Valmieras Ziņas

Uzsākts projekts, kas mazinās diskrimināciju cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātībā

Lasīšanas laiks: 4 min

Ar mērķi mazināt diskrimināciju darba vietās un iekļaut cilvēkus ar īpašām vajadzībām darba tirgū, Valmieras Attīstības aģentūra uzsākusi Interreg Centrālās Baltijas jūras reģiona programmas projektu “Stiprāki kopā ceļā uz iekļaujošāku darba tirgu” (Stronger Together). No 18. līdz 19. jūnijam Valmierā notika projekta uzsākšanas partneru tikšanās, kuras laikā partneri pārrunāja projektā plānotās aktivitātes, īstenošanas laika grafiku un sasniedzamos rezultātus, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras Attīstības aģentūras Sociālās uzņēmējdarbības projektu vadītāja Karlīne Jākabsone.

Projekta “Stronger Together” mērķis ir radīt iekļaujošāku darba tirgu, mudinot darba devējus ieviest pretdiskriminācijas politiku savās organizācijās un nodrošinot cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātību. Projekts tiks īstenots partnerībā ar Latvijas Samariešu apvienību un Austrumgotlandes tautsaimniecības asociāciju (Coompanion Östergötland Ekonomisk Förening) Zviedrijā.

“Darba tirgū arvien vairāk izjūt gan augsti kvalificētu un inženiertehnisko jomu  speciālistu, gan mazkvalificēta darba spēka trūkumu. Lai gan darba devēji šajos apstākļos pakāpeniski kļūst atvērtāki cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātībai, nepieciešami papildu motivējoši pasākumi, darba devēju izglītošana, iedrošināšana un konsultatīvs atbalsts. Kopā ar pieredzējušiem partneriem Latvijā un Zviedrijā pilotēsim jaunu pakalpojumu “Darbinieks kā pakalpojums”, kas pavērs ceļu pretdiskriminācijas politikas ieviešanai uzņēmumos un organizācijās, mazinās abu pušu – darba devēju un darba ņēmēju – bažas, stereotipus un nodrošinās cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātību,“ stāsta Valmieras Attīstības aģentūras valdes priekšsēdētāja Ilze Eglāja.

Projekts risina vairākus izaicinājumus. Pirmkārt, darba tirgū ir zems nodarbinātības līmenis cilvēkiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām. Otrkārt, novērojams darba devēju zināšanu trūkums, stereotipi un bažas par šo personu nodarbinātību. Treškārt, darba tirgū vērojama nelīdzsvarotība, kad spējīgas personas ar īpašām vajadzībām ir gatavas strādāt, bet trūkst pieprasījuma no darba devēju puses. Un ceturtkārt, trūkst cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātības pakalpojumu.

Latvijas Samariešu apvienības direktors Andris Bērziņš: “Latvijas sabiedrībā un darba devēju pusē ir pietiekoši daudz stereotipu par cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbinātību. Savukārt no cilvēku ar īpašām vajadzībām puses ir pārpratumi un, iespējams, sāpīga pieredze pagātnē. Nav vienas unikālas receptes, bet ir daudz pozitīvas pieredzes, no kuras mēs varam mācīties. Mēs zinām, ka, sperot dažus soļus viens otram pretī, darba devēji var iegūt lieliskus, lojālus un centīgus darbiniekus, bet  cilvēki ar invaliditāti var gūt neatkarību, pašapziņu un iespēju pašiem būt savas dzīves noteicējiem. Mēs apzināmies, ka ceļš nav vienkāršs, bet esam pārliecināti, ka varam būt tilts, lai palīdzētu abiem. Kopā ar Stronger Together projekta partneriem esam atraduši iespējas palīdzēt un risināt situāciju, tāpēc esam priecīgi būt daļa no projekta komandas.

Projektā plānotas šādas aktivitātes un rezultāti:

  1. Tiks izstrādāts ceļvedis darba devējiem pretdiskriminācijas politikas piemērošanai organizācijā. Ceļvedis piedāvās arī praktiskas pretdiskriminācijas politikas dokumentu veidnes;
  2. Tiks izstrādāta un īstenota apmācību programma darba devējiem, kas vēlas nodarbināt cilvēkus ar intelektuāla rakstura traucējumiem. Apmācībās piedalīsies vismaz 60 darba devēji no Latvijas un Zviedrijas;
  3. Tiks izstrādāta un īstenota apmācību programma cilvēkiem ar intelektuāla rakstura traucējumiem, kuri vēlas iesaistīties darba tirgū. Apmācībās piedalīsies vismaz 60 cilvēki no Latvijas un Zviedrijas;
  4. Projekta aktivitāšu rezultātā vismaz 40 Latvijas un Zviedrijas darba devēji piemēros pretdiskriminācijas politiku, nodrošinot cilvēku ar intelektuāla rakstura traucējumiem vai citām īpašām vajadzībām nodarbinātību;
  5. Projekta rezultāti, tai skaitā izveidotais un pilotētais jaunais sociālais pakalpojums “Darbinieks kā pakalpojums” kļūs par iedvesmu un praktisku risinājumu citiem darba devējiem, darba devēju organizācijām un pašvaldībām Centrālās Baltijas jūras reģionā.

Austrumgotlandes tautsaimniecības asociāciju izpilddirektore Kamilla Karlsone (Camilla Carlsson): “Ņemot vērā sabiedrības novecošanos un darba tirgū arvien pieaugošo pieprasījumu pēc dažādu jomu darbiniekiem, ikvienam sabiedrības loceklim, ņemot vērā viņa spējas un prasmes, jābūt iespējai iekļauties darba tirgū. Izaugsme darba devēju un darbinieku starpā var notikt, ja tiek rastas iespējas ikvienam dot savu ieguldījumu tautsaimniecības izaugsmē. Tieši tāds ir projekta “Stronger Together” uzdevums, proti, atbalstīt darba devējus, tā nodrošinot cilvēku ar īpašām vajadzībām nodarbināšanu. Projekta aktivitātes palīdzēs rast izaugsmi gan darba devējiem, gan darba ņēmējiem un radīs iespējas iekļūt darba tirgū tiem sabiedrības locekļiem, kuriem tas līdz šim bijis izaicinoši, tā veicinot tautsaimniecības attīstību reģionā.”

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vidzemes slimnīca aicina savā komandā ergoterapeitu Galvenie amata pienākumi: · Sadarbībā ar pacientu novērtēt viņa fizisko un garīgo veselības stāvokli, personību un psiholoģiskās īpatnības, identificēt klienta pašaprūpes spējas un to trūkumu; · Veikt iegūto datu analīzi, izmantojot ergoterapijas tehnoloģijas; · Sastādīt individuālo rehabilitācijas plānu atbilstoši pacienta/klienta vajadzībām; · Vadīt ergoterapijas individuālās un grupu nodarbības; · Apmācīt pacientus ikdienas aktivitātēs un izglītot par vides pieejamību, ergonomiku un tehniskajiem palīglīdzekļiem; · Traumu un balsta - kustību aparāta slimību profilaksei konsultēt pacientus par ergonomikas principu ievērošanu darbā, sadzīves procesā, veicot pašaprūpi vai cita cilvēka aprūpi; · Pamatojoties uz rakstveida pieprasījumu veikt ergoterapeita slēdziena vai izziņas sagatavošanu par pacienta funkcionālām spējām un/vai fiziskās vides izvērtēšanas rezultātiem u.c.; · Uzturēt drošu darba vidi. Prasības kandidātiem: · profesionālā bakalaura grāds veselības aprūpē ar kvalifikāciju – ergoterapeits; · reģistrēts ārstniecības personu valsts reģistrā; · vēlams ergoterapeita sertifikāts; · ļoti labas komunikācijas prasmes; · spēja strādāt patstāvīgi un komandā; · spēja ātri reaģēt un rīkoties neatliekamās situācijās; · precizitāte un atbildība; · zināšanas darbā ar datoru; · valsts valodas zināšanas; · veselīgas profesionālās ambīcijas. Jaunā kolēģa ieguvumi: · iespēja veikt atbildīgu un interesantu darbu vienā no labākajām ārstniecības iestādēm Vidzemē, TOP 10 labākā darba devēja Vidzemē un jaunās Rehabilitācijas centra telpās ar mūsdienīgu aprīkojumu; · atbildīgs, dinamisks un interesants darbs profesionāļu komandā; · stabils atalgojums vienmēr laikā un sociālās garantijas; · papildus piemaksas un prēmijas; · motivējošs labumu grozs; · darba devēja apmaksātas profesionālās izaugsmes iespējas; · veselības apdrošināšanas polise (pēc pārbaudes laika beigām); · stabila, droša un sakārtota darba vide; · darba devēja apmaksāti veselību veicinošie pasākumi;  · Darba vieta: Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201.  Ja Jūsu kompetence un pieredze atbilst mūsu prasībām, gaidīsim CV un motivācijas vēstuli līdz 2025.gada 10.decembrim uz e-pastu: darbs@vidzemesslimnica.lv vai uz adresi: Sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Vidzemes slimnīca”, Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201. Sīkāka informācija pie Rehabiltācijas centra vadītājas Kristīnes Matukas, tel.28716807. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, SIA “Vidzemes slimnīca” informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “Vidzemes slimnīca” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos SIA “Vidzemes slimnīca” personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. 2) Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “Vidzemes slimnīca”, kontaktinformācija: Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201, tālrunis 25277799. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi SIA “Vidzemes slimnīca”: https://vidzemesslimnica.lv/par-slimnicu/privatuma-politika/informacija-par-personala-atlases-funkcijas-nodrosinasanu/ Profesija: ERGOTERAPEITS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-10 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Jaunatnes centrs “Vinda” (turpmāk – Iestāde) aicina kultūras pasākumu organizatoru/-i uz noteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: • konsultēt pedagogus, nodrošināt viņiem palīdzību pasākumu organizēšanā; • nodrošināt pasākumu publicitāti Iestādes mājas lapā un sociālajos tīklos; • izstrādāt nolikumus skatēm un konkursiem un organizēt/koordinēt to norisi; • plānot un organizēt Iestādes rīkotos pasākumus, sacensības un konkursus (pēc pasākuma veikt izvērtēšanu); • plānot un organizēt Iestādes audzēkņu dalību valsts un starptautiska mēroga sacensībās, konkursos skatēs un festivālos; • iesaistīties citu iestāžu rīkotajos pasākumos, kur Iestāde ir sadarbības partneris; un Jums ir: • vismaz 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība pasākumu vadībā vai citās jomās, kas nodrošina amata pienākumu izpildei nepieciešamās prasmes; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • pieredze veidojot digitālos vizuālos materiālus (canva, photoshop u.c.); • kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, argumentācijas prasme; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; analītiskās spējas; augsta atbildības sajūta; precizitāte; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika līdz 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Pieteikuma vēstuli un CV lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vinda@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Jaunatnes centrā “Vinda”, adrese: Rīgas ielā 42, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Pieteikums kultūras pasākumu organizatora/-es amatam” līdz 2025.gada 12.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 29446642. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KULTŪRAS PASĀKUMU ORGANIZATORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Kultūra / Māksla Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: vinda@valmiera.edu.lv 29446642

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes (turpmāk – Struktūrvienība) vadītāja vietnieku/-ci, būvinženieri (uz noteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • organizēt un piedalīties būvniecības procesos Pašvaldības un tās iestāžu būvprojektu realizācijas laikā; • piedalīties būvprojektēšanas uzdevumu sagatavošanā, izvērtēt būvprojektus to izstrādes procesā; • veikt Pašvaldības būvju vizuālo/ tehnisko apsekošanu, atzinumu sagatavošanu, sniegt priekšlikumus un ieteikumus par prioritāri nepieciešamajiem Pašvaldības ēku un būvju remontdarbiem; • izstrādāt/organizēt Pašvaldības vajadzībām nepieciešamās remontdarbu tāmes, veikt izmaksu aplēses investīciju projektiem; • piedalīties Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto būvobjektu projektu pieteikumiem un atskaitēm nepieciešamās būvprojektu un būvniecības dokumentācijas sagatavošanā; • nodrošināt zaļās zonas apsaimniekošanu; • nodrošināt Pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma apzināšanu un uzskaiti; • piedalīties Struktūrvienības budžeta sagatavošanā un kontrolē un citi; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība (vai tai pielīdzināma augstākā izglītība) būvniecības jomā; • vismaz pēdējo trīs gadu praktiskā pieredze būvniecības jomā; • normatīvo aktu pārzināšana būvniecības jomā un izpratne to pielietošanā; • sertifikāts ēku būvdarbu vadīšanā, būvuzraudzībā tiks uzskatīts par priekšrocību; • kompetences: labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, argumentācijas prasme, prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, spēja strādāt individuāli un komandā, spēja loģiski domāt un analizēt, strādāt intensīvi, patstāvīgi un uzņemties atbildību, pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • labas praktiskā pielietojuma prasmes darbam ar MS Office, Būvniecības informācijas sistēmā, Būvju informācijas modelēšanas (BIM) sistēmā un biroja tehniku; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 2174 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 2304 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja vietnieka/-ces, būvinženiera/-es amatam” līdz 2025.gada 10.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 27807444. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-10 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 27807444

Mūsu partneri