Valmieras Ziņas

Pieci padomi, kā efektīvi organizēt attālināto darbu

Lasīšanas laiks: 3 min

Vasara ir pateicīgs laiks uzņēmumiem eksperimentēt ar attālināto darbu — šādi tas var iepriecināt savus darbiniekus ar iespēju siltās dienās darba nedēļas vidū vairāk laika pavadīt ārā, vienlaikus uzlabojot to strādājošo produktivitāti, kuri sākuši ilgoties pēc atvaļinājuma. Lai attālinātais darbs noritētu efektīvi, vēlams ņemt vērā vairākus būtiskus aspektus.

«Darba tirgū ienākot jaunai paaudzei, uzņēmēji aizvien biežāk sastopas ar darbinieku prasībām nodrošināt iespēju vismaz vienu dienu nedēļā strādāt attālināti. Tā kā darbinieku trūkst, uzņēmumi iet laikam līdzi un piekrīt šīm prasībām. Tomēr kopējā situācija ir mulsinoša — darbinieki vēlas strādāt attālināti, darba devēji grib nākt pretī strādājošajiem, bet ne viena, ne otra puse nezina, kā to vislabāk darīt,» situāciju raksturo līderības attīstības konsultante Anna Litvina.

Attālinātais darbs ir nākotne, gribam mēs to vai negribam. Kaut vai tādēļ, ka globalizācija turpinās un uzņēmumos būs nepieciešama ārvalstu speciālistu pieredze, lai veicinātu globālo konkurētspēju. Viņu piesaistīšana bieži vien ir izdevīgāka attālinātā darba formātā.

Jāsāk pamazām

Nevajadzētu uzreiz piešķirt darbiniekiem ļoti brīvu grafiku. Attālinātā darba iespējas un ārpus biroja pavadāmais laiks jāizvērtē, ņemot vērā katra produktivitātes rādītājus. Ja darbinieks pierāda, ka vienu dienu nedēļā no mājām spēj strādāt tikpat efektīvi kā birojā vai pat vēl efektīvāk, tad viņa attālinātā darba iespējas var paplašināt.

Pieredze rāda, ka visi nav vienlīdz disciplinēti, tādēļ attālinātais darbs nebūs pieņemams visos gadījumos.

Priekšroka klusuma tīkotājiem

Attālināto darbu visvairāk praktizē programmatūras izstrādātāji. Viņi risina komplicētas problēmas, bieži vien vairākas dienas pēc kārtas, un viņiem atvērtā biroja vide traucē. Tajā nemitīgi valda rosība, notiek telefonsarunas, kas novērš uzmanību.

Savstarpēja kontrole

Attālinātais darbs ietver darba efektivitātes pazemināšanās risku, jo darbinieku neviens neuzrauga un viņam mājas apstākļos var būt grūtāk sevi motivēt visu darba laiku patiešām veltīt darbam. To zināmā mērā risina efektivitātes mērīšanas sistēmas un pareiza darba organizācija.

Atskaitīšanās pat nav tik ļoti vajadzīga vadītājiem, cik pašiem darbiniekiem, lai saprastu, cik daudz ir padarīts un vai darba diena nav izniekota. Ja cilvēkam nav īsti skaidra darba uzdevuma, sasniedzamo mērķu un termiņu un, iespējams, vispār ir tikai aptuvena nojausma par to, ko no viņa sagaida darba devējs, tad viņam, visticamāk, būs grūti saņemties darbam. Viņš ies pie ledusskapja biežāk, nekā to darītu birojā. Tādēļ ir īpaši svarīgi, lai pats darba kolektīvs vai projekta komanda noteiktu konkrētā termiņā izpildāmus uzdevumus. No malas uzspiesti, neizpildāmi termiņi samazina motivāciju.

Jāparūpējas par sevi

Darba tirgū aizvien svarīgākas kļūst pašdisciplīnas prasmes, un attālinātā darbā tās ir īpaši svarīgas. Ne velti radies teiciens, ka, strādājot no mājām, cilvēks strādā 24 stundas diennaktī.

Pareiza attālinātā darba organizēšana ir svarīga arī pašiem darbiniekiem, jo bieži vien viņus pārņem sajūta, ka neviens viņu darbu neredz un nenovērtē. Tādēļ, tiecoties pēc atzinības un paaugstinājuma, viņi darbam velta vairāk laika, nekā vajadzētu. No tā cieš veselība un privātā dzīve. Tas nozīmē, ka pašiem ir stingri jānosprauž sava darba robežas. Var sākt darbu agrāk no rīta un atstāt vairāk brīva laika pēcpusdienā, var strādāt rītos un vakaros un atpūsties dienas vidū vai citādi sadalīt dienu. Svarīgi, lai dzīve nekļūtu par nebeidzamu darbu.

Uzturēt komandas garu

Arī attālināti strādājošajiem ir svarīgi uzturēt intensīvu saziņu un komandas garu. Tādēļ darba devējam jāparedz kopīgas sapulces vai tā dēvētās «biroja dienas», kad visi attālināti strādājošie satiekas klātienē un pārrunā problēmas, jaunos uzdevumus, dalās pieredzē. Tas arī palīdz uzturēt korporatīvo identitāti, uztvert sevi kā uzņēmuma sastāvdaļu. Turklāt ikvienam strādājošajam, pat intravertajiem, ir nepieciešams cilvēciskais kontakts.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Mazsalacas pirmsskolas izglītības iestāde “Dārziņš” (turpmāk – Iestāde) aicina darbā saimniecības vadītāju (20 stundas nedēļā (0.5 likmes)). Ja Tev ir vēlme: • vadīt, organizēt un pārraudzīt Iestādes tehniskā personāla darbu; • nodrošināt un organizēt Iestādes ēku inženiertīklu savlaicīgu tehnisko un profilaktisko apkalpošanu; • organizēt un uzraudzīt ugunsdrošības un darba drošības noteikumu ievērošanu; • piedalīties Iestādes budžeta plānošanā un iepirkuma procedūras izstrādē un organizēšanā; • iegādāties nepieciešamo inventāru, instrumentus un citas materiālās vērtības, nepieciešamības gadījumos sastādīt tehnisko specifikāciju un veikt tirgus izpēti; un ja Tev ir: • vispārējā vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; • darba drošības un ugunsdrošības jautājumu pārzināšana tiks uzskatīta par priekšrocību; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • labas iemaņas darbā ar datoru (MS Office programmām, interneta pārlūkprogrammām un sociālajiem tīkliem); • kompetences: elastība, atbildība, iniciatīva; teicamas komunikācijas prasmes; mēs piedāvājam: • atbildīgu, interesantu un radošu darbu; • pamatalgu pārbaudes laikā 468 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 492,50 EUR pirms nodokļu nomaksas; • sociālās garantija, darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citus labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam. CV un motivācijas vēstuli, sūtīt Iestādes vadītājai S.Liepai uz e-pastu: darzins@valmiera.edu.lv, vai iesniedzot personīgi adresē: Parka iela 14, Mazsalaca, Valmieras novads līdz 2025.gada 23.maijam. Tālruņa numurs papildu informācijai: 27871920. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SAIMNIECĪBAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Parka iela 14, Mazsalaca, Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-05-23 Kontaktpersona: darzins@valmiera.edu.lv 27871920

AS "Sadales tīkls" (reģistrācijas Nr.40003857687) nodrošina elektroenerģijas savienojumu vairāk nekā 790 000 klientu pieslēgumu visā Latvijā. Mēs ilgtermiņā rūpējamies par droša, vieda un efektīva elektrotīkla attīstību, lai nodrošinātu klientiem kvalitatīvu elektroapgādi un veicinātu sabiedrības labklājību, drošību un izaugsmi. Aicinām darbā specializētā automobiļa vadītājus-/as Darbs saistīts ar komandējumiem Latvijas teritorijā.  1 darba vieta Valmierā, Raiņa ielā 12B vai Siguldā, Augļu ielā 2 Mēs Tev uzticēsim veikt elektropārvades līniju trašu tīrīšanas darbus ar speciālo tehniku un instrumentiem veikt kravu pārvadājumus un strādāt ar specializēto tehniku elektropārvades līniju remonta darba izpildē veikt ikdienas tehnisko apkopi un piedalīties darba pienākumu veikšanai nodoto transportlīdzekļu uzturēšanas un remonta darbos Piesakies, ja Tev ir vēlme un interese strādāt ar dažāda veida specializēto tehniku vispārējā vidējā izglītība motorzāģa un krūmgrieža operatora apliecība pieredze mežistrādē B, BE, C un CE kategorijas autovadītāja apliecība un braukšanas pieredze vēlama profesionālā transportlīdzekļu vadītāju kategorija (95.kods) TR2 kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecība un braukšanas pieredze valsts valodas zināšanas pamata līmenī (A2) prasme darbā ar datoru (MS Office) Esot mūsu komandā, Tu iegūsi amata algu no 1465 EUR līdz 1640 EUR bruto mēnesī veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu piektdien īsāku darba laiku papildu 5 atvaļinājuma dienas gadā papildu finansiālu atbalstu ikgadējam atvaļinājumam papildu apmaksātas brīvdienas un atbalstu īpašos dzīves gadījumos profesionālus un atsaucīgus kolēģus apmācību darba vietā profesionālās izaugsmes iespējas uz tehnoloģijām balstītu darba vidi vienā no Latvijas vadošajiem uzņēmumiem mūsdienīgu un drošu darba apģērbu un individuālās aizsardzības līdzekļus darba specifikai atbilstošu aprīkojumu un instrumentus mūsdienīgu un jaunu autotransportu un specializēto tehniku apmaksātas apmācības, kas nepieciešamas darbam Pieteikumus gaidīsim līdz 13.05.2025. Piesakies mājaslapā, šeit: Specializētā automobiļa vadītāji/-as (specifika-trašu tīrīšana), neiekļaujot sensitīvu informāciju (piem. foto, tautību, vecumu utt.). Iesniegto informāciju uzglabāsim 6 mēnešus. Ar detalizētu informāciju par AS "Sadales tīkls" veikto personas datu apstrādi var iepazīties mājas lapas https://sadalestikls.lv/lv/noteikumi Iesniegtā informācija atlases caurspīdīguma nodrošināšanas un darbinieku interešu pārstāvības mērķa sasniegšanai var tikt nodota LAB "Enerģija", www.energija.lv. Iebildumu gadījumā informē mūs, e-pasts: darbs@sadalestikls.lv Profesija: SPECIALIZĒTĀ /AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 12B, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-13 Kontaktpersona: Personāla daļa Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

SIA “Artifex plus” ir uzņēmums Valmiermuižā ar 23 gadu pieredzi nozarē, plašu piedāvājuma klāstu vizuālās reklāmas un drukas materiālu izgatavošanā.  Aicina savā komandā Digitālo iekārtu operatoru/-i   drukas un apstrādes iekārtām (printeri, digitālie griezēji, laminatori, iesiešanas u.c. iekārtas) Galvenās prasības: Teicamas datora lietošanas prasmes. Laba loģiskā un tehniskā domāšana, vizuālā uztvere. Radoša pieeja -spēja rast tehniskus risinājumus nestandarta situācijās. Augsta atbildības sajūta, disciplinētība, pedantisms un precizitāte. Pieredze darbā ar instrumentiem un dažādiem materiāliem, rokdarbiem. Spēja ātri apgūt jaunas iekārtas un tehnoloģijas. Lasīt un iedziļināties iekārtu tehniskajās instrukcijās angļu valodā. B kategorijas autovadītāja apliecība Galvenie pienākumi: Nodrošināt kvalitatīvu vizītkaršu, bukletu un citu informatīvo un reklāmas produktu izgatavošanu un apstrādi. Darbs ar printeriem, digitāliem griezējiem, pēcapstrādes iekārtām, laminēšanu, iesiešanu, locīšanu un tml. Analizēt saņemto vizuālo un digitālo materiālu un veikt korekcijas drukas procesā. Plānot un uzraudzīt procesus, veikt izejmateriālu pasūtījumus un uzskaiti. Veikt citus ar uzņēmuma darbību saistītus darbus (dokumentu apstrāde, uzskaite). Piedāvājam: Apmācību darbam ar drukas un pēcapstrādes iekārtām. Iespēju ikdienā strādāt ar jaunākām tehnoloģijām, iespēju profesionāli pilnveidoties. Atalgojumu no 1000-1500 bruto, (atkarīgs no padarītā apjoma, kvalitātes un ieinteresētības). Darba vietas adrese: Alejas iela 12, Valmiermuiža, Valmieras nov. CV ar pieredzes (veikto pienākumu) vai hobiju un interešu aprakstu lūdzam sūtīt uz e-pastu:lietvediba@artifex.lv Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: DIGITĀLĀS IESPIEŠANAS OPERATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-05-14 Kontaktpersona: ARTIFEX PLUS

Mūsu partneri