Valmieras Ziņas

4 galvenie atskaites punkti jauna velosipēda izvēlē

Lasīšanas laiks: 3 min

Vēsajām gaisa masām atkāpjoties, uz ielām pamazām atgriežas arvien vairāk un vairāk velobraucēju, kas nemaz nav tik pārsteidzoši, apzinoties ieguvumus, ko cilvēka fiziskajai un emocionālajai labsajūtai spēj sniegt regulāri izbraucieni ar divriteni. Velosipēdi bez šaubām ir arī viens no ‘’zaļākajiem’’ pārvietošanās veidiem, kas ir ne mazāk pievilcīgs faktors kā pilsētnieku, tā mazāk apdzīvoto teritoriju iedzīvotāju acīs.

Taču, kā nekļūdīgi izvēlēties sev piemērotāko divriteni? Jūsu ērtībai esam apkopojuši četrus galvenos atskaites punktus jauna velosipēda izvēlē.

Velosipēda veids

Pirmais solis ceļā uz īstā divriteņa iegādi ir sev piemērotākā velosipēda tipa noteikšana. Velosipēdi galvenokārt iedalās pilsētas, kalnu, tūrisma un modernajos hibrīdvelosipēdos. Kā saprast, kurš no šiem velosipēdu tipiem būs vispiemērotākais variants tieši Jums?

Lai atbildētu uz šo jautājumu, jāķeras pie savas apkārtējās vides analizēšanas. Proti, ja esat pārsvarā plānojis pārvietoties pilsētas robežās, kas nozīmē, ka lielākoties brauksiet pa asfaltētiem un samērā līdzeniem ceļiem, priekšroka jādod urbānajam pilsētas velosipēdam.

Savukārt pārvietošanās vajadzībām kalnainos apvidos (meža ceļi, sporta trases) labāk apbruņoties ar ko jaudīgāku, proti, kalnu velosipēdu.

Kas attiecas uz tūrisma divriteņiem, šie velosipēdi būs vairāk piemēroti velotūrisma entuziastiem – tie spēs efektīvi pārvietoties kā pa asfaltu, tā grumbuļainām lauku taciņām vienlaikus nodrošinot pietiekamu ērtības līmeni. Taču mūsdienīgie hibrīdvelosipēdi, kurus dažreiz mēdz dēvēt arī par krosa velosipēdiem, tiek uzskatīti par vienkāršāku kalnu velosipēdu versiju – tie lieliski manevrē uz cietām virsmām, taču pietiekoši labi izbrauks arī salīdzinoši nevienmērīgākas meža taciņas.

Divriteņa rāmja izmērs

Pēc piemērotākā riteņa tipa noteikšanas, jāsāk domāt par velosipēda rāmja atbilstību Jūsu augumam. Princips, pēc kura būtu ieteicams vadīties šajā velosipēda izvēles posmā, ir gaužām vienkāršs – jo garāks ir pats braucējs, jo lielāks velosipēda rāmja izmērs būs nepieciešams.

Lai gan divriteņu rāmju izmēri nereti mēdz atšķirties atkarībā no katra ražotāja īpatnībām, der iegaumēt sekojošos parametrus:

  • 15 līdz 17 collu rāmis būs piemērots braucējam augumā no 160 līdz 170 cm;
  • 17 līdz 19 collu rāmis būs piemērots braucējam augumā no 170 līdz 180 cm;
  • 19 līdz 21 collas rāmis būs piemērots braucējam augumā no 180 līdz 188 cm.

Riteņu diametrs

Velosipēda izvēle neapšaubāmi ir gana laikietilpīgs process, jo papildu divriteņa tipa un rāmja izmēra analīzei, noteikti jāpadomā arī par velosipēda riteņu diametru. Jo biezākas un platākas būs velosipēda riepas, jo vieglāk ar to būs pārvarēt augstākas sarežģītības maršrutus.

Pieaugušo braucēju vajadzībām par optimālo velosipēda riteņu diametru tiek uzskatīts mērījums no 27 līdz 29 collām, kurā būtu silti ieteicams iekļauties, ja riteņbraukšanai esat nolēmis pieiet nopietni.

Pārnesumu skaits

Visbeidzot nedrīkst aizmirst arī par izvēlētā velosipēda pārnesumu skaitu. Pilsētas velosipēdi visbiežāk ir aprīkoti ar 6 līdz 11 ātrumiem, taču ir arī tādi modeļi, kuriem ir tikai 1 ātruma opcija, kas ir pilnīgi pietiekoši, ņemot vērā faktu, ka tie ir domāti braukšanai pa asfaltētām un viegli pārvaramām virsmām.

Taču, dodoties kalnos un izbraukājot dažnedažādus bezceļus, ar to vien būs par maz. Tāpēc, iegādājoties kalnu velosipēdu, paturiet prātā, ka tam jābūt aprīkotam ar vismaz 16 ātruma pārnesumiem.

Velosipēdi visai ģimenei internetā

Vasara jau teju tepat aiz stūra, taču Jums vēl joprojām nav sava velosipēda? Interneta veikals 220.lv piedāvā iegādāties velosipēdus visai ģimenei – sākot no pašiem mazākajiem braukt gribētājiem, līdz pat velo entuziastiem, kas sasnieguši cienījamo senioru vecumu.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Mūsu partneri