Valmieras Ziņas

Uzsākts projekts, kas mazinās diskrimināciju cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātībā

Lasīšanas laiks: 4 min

Ar mērķi mazināt diskrimināciju darba vietās un iekļaut cilvēkus ar īpašām vajadzībām darba tirgū, Valmieras Attīstības aģentūra uzsākusi Interreg Centrālās Baltijas jūras reģiona programmas projektu “Stiprāki kopā ceļā uz iekļaujošāku darba tirgu” (Stronger Together). No 18. līdz 19. jūnijam Valmierā notika projekta uzsākšanas partneru tikšanās, kuras laikā partneri pārrunāja projektā plānotās aktivitātes, īstenošanas laika grafiku un sasniedzamos rezultātus, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras Attīstības aģentūras Sociālās uzņēmējdarbības projektu vadītāja Karlīne Jākabsone.

Projekta “Stronger Together” mērķis ir radīt iekļaujošāku darba tirgu, mudinot darba devējus ieviest pretdiskriminācijas politiku savās organizācijās un nodrošinot cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātību. Projekts tiks īstenots partnerībā ar Latvijas Samariešu apvienību un Austrumgotlandes tautsaimniecības asociāciju (Coompanion Östergötland Ekonomisk Förening) Zviedrijā.

“Darba tirgū arvien vairāk izjūt gan augsti kvalificētu un inženiertehnisko jomu  speciālistu, gan mazkvalificēta darba spēka trūkumu. Lai gan darba devēji šajos apstākļos pakāpeniski kļūst atvērtāki cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātībai, nepieciešami papildu motivējoši pasākumi, darba devēju izglītošana, iedrošināšana un konsultatīvs atbalsts. Kopā ar pieredzējušiem partneriem Latvijā un Zviedrijā pilotēsim jaunu pakalpojumu “Darbinieks kā pakalpojums”, kas pavērs ceļu pretdiskriminācijas politikas ieviešanai uzņēmumos un organizācijās, mazinās abu pušu – darba devēju un darba ņēmēju – bažas, stereotipus un nodrošinās cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātību,“ stāsta Valmieras Attīstības aģentūras valdes priekšsēdētāja Ilze Eglāja.

Projekts risina vairākus izaicinājumus. Pirmkārt, darba tirgū ir zems nodarbinātības līmenis cilvēkiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām. Otrkārt, novērojams darba devēju zināšanu trūkums, stereotipi un bažas par šo personu nodarbinātību. Treškārt, darba tirgū vērojama nelīdzsvarotība, kad spējīgas personas ar īpašām vajadzībām ir gatavas strādāt, bet trūkst pieprasījuma no darba devēju puses. Un ceturtkārt, trūkst cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātības pakalpojumu.

Latvijas Samariešu apvienības direktors Andris Bērziņš: “Latvijas sabiedrībā un darba devēju pusē ir pietiekoši daudz stereotipu par cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātību. Savukārt no cilvēku ar īpašām vajadzībām puses ir pārpratumi un, iespējams, sāpīga pieredze pagātnē. Nav vienas unikālas receptes, bet ir daudz pozitīvas pieredzes, no kuras mēs varam mācīties. Mēs zinām, ka, sperot dažus soļus viens otram pretī, darba devēji var iegūt lieliskus, lojālus un centīgus darbiniekus, bet  cilvēki ar invaliditāti var gūt neatkarību, pašapziņu un iespēju pašiem būt savas dzīves noteicējiem. Mēs apzināmies, ka ceļš nav vienkāršs, bet esam pārliecināti, ka varam būt tilts, lai palīdzētu abiem. Kopā ar Stronger Together projekta partneriem esam atraduši iespējas palīdzēt un risināt situāciju, tāpēc esam priecīgi būt daļa no projekta komandas.

Projektā plānotas šādas aktivitātes un rezultāti:

  1. Tiks izstrādāts ceļvedis darba devējiem pretdiskriminācijas politikas piemērošanai organizācijā. Ceļvedis piedāvās arī praktiskas pretdiskriminācijas politikas dokumentu veidnes;
  2. Tiks izstrādāta un īstenota apmācību programma darba devējiem, kas vēlas nodarbināt cilvēkus ar intelektuāla rakstura traucējumiem. Apmācībās piedalīsies vismaz 60 darba devēji no Latvijas un Zviedrijas;
  3. Tiks izstrādāta un īstenota apmācību programma cilvēkiem ar intelektuāla rakstura traucējumiem, kuri vēlas iesaistīties darba tirgū. Apmācībās piedalīsies vismaz 60 cilvēki no Latvijas un Zviedrijas;
  4. Projekta aktivitāšu rezultātā vismaz 40 Latvijas un Zviedrijas darba devēji piemēros pretdiskriminācijas politiku, nodrošinot cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātību;
  5. Projekta rezultāti, tai skaitā izveidotais un pilotētais jaunais sociālais pakalpojums “Darbinieks kā pakalpojums” kļūs par iedvesmu un praktisku risinājumu citiem darba devējiem, darba devēju organizācijām un pašvaldībām Centrālās Baltijas jūras reģionā.

Austrumgotlandes tautsaimniecības asociāciju izpilddirektore Kamilla Karlsone (Camilla Carlsson): “Ņemot vērā sabiedrības novecošanos un darba tirgū arvien pieaugošo pieprasījumu pēc dažādu jomu darbiniekiem, ikvienam sabiedrības loceklim, ņemot vērā viņa spējas un prasmes, jābūt iespējai iekļauties darba tirgū. Izaugsme darba devēju un darbinieku starpā var notikt, ja tiek rastas iespējas ikvienam dot savu ieguldījumu tautsaimniecības izaugsmē. Tieši tāds ir projekta “Stronger Together” uzdevums, proti, atbalstīt darba devējus, tā nodrošinot cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbināšanu. Projekta aktivitātes palīdzēs rast izaugsmi gan darba devējiem, gan darba ņēmējiem un radīs iespējas iekļūt darba tirgū tiem sabiedrības locekļiem, kuriem tas līdz šim bijis izaicinoši, tā veicinot tautsaimniecības attīstību reģionā.”

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras bibliotēka aicina darbā Dikļu pagasta bibliotēkas (turpmāk – bibliotēka) vadītāju, valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra speciālistu/-i uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: ● nodrošināt bibliotēkas darbību, tai skaitā dokumentu apriti, finanšu plānošanu; ● kvalitatīvi veikt bibliotēkas lietotāju bibliotekāro un informacionālo apkalpošanu; ● palīdzēt iedzīvotājiem digitālo rīku lietošanā un izglītot iedzīvotāju grupas digitālajās prasmēs; ● organizēt bibliotēkas profilam atbilstošus pasākumus un sadarboties ar Valmieras novada bibliotēkām un citām organizācijām; ● veikt bibliotēkas krājuma uzskaiti, organizēšanu un papildināšanu; ● veikt novadpētniecības darbu; ● nodrošināt valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbu Dikļu pagasta bibliotēkā; un ja Tev ir: ● augstākā izglītība; ● valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● teicamas zināšanas un iemaņas darbā ar informācijas tehnoloģijām un vēlme tās pilnveidot un praktizēt darbā; ● kompetences: labas komunikācijas un prezentācijas prasmes; teicamas darba plānošanas un organizēšanas prasmes; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, atbildības sajūta; mēs piedāvājam: ● pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; ● iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; ● darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; ● interesantu, atbildīgu un dinamisku darbu; ● profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; ● drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras bibliotēkā, adrese: Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi “Pieteikums Dikļu pagasta bibliotēkas vadītāja/-as amatam”, līdz 2025. gada 20. novembra plkst. 16.00. Tālrunis papildu informācijai: 64250830. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bibliotēkas struktūrvienības VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cielaviņa, Dikļi, Dikļu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-20 Kontaktpersona: kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv 64250830

Mēs esam Tet oficiālais sadarbības partneris, kas paplašina klientu konsultantu komandu. Meklējam 2 kolēģus  🔧 Tavi pienākumi: Darbs ar jauniem un esošiem klientiem. Konsultēt par Tet pakalpojumu un produktu (internets, televīzija, viedie risinājumi, elektrība) Esošo pakalpojumu piedāvāšana un piemērotāko risinājumu atrašana Individuālo un komandas mērķu sasniegšana Lieliskas klientu pieredzes radīšana 🎯 Tu esi ideāls kandidāts, ja: Tev patīk komunicēt un Tu viegli radi kontaktu ar cilvēkiem Tu vēlies pelnīt, attīstīties un iesi gatavs izkāpt no komforta zonas Tev ir pozitīva attieksme, enerģija un spēja mācīties Esi azartisks un enerģisks Vēlies mācīties, attīstīties un pelnīt Esi motivēts/-a sasniegt rezultātus un nedomā palikt "komforta zonā" 🎁 Mēs piedāvājam:  Profesionālas apmācības un mentoru atbalstu Tirgū konkurētspējīgu atalgojumu Motivējošu, draudzīgu kolektīvu un mūsdienīgu darba vidi Ātras izaugsmes iespējas tiem, kas vēlas vairāk 💰 Darba alga : 1300–2500 € 📩 Sūti savu CV ar norādi "Valmiera" uz: cv@balticsalessolutions.lv. Profesija: KONSULTANTS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Uzņēmuma līgums Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2025-11-30 Darba sākšanas datums: 2025-11-07 Kontaktpersona: Sūti savu CV uz cv@balticsalessolutions.lv

Mūsu partneri