Valmieras Ziņas

Franšīze – pirmais solis uz savu biznesu

Lasīšanas laiks: 4 min

Mūsdienās franšīzes biznesa attīstības metode ir aktualizējusies arī Latvijā. To izmanto dažādās nozarēs un tiem, kuri vēlas kļūt neatkarīgi, bet tai pašā laikā saglabāt drošības sajūtu, ir piemērots šāds biznesa veids. Savā pieredzē dalīsies valmieriete Guna Boževniece – Narvesen franšīzes vadītāja.

Kā sākāt nodarboties ar biznesu? Vai esat mācījusies kaut kur vai viss apgūts pašmācības ceļā?

Ar biznesu sāku nodarboties pirms 9 gadiem, kad, strādājot Narvesen veikalā par vadītāju, piekritu izaicinājumam kļūt par franšīzes ņēmēju. Studējusi uzņēmējdarbību neesmu, viss ir apgūts prakses ceļā, tomēr daudz zināšanu guvu arī Narvesen piedāvātajos apmācību kursos, kas deva priekšstatu un priekšzināšanas šajā sfērā, pirms uzsāku darbu.

Kas Jums savā darbā patīk vislabāk?

Viennozīmīgi darbs ar klientiem! Man patīk palīdzēt, atbildēt uz klientu jautājumiem, uzklausīt, jo es vienmēr esmu teikusi “Klienti ir mūsu vērtība!”. Ko varu piebilst par savas franšīzes vadīšanu – es ļoti novērtēju to, ka mēs neesam vieni un vienmēr mums palīdz Narvesen atbalsta birojs. Nav bijusi situāciju, kurā man ir atteikta palīdzība, kad man tā ir bijusi nepieciešama. Ir lieliski apzināties, ka neesi viens un vari lūgt palīdzību grūtās situācijās. Ja tiek uzsākta vienkārša uzņēmējdarbība, veidots jauns bizness, bieži šāda iespēja vienkārši nav, ar problēmsituācijām ir jātiek galā pašiem.

Strādājot šādā darbā, Jums ir pietiekami brīvais laiks?

Darot šādu darbu, ir viens liels plus – tu pats vari plānot savu darba laiku. Pats franšīzes ņēmējs ir sava darba grafika noteicējs, tas ir nosacīti brīvais režīms. Es neslēpšu – man ir ļoti aizņemts ikdienas grafiks, bet papildus diviem veikaliem, kurus vadu, es paralēli mācos, un pavadu laiku ar savu ģimeni. Galvenais ir laiku pareizi plānot.

Kādi ir šī darba mīnusi?

Negatīvās puses ir jebkurā darbā, jebkurā biznesā. Tas, kas nogurdina, ir inventarizācijas, tomēr arī tās ir vajadzīgas, jo sniedz iespēju kontrolēt savu darbu, savus ienākumus un darbiniekus. Darbojoties šajā jomā ir jāsniedz ļoti liels pienesums no sevis – savs laiks un ieguldītais darbs, kas brīžiem var nogurdināt, tomēr visu atsver gandarījuma sajūta, redzot, ka viss izdodas!

Kādas ir šī biznesa priekšrocības un riski?

Kā vienu no priekšrocībām viennozīmīgi varu minēt to, ka darba grafiku un darba laiku es sastādu sev pati, tātad tas vien nozīmē zināmu brīvību. Kā arī tas, ka šī biznesa uzsākšanai nav nepieciešams liels starta kapitāls, kas bieži ir klupšanas akmens uzņēmīgiem cilvēkiem, kuriem ir vēlme veidot savu biznesu. Vadot šādu biznesu, tu esi neatkarīgs un tai pašā laikā jūties stabili un droši, zem lielāka vai mazāka, bet atpazīstama, uzņēmuma zīmola ar drošu biznesa modeli.

Runājot par riskiem – ja cilvēkam ir vēlme strādāt, darbs tiek darīts pēc labākās sirdsapziņas, ir vēlme rīkoties un vadīt, risku tikpat kā nav. Ja vadītājs ir apņēmīgs un spējīgs izveidot stabilu kolektīvu, kuram var uzticēties, uz to paļauties un kopīgi veidot pozitīvu darba vidi, problēmām nevajadzētu būt. Kā es saku “Klienti ir mana vērtība, bet darbinieki ir mans zelts!”.

Kādas panākumu atslēgas varat minēt jeb kā veiksmīgāk vadīt šādu biznesu?

Viena no panākumu atslēgām vienmēr būs veiksmīga klientu piesaiste. Ja klienti nevēlēsies apmeklēt mūsu veikalus, nevar gaidīt ne panākumus, ne peļņu, ne veiksmīgu biznesa vadīšanu. Tam ir nepieciešama laba komanda, kura ir tiešā saistībā ar klientiem. Komandai ir milzīga nozīme jebkurā darbā, bet tieši franšīzu vadīšanā ir jāstrādā ar tādiem cilvēkiem, kuriem var uzticēties. Man ar komandu ir ļoti paveicies, un to es ļoti novērtēju. Vēlos uzsvērt, ka šis darbs ir jāmīl, ir maksimāli jāiesaistās darba pārvaldības un plānošanas procesos, lai pēc iespējas labāk izprastu darba specifiku.

Ko Jūs varētu ieteikt cilvēkiem, kuri vēlas ar ko tādu nodarboties?

Riskēt un nebaidīties! Franšīzu vadīšana ir lieliska iespēja iegūt zināšanas un pieredzi biznesa vadībā, lai, pirmkārt, saprastu vai biznesa joma vispār praksē ir saistoša, otrkārt, lai vēlāk, iespējams, veidotu savu biznesu. Ļoti daudzi baidās spert soli šajā lauciņā, jo būtībā nezina, kas ir franšīzu vadīšana, kādi procesi ar to saistās. Neatkarīgi kādā jomā strādāsi, ja darbs netiks veikts pēc labākās sirdsapziņas, ar pilnu atdevi, visi darbi sagādās problēmas. Ieteiktu jaunajiem franšīzu ņēmējiem maksimāli iesaistīties pašiem šajā biznesā, lai labāk izprastu struktūru un iekšējos procesus. Tas ir bizness, kas prasa personīgo iesaisti un lielu uzņēmību!

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Burtnieku apvienības pārvalde (turpmāk – Pārvalde) aicina darbā palīgstrādnieku/-ci (Ēveles pagastā) uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt saimnieciskos darbus Ēveles pagasta teritorijā: • apsekot Pašvaldības autoceļus, veikt neliela apjoma remontdarbus, ceļmalu apkopšanu, pļaušanu, krūmu izciršanu, zāģēšanu, novākšanu; • palīdzēt kopt, formēt un izzāģēt kokus un krūmus, palīdzēt likvidēt vēja vai citādā veidā nodarītos postījumus un novākt bīstamos kokus, kas apdraud ēkas, elektrolīnijas, autoceļus un citus objektus; • piedalīties teritorijas labiekārtošanā un uzturēšanā; • rūpēties par Pārvaldes atbildībā esošo ēku un telpu tehnisko stāvokli; un ja Tev ir: • pamatizglītība un pamatiemaņas vai pamata pakāpes profesionālā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • zināšanas par ēku, telpu, teritoriju un autoceļu ikdienas uzturēšanas un remontu darbiem, to apjomu noteikšanu; • pamatiemaņas būvdarbu un remontdarbu plānošanā un veikšanā; • iemaņas darbā ar traktortehniku, dārza tehniku, dažādiem mehānismiem un iekārtām; mēs piedāvājam: • normālo darba laiku 40 stundas nedēļā; • pamatalgu 740 EUR (ar 01.01.2026. 780 EUR pirms nodokļu nomaksas) pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV un motivācijas vēstuli, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu burtniekuapvieniba@valmierasnovads.lv, ar norādi „Pieteikums palīgstrādnieka/-ces Ēveles pagastā amatam”, līdz 2025.gada 22.decembrim. Papildu informācija, zvanot pa tālruni: 29388422 vai 26434663. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PALĪGSTRĀDNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Ozolu iela 7, Burtnieki, Burtnieku pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-22 Kontaktpersona: burtniekuapvieniba@valmierasnovads.lv 29388422

Mūsu partneri