Valmieras Ziņas

Pieci padomi, kā efektīvi organizēt attālināto darbu

Lasīšanas laiks: 3 min

Vasara ir pateicīgs laiks uzņēmumiem eksperimentēt ar attālināto darbu — šādi tas var iepriecināt savus darbiniekus ar iespēju siltās dienās darba nedēļas vidū vairāk laika pavadīt ārā, vienlaikus uzlabojot to strādājošo produktivitāti, kuri sākuši ilgoties pēc atvaļinājuma. Lai attālinātais darbs noritētu efektīvi, vēlams ņemt vērā vairākus būtiskus aspektus.

«Darba tirgū ienākot jaunai paaudzei, uzņēmēji aizvien biežāk sastopas ar darbinieku prasībām nodrošināt iespēju vismaz vienu dienu nedēļā strādāt attālināti. Tā kā darbinieku trūkst, uzņēmumi iet laikam līdzi un piekrīt šīm prasībām. Tomēr kopējā situācija ir mulsinoša — darbinieki vēlas strādāt attālināti, darba devēji grib nākt pretī strādājošajiem, bet ne viena, ne otra puse nezina, kā to vislabāk darīt,» situāciju raksturo līderības attīstības konsultante Anna Litvina.

Attālinātais darbs ir nākotne, gribam mēs to vai negribam. Kaut vai tādēļ, ka globalizācija turpinās un uzņēmumos būs nepieciešama ārvalstu speciālistu pieredze, lai veicinātu globālo konkurētspēju. Viņu piesaistīšana bieži vien ir izdevīgāka attālinātā darba formātā.

Jāsāk pamazām

Nevajadzētu uzreiz piešķirt darbiniekiem ļoti brīvu grafiku. Attālinātā darba iespējas un ārpus biroja pavadāmais laiks jāizvērtē, ņemot vērā katra produktivitātes rādītājus. Ja darbinieks pierāda, ka vienu dienu nedēļā no mājām spēj strādāt tikpat efektīvi kā birojā vai pat vēl efektīvāk, tad viņa attālinātā darba iespējas var paplašināt.

Pieredze rāda, ka visi nav vienlīdz disciplinēti, tādēļ attālinātais darbs nebūs pieņemams visos gadījumos.

Priekšroka klusuma tīkotājiem

Attālināto darbu visvairāk praktizē programmatūras izstrādātāji. Viņi risina komplicētas problēmas, bieži vien vairākas dienas pēc kārtas, un viņiem atvērtā biroja vide traucē. Tajā nemitīgi valda rosība, notiek telefonsarunas, kas novērš uzmanību.

Savstarpēja kontrole

Attālinātais darbs ietver darba efektivitātes pazemināšanās risku, jo darbinieku neviens neuzrauga un viņam mājas apstākļos var būt grūtāk sevi motivēt visu darba laiku patiešām veltīt darbam. To zināmā mērā risina efektivitātes mērīšanas sistēmas un pareiza darba organizācija.

Atskaitīšanās pat nav tik ļoti vajadzīga vadītājiem, cik pašiem darbiniekiem, lai saprastu, cik daudz ir padarīts un vai darba diena nav izniekota. Ja cilvēkam nav īsti skaidra darba uzdevuma, sasniedzamo mērķu un termiņu un, iespējams, vispār ir tikai aptuvena nojausma par to, ko no viņa sagaida darba devējs, tad viņam, visticamāk, būs grūti saņemties darbam. Viņš ies pie ledusskapja biežāk, nekā to darītu birojā. Tādēļ ir īpaši svarīgi, lai pats darba kolektīvs vai projekta komanda noteiktu konkrētā termiņā izpildāmus uzdevumus. No malas uzspiesti, neizpildāmi termiņi samazina motivāciju.

Jāparūpējas par sevi

Darba tirgū aizvien svarīgākas kļūst pašdisciplīnas prasmes, un attālinātā darbā tās ir īpaši svarīgas. Ne velti radies teiciens, ka, strādājot no mājām, cilvēks strādā 24 stundas diennaktī.

Pareiza attālinātā darba organizēšana ir svarīga arī pašiem darbiniekiem, jo bieži vien viņus pārņem sajūta, ka neviens viņu darbu neredz un nenovērtē. Tādēļ, tiecoties pēc atzinības un paaugstinājuma, viņi darbam velta vairāk laika, nekā vajadzētu. No tā cieš veselība un privātā dzīve. Tas nozīmē, ka pašiem ir stingri jānosprauž sava darba robežas. Var sākt darbu agrāk no rīta un atstāt vairāk brīva laika pēcpusdienā, var strādāt rītos un vakaros un atpūsties dienas vidū vai citādi sadalīt dienu. Svarīgi, lai dzīve nekļūtu par nebeidzamu darbu.

Uzturēt komandas garu

Arī attālināti strādājošajiem ir svarīgi uzturēt intensīvu saziņu un komandas garu. Tādēļ darba devējam jāparedz kopīgas sapulces vai tā dēvētās «biroja dienas», kad visi attālināti strādājošie satiekas klātienē un pārrunā problēmas, jaunos uzdevumus, dalās pieredzē. Tas arī palīdz uzturēt korporatīvo identitāti, uztvert sevi kā uzņēmuma sastāvdaļu. Turklāt ikvienam strādājošajam, pat intravertajiem, ir nepieciešams cilvēciskais kontakts.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, reģistrācijas Nr.90000054163, izsludina konkursu uz Valmieras nodaļas REFERENTA amatu (uz nenoteiktu laiku). Prasības pretendentiem: * Vismaz pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; * valsts valodas zināšanas augstākajā līmenī; * vēlamas angļu valodas zināšanas, kas ļauj amata pienākumu izpildē komunicēt svešvalodā (amata pienākumi ietver arī ārzemju klientu apkalpošanu); * izpratne par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes sniegtajiem pakalpojumiem; * labas prasmes darbā ar datoru; * vēlama darba pieredze valsts pārvaldē vai klientu apkalpošanas jomā; * labas saskarsmes un komunikācijas spējas. Galvenie darba pienākumi: * pieņemt izskatīšanai dokumentus migrācijas jomā; * apmeklētāju (tajā skaitā ārzemnieku) apkalpošana klientu apkalpošanas zālē; * darbs ar informācijas sistēmām; * administratīvo aktu projektu izstrāde; * ziņu aktualizēšana Fizisko personu reģistrā. Pārvalde piedāvā: * iespēju veikt atbildīgu un interesantu darbu valsts pārvaldē; * mēnešalgu EUR 1100,- pārbaudes laikā un pēc pārbaudes laika līdz EUR 1221,- pirms nodokļu nomaksas; * sociālās garantijas - veselības apdrošināšanu (pēc pārbaudes laika), redzes korekcijas līdzekļu iegādes izdevumu kompensāciju; * papildatvaļinājumu, atvaļinājuma pabalstu, novērtēšanas prēmiju; * labus darba apstākļus Valmierā, Meža ielā 7, LV-4201. Iesniedzamie dokumenti: * motivācijas vēstule; * CV; * izglītības dokumenta kopija. Amata pienākumu veikšanai nepieciešams izmantot patstāvīgi noformētu nacionālo elektroniskās identifikācijas risinājumu, t.i., eParaksts mobile, eParaksts eID. Pretendentu vērtēšanas komisija izskatīs tikai tos pieteikumus, kuriem būs pievienoti visi iesniedzamie dokumenti. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā. Dokumentus var iesniegt līdz 2025.gada 5.septembrim: * nosūtot pa pastu uz adresi - Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Personāla vadības nodaļai, Čiekurkalna 1.līnija 1, k-3, Rīga, LV-1026; * nosūtot uz e-pasta adresi: darbs@pmlp.gov.lv ar norādi “pieteikums Valmieras nodaļas referenta amatam”. Uzziņas pa tālruni: 67219552. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), 13.pantu, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde informē, ka: 1) pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu atlases konkursa norisi; 2) personas datu apstrādes pārzinis ir Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, kontaktinformācija: Čiekurkalna 1.līnija 1, k-3, Rīga, LV-1026, e-pasts: pmlp@pmlp.gov.lv Profesija: REFERENTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Meža iela 7, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-05 Kontaktpersona: Santa Zariņa Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

SIA “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS” aicina savā komandā kolēģi uz nenoteiktu laiku SANTEHNIĶI Galvenie darba pienākumi: ūdensvadu un kanalizācijas tīklu, siltumapgādes sistēmu apkalpošana sanitārtehnisko iekārtu uzstādīšana un apkalpošana ūdens skaitītāju nomaiņa, ierīkošana un uzstādīšana citu santehnisko darbu veikšana Prasības kandidātiem: profesionālās kvalifikācijas apliecība – būvniecībā vai cits specialitāti apliecinošs izglītības dokuments tiks uzskatīts par priekšrocību vēlama praktiska darba pieredze santehniķa darbā, būvniecībā izpratne par ēku tehnisko aprīkojumu (siltumapgāde, ūdensvads un kanalizācija) prasme kontaktēties ar cilvēkiem B kategorijas autovadītāja apliecība valsts valodas zināšanas ne mazākas kā pamata līmenī (A2) Piedāvājam: dinamisku darbu vienā no lielākajiem namu pārvaldīšanas uzņēmumiem Vidzemē veselības apdrošināšanu pēc nostrādātiem 6 mēnešiem nelaimes gadījumu apdrošināšanu pēc nostrādātiem 3 mēnešiem labumu grozu atbilstoši koplīgumam līdzmaksājumu sporta aktivitātēm stabilu atalgojumu no EUR 1280 – 1410 (bruto) mēnesī atkarībā no pieredzes un prasmēm Pieteikties līdz 2025.gada 21. septembrim, sūtot CV elektroniski uz Personals@v-nami.lv vai uz adresi: Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Sazināsimies tikai ar tiem pretendentiem, kurus aicināsim uz pārrunām. Tālrunis informācijai: 28329013. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti šīs atlases konkursa ietvaros. Datu pārzinis ir Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Profesija: SANTEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Semināra iela 2A, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-21 Kontaktpersona: VALMIERAS NAMSAIMNIEKS VALMIERAS NAMSAIMNIEKS

Meklējam pilna laika full-stack programmētāju Valmierā ilgtermiņa darbam ar WordPress bāzētām tīmekļa vietnēm un sistēmām. Darba ikdiena sastāvēs no dažādas sarežģītības risinājumu izstrādes uzņēmuma iekšējām vajadzībām. OBLIGĀTĀS PRASĪBAS: Minimālais izglītības līmenis: Vidējā vai vidējā - profesionālā Labas angļu valodas zināšanas: spēja brīvi klausīties, izteikties, lasīt dokumentāciju un izprast tehniskos terminus.  Zināšanas un pieredze darbā ar GIT / HTML / JS / CSS / PHP / MYSQL Pieredze darbā ar WordPress (vispusēji) ĻOTI NOVĒRTĒSIM, JA TEV IR: Paplašināta pieredze darbā ar WordPress (framework, funkcionalitātes un darbības principu pārzināšana) Pieredze un zināšanas darbā ar Linux sistēmām (OS un serverprogrammatūra) Pieredze darbā ar AWS, Google Cloud Console, AI risinājumiem (automatizācija) Kā svarīgus papildus kritērijus vērtējam augstu atbildības sajūtu un paškritiku, izpildīto darbu kvalitāti un precizitāti, motivāciju, un acīmredzamu vēlmi attīstīt sevi profesionāli. MĒS PIEDĀVĀJAM: Stabilu un konkurētspējīgu atalgojumu atkarībā no kvalifikācijas, un pieredzes (no 1800 EUR / BRUTO); Veselības apdrošināšanu; Darbu mūsdienīgi iekārtotā birojā ar klimata kontroli, atpūtas zonu un virtuvi ar neizsmeļamiem kafijas krājumiem, kā arī autostāvvietu; Mūsdienīgu un ergonomiski iekārtotu personīgo darba vietu; Izaugsmes iespējas (ikgadējās prēmijas un iespēju iegūt algas paaugstinājumu, atbilstoši savām spējām, motivācijai piedalīties uzņēmuma attīstībā un parādītajam rezultātam); Darbu bez neparedzētām virsstundām, brīvdienu dzimšanas dienā; Fleksiblu darba laiku (galvenais ir rezultāts) un iespēju daļu laika strādāt no mājām; Draudzīgu kolektīvu ar brīvu darba vidi, bez pārmērībām kontroles mehānismos (galvenais ir rezultāts); Darba laiks: 9:00 - 18:00 Ja esi ieinteresēts pievienoties mūsu komandai, iesūti savu CV un motivācijas vēstuli (neformāli: īss apraksts un nākotnes vīzija par sevi, un savu profesionālo darbību, kā arī tas, ar ko būsi noderīgs mūsu komandas papildinājums) uz sekojošo e-pasta adresi: info@webhaus.lv Profesija: PROGRAMMĒTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Ziemeļu iela 7, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-14 Darba sākšanas datums: 2025-09-15 Kontaktpersona: Edgars Āboliņš Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

Mūsu partneri