Valmieras Ziņas

5 noderīgi padomi lieliskā mājas ofisa iekārtošanai

Lasīšanas laiks: 4 min

2020.gads ir ieviesis diezgan manāmas pārmaiņas darba attiecību jautājumos, un liela daļa cilvēku ir spiesti pielāgoties situācijai, kurā darba pienākumi tiek pārcelti uz pavisam nepierastu vidi – mājām. Lai darbs turpinātu iet kā no rokas, ir svarīgi saprast, ka arī attālinātie darba pienākumi pieprasa atbilstošu un ergonomiski korektu darba vietas iekārtojumu.

Kam būtu jāpievērš īpaša uzmanība lieliskā mājas ofisa iekārtošanas procesā un bez kādiem palīgrīkiem noteikti neiztikt? Atbildes uz šiem un citiem aktuāliem jautājumiem, kas saistīti ar mini mājas ofisa pielāgošanu jaunajiem darba apstākļiem atradīsiet raksta turpinājumā.

Ne tikai komforts, bet arī ergonomika

Kas ir pirmā lieta, kas iešaujas Jūsu prātā, runājot par mājas ofisa telpas labiekārtošanu? Kā vienu no būtiskākajām lietām cilvēki nereti piemin komfortu, kas ir pietiekoši svarīgs faktors, taču komforts bez pareizi pielietotiem ergonomikas likumiem nedos Jums vēlamo rezultātu. Lai pēc iespējas veiksmīgāk apvienotu abus augstāk uzskaitītos faktorus, īpaša uzmanība būtu jāpievērš tieši kvalitatīva mājas ofisa krēsla izvēlei.

Lai darbs no mājām neapgrūtinātu Jūs ar tādām problēmām kā smeldzošas muguras sāpes un pastiprināta jūtība muguras krustu daļā, ideālās sēžamvietas izvēli būtu vēlams balstīt uz vienu no plašāk atpazīstamākajiem ergonomikas principiem, proti, krēsla atzveltnes spēju pilnībā atbalstīt sēdētāja muguru. Pareizs muguras atbalsts nodrošinās Jūsu muguras daļas labsajūtu ilgtermiņā, kas ir īpaši svarīgi gadījumā, ja attālinātā darba situācija negaidīti ievelkas.

Arī skaitļiem ir nozīme

Runājot par Jūsu mājas ofisā nepieciešamajiem objektiem, protams, neiztikt bez biroja galdiņa un stacionārās, vai portatīvās datortehnikas, ar kuras palīdzību tiks realizēta lielākā daļa uzdoto darba uzdevumu. Kas attiecas uz pašu biroja galdiņu, jāatceras, ka arī skaitļiem un novietojumam ir nozīme. Galda virsmas augstumam nevajadzētu būt mazākam par 72 centimetriem.

Savukārt, attiecībā uz monitora novietojumu, jāievēro 10 līdz 15 centimetru princips, kas apzīmē ieteicamo datortehnikas attālumu no biroja galda malas. Novietojot monitoru šādā attālumā, Jūs pasargāsiet savas acis no iespējamās pārpūles darbu izpildes laikā.

Izmantojiet bezvadu tehnoloģijas piedāvātās iespējas

Lai darāmie darbiņi ritētu pēc iespējas raitāk, pārliecinieties, ka esat paguvis nomainīt līdz šim ierastās tehnoloģijas uz mūsdienīgajām bezvadu datu pārraides ierīcēm. Izmantojiet Bluetooth austiņas konferences zvanu veikšanai. Šīs austiņas ir absolūti nepieciešamas ikvienam attālinātā režīma darbiniekam. Tās ir ērti lietojamas, piedāvā pietiekoši augstu skaņas kvalitāti, kā arī palīdz atbrīvoties no jebkāda telpā esoša fona trokšņa.

Bezvadu tehnoloģiju pasaule lieliski iederēsies arī to mājas biroja entuziastu inventārā, kas ir pieraduši strādāt produktivitātes līmeņa veicinošas mūzikas pavadībā. Šajā gadījumā ofisa telpā noteikti jāatrod vieta mini bezvadu tumbiņu novietošanai. Bluetooth tumbiņas pastiprinās Jūsu datortehnikas izdoto skaņas līmeni, kā arī parūpēsies par lieliskas atmosfēras radīšanu Jūsu jauniekārtotajā mini ofisa telpā.

Labs apgaismojums produktivitātei un acu veselībai

Produktivitātes līmeņa uzturēšanai jaunizveidotajā ofisa telpā noteikti būs nepieciešama arī atbilstošu gaismas ķermeņu izvietošana. Lai gan ir pierādīts, ka neviens gaismeklis nespēj aizvietot dienas gaismu, ar loga esamību telpā nudien būs par maz. Papildu saules staru iekļūšanai ofisā, būtu jāparūpējas arī par galda vai stāvlampas izvietošanu maksimāli tuvu mājas biroja galvenajam elementam – birojam galdam.

Ne mazāk svarīgs elements ir izvēlēto gaismas ķermeņu spilgtuma faktors. Pārāk spilgts gaismeklis, kas novietots tieši virs Jūsu darba virsmas, var izraisīt graušanas un apsārtuma sajūtu acīs, savukārt ja gaismas elementu izstarotā gaisma nav pietiekoša spoža, acis var nākties pārpūlēt.

Dodiet priekšroku skandināvu minimālismam

Noslēdzošais padoms maksimāli ērtas un attālinātā darba režīmam piemērotas darba vides iekārtošanā, ir izvairīšanās no lieku objektu izvietošanas darba zonā. Centieties pieturēties pie modernā skandināvu minimālisma – jo mazāk, jo labāk! Lieki priekšmeti un absolūti nevajadzīgi dekora elementi darba zonā tikai apgrūtinās Jūsu steidzīgo darba režīmu. Attīriet darba galdu no nevajadzīgām mantām un iegādājieties dokumentu organizatoru, lai nepārvērstu savu darbavietu par papīru pārpildītu jucekli.

Ievērojot visus iepriekš minētos mini mājas ofisa iekārtošanas pamatprincipus, Jūsu darba vieta kļūs maksimāli efektīva, un attālinātā darba jēdziens Jūsu acīs iegūs pavisam jaunu nozīmi. Iegriezieties interneta veikalā 220.lv un iegādājieties visu mājas ofisam nepieciešamo inventāru, tajā skaitā arī kvalitatīvas Bluetooth austiņas, bez nepieciešamības uzkavēties lielveikalu pārpildītajās ailēs.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes štābs VALMIERĀ piedāvā darbu VECĀKAJAM KOMUNIKĀCIJAS SPECIĀLISTAM UZ NOTEIKTU LAIKU Darba pienākumi:  Nodrošināt sabiedrības informēšanu par Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes aktivitātēm; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus; Veikt preses monitoringu; Nodrošināt informatīvo materiālu, vizualizāciju izstrādi; Iesaistīties publisko pasākumu organizēšanā; Nodrošināt mājas lapas un sociālo tīklu lapu satura organizēšanu, plānošanu, papildināšanu; Veikt pasākumu fotografēšanu, foto apstrādi, foto un video arhīva uzturēšanu. Pamatprasības: 1.līmeņa profesionālā augstākā vai augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, psiholoģijā u.c.), var būt pēdējo kursu students (pieredze līdzīgā darbā tiks uzskatīta par priekšrocību); Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas;  Labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām un pieredze darbā ar sociālo tīklu kontu administrēšanu, satura veidošanu;  Profesionālas iemaņas un pieredze informatīvu, publicitātes un reprezentatīvo materiālu sagatavošanā;  Prasme foto/video materiālu apstrādē, vizualizāciju veidošanu, izmantojot tādus tiešsaistes rīkus kā Canva utml. Augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vecākais komunikāciju speciālists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.12.2025. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi iesūtīt uz epastu Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Aicina komandai pievienoties C vai C1 transportlīdzekļu vadītājus ar iespēju iegūt D kategorijas vadītāja kvalifikāciju.  APMĀCĪBU SĀKUMS 2026. GADA 13. MARTĀ PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība; vismaz 24 gadi; C vai C1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība; vēlama pieredze, vadot B, C vai C1 kategorijas transportlīdzekli; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; latviešu valodas un vēlamas svešvalodas zināšanas atbilstoši darba raksturam. APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS: uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums; finansiālais atbalsts: 100% sedz uzņēmums; apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības 20 h (ja ir iegūta C1 kategorija) vai 12h (ja ir iegūta C kategorija), CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95 kods); apmācību izmaksu pilnīgai dzēšanai, uzņēmumā nepārtraukti jānostrādā vismaz 2 gadi. DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku; darbs ar kases aparātu; biļešu pārdošana pasažieriem; kvalitatīva pasažieru apkalpošana. UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā; darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle; darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas); daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu; iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā; veselības apdrošināšanas iespējas; pilnas sociālās garantijas; 95. koda apmācības; apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas; dinamisku un profesionālu darba vidi. CV iesniegt sūtot elektroniski uz norādīto e-pasta adresi: info@vtu-valmiera.lv vai SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts,Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220). Informācijai zvanīt uz norādīto tālr.nr. 29231565. Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: KRAVAS AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-03-13 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Finanšu un ekonomikas nodaļas budžeta ekonomistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • piedalīties budžeta tāmju sagatavošanā pārziņā esošajām Pašvaldības iestādēm; • kontrolēt un analizēt pārziņā esošo Pašvaldības iestāžu apstiprinātā gada budžeta izpildi, kā arī konsultēt jautājumos par budžeta sastādīšanu; • veikt maksas pakalpojumu cenu aprēķinus pārziņā esošām iestādēm; • piedalīties ar pārziņā esošām iestādēm saistīto Eiropas Savienības struktūrfondu un citu politiku instrumentu līdzfinansēto projektu finanšu plānošanā, datu precīzā uzskaitē un naudas plūsmas kontrolē; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība ekonomikas, finanšu vai grāmatvedības jomā; • ne mazāk kā 2 gadu iepriekšēja profesionālā darba pieredze finanšu jomā; • ar darba jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un finanšu procesu izpratne; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: augsta atbildība, precizitāte, analītiska domāšana, labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties atbildību; • teicamas iemaņas darbā ar MS Office programmām (t.sk. Word, Excel), kā arī ar kādu no grāmatvedības uzskaites datorprogrammām. Kā priekšrocība tiks uzskatīta iepriekšēja darba pieredze ar programmām Horizon un/vai MicroStrategy; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā budžeta ekonomista/-es amatam” līdz 2025.gada 11.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BUDŽETA EKONOMISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri