Valmieras Ziņas

Topošais loģistikas speciālists: Lūkasa Smeltera stāsts par izaugsmi un pieredzi

Lasīšanas laiks: 5 min

Plānojot savu turpmāko nākotni, valmierietis Lūkass Smelters pēc 9. klases absolvēšanas Valmieras 5. vidusskolā, nolēma savu izglītības ceļu saistīt ar Valmieras tehnikumu. Puisis bija dzirdējis, ka tehnikumā četru gadu laikā var iegūt vidusskolas izglītību un arī dzīvē noderīgu profesiju. Lūkass izvēlējās apgūt loģistikas darbinieka specialitāti.

Lūkass sevi raksturo kā aktīvu jaunieti. Viņu aizrauj daudz lietas, tajā skaitā saksofons un klavierspēle. Par savas profesijas izvēli Lūkass nešaubās ne mirkli. Lai gan, uzsākot izglītošanos Valmieras tehnikumā, juties, kā pats saka,   “jauns kā gurķītis”, īsti līdz galam neizprotot, cik plaša īsti ir šī profesija?

“Esmu pārliecināts, ka izvēlējos pareizo jomu. Ja skatāmies, – loģistika ir visur! Tā ir ļoti pieprasīta, un šo nozari nekad nevarēs automatizēt par visiem 100 procentiem. Tā būs mūžīga profesija, un man noteikti tā noderēs. Esmu jau ieguvis zināmu pieredzi un zināšanas, darbojoties Aktīvā tūrisma centrā “Eži” . Tur strādājot, sapratu, cik visur nepieciešama loģistika. Arī strādājot Valmieras pašvaldībā, plānojot un organizējot pasākumus, bija nepieciešamas prasmes loģistikā. Loģistikas tehniskās daļas apgūšana ir devusi pieredzi un izpratni par informācijas plūsmas plānošanu, koordinēšanu un uzraudzību. Kas nepieciešams, lai viss notiktu pēc plāna,” atklāj Lūkass. Viņš novērtē iegūtās plašās zināšanas par loģistikas procesiem un to nozīmi dažādās nozarēs: “Esmu iemācījies efektīvi darboties, plānojot savu darba laiku patstāvīgi un arī plānojot darba uzdevumus. Loģistika ir ļoti praktiska un pieprasīta joma. Tā sniedz iespējas strādāt daudzās dažādās nozarēs un uzņēmumos. Tiešām iesaku šo profesijas apguvi izvēlēties arī citiem jauniešiem, jo tā piedāvā stabilu karjeru, iespēju pastāvīgi mācīties un attīstīties, kā arī sniedz būtiskas prasmes, kas ir noderīgas gan profesionālajā, gan personīgajā dzīvē,” ir pārliecināts jaunais loģistikas speciālists.

Viņa pārliecību vēl vairāk nostiprināja došanās Erasmus+ praksē uz Poliju, uzņēmumu “3W Hurtownia Budowlana i Market Budowlany”. Šī uzņēmuma specializācija ir būvmateriālu tirdzniecība un piegāde. Tāpat uzņēmums klientiem un sadarbības partneriem nodrošina konsultācijas par piemērotāko materiālu izvēli, izmantošanu un uzstādīšanu, vienlaicīgi nodrošinot, ka šie materiāli tiek piegādāti laicīgi un droši uz būvlaukumiem vai klientu norādītajām vietām.

Izvērtējot praksē aizvadīto laiku, Lūkass kā lielāko izaicinājumu min to, ka viņam pietrūkusi ikdienas ierastā rutīna. “Ļoti centos adaptēties šai septiņu nedēļu ilgajai dzīvei Polijā. Piemēram, centos atrast volejbola treniņus un apmeklēt sporta zāli. Taču neskatoties uz to, ka pēdējās divās nedēļās jau jutos kā vietējais, jo problēmas vairs nesagādāja ne sabiedriskais transports, ne arī prakses vieta, bet mājas ir un paliek mājas. Sapratu, cik svarīga ir ikdienas rutīna un pazīstama vide, lai pilnībā justos komfortabli,” atzīstas Lūkass. Viņš atklāj, ka jau iepriekš ir piedalījies Erasmus+ projektos, bet šī nesen iegūtā pieredze tomēr ir atšķirīgāka. Iepriekš pašiem bijis jāorganizē un jānodrošina viss nepieciešamais, savukārt praksē Polijā viss jau bijis noorganizēts un nodrošināts ar  Valmieras tehnikuma palīdzību.

“Tas man ļāva vairāk koncentrēties uz prakses saturu un mācīšanos. Vēlējos redzēt un būt daļa no starptautiska uzņēmuma loģistikas nozarē, lai labāk izprastu globālās piegādes ķēdes un loģistikas procesu nianses. Bija svarīgi uzlabot angļu valodas prasmes, jo šogad kārtoju C1 līmeņa eksāmenu. Lai gan Polijā cilvēki reti runā angliski, tomēr prakses laikā es sazinājos angļu valodā ar kolēģiem un vadītājiem. Tas palīdzēja uzlabot manas valodas prasmes. Mums bija arī lieliska iespēja iepazīt Polijas cilvēku ikdienu un tradīcijas, kā arī izbaudīt dzīvi citā valstī. Esmu ieguvis neaizmirstamu pieredzi, jaunas draudzības un redzējis citu valstu kultūru,” ir gandarīts Valmieras tehnikuma 4. kursa audzēknis.

Salīdzinot Latvijas loģistikas nozari ar Polijā redzēto, Lūkass atzīst, ka “jā, bija dažas atšķirības starp praktisko darbu loģistikas nozarē Polijā un Latvijā. Polijā visi dokumenti, ieskaitot loģistikas dokumentus, bija poļu valodā. Tas prasīja papildu laiku un pūles, lai saprastu un pareizi aizpildītu dokumentus. Lai gan man ir angļu valodas prasmes, poļu valoda bija jauns izaicinājums.”

Domājot par saviem turpmākajiem nākotnes plāniem, Lūkass atklāj, ka grib būt aktīvs, un darboties jomā, kas piedāvā elastīgu grafiku, ko var pats plānot.

“Mani ļoti interesē pasākumu organizēšana. Tas ir dinamisks un atbildīgs darbs, kas ļauj izmantot radošumu un organizatoriskās prasmes. Šajā jomā saredzu savas iespējas radīt un veidot jaunas lietas,” sapņo Lūkass. Viņš pašlaik rūpīgi pētot augstskolu piedāvājumu, lai saprastu, ko tieši vēlētos studēt.

“Noteikti vēlos apvienot savas intereses loģistikā ar citām man tuvām jomām, piemēram, pasākumu organizēšanu vai tūrismu. Plānoju izvēlēties studijas, kas sniegs man nepieciešamās zināšanas un prasmes, lai veiksmīgi attīstītu karjeru šajās jomās,” ir sapratis Lūkass.

Atskatoties uz pēdējiem četriem gadiem, kas aizvadīti Valmieras tehnikumā, Lūkasam spilgti atmiņā palicis ir piedalīšanās Čē Čē čempionātā. “Kopā ar kursa biedriem piedalījāmies kā komanda, plānojām, filmējām, dalījāmies ar idejām un ļoti satuvinājāmies kā grupa. Mēs iemācījāmies efektīvi strādāt kopā, sadalīt pienākumus un risināt problēmas, kas radās procesa gaitā. Tas bija lielisks piemērs tam, kā teorētiskās zināšanas var pielietot praktiskās situācijās un cik svarīga ir komandas sadarbība veiksmīga rezultāta sasniegšanai,” atzīst Lūkass.

Šis Čē Čē čempionāts kārtējo reizi atgādinājis, cik svarīgi ir iesaistīties dažādās aktivitātēs ārpus mācībām, lai attīstītu praktiskās prasmes un veidotu stipras attiecības ar kursa biedriem. Lūkass zina, ka viņam nākotnē noteikti noderēs Valmieras tehnikumā apgūtais un pieredzētais.

“Profesionālās zināšanas un prasmes loģistikas jomā – tas būs noderīgs noteikti visās dzīves jomās, pat reizēm to neapzinoties. Prakses laikā esmu ieguvis praktisku pieredzi jau kopš 1. kursa. Sadarbība ar grupas biedriem ir stiprinājusi manas komandas prasmes un spēju efektīvi strādāt grupā. Draugi ar līdzīgu domāšanu un mērķiem var būt noderīgi atbalsta un motivācijas avots nākotnē. Mūsu ceļi nākotnē, visticamāk, vēlreiz krustosies, un kopīgās pieredzes un intereses var radīt jaunas iespējas un sadarbības,” ir pārliecināts Lūkass.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA SolarRoof Solution, reģ. Nr. 40203610314aicina darbā  KURJERU Galvenie pienākumi: - Spēja doties regulāros komandējumos uz Vāciju; - Nodrošināt labu servisu piegādājot un saņemot sūtījumus no mūsu klientiem (Latvijā un Vācija); - Veikt sūtījumu, preču vai dokumentu savlaicīgu piegādi klientiem norādītajās adresēs; - Spēja komunicēt ar klientiem piegādes laikā;  - Saudzīgi apieties ar transportējamo preci un ievērot drošības prasības; -Ievērot ceļu satiksmes noteikumus un darba grafiku; -Nodrošināt profesionālu un laipnu apkalpošanu; Prasības: - Precizitāte un atbildības sajūta; - B kategorijas autovadītāja apliecība; - Autovadītāja pieredze ar vieglo vai kravas automašīnu Vācijā/Eiropā; - Spēja orientēties un prasme izmantot navigāciju un CRM sistēmu; - Vācu valodas zināšanas komunikācijai ar klientiem Vācijā; - Pieredze darbā vai braukšanā Vācijā/Eiropā; - Punktualitāte – spēja plānot savu laiku, stresa noturība; - Augsta atbildības sajūta par uzticētajām materiālajām vērtībām; Vakancei pieteikties sūtot CV uz e - pastu: solarroof@inbox.lv Profesija: KURJERS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Straupes iela 2C, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-30 Darba sākšanas datums: 2025-08-25 Kontaktpersona: Tatjana Vrubļevska

SIA “ZAAO” izsludina konkursu uz valdes locekļa/-les - aprites ekonomikas centra “Daibe” vadītāja/-as amatu ar kompetenci inženiertehniskajā jomā. SIA “ZAAO” sniedz kvalitatīvus atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus – atkritumu savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu, apstrādi un apglabāšanu videi draudzīgā veidā, kā arī veic sabiedrības informēšanu un izglītošanu. SIA “ZAAO” ir publiski privāta 11 pašvaldību – Alūksnes, Balvu, Cēsu, Gulbenes, Limbažu, Madonas, Saulkrastu, Siguldas, Smiltenes, Valkas un Valmieras – kapitālsabiedrība. Obligātās minimālās prasības: Valsts valodas zināšanas ne zemākas par C1 līmeni un angļu valodas zināšanas ne zemākas par B2 līmeni; Augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā inženiertehniskā izglītība (ja izglītība iegūta ārzemēs, tad pretendents iesniedz izziņu no Augstākās izglītības centra par izglītības pielīdzināšanu), kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus Sabiedrībā; Vismaz divu gadu pieredze (kas iegūta pēdējos 10 (desmit) gados) valdes locekļa vai valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā (līdzvērtīgs vadošs amats ir padomes loceklis, uzņēmuma vadītājs, struktūrvienības vadītājs, nodaļas vadītājs, departamenta vadītājs vai cits augstāka līmeņa vadības amats, kas tieši atskaitās uzņēmuma vadībai vai valdei) vidējā vai lielā uzņēmumā vai valsts vai pašvaldības iestādē vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā; Nevainojama reputācija, kas nozīmē, ka nav iemesla pamatotām šaubām par personas nevainojamu reputāciju un nav pierādījumu, kas liecinātu par pretējo; Kandidāts piekrīt valsts amatpersonas statusam un noteiktajiem ierobežojumiem. Atbilstība likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” prasībām; Kandidātam nav noteikti ierobežojumi Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37. panta ceturtajā daļā. Pieredze uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā; Pieredze iepirkumu procesos un vadībā. Papildu punkti tiks piešķirti: Par pieredzi vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē; Par pieredzi uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē; Par iepirkumu procesos un vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē. Citas būtiskas kompetences, kuras tiks vērtētas: Izpratne par vides pārvaldību; Prasmes strādāt ar lielu dokumentācijas/datu apjomu (iepirkumu procedūras, uzņēmumam stratēģiski projekti) atbilstoši jomai; Izpratne par ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem. Par pieredzi ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē tiks piešķirti papildus punkti. Valdes locekļa/-es amata pienākumu pildīšanai nepieciešamas šādas vadības kompetences: Stratēģiskais redzējums (būtiskā kompetence); Lēmumu pieņemšana un atbildība (būtiskā kompetence); Orientācija uz attīstību; Orientācija uz rezultāta sasniegšanu.  Pieteikuma iesniegšanas prasības Pieteikumu konkursam var iesniegt līdz 2025. gada 21. jūlijam (ieskaitot) elektroniska dokumenta veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: valdes_loceklis@astralexecutive.com Kandidātus/-es lūdzam iesniegt šādus dokumentus: 1. Elektroniski parakstītu un datētu motivētu pieteikumu, iekļaujot informāciju, kas apliecina sludinājumā norādītās izglītības, pieredzes un prasmju esamību; 2. Dzīves gaitas un darba pieredzes aprakstu (izmantojot CV formu), kurā iekļauts arī pašvērtējums par valodu zināšanām, norādot pēdējo desmit gadu laikā būtiskāko informāciju par uzņēmuma darbības jomu, Pretendenta atbildību un pienākumiem, un nozīmīgākajiem sasniegumiem attiecīgajā uzņēmumā, kā arī Pretendenta kontaktinformāciju (e-pasta adrese, tālruņa numurs); 3. Valdes locekļa/-es amata kandidāta/-es elektroniski parakstītu apliecinājumu, izmantojot pievienoto apliecinājuma formu un apliecinot (Apliecinājums): • atbilstību Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37.panta ceturtās daļas prasībām; • ka kandidāts/-e ievērojot likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”  noteiktos ierobežojumus, novērsīs iespējamās interešu konflikta situācijas, ja tiks ievēlēts valdes locekļa/-es amatā. 4. Augstāko izglītību apliecinoša dokumenta kopiju (ja augstākā izglītība iegūta ārvalstīs, pievieno dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā). 5. Valsts valodas prasmes apliecinoša dokumenta kopiju (iesniedz tikai gadījumā, ja izglītība nav iegūta valsts valodā un tā nav dzimtā valoda). 6. Citus dokumentus, kas apliecina kandidātam izvirzīto prasību izpildi. Mēneša atlīdzība valdes loceklim (bruto): 3980,83 EUR. SIA “ZAAO” valdes locekļa/-es personāla atlases un novērtēšanas process sastāvēs no 3 (trim) kārtām un to īstenos atlases konkursa nominācijas komisija un personāla atlases kompānija SIA “ASTRAL Executive Search”. Informējam, ka kandidātiem, kuri tiks virzīti otrajai vērtēšanas kārtai, nominācijas komisija lūgs iesniegt stratēģisko redzējumu (prezentācijas formā, līdz 15 minūtēm) par SIA “ZAAO” galvenajiem nākotnes izaicinājumiem, sniedzot ieskatu svarīgākajās prioritātēs un priekšlikumus to īstenošanai un iespējamos risinājumus kapitālsabiedrības darbībai ierobežotu resursu apstākļos. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, informējam, ka Jūsu: 1. pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šā konkursa norisi, kā arī atlases procesā Jūsu dati tiks nodoti SIA “ZAAO” sadarbības partnerim – personāla atlases pakalpojumu sniedzējam SIA „ASTRAL Executive Search”; 2. personas datu apstrādes pārzinis: SIA “ZAAO”, reģistrācijas numurs: 44103015509. Pārziņa adrese ir Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201 Kontaktinformācija saziņai: Tālrunis: +371 64281250 Elektroniskā pasta adrese: zaao@zaao.lv Vairāk informācijas par SIA “ZAAO” veikto personas datu apstrādi personāla atlases procesā atrodama SIA “ZAAO” tīmekļvietnē šeit. Ja ir radušies jautājumi par atlases procesu vai iesniedzamajiem dokumentiem, lūgums sazināties ar SIA “ASTRAL Executive Search” konsultanti Kristu Kristiānu Ziediņu (krista.ziedina@astralexecutive.com; +371 26681185) Profesija: VALDES LOCEKLIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Vadība / Administrēšana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Krista Ziediņa

Ja Tev rūp vides aizsardzība, Tev ir drosme pārstāvēt valsti darbā par zaļāku un labvēlīgāku vidi un Tevi interesē darbs ar normatīvo aktu piemērošanu, iespējams, tieši Tevi gaidām mūsu komandā Valsts vides dienesta (Nr. 90000017078) Atļauju pārvaldes Piesārņojuma un dabas resursu departamenta Piesārņojuma novēršanas daļas eksperta amatā  (viena ierēdņa amata vieta uz nenoteiktu laiku) Šajā amatā Tev piedāvājam: iegūt vērtīgu pieredzi vides aizsardzības jomā un profesionālās attīstības iespējas; jaunā darbinieka apmācību un kvalifikācijas celšanas pasākumus; darbu komandā kopā ar profesionāliem un atsaucīgiem darba kolēģiem; mēnešalgu no 1008 līdz 1512 euro pirms nodokļu nomaksas, atbilstoši kvalifikācijai un kompetencei; veselības apdrošināšanu; atvaļinājuma pabalstu, papildatvaļinājumu no 8 līdz 10 darba dienām, kā arī citus valsts pārvaldē paredzētus, ar papildu atlīdzību saistītus pasākumus; darba vietu kādā no mūsu reģionālajiem birojiem (Rīga, Valmiera, Madona, Daugavpils, Rēzekne, Jelgava, Ventspils, Liepāja), ar iespēju pēc pārbaudes laika strādāt daļēji attālināti. Uzticēsim Tev:  sagatavot atļaujas A un B kategorijas piesārņojošai darbībai;  reģistrēt C kategorijas piesārņojošas darbības; sagatavot izziņas un atzinumus par piesārņojošas darbības kategoriju; ievadīt un aktualizēt informāciju Valsts vides dienesta informācijas sistēmās; sagatavot vides informāciju un atbildes uz iesniegumiem par jautājumiem kompetences jomā. Sagaidām, lai Tev ir: atbilstība Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vides zinātnē, ģeogrāfijā, bioloģijā, ģeoloģijā, ķīmijā vai ķīmijas tehnoloģijā, inženierzinātnēs (maģistra grāds tiks uzskatīts par priekšrocību); izpratne par normatīvo aktu piemērošanu un vides aizsardzības normatīvo aktu pārzināšana; profesionālā darba pieredze vides aizsardzības nozarē tiks uzskatīta par priekšrocību; labas datora lietošanas prasmes (Microsoft Office). Taču tikpat svarīgi, lai Tev piemīt prasme un vēlēšanās strādāt komandā, prasme strādāt ar liela apjoma informāciju, spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus savas kompetences robežās, augsta atbildības sajūta, kā arī labas komunikācijas un sadarbības prasmes. Gaidīsim Tavu pieteikuma vēstuli, dzīves un iepriekšējās darba pieredzes aprakstu (CV) Valsts vides dienestam uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv (ar norādi „Konkursam – Piesārņojuma eksperts”) Tālrunis uzziņām: 67084203  Vairāk par iestādi: http://www.vvd.gov.lv/ Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Personas datu pārzinis: Valsts vides dienests, reģistrācijas numurs 90000017078, adrese: Rūpniecības iela 23, Rīga, LV 1045. Profesija: EKSPERTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 13, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Dokumentus sūtīt uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv, tel.67084203 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri