Valmieras Ziņas

Praktikanta rokasgrāmata jeb pieci padomi, kā praksē pavadīto laiku izmantot visefektīvāk

Lasīšanas laiks: 4 min

Vasara ir laiks, ko liela daļa studentu izmanto, piesakoties praksē kādā sev interesējošā uzņēmumā. Lai gan vairākums (63%) jauniešu vēlētos palikt strādāt uzņēmumā, kurā veic praksi, reālais to jauniešu īpatsvars, kuri pēc prakses paliek strādāt tai pašā vietā, ir 25%, informē Linda Vecvagare, “Tele2 Shared Service Center” komunikācijas konsultante.

Kā lietderīgi izmantot prakses periodu, lai tajā iegūtās zināšanas palīdzētu nākotnes darba vietas meklējumos vai noslēgtos ar darba piedāvājumu prakses vietā, padomus sniedz Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) vadītājs Kims Leandersons un Latvijas Universitātes Karjeras centra konsultante Agita Šmitiņa.

Izpētīt ne tikai uzņēmumu, bet visu nozari kopumā

Gan pirms prakses uzsākšanas, gan tās laikā studentam jāizpēta ne tikai izvēlētais uzņēmums, bet arī konkrētā nozare kopumā. Kā skaidro Latvijas Universitātes Karjeras centra konsultante Agita Šmitiņa, piesakoties praksē studentam ir jābūt gatavam, ka viņu gaidīs konkrēti uzdevumi, kompetences un noteikumi, tajā pat laikā augsti tiks vērtētas iepriekš iegūtas zināšanas par uzņēmumu un tā darbības lauku. “No studenta sagaida, ka viņš interesēsies par uzņēmumu un būs teorētiski izglītots jomā, ar izpratni par notiekošo,” stāsta Agita Šmitiņa.

Izrādīt ieinteresētību un iniciatīvu

Prakses laikā ir īpaši būtiski izrādīt savu ieinteresētību veicamajā darbā jau no pirmās prakses dienas. “Tele2 SSC” vadītājs Kims Leandersons atklāj, ka “vissvarīgākā īpašība, kas piesaista potenciālā darba devēja uzmanību, ir jaunā profesionāļa motivācija un vēlme mācīties. Prakses laikā visvairāk tiek novērtētas tieši katra praktikanta individuālās īpašības un spēcīgās puses, atstājot praktiskas pieredzes trūkumu otrajā plānā.” Tādējādi praktikanta būtiskākais uzdevums ir veikt uzticētos pienākumus ar augstu atbildības sajūtu, kā arī izrādīt iniciatīvu, piemēram, piedāvājot papildu risinājumus veicamajam uzdevumam.

Socializēties ar kolēģiem

Viens no priekšnosacījumiem, lai pašam praktikantam patiktu izvēlētā darba vide, ir iejušanās kolektīvā. Tas iezīmē socializēšanos ar darba kolēģiem – mūsdienās kontaktu veidošana ar citiem nozares speciālistiem ir izaugsmes garants, kas tuvākā vai tālākā nākotnē var sniegt papildu iespējas. Kā norāda “Tele2 SSC” vadītājs Kims Leandersons, “praktikantiem svarīgākais ir tīklošanās (networking) un savstarpējais kontakts ar kolēģiem. Varbūt kāds no viņiem vēlāk būs tavs priekšnieks vai kolēģis, varbūt kāds ieteiks darba pozīcijai. Spēcīga profesionālā kontaktu tīkla esamība būs daudz svarīgāka nekā konkrētās prasmes, kas tiek apgūtas šajā īsajā periodā.”

Pieņemt izaicinājumus

Tikpat būtiski jaunajam praktikantam ir pieņemt visdažādākos izaicinājumus un piekrist darīt arī uzdevumus, kas nav tieši iekļauti prakses līgumā. Prakses laikā topošais profesionālis var izprast, kas viņu saista vairāk, kas mazāk konkrētajā profesijā, kā arī iepazīt savas stiprās un arīdzan vājās puses. “No studenta sagaida motivāciju strādāt, iemācīties, darīt vairāk nekā viņam ir uzdots. Tad arī ļoti bieži studentiem piedāvā darba vietas,” stāsta Agita Šmitiņa.

Izturēties kā pastāvīgā darba vietā – parādīt savu potenciālu

Tajā pašā laikā jaunajam censonim jāatceras, ka prakse ir iespēja parādīt potenciālajam darba devējam savas prasmes un potenciālu, kā arī ieinteresētību turpināt karjeru konkrētajā uzņēmumā. Jāpatur prātā, ka tieši šie ir pirmie soļi profesionālajā izaugsmē, tādēļ veiksmīgāki ir praktikanti, kas izturas pret praksi tikpat atbildīgi kā pret pastāvīgu darba vietu. Kā atzīst “Tele2 SSC” vadītājs, “pēc prakses perioda mēs kandidātus pieņemam darbā tādos gadījumos, kad saderība ir abpusēja. Ja mums ir brīvas vakances un praktikantam ir atbilstošās īpašības, kas saskan ar viņa spēju apvienot darbu ar saviem studiju un nākotnes plāniem, tad pastāv liela iespējamība, ka šo jauno profesionāli pieņemsim darbā. Ir svarīgi, lai mēs nevis atturētu studentus no augstākās izglītības, bet gan rastu veidu, kā studijas un darbs var tikt apvienoti.”

Tomēr ne vienmēr prakses perioda izdošanās ir atkarīga tikai no praktikanta. Liela nozīme ir arī uzņēmumam, kam jākļūst par labu prakses vietu. “Ir jārada vide un jāveido priekšstats, ka studenti ir gaidīti un prakses laikā tiek doti reāli darba uzdevumi. Jābūt interesantam saturam, kur students redz jēgu darbā, kas tiek darīts un tā nav tikai mapīšu kārtošana vai kopēšana, bet iespēja mācīties un gūt noderīgu pieredzi,” stāsta A.Šmitiņa.

Arī Latvijā visstraujāk augošais IT uzņēmums “Tele2 SSC” šovasar piedāvā studentiem izmēģināt savus spēkus IT un finanšu jomā apmaksātā praksē 13 dažādās pozīcijās. “Mēs ticam, ka var iemācīties darot, tāpēc lielāko daļu prakses laika praktikanti veic “īstus” darbus ar pieredzējušu kolēģu palīdzību. Viņiem ir iespēja piedalīties īpašā mācību sesijā par “Tele2 SSC”, telekomunikāciju nozari un tikties ar dažādiem uzņēmuma pārstāvjiem,” stāsta Kims Leandersons.

 

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri