Valmieras Ziņas

Dīkstāves pabalstu sākotnēji saņems ap 73 000 darba ņēmēji; atbalstīs konkrētas nozares un krasi ieņēmumus zaudējušos uzņēmumus

Lasīšanas laiks: 4 min

Dīkstāves pabalstu sākotnēji saņems ap 73 000 darba ņēmēji transporta un pārvadājumu, viesmīlības, tūrisma un kultūras nozarēs, paredz otrdien Ministru kabinetā pieņemtie Ekonomikas ministrijas (EM) izstrādātie noteikumi par nozarēm, kurām sakarā ar Covid-19 izplatību ir būtiski pasliktinājusies finanšu situācija.

Atbalsta mehānisms paredz izmaksāt dīkstāves pabalstu iepriekšminēto krīzes skarto nozaru uzņēmumu darbiniekiem un to uzņēmumu darbiniekiem, kuru ieņēmumi no saimnieciskās darbības 2020.gada martā ir samazinājušies vismaz par 50%, salīdzinot ar 2019.gada martu Covid-19 izplatības rezultātā.

Minētie noteikumi izstrādāti, lai noteiktu tās Covid-19 krīzes skartās nozares, kuru strādājošajiem valsts izmaksās dīkstāves pabalstu 75% apmērā no līdz šim saņemtās algas, bet ne vairāk kā 700 eiro apmērā par kalendāro mēnesi. Iepriekš politiķi pieļāva iespēju minēto nozaru sarakstu pēc nepieciešamības papildināt.

Kā norāda normatīvā akta autori, atbilstoši Centrālās statistikas pārvaldes datiem, saistībā ar Covid-19 izplatību radīto krīzi valsts atbalsta pasākumi un mehānismi piemērojami ap 17 500 uzņēmumiem, kuri kopumā nodarbina aptuveni 73 000 darbiniekus.

No EM izstrādātajiem noteikumiem izriet, kas sākotnēji atbalsts pienāksies minēto nozaru strādājošajiem, tiesa, uz atbalstu pretendējošās nozares pēc uzņēmumu darbības veida jeb NACE koda definētas detalizētāk, proti, pasažieru aviopārvadājumi, izmitināšana viesnīcās un viesu mājās, restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi, ēdināšanas pakalpojumi, bāru darbība, kinofilmu producēšana, izplatīšana un demonstrēšana, skaņu ierakstu producēšana.

Sarakstā ir arī tādas nozares kā automobiļu un citu vieglo transportlīdzekļu iznomāšana un ekspluatācijas līzings, ceļojumu biroju un tūrisma operatoru pakalpojumi, sanāksmju un tirdzniecības izstāžu organizatoru pakalpojumi, pirmsskolas, sporta un ārpusskolas, kā arī kultūras izglītība, bērnu dienas aprūpes centru darbība.

Starp nozarēm minētas arī mākslinieku darbība, mākslinieciskā jaunrade, kultūras iestāžu darbība, muzeju darbība, vēsturisku objektu apmeklējumu vieta, sporta objektu darbība, sporta klubu darbība, fitnesa centru darbība, atrakciju un atpūtas parku darbība. 

Tāpat Ministru kabinets otrdien atbalstīja noteikumus par dīkstāves pabalstu darbiniekiem, kurus skar Covid-19 izplatība. Paredzams, ka dīkstāves pabalsts tiks izmaksāts uz laiku līdz diviem mēnešiem – no šā gada 14.marta līdz 14.maijam, bet ne ilgāk kā līdz Ministru kabineta lēmuma par ārkārtējo situāciju spēkā esamības termiņa beigām.

Lai pieteiktos dīkstāves pabalstam, krīzes skarto nozaru darba devējam Valsts ieņēmumu dienestā (VID) līdz šā gada 25.aprīlim būs jāiesniedz dīkstāves pabalsta iesniegums par periodu no 14.marta līdz 31.martam, un turpmāk – līdz nākamā mēneša 25.datumam.

Krīzes skarto nozaru darba devējs iesniegs iesniegumu, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), norādot darba devēja nosaukumu, nodokļa maksātāja reģistrācijas numuru, dīkstāves periodu, darba devēja pamatdarbības veidu, kā arī pamatojumu par darbinieku dīkstāves iestāšanos darba devēja krīzes ietekmē radīto apstākļu dēļ.

Tāpat darba devējam VID EDS būs jāsniedz informācija par darbinieku, kuram ir iestājusies dīkstāve – darbinieka vārds, uzvārds, personas kods, dīkstāves periods un konts, kas atvērts kredītiestādē vai pie maksājumu pakalpojuma sniedzēja Latvijā. Tāpat būs jāsniedz apliecinājums, ka darbinieks, par kuru tiek pieprasīts dīkstāves pabalsts, nav darba nespējas periodā un mēneša laikā no pieteikuma iesniegšanas dienas netiks veikta darbinieka atlaišana pēc darba devēja iniciatīvas.

Dīkstāves pabalstu noteiks pēc VID rīcībā esošās informācijas 75% apmērā no mēneša vidējās bruto darba samaksas par pēdējo sešu mēnešu periodu pirms ārkārtas situācijas vai atbilstoši par darbinieka faktiski deklarētajiem datiem pēdējos sešos mēnešos, bet ne vairāk kā 700 eiro apmērā par kalendāra mēnesi. Plānots, ka pieprasītais dīkstāves pabalsts tiks izmaksāts piecu darba dienu laikā.

No noteikumiem izriet, ka VID varēs lemt nepiešķirt dīkstāves pabalstu, ja krīzes skarto nozaru darba devējs nebūs iesniedzis VID visas nodokļu deklarācijas un gada pārskatus par pēdējo 12 mēnešu periodu pirms ārkārtas situācijas.

Dīkstāves pabalstu nepiešķirs, ja krīzes skarto nozaru darba devējam uz 2020.gada 7.martu nodokļu parāds bijis vairāk nekā 150 eiro, kuriem nav piešķirti samaksas termiņa pagarinājumi vai vienošanās par labprātīgu nodokļu nomaksu.

Pabalstu neizmaksās, ja krīzes skarto nozaru darba devējs pēdējo sešu mēnešu periodā pirms ārkārtas situācijas VID administrētos nodokļus vidēji mēnesī būs samaksājis mazāk nekā 200 eiro apmērā.

Pagājušajā nedēļā finanšu ministrs Jānis Reirs (JV) raidījumā “Delfi TV ar Jāni Domburu” atzina, ka dīkstāves pabalstu visā jaunā koronavīrusa izraisītas slimības Covid-19 krīzes periodā varētu saņemt līdz 150 000 darba ņēmēju. 

Kopumā aplēsts, ka dīkstāves pabalstu krīzes visvairāk skarto uzņēmumu darbiniekiem valstij izmaksās no 60 miljoniem eiro līdz pat 200 miljoniem eiro, ja tiks pieņemts lēmums paplašināt atbalstāmo nozaru loku. 

Pēc EM sniegtās informācijas, tieši skarto nozaru īpatsvars iekšzemes kopproduktā (IKP) 2019.gadā bija aptuveni 1,4%, proti, izmitināšanas nozares īpatsvars IKP bija 0,6%, pasažieru aviopārvadājumu – 0,5%, ceļojumu biroju, tūrisma operatoru rezervēšanas pakalpojumi – 0,2%.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Dizaina un mākslas vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā direktora vietnieku/-ci izglītības jomā (profesijas kods 1345 04) uz noteiktu laiku (ar iespēju pagarināt uz nenoteiktu laiku). Darba vietas adrese: Purva iela 12, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Ja Jūs vēlaties: • piedalīties izglītības procesa organizēšanā un nodrošināt izglītības procesa metodisko vadību Iestādē; • nodrošināt Valsts izglītības standarta, izglītības programmu un mācību priekšmetu programmu īstenošanas metodisko vadību; • piedalīties Iestādes iekšējo kārtību un reglamentējošo normatīvo aktu izstrādē; • sagatavot mācību gada pārskatus par metodiskā darba izvērtējumu; • piedalīties mācību gada darba plāna sastādīšanā, sadarbībā ar mācību priekšmetu skolotājiem; • sadarbībā ar pedagogiem, sagatavot mācību priekšmetu programmas; • piedalīties mācību gada pedagogu slodžu sadalē; • vadīt mācību programmu metodisko kopu vadītāju/nodaļu vadītāju sapulces un organizēt metodiskās pedagogu sapulces, tikšanās u.c.; • vadīt izglītības programmu realizācijas kvalitātes uzraudzību; • atbildēt par mācību prakšu realizāciju; • organizēt izglītojamo profesionālo priekšmetu darbu skates, profesionālās ievirzes izglītības nobeiguma un profesionālās vidējās izglītības kvalifikācijas darbu norisi; • koordinēt Valsts konkursa norisi un citu Iestādes konkursu norisi skolā un Vidzemē; • koordinēt metodisko sadarbību ar Vidzemes kultūrizglītības iestādēm un Latvijas Nacionālo kultūras centru; • organizēt izglītojamo līdzdalību mācību priekšmetu olimpiādes, konkursos, skatēs; un Jums ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • zināšanas un izpratne nozari regulējošo normatīvo aktu pielietošanā; • kompetences: prasme organizēt un plānot savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; prasme analizēt un vispārināt problēmas, noteikt darbības virziena prioritātes; prasme pastāvīgi pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes, digitālās prasmes, psiholoģiskā noturība; precizitāte un iniciatīva, elastība; • prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (pārbaudes laikā no 1876,50 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • darbu radošā, uz sadarbību vērstā kolektīvā, aktīvu, dinamisku darbu, iespēju gūt jaunu pieredzi un pilnveidot profesionālās iemaņas; • sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, CV, izglītības dokumentu kopijas lūdzam iesniegt elektroniski sūtot uz e-pastu: vdmv@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolā, Purva ielā 12, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi “Direktora vietnieka/-ces vakancei”, līdz 2025.gada 13.jūlijam. Tālrunis papildus informācijai: 64207372. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /IZPILDDIREKTORS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-13 Kontaktpersona: vdmv@valmiera.edu.lv 64207372

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras muzejs (turpmāk – muzejs) aicina darbā tehnisko speciālistu/-i (pilna slodze) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Bruņinieku iela 3, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt muzeja Izstāžu nama telpu un ekspozīcijas inventāra tīrību un kārtību; • veikt darba kabinetu un izglītojošo pasākumu telpu tīrīšanu Bruņinieku ielā 3; • nodrošināt Izstāžu nama ārtelpas teritorijas stādījumu un ieejas mezgla uzkopšanu; • monitorēt temperatūras un mitruma režīmu Izstāžu nama telpās; • līdzdarboties izstāžu montāžas un demontāžas darbos; • dažādu ikdienas saimniecisko darbu veikšana, telpu labiekārtošana, palīgdarbi muzeja pasākumos;  ja Tev ir: • vidējā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • prasmes un pieredze izmantot tehniskās ierīces un darba rīkus; • kompetences: prasme plānot un organizēt savu darbu; spēja strādāt komandā un individuāli; spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību par pieņemtajiem lēmumiem; augsta atbildības sajūta, precizitāte, pozitīva attieksme pret darbu; mēs piedāvājam: • atbildīgu un dinamisku darbu uz attīstību vērstā iestādē; • pamatalgu pārbaudes laikā 760 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 770 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un motivācijas vēstuli lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz muzejs@valmierasnovads.lv, vai personīgi: Valmieras muzejs, Bruņinieku iela 3, Valmiera, Valmieras novads (Izstāžu nama recepcijā), ar norādi „Tehniskā speciālista/-es amatam”, līdz 2025.gada 27.jūnijam. Tālrunis papildu informācijai: 64224770. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: TEHNISKAIS SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Bruņinieku iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-06-27 Kontaktpersona: muzejs@valmierasnovads.lv 64224770

Mūsu partneri