Valmieras Ziņas

Sabiedriskā transporta nozares eksperti Cēsīs diskutē par ilgtspējīgu attīstību

Lasīšanas laiks: 4 min

20. novembrī Cēsu centrālās bibliotēkas telpās notika Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) organizētais seminārs – diskusija “Efektīvāki mobilitātes risinājumi un ilgtspējīgs transports Vidzemes reģionā”, informē Jānis Rubulis, VPR sabiedrisko attiecību speciālists.

Dažādu transporta nozares sektoru pārstāvji iepazinās ar sabiedriskā transporta attīstības tendencēm Latvijā, iedzīvotāju mobilitātes mazapdzīvotās teritorijās iespējamo risinājumu, ārvalstu pieredzi un nozares plānošanas jautājumiem.

Semināra sākumā VSIA “Autotransporta direkcija” Sabiedriskā transporta plānošanas daļas vadītājas vietnieks Jānis Lagzdons informēja par pēdējā laika aktualitātēm un tuvākās nākotnes plāniem. J. Lagzdons norādīja, ka tiks turpināts darbs pie vienota maršrutu tīkla izveides, tarifu vienādošanas, maršrutu tīklu digitalizācijas un esošo tīklu izvērtēšanas.

VPR Sabiedriskā transporta nodaļas vadītājs Lotārs Dravants prezentēja ideju par transportu pēc pieprasījuma. L. Dravants iepazīstināja klātesošos ar pētījuma rezultātiem un izveidoto rīcības plānu pakalpojuma ieviešanai. Plašāka informācija par pētījumu un rīcības plānu ir pieejama VPR mājaslapā

Par pakalpojumu “Transports pēc pieprasījuma” atzinīgi izteicās Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas direktors Ivo Ošenieks: “Protams, ka uz tādu modeli ir jāiet, to rāda Eiropas pieredze. Redzot to, ka valsts budžeta finansējums ir ierobežots, asociācija piekrīt, ka ir jāizskata visas iespējas, kā uzlabot iedzīvotāju mobilitāti. Mēs saredzam, ka šāds modelis būtu sabiedrisko transportu papildinošs, nevis konkurējošs.”

“Iedzīvotāju pārvietošanās iespējas ir jānodrošina. Nevar vienkārši mainīt esošos maršrutus un atcelt reisus, jo tos atjaunot pēc tam ir daudz grūtāk. Labāk ir nodrošināt cita veida mobilitāti, lai ar to varētu rēķināties esošie iedzīvotāji un arī tie, kuri plāno kādreiz atgriezties reģionos,” piebilda I. Ošenieks, kurš norādīja, ka pirmais solis vajadzīgā virzienā būtu likumdošanas sakārtošana. “Atbildīgās institūcijas diemžēl šajā virzienā nedarbojas. Redzam, ka notiek darbs pie citiem alternatīviem projektiem, lai gan šis modelis praktiski ir jau ieviešanas stadijā,” komentēja I. Ošenieks.

“Protams, pārvadātāji gribētu būt redzēt sevi šajā sistēmā kā vienu no posmiem. Viņi varētu piedāvāt transportlīdzekļu pakalpojumus. Dažos gadījumos varbūt būtu jāatjauno autoparks, taču pēc visu kritēriju un prasību noteikšanas tas būtu iespējams. Jebkurā gadījumā valstij un uzņēmumam, kurš nodarbojas ar pasažieru pārvadājumiem, šī pakalpojuma sniegšana būs lētāka un efektīvāka,” esošo pārvadātāju vietu jaunajā pakalpojumā definēja I. Ošenieks.

Semināra turpinājumā VPR ES fondu informācijas un uzņēmējdarbības centra vadītāja Lelde Ābele iepazīstināja ar veiksmīgiem un efektīviem mobilitātes risinājumiem Eiropš, bet pēc tam Transporta un sakaru institūta pētniece un transporta nozares eksperte Kristīne Malnača pievērsa uzmanību svarīgākajiem plānošanas aspektiem mobilitātes un transporta jautājumos. K. Malnača atzina, ka Latvija plānošanas ziņā darbojas veiksmīgi: “Plānošanas process Latvijā, manuprāt, dodas tādā virzienā, kādu to saredz arī pārējā Eiropa. Ilgtspējīgas mobilitātes plānošanas procesa koncepcija zināmā mērā tiek ievērota arī Latvijā. Ņemot vērā, ka Latvijā ir arī mazapdzīvotas pilsētas, mums nav nepieciešams atsevišķs transporta un mobilitātes plāns katrai apdzīvotai vietai. Jau šobrīd līdzīgas sadaļas tiek integrētas plašākos attīstības plānos, kas, manuprāt, ir atbalstāma pieeja.”

“Tajā pašā laikā vēl ir lietas, kas plānošanas procesā ir uzlabojamas vai pat ieviešamas papildus. Būtu nepieciešams vēl vairāk iesaistīt iedzīvotājus un viņus informēt. Būtu jāiesaista arī citas ieinteresētās puses, arī no jomām, kas mums sākotnēji var šķist nesaistītas ar transportu. Piemēram, policija, sociālie dienesti vai izglītības iestādes, kuriem ir aktuāli, cikos un kā bērni nokļūst skolās. Tas ir svarīgi, jo, iesaistot plānošanas procesā pēc iespējas vairāk ieinteresētās puses, arī finansētājus, pēc procesa noslēguma neviens nevarēs iebilst un apgalvot, ka nav uzklausīts,” piebilda K. Malnača.

Seminārs tika organizēts 13.Eiropas reģionu un pilsētu nedēļas atvērto durvju dienu ietvaros, kas no 1.septembra līdz 30.novembrim norisinās 31 Eiropas valstī – 177 reģionos un pilsētās. Atvērtās dienas jeb OPEN DAYS ir gadskārtējs četru dienu pasākums, kas notiek Briselē un kura laikā reģionu un pilsētu administrāciju pārstāvji, kā arī eksperti un akadēmiskās aprindas var apmainīties ar labu praksi un zinātību reģionālās un pilsētu attīstības jomā. Šajā gadā “Atvērto dienu” semināri bija veltīti tēmai “Eiropas reģioni un pilsētas: partneri investīcijām un izaugsmei”.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras bibliotēka aicina darbā Dikļu pagasta bibliotēkas (turpmāk – bibliotēka) vadītāju, valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra speciālistu/-i uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: ● nodrošināt bibliotēkas darbību, tai skaitā dokumentu apriti, finanšu plānošanu; ● kvalitatīvi veikt bibliotēkas lietotāju bibliotekāro un informacionālo apkalpošanu; ● palīdzēt iedzīvotājiem digitālo rīku lietošanā un izglītot iedzīvotāju grupas digitālajās prasmēs; ● organizēt bibliotēkas profilam atbilstošus pasākumus un sadarboties ar Valmieras novada bibliotēkām un citām organizācijām; ● veikt bibliotēkas krājuma uzskaiti, organizēšanu un papildināšanu; ● veikt novadpētniecības darbu; ● nodrošināt valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbu Dikļu pagasta bibliotēkā; un ja Tev ir: ● augstākā izglītība; ● valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● teicamas zināšanas un iemaņas darbā ar informācijas tehnoloģijām un vēlme tās pilnveidot un praktizēt darbā; ● kompetences: labas komunikācijas un prezentācijas prasmes; teicamas darba plānošanas un organizēšanas prasmes; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, atbildības sajūta; mēs piedāvājam: ● pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; ● iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; ● darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; ● interesantu, atbildīgu un dinamisku darbu; ● profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; ● drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras bibliotēkā, adrese: Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi “Pieteikums Dikļu pagasta bibliotēkas vadītāja/-as amatam”, līdz 2025. gada 20. novembra plkst. 16.00. Tālrunis papildu informācijai: 64250830. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bibliotēkas struktūrvienības VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cielaviņa, Dikļi, Dikļu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-20 Kontaktpersona: kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv 64250830

Mēs esam Tet oficiālais sadarbības partneris, kas paplašina klientu konsultantu komandu. Meklējam 2 kolēģus  🔧 Tavi pienākumi: Darbs ar jauniem un esošiem klientiem. Konsultēt par Tet pakalpojumu un produktu (internets, televīzija, viedie risinājumi, elektrība) Esošo pakalpojumu piedāvāšana un piemērotāko risinājumu atrašana Individuālo un komandas mērķu sasniegšana Lieliskas klientu pieredzes radīšana 🎯 Tu esi ideāls kandidāts, ja: Tev patīk komunicēt un Tu viegli radi kontaktu ar cilvēkiem Tu vēlies pelnīt, attīstīties un iesi gatavs izkāpt no komforta zonas Tev ir pozitīva attieksme, enerģija un spēja mācīties Esi azartisks un enerģisks Vēlies mācīties, attīstīties un pelnīt Esi motivēts/-a sasniegt rezultātus un nedomā palikt "komforta zonā" 🎁 Mēs piedāvājam:  Profesionālas apmācības un mentoru atbalstu Tirgū konkurētspējīgu atalgojumu Motivējošu, draudzīgu kolektīvu un mūsdienīgu darba vidi Ātras izaugsmes iespējas tiem, kas vēlas vairāk 💰 Darba alga : 1300–2500 € 📩 Sūti savu CV ar norādi "Valmiera" uz: cv@balticsalessolutions.lv. Profesija: KONSULTANTS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Uzņēmuma līgums Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2025-11-30 Darba sākšanas datums: 2025-11-07 Kontaktpersona: Sūti savu CV uz cv@balticsalessolutions.lv

Mūsu partneri