Valmieras Ziņas

5 noderīgi padomi lieliskā mājas ofisa iekārtošanai

Lasīšanas laiks: 4 min

2020.gads ir ieviesis diezgan manāmas pārmaiņas darba attiecību jautājumos, un liela daļa cilvēku ir spiesti pielāgoties situācijai, kurā darba pienākumi tiek pārcelti uz pavisam nepierastu vidi – mājām. Lai darbs turpinātu iet kā no rokas, ir svarīgi saprast, ka arī attālinātie darba pienākumi pieprasa atbilstošu un ergonomiski korektu darba vietas iekārtojumu.

Kam būtu jāpievērš īpaša uzmanība lieliskā mājas ofisa iekārtošanas procesā un bez kādiem palīgrīkiem noteikti neiztikt? Atbildes uz šiem un citiem aktuāliem jautājumiem, kas saistīti ar mini mājas ofisa pielāgošanu jaunajiem darba apstākļiem atradīsiet raksta turpinājumā.

Ne tikai komforts, bet arī ergonomika

Kas ir pirmā lieta, kas iešaujas Jūsu prātā, runājot par mājas ofisa telpas labiekārtošanu? Kā vienu no būtiskākajām lietām cilvēki nereti piemin komfortu, kas ir pietiekoši svarīgs faktors, taču komforts bez pareizi pielietotiem ergonomikas likumiem nedos Jums vēlamo rezultātu. Lai pēc iespējas veiksmīgāk apvienotu abus augstāk uzskaitītos faktorus, īpaša uzmanība būtu jāpievērš tieši kvalitatīva mājas ofisa krēsla izvēlei.

Lai darbs no mājām neapgrūtinātu Jūs ar tādām problēmām kā smeldzošas muguras sāpes un pastiprināta jūtība muguras krustu daļā, ideālās sēžamvietas izvēli būtu vēlams balstīt uz vienu no plašāk atpazīstamākajiem ergonomikas principiem, proti, krēsla atzveltnes spēju pilnībā atbalstīt sēdētāja muguru. Pareizs muguras atbalsts nodrošinās Jūsu muguras daļas labsajūtu ilgtermiņā, kas ir īpaši svarīgi gadījumā, ja attālinātā darba situācija negaidīti ievelkas.

Arī skaitļiem ir nozīme

Runājot par Jūsu mājas ofisā nepieciešamajiem objektiem, protams, neiztikt bez biroja galdiņa un stacionārās, vai portatīvās datortehnikas, ar kuras palīdzību tiks realizēta lielākā daļa uzdoto darba uzdevumu. Kas attiecas uz pašu biroja galdiņu, jāatceras, ka arī skaitļiem un novietojumam ir nozīme. Galda virsmas augstumam nevajadzētu būt mazākam par 72 centimetriem.

Savukārt, attiecībā uz monitora novietojumu, jāievēro 10 līdz 15 centimetru princips, kas apzīmē ieteicamo datortehnikas attālumu no biroja galda malas. Novietojot monitoru šādā attālumā, Jūs pasargāsiet savas acis no iespējamās pārpūles darbu izpildes laikā.

Izmantojiet bezvadu tehnoloģijas piedāvātās iespējas

Lai darāmie darbiņi ritētu pēc iespējas raitāk, pārliecinieties, ka esat paguvis nomainīt līdz šim ierastās tehnoloģijas uz mūsdienīgajām bezvadu datu pārraides ierīcēm. Izmantojiet Bluetooth austiņas konferences zvanu veikšanai. Šīs austiņas ir absolūti nepieciešamas ikvienam attālinātā režīma darbiniekam. Tās ir ērti lietojamas, piedāvā pietiekoši augstu skaņas kvalitāti, kā arī palīdz atbrīvoties no jebkāda telpā esoša fona trokšņa.

Bezvadu tehnoloģiju pasaule lieliski iederēsies arī to mājas biroja entuziastu inventārā, kas ir pieraduši strādāt produktivitātes līmeņa veicinošas mūzikas pavadībā. Šajā gadījumā ofisa telpā noteikti jāatrod vieta mini bezvadu tumbiņu novietošanai. Bluetooth tumbiņas pastiprinās Jūsu datortehnikas izdoto skaņas līmeni, kā arī parūpēsies par lieliskas atmosfēras radīšanu Jūsu jauniekārtotajā mini ofisa telpā.

Labs apgaismojums produktivitātei un acu veselībai

Produktivitātes līmeņa uzturēšanai jaunizveidotajā ofisa telpā noteikti būs nepieciešama arī atbilstošu gaismas ķermeņu izvietošana. Lai gan ir pierādīts, ka neviens gaismeklis nespēj aizvietot dienas gaismu, ar loga esamību telpā nudien būs par maz. Papildu saules staru iekļūšanai ofisā, būtu jāparūpējas arī par galda vai stāvlampas izvietošanu maksimāli tuvu mājas biroja galvenajam elementam – birojam galdam.

Ne mazāk svarīgs elements ir izvēlēto gaismas ķermeņu spilgtuma faktors. Pārāk spilgts gaismeklis, kas novietots tieši virs Jūsu darba virsmas, var izraisīt graušanas un apsārtuma sajūtu acīs, savukārt ja gaismas elementu izstarotā gaisma nav pietiekoša spoža, acis var nākties pārpūlēt.

Dodiet priekšroku skandināvu minimālismam

Noslēdzošais padoms maksimāli ērtas un attālinātā darba režīmam piemērotas darba vides iekārtošanā, ir izvairīšanās no lieku objektu izvietošanas darba zonā. Centieties pieturēties pie modernā skandināvu minimālisma – jo mazāk, jo labāk! Lieki priekšmeti un absolūti nevajadzīgi dekora elementi darba zonā tikai apgrūtinās Jūsu steidzīgo darba režīmu. Attīriet darba galdu no nevajadzīgām mantām un iegādājieties dokumentu organizatoru, lai nepārvērstu savu darbavietu par papīru pārpildītu jucekli.

Ievērojot visus iepriekš minētos mini mājas ofisa iekārtošanas pamatprincipus, Jūsu darba vieta kļūs maksimāli efektīva, un attālinātā darba jēdziens Jūsu acīs iegūs pavisam jaunu nozīmi. Iegriezieties interneta veikalā 220.lv un iegādājieties visu mājas ofisam nepieciešamo inventāru, tajā skaitā arī kvalitatīvas Bluetooth austiņas, bez nepieciešamības uzkavēties lielveikalu pārpildītajās ailēs.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

VSIA “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca”  aicina savā komandā uz nenoteiktu laiku: Apkopēju uz pilnu darba slodzi Darba pienākumi: veikt nodaļas telpu tīrīšanas un uzkopšanas darbus atbilstoši higiēniskā un pretepidēmiskā režīma plāna prasībām; uzturēt darba kārtībā nepieciešamo inventāru. Prasības kandidātiem: godprātīga attieksme pret darbu un augsta atbildības sajūta; spēja strādāt kvalitatīvi un intensīvi, spēja strādāt komandā; valsts valodas zināšanas saskaņā ar Valodas likumu; Piedāvājam: amatam atbilstošu, konkurētspējīgu un stabilu atalgojumu; pretimnākošus un profesionālus kolēģus; darbam nepieciešamo apmācību; teicamus darba apstākļus sakārtotā vidē; veselības apdrošināšanu pēc 6 mēnešu darba slimnīcā. Darbs uzsākams nekavējoties vai pēc vienošanās. Atalgojums: stundas tarifa likme 5.44 EUR pirms nodokļu nomaksas, papildus noteikta piemaksa par darbu kaitīgos apstākļos. Atbilstoši VSIA “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca” iekšējiem normatīvajiem aktiem un darba vides risku novērtējumam ir noteikta piemaksa par darbu īpašos apstākļos – 10% no noteiktās mēnešalgas. Pretendenti aicināti pieteikties, iesniedzot profesionālās darbības aprakstu (CV) sūtot uz e-pastu - svetlana.karanikova@strencupns.lv vai pa pastu uz adresi - Valkas iela 11, Strenči, Valmieras novads, LV-4730, ar norādi vakancei “Apkopējs” līdz 31.07.2025. Jautājumu gadījumā zvanīt VSIA “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca” personāla vadītājai Svetlanai Karaņikovai, tālr. 25480530. 1) Pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. 2) Personas datu apstrādes pārzinis it VSIA"Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca", kontaktinformācija: Valkas ielā 11,Strenčos,Valmieras novadā,LV-4730, e-pasts: vakances@strencupns.lv Profesija: APKOPĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valkas iela 11, Strenči, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-31 Kontaktpersona: CV ar norādi vakancei sūtīt pa pastu vai uz svetlana.karanikova@strencupns.lv, 25480530.

Mūsu partneri