Valmieras Ziņas

Tirgotāji aicina valdību atvieglot darbu Jāņos

Lasīšanas laiks: 4 min

Aptuveni reizi pusgadā mazumtirgotājiem un ēdinātājiem jāpatērē daudz laika nevajadzīgu un birokrātisku prasību izpildei – jāveic ārkārtas inventarizācija uzskaitot neizpārdoto cigarešu daudzumu, jāsaskaita alkohola pudeles un jāizmēra jau atvērto dzērienu atlikums. Šis neproduktīvais darbs parasti jāveic laikā, kad ir Jaungada svētki vai Līgo atskaņas, informē Latvijas Tirgotāciju asociācija.

Akcīzes precēm jāpārrēķina nodoklis pēc jaunajām likmēm un starpību jāiemaksā valsts budžetā. Mazumtirgotājiem sakarā ar akcīzes nodokli Valsts kasē nauda jāpārskaita uz 5 atsevišķiem kontiem, par katru maksājot arī komisijas naudu bankai. Birokrātiskās prasības aptver gandrīz visus pārtikas tirgotājus valstī, neatkarīgi no to atrašanās vietas un lieluma (2016.gada pavasarī Latvijā reģistrēti 4204 alkoholisko dzērienu un 2396 tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecības licenču turētāju). It sevišķi to izjūt mazajos uzņēmumos, kur inventarizācijas veikšanai jāatrauj personāls no tiešajiem darba pienākumiem (neskaitot degvielas mazumtirgotājus). Situācijā, kad valstī trūkst darbaspēka un ministrijai rūp darba ražīgums, mazumtirdzniecībā strādājošie inventarizācijas laikā jānodarbina pastiprināti, pie tam veicot neražīgas lietas – pārskaitot pudeles un pārmērot dzērienu daudzumu.

Pēc Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) uzskatiem mūsu valstī, tāpat kā Eiropā un citur pasaulē. nebūtu jāpiemaksā par preci kas jau atrodas mazumtirdzniecībā – tirgotājs ir norēķinājies par to un nebūtu vēlreiz jāpiemaksā. Nodokļa pārrēķinu visā pārējā Eiropā veic pie ražotāja vai izplatītāja.

LTA atkārtoti “saduras ar Finanšu ministrijas (FM) ierēdņu vienvirziena aritmētisko domāšanu”. Savukārt FM turpina skaidrot, ka “prasība pie akcīzes nodokļa likmju paaugstināšanas komersantiem veikt akcīzes preču, tostarp alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu inventarizāciju un nomaksāt valsts budžetā aprēķināto akcīzes nodokļa starpību starp jauno likmi un iepriekšējo likmi, tika ieviesta ar mērķi nodrošināt vienmērīgu nodokļu plūsmu valsts budžetā un neļaut mazumtirgotājiem veikt akcīzes preču uzkrājumus pirms akcīzes nodokļa paaugstināšanas”. Īstenībā tas ir papildus nodoklis, ko iekasē no tirgotāja par preci, ko nav paspēts pārdot. Nākošais solis būtu uzdot visām privātpersonām veikt inventarizāciju arī mājsaimniecībās un iemaksāt valsts budžetā sodu par neizlietoto alkoholu.

Ja FM nepiekrīt loģiskam risinājumam, tad LTA ierosina, ka par preču nosūtīšanas veikaliem izlīdzinātu ritmiskumu pa mēnešiem  rūpētos paši vairumtirgotāji, kuri arī nepieļautu krasu apjoma kāpinājumu  neilgi pirms akcīzes nodokļa likmes maiņas attiecīgajai preču grupai.

Ko saka uzņēmēji

Dainis Domiņš, LTA padomes priekšsēdētājs, kafejnīcas “Lidojošā Varde” līdzīpašnieks:

“Ja tikai jāpārskaita cigaretes un jānoslogo grāmatvedis un bārmenis, tas neaizņem daudz laika. Savukārt alkoholam katra tā pozīcija (atkarībā no tā stipruma grādiem) jāpārskaita uz atsevišķu kontu. Attiecībā par cigaretēm, starpība akcīzes nodoklī ir vēl ļoti zema, mazā uzņēmuma reizēm vien aptuveni 2 eiro, bet šo sumu pārskaitot uz Valsts kasi, jāmaksā komisijas nauda bankai, kas izveido neadekvātu ciparu.

Runājot par alkoholu, mūsu uzņēmumā nepieciešamas vidēji 3 stundas, lai saskaitītu tā daudzumu, pēc tam grāmatvedības datu apstrāde – pa stipruma pakāpēm katrai pozīcijai atsevišķi, tad vēl arī alus. Tāds process kopumā prasa 6 – 8 stundas, lai visu iegrāmatotu.

Kritiku neiztur argumenti, ka mazais tirgotājs varētu iepirkt lielu daudzumu akcīzes preču un veikt spekulācijas uz akcīzes starpību. Mazumtirgotājiem nav izdevīgi glabāt lielu daudzumu uz paletēm.”

Arnolds Taukulis LTA padomes loceklis, SIA “ARN”: “Mūsu veikalā akcīzes preču inventarizācija aizņem 20 stundas. Tas ir diezgan sarežģīts darbs – ne tikai uzskaitīt, bet arī aizpildīt visas tabulas. Nauda pēc tam jāpārskaita Valsts kasē uz 5 atsevišķiem kontiem. Kāds sakars mazumtirgotājam būtu ar akcīzes nodokli?! To būtu jāmaksā tikai vairumtirgotājam. Savukārt, ja samazināsim sortimentu, cietīs gan pircējs, gan pārdevējs. Bet, ja preču krājums ir liels, tad inventarizācijas darbs prasa daudz laika un tās ir lielas izmaksas. Skaitliskā izteiksmē: pēc 20 stundu ilga darba, budžetā ieskaitām 124 eiro par 135 pozīcijām. Neiztirgotajam alkoholam pēc akcīzes nodokļa izmaiņām cenas nemainām, jo tas prasītu vēl vairāk darba un izmaksu, cita cena tiek norādīta tikai iepērkot jaunas preces. Tātad mazumtirgotājam nākas ciest zaudējumus pēc akcīzes nodokļa izmaiņām.”

Situācija nonāk pat līdz tādam absurdam, ka mazā lauku kafejnīcā, lai ieskaitītu 5 eiro valsts budžetā, ir jāiztērē 95 eiro.

LTA uzskata, ka šādas kārtības vienkāršošanai jābūt ēnu ekonomikas plāna un mazās uzņēmējdarbības atbalsta programmas sastāvdaļai.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri