Valmieras Ziņas

TOP 10 padomi ideālai darba ballītei

Lasīšanas laiks: 5 min

Tuvojas Lieldienas un dažādos kolektīvos notiek svētku svinēšana, tāpēc ar padomiem, kā labāk sagatavoties darba ballītei, dalās “Banketērijas” mārketinga speciāliste Agnese Puriņa.

Ja liela uzņēmuma izklaides pasākuma plānošana prasa samērā lielus laika resursus, tad neliela uzņēmuma ballītes sagatavošana pirmajā brīdī šķiet samērā vienkārša: tā sakot, tas jau tikai pašiem un “tuvākajiem draugiem” jeb labākajiem sadarbības partneriem un labākajiem klientiem. Tomēr, plānojot arī it kā nelielu pasākumu, vēlams pievērst uzmanību vairākiem būtiskiem faktoriem, lai cerēto svētku vietā nav jāpiedzīvo negaidīti misēkļi.

1.Dalībnieki un viesi

Plānojot ballīti, svarīgi saprast, vai to apmeklēs tikai uzņēmuma darbinieki vai uz pasākumu tiks aicināti arī uzņēmuma klienti, sadarbības partneri u.tml. Darbinieku svētku pasākumu, protams, var plānot krietni brīvāk, jo tā organizēšanas veiksmes vai neveiksmes būs redzamas tikai kolēģiem. Taču, ja uz pasākumu tiek aicināti arī klienti vai sadarbības partneri, tad jāņem vērā, ka visas organizēšanas veiksmes vai neveiksmes jau kļūs par uzņēmuma tēla sastāvdaļu, kas veidos klientu un partneru priekšstatu par uzņēmumu. Tāpēc šajos gadījumos ar īpašu novatorismu jābūt uzmanīgiem. Ja darbinieku svētku un izklaides pasākumā lielāku akcentu var likt uz komandas saliedēšanas aktivitātēm, tad, aicinot klientus vai partnerus, jau tiešām nopietni jāapsver izklaides programma, tostarp ņemot vērā partneru un klientu personīgās īpašības un iespējamo reakciju uz izklaides piedāvājumu.  

2.Stils

Būtiski saprast, kādā stilā pasākums iecerēts: vai tā ir klasiska darbinieku kopā sanākšana un  aktualitāšu pārrunāšana kā neliela atelpa ārpus ikdienas saspringtā ritma, vai tā ir tiešām īsta tematiska ballīte, kas katram dalībniekam prasa iejusties kādā svētkiem raksturīgā tēlā, piemēram, kļūt par stilizētu Lieldienu zaķi, Krāsainās olas kundzi vai kungu u.tml. Apsverot iecerētās ballītes stilu, jāizvērtē gan uzņēmumā ierastais korporatīvās komunikācijas un uzvedības stils, gan arī darbinieku vecums, atraktivitāte, gatavība iesaistīties utt., jo, ja no, piemēram, 20 darbiniekiem tikai divi būs gatavi ietērpties maskās, viņi pasākuma laikā visticamāk jutīsies neērti.

3.Formāts

Jebkuru svētku pasākumu var rīkot atbilstoši klasikai – svinīgas uzrunas, nelielas uzkodas un atturīgi izklaides pasākumi, piemēram, kāds priekšnesums. Taču ir kolektīvi, kuros iecienītas trakulīgas ballītes kā labu rezultātu, darījumu svinēšana ar spēlēm, rotaļām, humoru.

4.Telpa

Būtiska nozīme ir svinību vietai – vai pasākums tiek rīkots kādā uzņēmuma telpā, vai svaigā gaisā, piemēram, uzņēmumam ir savs dārzs, pagalms vai cita piemērota vieta, vai ballītes svinēšanai tiek īrētas speciālas telpas. Ja pasākums notiek ārā, tad būtiski padomāt par pajumtes iespējām lietus gadījumā. Jo, kā zināms, nav sliktu laika apstākļu, ir tikai nepiemērots apģērbs – šo teicienu var attiecināt arī uz vietas izvēli un noformēšanu.  

5.Ballītes vietas noformēšana

Noformējums ir ļoti būtiska izklaides pasākuma sastāvdaļa, jo rada noskaņu. Ar tā palīdzību var radīt gan ļoti atturīgu, gan jautru un rotaļīgu atmosfēru. Ja pasākums iecerēts kā oficiāls, tad arī noformējumu var veidot atturīgu, bet, ja ballīte iecerēta kā kolektīva “dullošanās”, tad vēlams arī noformējumu veidot tādu, kas atraisa, “velk” uz jokiem u.tml. Domājot par noformējumu, svarīgi izvēlēties par muzikālo noformējumu atbildīgo personu – pat, ja diskus visi dalībnieki sanes paši, kādam tie ir jāmaina; pat, ja mūziku atskaņo no Youtubes, arī dziesmu saraksti kādam ir jāmaina.

6.Trauki

Visbiežāk  uzņēmumu rīcībā nav pietiekamā skaitā svētku un izklaides pasākumam nepieciešamo šķīvju, glāžu, galda piederumu u.tml. Šo jautājumu var risināt dažādi. Var īrēt traukus. Var izlīdzēties ar vienreizlietojamiem galda piederumiem. Var vienoties, ka katrs dalībnieks kādu daļu nepieciešamo trauku atnes no mājām. Taču, izvērtējot šo aspektu, vēlams padomāt ne tikai par ekonomiskajiem nosacījumiem, bet arī par to, kā konkrētie trauki iederēsies kopējā pasākuma stilā, kā atbildīs uzņēmuma tēlam un kā tos uztvers svētku dalībnieki.

7.Ēdieni, dzērieni un apkalpošana ballītes laikā

Ēdienus un galda klāšanu, protams, var pasūtīt  ārpakalpojumā. Taču to var sarūpēt arī pašu spēkiem, piemēram, groziņu veidā.  Tāpat svarīgi saprast, vai pasākums būs bez alkohola, vai ar alkoholu. Svarīgi šo ziņu arī aiznest līdz darbiniekiem, lai nav tā, ka viens nāk uz visu gatavu, savukārt cits centies sagatavot groziņu. Svarīgi padomāt arī par apkalpošanu pasākuma laikā – kas notiek ar netīrajiem traukiem, kurš rūpējas par tīriem traukiem, kā notiek tukšo un pilno šķīvju nomaiņa, vai pasākumā ir oficiants. 

8.Pasākuma scenārijs

Dažādos kolektīvos ir dažādas korporatīvās tradīcijas. Tās vēlams ņemt vērā, plānojot pasākuma scenāriju. Piemēram, vai darbinieki būs gatavi iesaistīties atraktīvās spēlēs un citās izdarībās, vai tomēr labāk neaizrauties ar speciāli organizētu izklaidēšanas programmu, bet tā vietā labāk nodrošināt vieglu fona mūziku vai priekšnesumus, kas paralēli cilvēkiem ļauj vienkārši parunāties, īpaši, ja svētkus kopā svin kolēģi vai partneri, kam svarīgi tikties klātienē un neformāli pārrunāt darba lietas.

9.Dāvanas

Katrā svētku pasākumā, protams, svarīga loma ir dāvanām. Taču te nav runas tik daudz par dāvanu materiālo vērtību, lai gan pasākumu, protams, var izmantot arī publiskai labāko darbinieku uzslavēšanai vai prēmēšanai. Dāvanas var būt oficiālas un atturīgas,  bet tās var būt arī personiskas, pašu gatavotas. Attiecībā uz Lieldienu svinēšanu nešaubīgi labākās dāvanas būs olas – kopīgi krāsotas, kopīgi vārītas, dažādās spēlēs un savstarpējās apdāvināšanās iesaistītas.

10.Uzņēmuma vadības runas un uzrunas

Darba neformālo ballīti var lieliski izmantot uzņēmuma vadības vēstījumu nodošanai darbiniekiem. Tā var būt pateikšanās par kopīgi lieliski paveiktu projektu. Tā var būt iepazīstināšana ar jauniem uzdevumiem un jaunu mērķu noteikšana. Tā var būt gan klasiskā uzņēmuma vadītāja sākuma uzruna, bet tās var būt arī vairākas īsākas runas, kas iekļautas pasākuma scenārijā un sasaucas ar spēlēm, olu kaujām u.tml.  

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri