Valmieras Ziņas

Seši lielākie izaicinājumi modernam grāmatvedim

Lasīšanas laiks: 4 min

Tehnoloģiju radītās izmaiņas visās biznesa jomās ļoti tieši skar arī grāmatvedību un finanšu uzskaiti. Grāmatveži faktiski kļūst par biznesa konsultantiem, kuriem jārisina tās pašas problēmas, kas ir aktuālas citu risku vadībai, atzīst “Grāmatvedības foruma 2016” eksperti.

“Veiksmīgam finanšu vadītājam ir jāprot prasmīgi žonglēt ar tādiem izaicinājumiem kā sadarbība ar iesaistītajiem partneriem, lēmumu pieņemšanas (ne)efektivitāte, cilvēciskais faktors. Arī finanšu vadībā ir savas “aklās zonas”, par kurām mēs visi zinām, bet nereti piemirstam,” saka SEB bankas finanšu direktors Kārlis Danēvičs.

Eksperti apkopojuši būtiskākos izaicinājumus, kas tuvākajā laikā ietekmēs finanšu konsultāciju un grāmatvedības nozari.

Uzskaitvedi aizvieto tehnoloģijas un tiešsaistes grāmatvedība

Jādomā, nav tālu diena, kad uz jautājumu – cik daudz laika, jūs pavadāt ievadot datus, ikviens grāmatvedis atbildēs, ka manuāli datus neievada vispār. Arī drukātos rēķinus aizvien vairāk aizvieto pilnvērtīgi elektroniskie rēķini, kurus automātiski “saprot” un spēj apstrādāt grāmatvedības programmas.

“Latvijā patlaban aptuveni 15% visu rēķinu aprit elektroniskā formātā. To izmantošanu veicinātu skaidrāks regulējums un vienots standarts,” atzīst tehnoloģiju uzņēmuma “Visma Enterprise” produktu attīstības vadītājs Artūrs Ernštreits.

Savukārt Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijas valdes priekšsēdētāja vietniece Ilze Palmbaha skaidro, ka šodien var runāt par tiešsaistes grāmatvedības triumfu, jo strauji attīstās grāmatvedības programmas, lietotnes un dažādi papildrīki, kas atvieglo uzskaiti. Samazinoties mehāniskai datu apstrādei, grāmatvežiem ir laiks darīt citas lietas un pieaug zināšanu nozīme.

“Digitālā paaudze” spiež plašāk izmantot tehnoloģijas

Līdz šim grāmatveži lielākoties sadarbojās ar paaudzi, kura “neaug” līdzi tehnoloģijām. Viņiem digitālā vide drīzāk bija pasveša pasaule, nevis iespēja. Taču ekonomiski aktīvo cilvēku vidū aizvien vairāk ir jūtama “digitālā paaudze”. Ir tikai loģiski, ja jaunieši, kas ir izauguši kopā ar datoriem, viedtelefoniem un citiem sīkrīkiem, vēlas strādāt kopā ar partneriem, kas ir orientēti uz moderno tehnoloģiju izmantošanu. Arī no darba devējiem viņi pieprasa atbilstoši aprīkotu vidi, ātru, dinamisku un interesantu darbu.

Maksa par grāmatvedības pakalpojumiem balstīsies nevis uz patērēto laiku, bet gan sniegto pievienoto vērtību

Jau šodien finanšu uzskaites tehnoloģijas ļauj uzkrāt nepieciešamos datu masīvus, tos vispusīgi izanalizēt un iegūtajiem rezultātiem piekļūt tiešsaistē, tādēļ mazinās vēsturisko datu un to apkopošanas vērtība. Sekas – nodokļu deklarāciju un pārskatu sagatavošana varētu kļūt pat uz pusi lētāka, atzīst Palmbaha.

Tieši tāpat mainās arī vispārējie samaksas aprēķināšanas principi, proti, maksa vairs nebalstās uz patērēto laiku, bet gan uz finansistu sniegto pievienoto vērtību. Proti, to, cik prasmīgi grāmatveži/finanšu konsultanti spēj analizēt datus, identificēt riskus, noteikt labvēlīgas un negatīvas tendences biznesa attīstībā un ieteikt risinājumus to līdzsvarošanai.

Uzņēmēja uzticības persona vairs nav grāmatvedis, bet gan finanšu konsultants

Digitāli uzkrātā un ērti apstrādājamā finanšu informācija maina arī attiecības starp grāmatvežiem un uzņēmējiem. Vieglāk apstrādājamie dati ļauj arī vieglāk nomainīt grāmatvedi, bet uzņēmējiem daudz svarīgāki un neaizvietojamāki kļūst finanšu vadības konsultanti, analītiķi.

“Tā kā datorprogrammas spēj efektīvi paveikt aizvien vairāk grāmatvedības funkciju, tad mums jāfokusējas uz funkcijām, ko ar automatizāciju nevar aizstāt – risku identificēšana un vadība, radoša pieeja efektīvai finanšu pārvaldīšanai, kā arī atbalsts biznesa iespēju dažādošanai,” uzskata Danēvičs.

Jāspēj pamanīt izmaiņas, kas var būtiski mainīt esošos modeļus

Normatīvais regulējums vienmēr atpaliks no reālo izmaiņu tempa, tādēļ viens no izaicinājumiem finanšu vadības profesionāļiem ir savlaicīgi pamanīt tās izmaiņas, kurām ir potenciāls būtiski mainīt esošo biznesa modeli, lai varētu tām pielāgoties, skaidro SEB bankas finanšu direktors.

Tieši tādēļ prasmīga finanšu vadītāja konsultācijas ir tik svarīgas gan ambicioziem jaunuzņēmumiem, gan nelielām nišas kompānijām, kas vēlas “pārlekt” jaunā līmenī, atzīst eksperti.

Grāmatvežiem “dzīvībai svarīgas” ir mārketinga un pārdošanas iemaņas

Eksperti atzīst, ka grāmatvedības un finanšu konsultāciju uzņēmumi spēj piedāvāt izcilu kompetenci, kas palīdz biznesam straujāk attīstīties, gūt lielāku peļņu un nodarbināt vairāk cilvēku. Taču veiksmīgs grāmatvedības bizness būs iespējams vien tad, ja grāmatveži mainīs attieksmi pret savu pakalpojumu pārdošanu. Proti, šobrīd daudz svarīgāk ir pārdot nevis pakalpojumus, bet gan darba rezultātā pieejamo pievienoto vērtību.

Šodien labiem grāmatvedības speciālistiem ir nepieciešamas gan svešvalodu zināšanas, gan mārketinga, pārdošanas un komunikācijas prasmes, jāpārzina arī tiešsaistes programmas, secina Palmbaha.

 

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri