Valmieras Ziņas

Izvēlamies lietotu auto: “Volkswagen Passat B7” (2010–2014)

Lasīšanas laiks: 5 min

Passat saglabājot dižpārdokļa statusu, lietoto auto tirgū ir teju neierobežots piedāvājums. Taču kāds Passat ir labākā izvēle?

Passat sestajai paaudzei uz konveijera pavadot piecus gadus, B7 kļuva par vācu kompānijas atbildi uz iepriekšējās desmitgades ekonomisko krīzi. Nodēvēts par jaunu auto, Passat patiesībā bija modernizēta B6 versija, ražotājam koncentrējoties uz atsevišķiem automobiļa aspektiem. Neskatoties uz modernizācijas mērenību, pircēji gan drīzāk tikai ieguva.

Tā Passat tika pie jauna dizaina virsbūves paneļiem, labākas salona apdares un papildu aprīkojuma, kas tam – vismaz pircējiem pieejamo iespēju ziņā – palīdzēja palikt soli priekšā konkurentiem. Mašīnas arsenālā parādījās daudzrežīmu piekare, gaismu asistents ar automātiskām tālajām gaismām, noguruma detektors, kā arī pilsētas avārijas bremzēšanas sistēma.

Kāpēc izvēlēties

Lai arī Passat tehniskās uzticamības reputācija nav pilnīgi nevainojama, augsto pieprasījumu jāskaidro ar lieliski apvienotām īpašībām. Passat prot spēlēt dažādas lomas – no pelēka darba zirdziņa līdz glaunai raķetei, kas tur līdzi dārgākiem auto. To ietekmē ne vien aprīkojuma iespējas, bet arī tehnika: Passat ir plašs dzinēju klāsts, turklāt auto ir pieejams ar pilnpiedziņas transmisiju.

Passat stiprā puse ir gaitas īpašības. Neatkarīgi no piedziņas veida auto ir stabils visos braukšanas apstākļos, un to raksturo veiksmīgs kompromiss starp komfortu un precīzu vadāmību, ko vēl vairāk stiprina regulējamā amortizācija.

Cits Passat trumpis – ietilpība. Pat uz jaunākās paaudzes automobiļu fona Passat B7 ir atzīstami praktisks braucamais, it īpaši universāļa formātā. Salīdzinājumam B7 riteņu bāze ir 2712 mm, jaunajam Passat – 2791 mm. Bagāžnieka ietilpība, salīdzinot universāļus: 603–1731 litru pret 650–1780 litru astotās paaudzes mašīnā. Tas nozīme, ka vecais Passat ir ietilpīgāks arī par jaunāko Ford Mondeo.

Kabīnes iekārtojums allaž ir gaumes jautājums, taču Passat nevar pārmest brāķi ergonomikā: pogas, sviras atrodas tieši tur, kur gaidīts, un pie stūres ērtu sēdpozīciju var ieņemt dažādi vadītāji.

2012. gadā parastajam Passat pievienojās modernizētais Alltrack, kura būtiskākās iezīmes bija lielāks klīrenss (165 mm) un virsbūves plastmasas aizsarguzlikas, kā arī jaunākā Passat CC versija.

Kā tas uzbūvēts

Passat B7 pamatā ir no Passat B6 pārņemta platforma, ko priekšgājējs kopš 2005. gada dalīja ar Golf V. Tas nozīmē šķērsām novietotu dzinēju, pilnpiedziņu ar Haldex sajūgu aizmugurējā tiltā un neatkarīgu visu riteņu piekari. Pēdējā visā visumā kalpo uzticami, un ne visai dārgo daļu maiņa diez vai būs vajadzīga biežāk kā reizi pāris gados.

Modeļa dzinēju klāstam jāspēj apmierināt ļoti dažādas gaumes. Benzīna mašīnu piedāvājumu veido 1.4 TSI (122 ZS), 1.4 TSI EcoFuel (150 ZS), 1.4 TSI (160 ZS), 1,8 TSI (160 ZS), 2.0 TSI (210 ZS) un 3.6 FSI 4WD (300 ZS). Dīzeļi: 1.6 TDI (105 ZS) un 2.0 TDI (140 vai 170 ZS). No šīm versijām ar pilnpiedziņu varēja apgādāt jaudīgāko benzīna mašīnu un divlitrīgos dīzeļus.

Kurš motors ir labākā izvēle? Savu uzdevumu – pārvietot relatīvi lielu auto – paveiks arī mazie dzinēji, taču labāko dinamikas un ekonomiskas ekspluatācijas salikumu piedāvā divlitru dīzelis ar 140 ZS. Ja plānotais nobraukums nav liels, interesants kandidāts ir 1.8 TSI benzīnnieks – ar to auto ir dinamisks, kluss un komfortabls. Tiesa, 1.8 TSI var sagādāt raizes ar mehāniskiem defektiem un prasa regulāru eļļas līmeņa kontroli.

Atsevišķs stāsts ir automātiskā pārnesumkārba – alternatīva sešpakāpju manuālajām. Volkswagen pircējiem piedāvāja 6 un 7 pārnesumu divsajūgu automātu, ar ko varēja aprīkot visus dzinējus, izņemot mazo dīzeli.

Septiņu pārnesumu DSG ir ar sausajiem sajūgiem un domāta dzinējiem, kuru maksimālais griezes moments nepārsniedz 250 Nm. Pārējos motorus komplektēja ar sešu pārnesumu DSG, kam sajūgs ir eļļas vannā. Lietotāju pieredze ar DSG nav viennozīmīgi pozitīva, atsauksmēm liecinot gan par sajūsmu, gan par vilšanos. Protams, pārnesumkārbas izvēle ir personīgo prioritāšu jautājums, turklāt neplānotus izdevumus nevar izslēgt arī ar manuālo kārbu (skat. divu masu spararats).

Cenas un pieejamība

LATAUTO.lv sludinājumu sistēmā šobrīd ir reģistrēti 267 automobiļi, cenu diapazonam sniedzoties no 9000 līdz 29 500 eiro. No tiem 200 auto ir ar dīzeļmotoru, bet pieci desmiti ar benzīna. Visvairāk mašīnu nākušas no Vācijas un Francijas. Visizplatītākā krāsa ir pelēka sudraba, kam seko melna un zila.

Interesanti, ka 144 automobiļi ir aprīkoti ar DSG, un, protams, ka universāļi ir populārāki nekā sedani – praktiski divas reizes.

Vairums automobiļu ir aprīkoti ar klimata iekārtu, un 160 braucamajiem ir uzstādīta navigācija.

Piecas lietas, ar ko var nākties rēķināties

Viltots nobraukums. Savā dzimtenē Passat dažos gados mēdz nobraukt milzu distanci, bet auto salons ir nostrādāts tik kvalitatīvi, ka to var nepamanīt. Reālajam nobraukumam solīto pārsniedzot divas, trīs reizes, var sākties domino efekts, un īpašniekam jāmetas nevienlīdzīgā cīņā pret remontu vējdzirnavām. Pārbaudiet auto vēsturi!

Cieto daļiņu (kvēpa) filtrs. Filtra nokalpošanu nevar uzskatīt par defektu, taču pie apmēram 200 000 km nobraukuma tas šā vai tā būs jāmaina. Filtra cena 2 litru dīzeļa gadījumā: 2360 eiro, plus 130 eiro par uzstādīšanu.

Divu masu spararats. Mašīnām ar manuālo kārbu uzstāda divu masu spararatu, kura uzdevums ir samazināt no dzinēja nākošās vibrācijas. Pieredze liecina, ka tā kalpošanas laiku nav iespējams prognozēt: sajūgs var „izbeigties” pie 100 000 km, bet var arī nokalpot līdz 300 tūkstošiem. Lietpratīgs servisa meistars viegli sazīmēs bojājumu. Sparata un papildu detaļu cena ir 900 eiro, kam jāpieskaita 284 eiro par nomaiņu.

DSG. Izvēloties lietotu auto ar divsajūgu kārbu, ir svarīgi sekot tās darbībai. Auto apkopjot pie dīlera vai nopietnā servisā, kārbu jums visdrīzāk piedāvās nokalibrēt, lai tā strādātu atbilstoši disku nodiluma pakāpei. Ja kārba nefunkcionē, kā nākas, servisa apmeklējumu nevajag atlikt – sekas var būt pārāk dārgas.

Prakse rāda, ka sešu pārnesumu DSG kalpo uzticamāk nekā septiņu pārnesumu.

Automobilim ar 1,4 litru benzīna dzinēju jauna DSG kārba (ar septiņiem pārnesumiem) maksā 4884 eiro, vadības bloks ar izpildmehānismu – 1320 eiro. Darbu izmaksas ir attiecīgi 270 vai 186 eiro.

Volkswagen DSG kārbām dod divu gadu garantiju (trīs gadu vai 100 000 km, ja auto pirkts Baltijas valstīs). Beidzoties garantijai, katrs gadījums tiek izskatīts individuāli, un ražotājs daļēji vai pilnībā var segt izdevumus.

Rūsa. Passat B7 īpašnieku komentāri liecina, ka mašīna rūsē. Problēmvietas ir pie aizmugurējās numurzīmes un bagāžnieka vāka mala. Lai arī šādu apgalvojumu izteikt, iespējams, ir pāragri, šķiet, ka B7 rūsa apdraud mazāk nekā B6. Vērts atcerēties, ka ražotājs dod trīs gadu garantiju krāsai un lakojumam, savukārt no problēmām ar caurejošu rūsu klientam vajadzētu būt pasargātam 12 gadus.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras 2.vidusskolas struktūrvienība “Varavīksne” (turpmāk – Iestāde) aicina darbā skolotāja palīgu (1 slodze – 40 stundas nedēļā) uz noteiktu laiku.  Darba vietas adrese: Raiņa iela 11, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • atalgojumu EUR 702,00 mēnesī pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024.gada 7.maijam personīgi (adrese: Raiņa iela 11, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā: v2v@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64281559. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 11, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-07 Kontaktpersona: CV, motivācijas vēst.lūdzam sūtīt uz e-pastu: v2v@valmiera.edu.lv, tālrunis 64281559

SIA “Valmieras Olimpiskais centrs” viesnīca „Sports Hotel” aicina pievienoties savai komandai uz noteiktu laiku līdz 31.08.2024. VIESMĪLI Galvenās prasības klandidātiem: augstu atbildības izjūta un precizitāte darbā; uzturēt tīru un kārtīgu darba vidi un aprīkojumu; higiēnas un paškontroles normu ievērošana un to kontrolēšana; spēja patstāvīgi plānot savu darba laiku; labas latviešu valodas zināšanas; angļu valodas zināšanas sarunvalodas līmenī; pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību. Amata apraksts: plānot un organizēt viesu apkalpošanu brokastīs; organizēt pasūtījumu izpildi; pagatavot un sagatavot brokastu produkciju; nodarboties ar viesu uzņemšanu; iegādāties produktus un citus materiālus, kontrolēt to izlietošanu un uzgalbāšanu; piedalīties saimniecības struktūrvienības darba organizēšanā; brokastu zāles un virtuves sagatavošana brokastīm. Piedāvājam: pilnas slodzes darbu; draudzīgu un atsaucīgu kolektīvu; stabilu atalgojumu un sociālās garantijas; atalgojums: stundas tarifa likme pārbaudes laikā 4,50 EUR/h, pēc pābaudes laika 5.00 EUR/h (pirms nodokļu nomaksas); summēto darba laiku, darbu maiņās (06.00-14.30); dažāda veida “bonusus” pēc pārbaudes laika; darba vieta: viesnīca "Sports Hotel", Vaidavas iela 15, Valmiera, Valmieras novads. Pieteikuma vēstuli un CV lūdzam sūtīt uz e-pastu –monta.martinsone@sportshotel.lv Tiks izskatīti tikai tie pieteikumi, kuros būs gan CV, gan motivācijas (pieteikuma) vēstule. Informācija par piedāvāto amatu pa tālruni +371 25464433 Kontaktpersona Monta Martinsone, Informācija par viesnīcu www.sportshotel.lv Pieteikumus uz vakanci iesniegt līdz 19.05.2024. Pretendentu iesūtītie dokumenti un personas dati, uz vakances laiku un noteiktu laiku pēc norādītā termiņa beigām, pārziņa leģitīmo interešu ietvaros tiks uzglabāti pārziņa lietvedībā. Iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat savu personas datu apstrādei norādītās vakances pretendentu izvērtēšanas un atlases procesā un saziņai ar Jums. Nosūtītajos dokumentos lūgums neiekļaut sensitīvus (īpašās kategorijas) personas datus. Savu piekrišanu datu apstrādei norādītajiem mērķiem varat atsaukt jebkurā laikā, sazinoties ar pārzini. Pārzinis garantē nenodot pretendenta personas datus trešajām personām, bez pretendenta rakstveida saskaņojuma. Pārzinis SIA “Valmieras Olimpiskais centrs”, reģistrācijas Nr. 54103025871, adrese: Čempionu iela 2, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Profesija: VIESMĪLIS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Vaidavas iela 15, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ēdināšana / Pārtikas rūpniecība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-19 Kontaktpersona: Monta Martinsone

Mūsu partneri