Valmieras Ziņas

ReTV: Pašvaldības aprēķinājušas – juristu pakalpojumi cīņā pret valsti izmaksās vismaz 5000 eiro katrai

Lasīšanas laiks: 3 min

Vairākas pašvaldības pieņēmušas lēmumu vērsties Satversmes tiesā, apstrīdot Saeimā pieņemto reģionālo reformu. Pašvaldības arī aplēsušas, ka juristu izmaksas, gatavojot dokumentus tiesai, varētu būt, sākot no 5000 eiro.

Šobrīd jau ir zināms, ka lēmums par vēršanos tiesā pieņemts Limbažu, Kandavas, Varakļānu novadu domēs. Vairums ReTV Ziņu dienesta aptaujāto pašvaldību naudu juristiem plāno gūt no budžetiem. Tikmēr zvērināts advokāts Aldis Alliks saka – vēršanās Satversmes tiesā ir jurisprudences augstākais punkts Latvijas tiesību sistēmā.

“Šajā gadījumā, tā latiņa ir ļoti augsta, Satversmes tiesa vispār ļoti pamatīgi vērtē, vai vispār lietu skatīt. Arī skatās, vai pieteicējs ir pienācīgi argumentējis, vai ir ņēmis vērā Satversmes tiesas atzinumus, secinājumus, slēdzienus citās līdzīgās vai pat analogās lietās, tas viss tiek vērtēts. Vismaz ar dažiem, vismaz ar pieciem tūkstošiem (eiro) rēķinās vispār vēršoties Satversmes tiesā, gadījumos, kad tā nav vienkārši cilvēktiesību aizskāruma lieta.”

Limbažu novada pašvaldība jau aizvakar iesniedza pieteikumu Satversmes tiesā. 42 lapaspušu, ar 234 pielikumiem apjomīgā dokumenta sagatavošana izmaksāja piecus tūkstošus, kas tika ņemti no pašvaldības budžeta.

“Mums bija advokāts, kurš uzņēmās, bet arī mēs – pašvaldība ļoti lielu darbu šajā procesā veltījām un daudzus resursus ieguldījām, jo mēs sekojam procesam līdzi jau kopš brīža, kad sapratām, ka Skultes pagasts ir kā ķīlnieks šai visai reformai,” ReTV Ziņām saka Limbažu novada domes priekšsēdētājs Didzis Zommers (ZZS).

Tāpat pieteikumu tiesā sniegs arī Kandava, kas jūtas piederīga Kurzemei un iebilst pret tās iekļaušanu Tukuma novadā, kas atrodas Zemgalē.

“Aptuvenās izmaksas ir apmēram no pieciem līdz septiņiem tūkstošiem eiro, bet mēs arī tā kā domē pielēmām budžeta grozījumos, konceptuāli apmēram šo te summu, precīzi tad redzēsim, kā tas notiks, protams, pēc tā apjoma un visa. Vietējie uzņēmēji ir izteikuši atbalstu un arī bijušie kandavnieki ir izteikuši, ka viņi ir gatavi atbalstīt, ja nepieciešams finansiālais atbalsts, un arī ar juristu palīdzību, ir gatavi atmaksāt konsultācijas,” – tā Inga Priede, Kandavas novada domes priekšsēdētāja (LZP).

Līdzīga situācija ir arī Varakļānu novadā, kur novada iedzīvotāji un uzņēmēji ir gatavi ar finansiālu atbalstu iesaistīties šīs lietas virzīšanā Satversmes tiesai.

“Tas droši vien varētu izmaksāt vairākus tūkstošus, bet Varakļānu novada iedzīvotāji, uzņēmēji ziedo atsevišķi biedrībai, kas ir izveidojusi kontu tieši šim mērķim, tā kā to, kas būs vēl pašvaldībai jārēķinās, vēl šobrīd nevaram pateikt, bet katrā ziņā mūsu gadījumā arī iedzīvotāji ir ļoti aktīvi un atbalsta šo lietu, un ir gatavi ar saviem finanšu līdzekļiem piedalīties.” pauž Varakļānu novada domes priekšsēdētājs Māris Justs (apvienība “Vienoti novadam”).

Advokāts Aldis Alliks norāda – katrai vietvarai ir atšķirīga situācija, tomēr viņš pozitīvi vērtē pašvaldību aktivitāti un vēlmi izmantot savas tiesības. Viņaprāt, pašvaldībām uzvarēt valsti Satversmes tiesā, ir labas izredzes. ReTV Ziņām zināms, ka šādus pieteikumus gatavo vēl daudzas pašvaldības, kuras nepiekrīt reformai.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Valmierā – Valmieras novada Dzimtsarakstu nodaļas (turpmāk – Iestāde) vadītāja vietnieku/-ci uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt civilstāvokļa aktu reģistrāciju, civilstāvokļa aktu reģistru (CAR) aktualizāciju, atjaunošanu; sagatavot atzinumus; • sagatavot, noformēt Iestādes dokumentus nodošanai arhīvā saskaņā ar lietu nomenklatūru un uzturēt iestādes CAR arhīvu atbilstoši normatīvajiem aktiem; veikt arhīva fonda kataloga aizpildīšanu un rūpēties par CAR grāmatu uzskaiti un glabāšanu; • sagatavot dokumentus citām institūcijām, juridiskām un fiziskām personām CAR jautājumos, t.sk., nosūtīšanai ārvalstu dzimtsarakstu nodaļām; • veikt apmeklētāju pieņemšanu Iestādes kompetencē esošajos jautājumos; sniegt konsultācijas CAR jautājumos; • vadīt svinīgu laulību, dzimšanas apliecību izsniegšanas, bērnības svētku ceremonijas; • veikt vēsturiski sastādīto CAR datorizētu apstrādi; un ja Tev ir: • izglītība un atbilstība Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likuma 12.panta trešās daļas prasībām; • zināšanas par valsts / pašvaldības darbību reglamentējošo normatīvo aktu piemērošanu, izpratne par CAR jautājumiem (par priekšrocību tiks uzskatīta pieredze vadošā amatā un līdzvērtīgas jomas darbā, t.sk., darbā ar arhīvu pēdējo 5 gadu laikā valsts vai pašvaldības iestādē); • prasmes un zināšanas juridisku dokumentu sagatavošanā, pārvaldībā, lietu arhivēšanā; • prasmes darbā ar digitālajiem rīkiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: izcilas saskarsmes un komunikācijas prasmes; vēlama publiskās uzstāšanās pieredze; augsta atbildības sajūta, uzmanība un precizitāte; spēja loģiski domāt un analizēt; organizatora spējas; prasme strādāt komandā un individuāli; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pilnas slodzes darbu (40 stundas nedēļā; summētais darba laiks, jo darbs arī noteiktās sestdienās); • pamatalgu pārbaudes laikā 1399 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1483 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, pamatojot motivāciju savas kandidatūras izvirzīšanai amatā, aprakstot Iestādes vadītāja vietnieka darbam nepieciešamās spējas un sev piemītošās spējas, kā arī darba devēja ieguvumu, pieņemot darbā attiecīgo pretendentu), augstākās izglītības dokumenta kopiju (pretendentiem, kuri izglītību ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā) lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā, ar norādi „Dzimtsarakstu nodaļas vadītāja vietnieka/-ces amatam” līdz 2025.gada 19.decembrim. Tālrunis papildus informācijai: 26444235. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26444235

Pievienojies mūsu komandai! Naukšēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā pirmsskolas izglītības skolotāju (38 stundu slodzi nedēļā (0,950 likme)) uz noteiktu laiku līdz 31.08.2026. Darba vietas adrese: “Naukšēnu skola”, Naukšēni, Naukšēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tu vēlies: • plānot un nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši Iestādes mērķim un uzdevumiem; • pārzināt mācību un audzināšanas darba saturu un mācību priekšmeta metodiku; un Tev ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • izpratne par izglītojamo vecumposmu attīstības īpatnībām un saskarsmes psiholoģijas likumsakarībām; • kompetences: labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; precizitāte un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; prasmes strādāt komandā, elastība; mēs piedāvājam: • iespējas piedalīties Iestādes izaugsmes veicināšanā un profesionālās pilnveidošanās iespējas; • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Par pedagogu darba samaksu”, 1566 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • labus darba apstākļus, aktīvu, dinamisku darbu un iespēju gūt jaunu pieredzi. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv ar norādi “Pirmsskolas izglītības skolotājs/-a” līdz 2025.gada 23.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26082207. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēnu skola, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-23 Kontaktpersona: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 26082207

Mūsu partneri