Ēveles pagastā) uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt saimnieciskos darbus Ēveles pagasta teritorijā: • apsekot Pašvaldības autoceļus, veikt neliela apjoma remontdarbus, ceļmalu apkopšanu, pļaušanu, krūmu izciršanu, zāģēšanu, novākšanu; • palīdzēt kopt, formēt un izzāģēt kokus un krūmus, palīdzēt likvidēt vēja vai citādā veidā nodarītos postījumus un novākt bīstamos kokus, kas apdraud ēkas, elektrolīnijas, autoceļus un citus objektus; • piedalīties teritorijas labiekārtošanā un uzturēšanā; • rūpēties par Pārvaldes atbildībā esošo ēku un telpu tehnisko stāvokli; un ja Tev ir: • pamatizglītība un pamatiemaņas vai pamata pakāpes profesionālā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • zināšanas par ēku, telpu, teritoriju un autoceļu ikdienas uzturēšanas un remontu darbiem, to apjomu noteikšanu; • pamatiemaņas būvdarbu un remontdarbu plānošanā un veikšanā; • iemaņas darbā ar traktortehniku, dārza tehniku, dažādiem mehānismiem un iekārtām; mēs piedāvājam: • normālo darba laiku 40 stundas nedēļā; • pamatalgu 740 EUR (ar 01.01.2026. 780 EUR pirms nodokļu nomaksas) pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV un motivācijas vēstuli, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu burtniekuapvieniba@valmierasnovads.lv, ar norādi „Pieteikums palīgstrādnieka/-ces Ēveles pagastā amatam”, līdz 2025.gada 22.decembrim. Papildu informācija, zvanot pa tālruni: 29388422 vai 26434663. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PALĪGSTRĀDNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Ozolu iela 7, Burtnieki, Burtnieku pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-22 Kontaktpersona: burtniekuapvieniba@valmierasnovads.lv 29388422

Mūsu partneri