Valmieras Ziņas

Vidzemes Augstskola realizē projektu un palīdz mazajiem un vidējiem uzņēmumiem

Lasīšanas laiks: 5 min

Aizvadītajā gadā Vidzemes Augstskolā (ViA) tika noslēgts ne viens vien projekts, tai skaitā “EDU-SMEs: Studiju plānu un programmu saskaņošana mazo un vidējo uzņēmumu pārrobežu sadarbībai”. Tā rezultāti pavēra iespējas ne vien turpmākai attīstībai, bet arī radīja pozitīvas pārmaiņas studiju virziena Biznesa vadība programmas saturā. Atskatu par projektā paveikto, panākumiem un iespējām, ko sniedza iesaistīšanās projektā dalās projekta vadītāja ViA – prof. Maira Leščevica un Sabiedrības zinātņu projektu vadītāja Elīna Baranovska.

Kā nonācāt līdz šāda projekta īstenošanai?

Maira: Ideja par šādu projektu radās cita NORD plus projekta NOBANET (Nordic Baltic Network) realizācijas laikā. Šis projekts jau ir noslēdzies, taču turpinās kā cits projekts, kas norisinās jau interneta vidē – “E-NOBANET”.  Sākotnējā ideja bija izveidot augstskolu, mazo un vidējo uzņēmumu (MVU), un pašu uzņēmēju starptautiskās sadarbības tīklu, lai veicinātu mazo un vidējo uzņēmumu attīstību ar studentu un mācībspēku atbalstu. Mēs tam piegājām tik ļoti nopietni, ka tas patiešām izdevās. Un EDU-SME’s ir pirmais projekts, kurš tika īstenots pēc tīkla izveides, jo mums bija vēlme radīt kursu, kurš ir pieejams jebkuram. Kurss tika izveidots un arī šobrīd atrodas vidē, ko sauc Eliademy.com. Tas sastāv no 5 daļām, kur katru daļu var izvēlēties atsevišķi vai arī iepazīties ar kursu kopumā. Kurss ir virzīts uz MVU starptautisko sadarbību, lai varētu nodarboties ar importu, eksportu, meklētu sadarbības partnerus un atrast apakšuzņēmējus.

Kas ir EDU-SME’s?

Maira: Tas bija intensīvs projekts, kas norisinājās īsā laika posmā. Viss bija ļoti koncentrēti, tāpēc visu laiku sekojām līdzi tam, lai laicīgi sasniegtu rezultātus. Vidzemes Augstskola bija atbildīga par kursa satura veidošanu, līdz ar to mēs bijām pamatīgi iesaistīti kursa saturiskajā kodolā, tā veidošanā, ko atstāt, ko nē, tā bija mūsu, projekta valodā saucamā, darba pakete. Projektam bija piecas daļas, par katru bija atbildīgs cits cilvēks katrs no savas augstskolas – Arcada University of Applied Sciences (Somijā), Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences (Igaunija), TTK University of Applied Sciences (Igaunija), Valmiera Business and Innovation Incubator (Latvija), Vidzeme University of Applied Sciences (Latvija). Aizvadītajā gadā, pēc projekta noslēgšanas, es pirmo reizi izmantoju šo kursu studiju programmas “Biznesa vadības” kursā “Starptautiskā ekonomika un bizness” un padarīju to studentiem pieejamāku un praktiskāku.

Kāpēc, tas ir aktuāli?

Maira: Būtībā mazajiem un vidējiem uzņēmumiem ir visgrūtāk iziet starptautiskajā līmenī, jo nav resursu – nedz naudas, nedz cilvēku, atbilstošu iemaņu utt. Principā visi šie projekti vienlaicīgi un paralēli ļauj uzņēmējiem pieteikties un nākt ar savām problēmām un vajadzībām.

Elīna: Šādā formātā iespējams ieviest daudz labas idejas iestādes ikdienas darbībā – nevaram cerēt, ka attīstīsimies, ja nevēlamies dalīties ar savu pieredzi, kā arī mācīties no citiem. Pozitīvākais, ka visi projekta partneri bija īsta komanda, kas ir milzīgs ieguvums, jo dažkārt tieši spēja efektīvi sadarboties var būt lielākais izaicinājums starpvalstu sadarbības projektos. Labprāt atkārtoti strādātu ar šiem partneriem!

Kas Jūs pārsteidza, strādājot pie šī projekta?

Maira: Projekts sākās ar to, ka katrs partneris ieradās ar savu iniciatīvu, viens atbrauca ar vēzi, otrs ar līdaku, trešais ar lāci (smejas), respektīvi, katram bija savas idejas, ko vēlas īstenot tieši šī kursa ietvaros. Ilgi domājām, kā to visu apkopot, taču sapratām, ka varam saglabāt dažādību, līdz ar to tika izveidotas piecas pastāvīgas daļas. Galvenais nosacījums bija interaktivitāte un modernais tālmācības veids, un pašmācības virzienā orientēti materiāli. Un tieši tas mani pārsteidza, ka mēs, tik dažādi, spējām mobilizēties kopējam mērķim. Mēs jau pirms tam strādājām ar lielāko daļu no partneriem, tāpēc katram bija augsta atbildības sajūta un komandas gars un mēs arī zinājām viens otra niķus un stiķus, kas arī nav mazsvarīgi projektu vadībā.

Kādi ir šī projekta panākumi?

Maira: Viens, jau manis minētais kurss, kuram es tik tiešām nomainīju saturu, tas bija pārāk teorētisks un smagnējs, jo pēc būtības ir saistīts ar dažādu biznesa teoriju apgūšanu. Lai to padarītu saprotamāku un patīkamāku studentiem, teorija tika apgūta caur dažādiem praktiskiem uzdevumiem. Šāds notikums, kad šādi maina kursa saturu pēc projekta, mums vēl nav bijis. Kā arī mums norisinājās online seminārs, kurā mēs iepazīstinājām ar kursu Vebinārs, Ar Vebināru tika sasniegta liela auditorija, tie bija mazie un vidējie uzņēmēji no Latvijas, Igaunijas un pārējām partnervalstīm.

Un par lielo pārsteigumu kļuva tas, ka šī projekta vadošo partneri uzaicināja uz pasaulē plaši pazīstamu uzņēmēju forumu Briselē, uz kuru aicina ļoti reti un tikai labākos projektu īstenotājus. Eija Kallstrom no Arcada University of Applied Sciences (Somijā) iepazīstināja arī šo auditoriju gan ar projekta rezultātiem, sadarbības tīklu un jauno kursu. Mēs par to tiešām esam priecīgi!

Elīna: Uzskatu, ka projekta mērķi un sagaidāmie rezultāti tika sasniegti. Arī līdz šim biju pārliecināta, ka studenti var būt ļoti vērtīgs sadarbības partneris uzņēmumiem, kuri vēlas paplašināt vai uzlabot savu darbību, bet šis projekts papildus nesa pārliecību, ka uzņēmumi var sadarboties arī ar studentiem, kuri fiziski atrodas citā valstī. Tātad – efektīva sadarbība var norisināties ne tikai ar starpdisciplinārām studentu komandām, bet arī starpvalstu komandām, it sevišķi, ja ir vēlme uzņēmuma darbību attīstīt arī citās valstīs. Protams, ir vēl daudz darāmā, lai šāda veida sadarbību padarītu par pašsaprotamu gan studentiem, gan uzņēmumiem, bet projekts viennozīmīgi parādīja, ka tas ir iespējams.

Ko plānojat darīt tālāk?

Maira: Tā kā tīklā iesaistītās organizācijas nevar apstāties pie sasniegtā, tad šobrīd jau ir iesniegts jauns Interreg projekts, kas ļaus izveidot platformu, kurā augstskolu pasniedzēji un uzņēmēji varēs apmainīties ar būtiskāko informāciju, lai sadarbības projekti neapsīktu. Tiks radīta vide, kurā būs redzams pieprasījums un piedāvājums – projekti, kuru realizācijā varēs iesaistīt studentus un mācībspēkus sadarbības tīkla augstskolās.

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri