Valmieras Ziņas

“Swedbank” aptauja: vairāk nekā puse iedzīvotāju uzkrājumus pensiju 2.līmenī neuztver kā savu naudu

Lasīšanas laiks: 2 min

“Swedbank” veiktā iedzīvotāju aptauja rāda, ka tikai katrs trešais pensiju 2.līmeņa dalībnieks uztver šos uzkrājumus kā savu naudu un ar tiem nākotnē rēķinās, informē Kristīne Jakubovska, “Swedbank” mediju attiecību vadītāja.

Tikai 6% iedzīvotāju regulāri seko līdzi uzkrāto līdzekļu apjoma izmaiņām. Taču lielākā daļa jeb 61% iedzīvotāju uzkrājumus pensiju 2.līmenī neuztver kā savu naudu. No tiem 35% kopumā neuzticas pensiju sistēmas ilgtspējai nākotnē. 18% neuzskata uzkrājumus par savu naudu, jo to saņems tikai pensionējoties, bet 8% pat nezina, kura banka pārvalda iemaksas un cik daudz līdzekļu uzkrāts. 

Pētījums liecina, ka starp nozīmīgākajiem kritērijiem pensiju 2.līmeņa pārvaldnieka izvēlē dominē uzticēšanās savas bankas piedāvājumam (61% aptaujāto). Tam seko pārvaldnieka drošība un uzticamība (17%), kā arī prognozētais peļņas līmenis (9%). Taču ceturtdaļa (26%) aptaujāto neslēpj – viņi vispār neiedziļinās pensiju 2.līmeņa pārvaldnieku piedāvājumā pēc būtības, bet vēl 5% norāda, ka viņiem nav svarīgi, kas pārvalda viņu pensiju 2.līmeņa uzkrājumus.

Kam būtu jāpievērš uzmanība, izvēloties pensiju 2.līmeņa pārvaldnieku?

• Pārvaldnieka spējai nodrošināt pozitīvu pensijas kapitāla dinamiku ilgtermiņā. Portālā www.manapensija.lv ikviens var salīdzināt dažādu pensijas pārvaldnieku ienesīguma datus ne vien šobrīd, bet arī pirms mēneša, aizvadītajā gadā un vēl agrāk.

• Pārvaldnieka pieredzei un uzticamībai, jo pensiju 2.līmeņa uzkrājums tiek veidots un pārvaldīts ilgtermiņā.

• Bieža pensiju pārvaldītāju maiņa var negatīvi ietekmēt uzkrājuma vērtības pieaugumu, ja maiņa izdarīta nepareizā laikā. Lai savu uzkrājumu ne tikai nosargātu, bet arī vairotu, ir svarīgi turēties pie viena pensiju plāna ilgtermiņā, jo pensijas uzkrājums ir ilgtermiņa ieguldījums, kuru uzrauga uzticams sadarbības partneris.

Swedbank iedzīvotāju aptauja par attieksmi pret pensiju 2.līmeņa uzkrājumiem veikta 2016.gada oktobrī, sadarbībā ar Snapshots, aptaujājot 705 respondentus vecumā no 18 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku reģionos.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā  Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes nekustamo īpašumu speciālistu/-i (dzīvojamo telpu īres jautājumos) (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt Pašvaldības palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā Pašvaldības iedzīvotājiem; • administrēt Pašvaldības dzīvojamā fonda datu bāzi; • nodrošināt Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas programmas procesu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes paaugstināšanai un pagalmu labiekārtošanai; • koordinēt Pašvaldības dzīvojamo māju privatizācijas procesu; • izskatīt personu iesniegumus par palīdzības sniegšanu saistībā ar dzīvojamo platību, uzraudzīt un kontrolēt īres līgumu termiņu un nosacījumu izpildi; • nodrošināt darbu Dzīvokļu komisijā/apakškomisijās; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība (priekšroka tiks dota pretendentiem ar otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstāko izglītību tiesību zinātnēs); • ar jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, analītiska un loģiska domāšana; precizitāte; augsta atbildības sajūta; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; spēja argumentēt savu viedokli; prezentācijas prasmes; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1165 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1226 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Nekustamā īpašumu speciālista/-es (dzīvojamo telpu īres jautājumos) amatam” līdz 2024.gada 7.maijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Nekustamā īpašuma SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-07

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Iepirkumu nodaļas iepirkumu speciālistu/-i uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt publisko iepirkumu un iepirkumu procedūru organizēšanu atbilstoši spēkā esošiem normatīviem aktiem; • izstrādāt iepirkumu procedūru dokumentāciju; • veikt iepirkumu publicēšanu Iepirkumu uzraudzības biroja publikāciju vadības sistēmā un pasūtītāja pircēja profilā - Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS); • administrēt iepirkumu norises gaitu un iepirkumu rezultātu publicēšanu EIS atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • veikt iepirkuma procedūrās iesniegto piedāvājumu atbilstības vērtēšanu atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un iepirkuma noteikumiem; • veikt saraksti ar fiziskām un juridiskām personām atbilstoši normatīvo aktu prasībām, saskaņā ar Pašvaldībā noteikto dokumentu aprites kārtību; • nodrošināt Iepirkumu nodaļas dokumentācijas un iepirkumu lietu sakārtošanu, noformēšanu un uzglabāšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nomenklatūrai; • konsultēt Pašvaldības darbiniekus ar iepirkumiem saistītos jautājumos; un ja Tev ir: • augstākā izglītība un vismaz viena gada darba pieredze publisko iepirkumu veikšanā; • amata pienākumu izpildei nepieciešamo normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: teicamas komunikācijas un sadarbības prasmes; precizitāte un augsta atbildības sajūta; analītiska un loģiska domāšana; spēja strādāt ar lielu datu apjomu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • teicamas prasmes darbam ar biroja tehniku, MS Office programmatūru; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1165 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1226 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi “Iepirkumu speciālista/-es amatam” līdz 2024.gada 7.maijam. Tālrunis papildus informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: IEPIRKUMU SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-07

Mūsu partneri