Valmieras Ziņas

Sabiedriskā transporta nozares eksperti Cēsīs diskutē par ilgtspējīgu attīstību

Lasīšanas laiks: 4 min

20. novembrī Cēsu centrālās bibliotēkas telpās notika Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) organizētais seminārs – diskusija “Efektīvāki mobilitātes risinājumi un ilgtspējīgs transports Vidzemes reģionā”, informē Jānis Rubulis, VPR sabiedrisko attiecību speciālists.

Dažādu transporta nozares sektoru pārstāvji iepazinās ar sabiedriskā transporta attīstības tendencēm Latvijā, iedzīvotāju mobilitātes mazapdzīvotās teritorijās iespējamo risinājumu, ārvalstu pieredzi un nozares plānošanas jautājumiem.

Semināra sākumā VSIA “Autotransporta direkcija” Sabiedriskā transporta plānošanas daļas vadītājas vietnieks Jānis Lagzdons informēja par pēdējā laika aktualitātēm un tuvākās nākotnes plāniem. J. Lagzdons norādīja, ka tiks turpināts darbs pie vienota maršrutu tīkla izveides, tarifu vienādošanas, maršrutu tīklu digitalizācijas un esošo tīklu izvērtēšanas.

VPR Sabiedriskā transporta nodaļas vadītājs Lotārs Dravants prezentēja ideju par transportu pēc pieprasījuma. L. Dravants iepazīstināja klātesošos ar pētījuma rezultātiem un izveidoto rīcības plānu pakalpojuma ieviešanai. Plašāka informācija par pētījumu un rīcības plānu ir pieejama VPR mājaslapā

Par pakalpojumu “Transports pēc pieprasījuma” atzinīgi izteicās Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas direktors Ivo Ošenieks: “Protams, ka uz tādu modeli ir jāiet, to rāda Eiropas pieredze. Redzot to, ka valsts budžeta finansējums ir ierobežots, asociācija piekrīt, ka ir jāizskata visas iespējas, kā uzlabot iedzīvotāju mobilitāti. Mēs saredzam, ka šāds modelis būtu sabiedrisko transportu papildinošs, nevis konkurējošs.”

“Iedzīvotāju pārvietošanās iespējas ir jānodrošina. Nevar vienkārši mainīt esošos maršrutus un atcelt reisus, jo tos atjaunot pēc tam ir daudz grūtāk. Labāk ir nodrošināt cita veida mobilitāti, lai ar to varētu rēķināties esošie iedzīvotāji un arī tie, kuri plāno kādreiz atgriezties reģionos,” piebilda I. Ošenieks, kurš norādīja, ka pirmais solis vajadzīgā virzienā būtu likumdošanas sakārtošana. “Atbildīgās institūcijas diemžēl šajā virzienā nedarbojas. Redzam, ka notiek darbs pie citiem alternatīviem projektiem, lai gan šis modelis praktiski ir jau ieviešanas stadijā,” komentēja I. Ošenieks.

“Protams, pārvadātāji gribētu būt redzēt sevi šajā sistēmā kā vienu no posmiem. Viņi varētu piedāvāt transportlīdzekļu pakalpojumus. Dažos gadījumos varbūt būtu jāatjauno autoparks, taču pēc visu kritēriju un prasību noteikšanas tas būtu iespējams. Jebkurā gadījumā valstij un uzņēmumam, kurš nodarbojas ar pasažieru pārvadājumiem, šī pakalpojuma sniegšana būs lētāka un efektīvāka,” esošo pārvadātāju vietu jaunajā pakalpojumā definēja I. Ošenieks.

Semināra turpinājumā VPR ES fondu informācijas un uzņēmējdarbības centra vadītāja Lelde Ābele iepazīstināja ar veiksmīgiem un efektīviem mobilitātes risinājumiem Eiropš, bet pēc tam Transporta un sakaru institūta pētniece un transporta nozares eksperte Kristīne Malnača pievērsa uzmanību svarīgākajiem plānošanas aspektiem mobilitātes un transporta jautājumos. K. Malnača atzina, ka Latvija plānošanas ziņā darbojas veiksmīgi: “Plānošanas process Latvijā, manuprāt, dodas tādā virzienā, kādu to saredz arī pārējā Eiropa. Ilgtspējīgas mobilitātes plānošanas procesa koncepcija zināmā mērā tiek ievērota arī Latvijā. Ņemot vērā, ka Latvijā ir arī mazapdzīvotas pilsētas, mums nav nepieciešams atsevišķs transporta un mobilitātes plāns katrai apdzīvotai vietai. Jau šobrīd līdzīgas sadaļas tiek integrētas plašākos attīstības plānos, kas, manuprāt, ir atbalstāma pieeja.”

“Tajā pašā laikā vēl ir lietas, kas plānošanas procesā ir uzlabojamas vai pat ieviešamas papildus. Būtu nepieciešams vēl vairāk iesaistīt iedzīvotājus un viņus informēt. Būtu jāiesaista arī citas ieinteresētās puses, arī no jomām, kas mums sākotnēji var šķist nesaistītas ar transportu. Piemēram, policija, sociālie dienesti vai izglītības iestādes, kuriem ir aktuāli, cikos un kā bērni nokļūst skolās. Tas ir svarīgi, jo, iesaistot plānošanas procesā pēc iespējas vairāk ieinteresētās puses, arī finansētājus, pēc procesa noslēguma neviens nevarēs iebilst un apgalvot, ka nav uzklausīts,” piebilda K. Malnača.

Seminārs tika organizēts 13.Eiropas reģionu un pilsētu nedēļas atvērto durvju dienu ietvaros, kas no 1.septembra līdz 30.novembrim norisinās 31 Eiropas valstī – 177 reģionos un pilsētās. Atvērtās dienas jeb OPEN DAYS ir gadskārtējs četru dienu pasākums, kas notiek Briselē un kura laikā reģionu un pilsētu administrāciju pārstāvji, kā arī eksperti un akadēmiskās aprindas var apmainīties ar labu praksi un zinātību reģionālās un pilsētu attīstības jomā. Šajā gadā “Atvērto dienu” semināri bija veltīti tēmai “Eiropas reģioni un pilsētas: partneri investīcijām un izaugsmei”.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada Tūrisma pārvaldes (turpmāk – Pārvalde) mārketinga speciālistu/-i (uz noteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: ● izvēlēties un izmantot darbā efektīvākos līdzekļus un medijus, ar kuru palīdzību popularizēt Valmieras novadu kā tūrisma galamērķi; ● regulāri nodrošināt komunikācijas vadību, satura veidošanu, aktivitāšu monitoringa veikšanu Pārvaldes uzturētajos sociālo mediju kontos (Facebook, Instagram); ● izstrādāt audiovizuālos un drukātos materiālus; ● veidot ilgtermiņa un īstermiņa mārketinga un komunikācijas plānus Pārvaldes sociālo mediju kontiem; ● strādāt pie Valmieras novada tūrisma komunikācijas un līdzdarboties Pārvaldes veidotajos pasākumos; un ja Tev ir: ● otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība tūrisma vai komunikācijas un sabiedrisko attiecību nozarē, vai citā līdzīgā darbības sfērā; ● vismaz divu gada darba pieredze tūrisma vai komunikācijas un sabiedrisko attiecību nozarē, valsts vai privātajā sektorā; ● valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● labas datorprasmes, prasme strādāt ar MS Office programmām un biroja tehniku; ● kompetences: teicama komunikācijas prasme, spēja strādāt kolektīvā un individuāli, spēja patstāvīgi plānot un veikt individuālu darbu, kompetences robežās pieņemt lēmumus, radoša pieeja, augsta precizitāte un atbildības sajūta; ● vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: ● atbildīgu un dinamisku darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; ● pamatalgu pārbaudes laikā 1399 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1483 EUR pirms nodokļu nomaksas; ● iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; ● darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; ● profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopijas var iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi “Mārketinga speciālista/-es amatam” līdz 2025.gada 4.augustam. Tālrunis papildu informācijai: 28698121. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: TŪRISMA INFORMĀCIJAS KONSULTANTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Krišjāņa Valdemāra iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Tūrisms / Viesnīcas Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-08-04 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 28698121

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība Dienesta viesnīca (turpmāk – Iestāde) aicina darbā dienesta viesnīcas skolotāju (1,0 slodze, 40 stundas nedēļā) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Ausekļa iela 25B, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: - nodrošināt Iestādē dzīvojošiem izglītojamajiem drošu un psiholoģiski labvēlīgu vidi; - sadarboties ar izglītojamajiem, izglītojamā vecākiem vai aizbildņiem, izglītības iestāžu sociāliem pedagogiem un Iestādes tehnisko personālu, lai sniegtu atbalstu izglītojamajiem izglītības procesa un socializācijas jautājumos; - strādāt individuālo darbu ar izglītojamajiem - iepazīt izglītojamo intereses un individuālās īpatnības, organizēt individuālās (arī grupveida) pārrunas; - sekot, lai izglītojamie ievēro telpu lietošanas un iekšējās kārtības noteikumus. Darbs ar vidusskolas vecuma izglītojamajiem; un ja Tev ir: - augstākā pedagoģiskā izglītība; - pedagoģiskā darba pieredze ne mazāk par diviem gadiem; - valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; - kompetences: labas komunikācijas prasmes, spēja strādāt komandā un pieņemt lēmumus patstāvīgi; mēs piedāvājam: - dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; - pamatalgu pārbaudes laikā 936 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 985 EUR pirms nodokļu nomaksas; - iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; - darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; - profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopijas var iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi „Dienesta viesnīcas skolotāja/-as amatam” līdz 2025.gada 8.augustam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: INTERNĀTA, DIENESTA VIESNĪCAS SKOLOTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Ausekļa iela 25B, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-08-08 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras bibliotēka aicina darbā Lodes pagasta bibliotēkas (turpmāk – bibliotēka) vadītāju, klientu apkalpošanas punkta speciālistu/-i (0,7 slodzes) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: “Lieplejas”, Lode, Lodes pagasts, Valmieras novads.   Ja Tev ir vēlme: ● nodrošināt bibliotēkas darbību, tai skaitā dokumentu apriti, finanšu plānošanu; ● kvalitatīvi veikt bibliotēkas lietotāju bibliotekāro un informacionālo apkalpošanu; ● palīdzēt iedzīvotājam digitālo rīku lietošanā un izglītot iedzīvotāju grupas digitālajās prasmēs; ● organizēt bibliotēkas profilam atbilstošus pasākumus un sadarboties ar Valmieras novada bibliotēkām un citām organizācijām; ● veikt bibliotēkas krājuma uzskaiti, organizēšanu un papildināšanu; ● veikt novadpētniecības darbu; ● nodrošināt Valmieras novada pašvaldības klientu apkalpošanas punkta darbu Lodes pagasta bibliotēkā; un ja Tev ir: ● augstākā izglītība; ● valsts valodas prasme atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● zināšanas par literatūru un kultūras procesiem; ● iemaņas darbā ar informācijas tehnoloģijām un digitālajiem rīkiem; ● kompetences: komunikācijas, sadarbības un prezentācijas prasmes; darba plānošanas un organizēšanas prasmes; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, atbildības izjūta, vēlme sasniegt mērķus; mēs piedāvājam: ● darba un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; ● pamatalgu pārbaudes laikā 699,30 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 736,40 EUR pirms nodokļu nomaksas; ● darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; ● profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; ● interesantu, atbildīgu un dinamisku darbu. Motivācijas vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz daiga.rokpelne@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras bibliotēkā, adrese: Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi “Pieteikums Lodes pagasta bibliotēkas vadītāja/-as amatam” līdz 2025.gada 7.augusta plkst.17.00. Tālrunis papildu informācijai: 29446084.   Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bibliotēkas struktūrvienības VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lieplejas, Lode, Lodes pag., Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-08-07 Kontaktpersona: daiga.rokpelne@valmierasnovads.lv 29446084

Mūsu partneri