Valmieras Ziņas

Franšīze – pirmais solis uz savu biznesu

Lasīšanas laiks: 4 min

Mūsdienās franšīzes biznesa attīstības metode ir aktualizējusies arī Latvijā. To izmanto dažādās nozarēs un tiem, kuri vēlas kļūt neatkarīgi, bet tai pašā laikā saglabāt drošības sajūtu, ir piemērots šāds biznesa veids. Savā pieredzē dalīsies valmieriete Guna Boževniece – Narvesen franšīzes vadītāja.

Kā sākāt nodarboties ar biznesu? Vai esat mācījusies kaut kur vai viss apgūts pašmācības ceļā?

Ar biznesu sāku nodarboties pirms 9 gadiem, kad, strādājot Narvesen veikalā par vadītāju, piekritu izaicinājumam kļūt par franšīzes ņēmēju. Studējusi uzņēmējdarbību neesmu, viss ir apgūts prakses ceļā, tomēr daudz zināšanu guvu arī Narvesen piedāvātajos apmācību kursos, kas deva priekšstatu un priekšzināšanas šajā sfērā, pirms uzsāku darbu.

Kas Jums savā darbā patīk vislabāk?

Viennozīmīgi darbs ar klientiem! Man patīk palīdzēt, atbildēt uz klientu jautājumiem, uzklausīt, jo es vienmēr esmu teikusi “Klienti ir mūsu vērtība!”. Ko varu piebilst par savas franšīzes vadīšanu – es ļoti novērtēju to, ka mēs neesam vieni un vienmēr mums palīdz Narvesen atbalsta birojs. Nav bijusi situāciju, kurā man ir atteikta palīdzība, kad man tā ir bijusi nepieciešama. Ir lieliski apzināties, ka neesi viens un vari lūgt palīdzību grūtās situācijās. Ja tiek uzsākta vienkārša uzņēmējdarbība, veidots jauns bizness, bieži šāda iespēja vienkārši nav, ar problēmsituācijām ir jātiek galā pašiem.

Strādājot šādā darbā, Jums ir pietiekami brīvais laiks?

Darot šādu darbu, ir viens liels plus – tu pats vari plānot savu darba laiku. Pats franšīzes ņēmējs ir sava darba grafika noteicējs, tas ir nosacīti brīvais režīms. Es neslēpšu – man ir ļoti aizņemts ikdienas grafiks, bet papildus diviem veikaliem, kurus vadu, es paralēli mācos, un pavadu laiku ar savu ģimeni. Galvenais ir laiku pareizi plānot.

Kādi ir šī darba mīnusi?

Negatīvās puses ir jebkurā darbā, jebkurā biznesā. Tas, kas nogurdina, ir inventarizācijas, tomēr arī tās ir vajadzīgas, jo sniedz iespēju kontrolēt savu darbu, savus ienākumus un darbiniekus. Darbojoties šajā jomā ir jāsniedz ļoti liels pienesums no sevis – savs laiks un ieguldītais darbs, kas brīžiem var nogurdināt, tomēr visu atsver gandarījuma sajūta, redzot, ka viss izdodas!

Kādas ir šī biznesa priekšrocības un riski?

Kā vienu no priekšrocībām viennozīmīgi varu minēt to, ka darba grafiku un darba laiku es sastādu sev pati, tātad tas vien nozīmē zināmu brīvību. Kā arī tas, ka šī biznesa uzsākšanai nav nepieciešams liels starta kapitāls, kas bieži ir klupšanas akmens uzņēmīgiem cilvēkiem, kuriem ir vēlme veidot savu biznesu. Vadot šādu biznesu, tu esi neatkarīgs un tai pašā laikā jūties stabili un droši, zem lielāka vai mazāka, bet atpazīstama, uzņēmuma zīmola ar drošu biznesa modeli.

Runājot par riskiem – ja cilvēkam ir vēlme strādāt, darbs tiek darīts pēc labākās sirdsapziņas, ir vēlme rīkoties un vadīt, risku tikpat kā nav. Ja vadītājs ir apņēmīgs un spējīgs izveidot stabilu kolektīvu, kuram var uzticēties, uz to paļauties un kopīgi veidot pozitīvu darba vidi, problēmām nevajadzētu būt. Kā es saku “Klienti ir mana vērtība, bet darbinieki ir mans zelts!”.

Kādas panākumu atslēgas varat minēt jeb kā veiksmīgāk vadīt šādu biznesu?

Viena no panākumu atslēgām vienmēr būs veiksmīga klientu piesaiste. Ja klienti nevēlēsies apmeklēt mūsu veikalus, nevar gaidīt ne panākumus, ne peļņu, ne veiksmīgu biznesa vadīšanu. Tam ir nepieciešama laba komanda, kura ir tiešā saistībā ar klientiem. Komandai ir milzīga nozīme jebkurā darbā, bet tieši franšīzu vadīšanā ir jāstrādā ar tādiem cilvēkiem, kuriem var uzticēties. Man ar komandu ir ļoti paveicies, un to es ļoti novērtēju. Vēlos uzsvērt, ka šis darbs ir jāmīl, ir maksimāli jāiesaistās darba pārvaldības un plānošanas procesos, lai pēc iespējas labāk izprastu darba specifiku.

Ko Jūs varētu ieteikt cilvēkiem, kuri vēlas ar ko tādu nodarboties?

Riskēt un nebaidīties! Franšīzu vadīšana ir lieliska iespēja iegūt zināšanas un pieredzi biznesa vadībā, lai, pirmkārt, saprastu vai biznesa joma vispār praksē ir saistoša, otrkārt, lai vēlāk, iespējams, veidotu savu biznesu. Ļoti daudzi baidās spert soli šajā lauciņā, jo būtībā nezina, kas ir franšīzu vadīšana, kādi procesi ar to saistās. Neatkarīgi kādā jomā strādāsi, ja darbs netiks veikts pēc labākās sirdsapziņas, ar pilnu atdevi, visi darbi sagādās problēmas. Ieteiktu jaunajiem franšīzu ņēmējiem maksimāli iesaistīties pašiem šajā biznesā, lai labāk izprastu struktūru un iekšējos procesus. Tas ir bizness, kas prasa personīgo iesaisti un lielu uzņēmību!

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Valmierā – Valmieras novada Dzimtsarakstu nodaļas (turpmāk – Iestāde) vadītāja vietnieku/-ci uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt civilstāvokļa aktu reģistrāciju, civilstāvokļa aktu reģistru (CAR) aktualizāciju, atjaunošanu; sagatavot atzinumus; • sagatavot, noformēt Iestādes dokumentus nodošanai arhīvā saskaņā ar lietu nomenklatūru un uzturēt iestādes CAR arhīvu atbilstoši normatīvajiem aktiem; veikt arhīva fonda kataloga aizpildīšanu un rūpēties par CAR grāmatu uzskaiti un glabāšanu; • sagatavot dokumentus citām institūcijām, juridiskām un fiziskām personām CAR jautājumos, t.sk., nosūtīšanai ārvalstu dzimtsarakstu nodaļām; • veikt apmeklētāju pieņemšanu Iestādes kompetencē esošajos jautājumos; sniegt konsultācijas CAR jautājumos; • vadīt svinīgu laulību, dzimšanas apliecību izsniegšanas, bērnības svētku ceremonijas; • veikt vēsturiski sastādīto CAR datorizētu apstrādi; un ja Tev ir: • izglītība un atbilstība Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likuma 12.panta trešās daļas prasībām; • zināšanas par valsts / pašvaldības darbību reglamentējošo normatīvo aktu piemērošanu, izpratne par CAR jautājumiem (par priekšrocību tiks uzskatīta pieredze vadošā amatā un līdzvērtīgas jomas darbā, t.sk., darbā ar arhīvu pēdējo 5 gadu laikā valsts vai pašvaldības iestādē); • prasmes un zināšanas juridisku dokumentu sagatavošanā, pārvaldībā, lietu arhivēšanā; • prasmes darbā ar digitālajiem rīkiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: izcilas saskarsmes un komunikācijas prasmes; vēlama publiskās uzstāšanās pieredze; augsta atbildības sajūta, uzmanība un precizitāte; spēja loģiski domāt un analizēt; organizatora spējas; prasme strādāt komandā un individuāli; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pilnas slodzes darbu (40 stundas nedēļā; summētais darba laiks, jo darbs arī noteiktās sestdienās); • pamatalgu pārbaudes laikā 1399 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1483 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, pamatojot motivāciju savas kandidatūras izvirzīšanai amatā, aprakstot Iestādes vadītāja vietnieka darbam nepieciešamās spējas un sev piemītošās spējas, kā arī darba devēja ieguvumu, pieņemot darbā attiecīgo pretendentu), augstākās izglītības dokumenta kopiju (pretendentiem, kuri izglītību ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā) lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā, ar norādi „Dzimtsarakstu nodaļas vadītāja vietnieka/-ces amatam” līdz 2025.gada 19.decembrim. Tālrunis papildus informācijai: 26444235. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26444235

Pievienojies mūsu komandai! Naukšēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā pirmsskolas izglītības skolotāju (38 stundu slodzi nedēļā (0,950 likme)) uz noteiktu laiku līdz 31.08.2026. Darba vietas adrese: “Naukšēnu skola”, Naukšēni, Naukšēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tu vēlies: • plānot un nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši Iestādes mērķim un uzdevumiem; • pārzināt mācību un audzināšanas darba saturu un mācību priekšmeta metodiku; un Tev ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • izpratne par izglītojamo vecumposmu attīstības īpatnībām un saskarsmes psiholoģijas likumsakarībām; • kompetences: labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; precizitāte un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; prasmes strādāt komandā, elastība; mēs piedāvājam: • iespējas piedalīties Iestādes izaugsmes veicināšanā un profesionālās pilnveidošanās iespējas; • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Par pedagogu darba samaksu”, 1566 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • labus darba apstākļus, aktīvu, dinamisku darbu un iespēju gūt jaunu pieredzi. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv ar norādi “Pirmsskolas izglītības skolotājs/-a” līdz 2025.gada 23.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26082207. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēnu skola, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-23 Kontaktpersona: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 26082207

Pievienojies mūsu komandai! Matīšu pamatskola (turpmāk – Skola) ar 2026.gada 1.janvāri aicina darbā latviešu valodas un literatūras skolotāju (nepilna darba slodze, iespējama amatu savienošana, pēc vienošanās, 5., 8., 9.klasēs, 11 stundas nedēļā) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Skolas iela 22, Matīši, Matīšu pagasts, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: pildīt skolotāja pienākumus, atbilstoši mācību priekšmeta Valsts izglītības standarta prasībām plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši Skolas mērķiem un uzdevumiem;  veidot lietišķu sadarbību ar Skolas darbiniekiem, izglītojamajiem, viņu vecākiem un citu institūciju darbiniekiem; attīstīt un pilnveidot savu profesionālo darbību, iespējas radoši izpausties un īstenot dažādas idejas, ņemt dalību projektos. un Jums ir:izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību” prasībām;  atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; kompetences: labas saskarsmes un komunikācijas prasmes, psiholoģiskā noturība; precizitāte un atbildība darbā. mēs piedāvājam: atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”, 1410 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas par vienu pedagoģisko likmi; iespēju veikt papildus pienākumus (ārpusklases darbs u.c.); darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; labus darba apstākļus atbalstošā, draudzīgā kolektīvā. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2025.gada 31.decembrim e-pastā: matisu.pamatskola@valmiera.edu.lv. Papildu informācijai: Skolas direktore Selga Skrastiņa: 28446862. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VISPĀRĒJĀS PAMATIZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Skolas iela 22, Matīši, Matīšu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-31 Kontaktpersona: matisu.pamatskola@valmiera.edu.lv 28446862

Mūsu partneri