Valmieras Ziņas

TOP 10 padomi ideālai darba ballītei

Lasīšanas laiks: 5 min

Tuvojas Lieldienas un dažādos kolektīvos notiek svētku svinēšana, tāpēc ar padomiem, kā labāk sagatavoties darba ballītei, dalās “Banketērijas” mārketinga speciāliste Agnese Puriņa.

Ja liela uzņēmuma izklaides pasākuma plānošana prasa samērā lielus laika resursus, tad neliela uzņēmuma ballītes sagatavošana pirmajā brīdī šķiet samērā vienkārša: tā sakot, tas jau tikai pašiem un “tuvākajiem draugiem” jeb labākajiem sadarbības partneriem un labākajiem klientiem. Tomēr, plānojot arī it kā nelielu pasākumu, vēlams pievērst uzmanību vairākiem būtiskiem faktoriem, lai cerēto svētku vietā nav jāpiedzīvo negaidīti misēkļi.

1.Dalībnieki un viesi

Plānojot ballīti, svarīgi saprast, vai to apmeklēs tikai uzņēmuma darbinieki vai uz pasākumu tiks aicināti arī uzņēmuma klienti, sadarbības partneri u.tml. Darbinieku svētku pasākumu, protams, var plānot krietni brīvāk, jo tā organizēšanas veiksmes vai neveiksmes būs redzamas tikai kolēģiem. Taču, ja uz pasākumu tiek aicināti arī klienti vai sadarbības partneri, tad jāņem vērā, ka visas organizēšanas veiksmes vai neveiksmes jau kļūs par uzņēmuma tēla sastāvdaļu, kas veidos klientu un partneru priekšstatu par uzņēmumu. Tāpēc šajos gadījumos ar īpašu novatorismu jābūt uzmanīgiem. Ja darbinieku svētku un izklaides pasākumā lielāku akcentu var likt uz komandas saliedēšanas aktivitātēm, tad, aicinot klientus vai partnerus, jau tiešām nopietni jāapsver izklaides programma, tostarp ņemot vērā partneru un klientu personīgās īpašības un iespējamo reakciju uz izklaides piedāvājumu.  

2.Stils

Būtiski saprast, kādā stilā pasākums iecerēts: vai tā ir klasiska darbinieku kopā sanākšana un  aktualitāšu pārrunāšana kā neliela atelpa ārpus ikdienas saspringtā ritma, vai tā ir tiešām īsta tematiska ballīte, kas katram dalībniekam prasa iejusties kādā svētkiem raksturīgā tēlā, piemēram, kļūt par stilizētu Lieldienu zaķi, Krāsainās olas kundzi vai kungu u.tml. Apsverot iecerētās ballītes stilu, jāizvērtē gan uzņēmumā ierastais korporatīvās komunikācijas un uzvedības stils, gan arī darbinieku vecums, atraktivitāte, gatavība iesaistīties utt., jo, ja no, piemēram, 20 darbiniekiem tikai divi būs gatavi ietērpties maskās, viņi pasākuma laikā visticamāk jutīsies neērti.

3.Formāts

Jebkuru svētku pasākumu var rīkot atbilstoši klasikai – svinīgas uzrunas, nelielas uzkodas un atturīgi izklaides pasākumi, piemēram, kāds priekšnesums. Taču ir kolektīvi, kuros iecienītas trakulīgas ballītes kā labu rezultātu, darījumu svinēšana ar spēlēm, rotaļām, humoru.

4.Telpa

Būtiska nozīme ir svinību vietai – vai pasākums tiek rīkots kādā uzņēmuma telpā, vai svaigā gaisā, piemēram, uzņēmumam ir savs dārzs, pagalms vai cita piemērota vieta, vai ballītes svinēšanai tiek īrētas speciālas telpas. Ja pasākums notiek ārā, tad būtiski padomāt par pajumtes iespējām lietus gadījumā. Jo, kā zināms, nav sliktu laika apstākļu, ir tikai nepiemērots apģērbs – šo teicienu var attiecināt arī uz vietas izvēli un noformēšanu.  

5.Ballītes vietas noformēšana

Noformējums ir ļoti būtiska izklaides pasākuma sastāvdaļa, jo rada noskaņu. Ar tā palīdzību var radīt gan ļoti atturīgu, gan jautru un rotaļīgu atmosfēru. Ja pasākums iecerēts kā oficiāls, tad arī noformējumu var veidot atturīgu, bet, ja ballīte iecerēta kā kolektīva “dullošanās”, tad vēlams arī noformējumu veidot tādu, kas atraisa, “velk” uz jokiem u.tml. Domājot par noformējumu, svarīgi izvēlēties par muzikālo noformējumu atbildīgo personu – pat, ja diskus visi dalībnieki sanes paši, kādam tie ir jāmaina; pat, ja mūziku atskaņo no Youtubes, arī dziesmu saraksti kādam ir jāmaina.

6.Trauki

Visbiežāk  uzņēmumu rīcībā nav pietiekamā skaitā svētku un izklaides pasākumam nepieciešamo šķīvju, glāžu, galda piederumu u.tml. Šo jautājumu var risināt dažādi. Var īrēt traukus. Var izlīdzēties ar vienreizlietojamiem galda piederumiem. Var vienoties, ka katrs dalībnieks kādu daļu nepieciešamo trauku atnes no mājām. Taču, izvērtējot šo aspektu, vēlams padomāt ne tikai par ekonomiskajiem nosacījumiem, bet arī par to, kā konkrētie trauki iederēsies kopējā pasākuma stilā, kā atbildīs uzņēmuma tēlam un kā tos uztvers svētku dalībnieki.

7.Ēdieni, dzērieni un apkalpošana ballītes laikā

Ēdienus un galda klāšanu, protams, var pasūtīt  ārpakalpojumā. Taču to var sarūpēt arī pašu spēkiem, piemēram, groziņu veidā.  Tāpat svarīgi saprast, vai pasākums būs bez alkohola, vai ar alkoholu. Svarīgi šo ziņu arī aiznest līdz darbiniekiem, lai nav tā, ka viens nāk uz visu gatavu, savukārt cits centies sagatavot groziņu. Svarīgi padomāt arī par apkalpošanu pasākuma laikā – kas notiek ar netīrajiem traukiem, kurš rūpējas par tīriem traukiem, kā notiek tukšo un pilno šķīvju nomaiņa, vai pasākumā ir oficiants. 

8.Pasākuma scenārijs

Dažādos kolektīvos ir dažādas korporatīvās tradīcijas. Tās vēlams ņemt vērā, plānojot pasākuma scenāriju. Piemēram, vai darbinieki būs gatavi iesaistīties atraktīvās spēlēs un citās izdarībās, vai tomēr labāk neaizrauties ar speciāli organizētu izklaidēšanas programmu, bet tā vietā labāk nodrošināt vieglu fona mūziku vai priekšnesumus, kas paralēli cilvēkiem ļauj vienkārši parunāties, īpaši, ja svētkus kopā svin kolēģi vai partneri, kam svarīgi tikties klātienē un neformāli pārrunāt darba lietas.

9.Dāvanas

Katrā svētku pasākumā, protams, svarīga loma ir dāvanām. Taču te nav runas tik daudz par dāvanu materiālo vērtību, lai gan pasākumu, protams, var izmantot arī publiskai labāko darbinieku uzslavēšanai vai prēmēšanai. Dāvanas var būt oficiālas un atturīgas,  bet tās var būt arī personiskas, pašu gatavotas. Attiecībā uz Lieldienu svinēšanu nešaubīgi labākās dāvanas būs olas – kopīgi krāsotas, kopīgi vārītas, dažādās spēlēs un savstarpējās apdāvināšanās iesaistītas.

10.Uzņēmuma vadības runas un uzrunas

Darba neformālo ballīti var lieliski izmantot uzņēmuma vadības vēstījumu nodošanai darbiniekiem. Tā var būt pateikšanās par kopīgi lieliski paveiktu projektu. Tā var būt iepazīstināšana ar jauniem uzdevumiem un jaunu mērķu noteikšana. Tā var būt gan klasiskā uzņēmuma vadītāja sākuma uzruna, bet tās var būt arī vairākas īsākas runas, kas iekļautas pasākuma scenārijā un sasaucas ar spēlēm, olu kaujām u.tml.  

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri