Valmieras Ziņas

Pieci padomi, kā efektīvi organizēt attālināto darbu

Vasara ir pateicīgs laiks uzņēmumiem eksperimentēt ar attālināto darbu — šādi tas var iepriecināt savus darbiniekus ar iespēju siltās dienās darba nedēļas vidū vairāk laika pavadīt ārā, vienlaikus uzlabojot to strādājošo produktivitāti, kuri sākuši ilgoties pēc atvaļinājuma. Lai attālinātais darbs noritētu efektīvi, vēlams ņemt vērā vairākus būtiskus aspektus.

«Darba tirgū ienākot jaunai paaudzei, uzņēmēji aizvien biežāk sastopas ar darbinieku prasībām nodrošināt iespēju vismaz vienu dienu nedēļā strādāt attālināti. Tā kā darbinieku trūkst, uzņēmumi iet laikam līdzi un piekrīt šīm prasībām. Tomēr kopējā situācija ir mulsinoša — darbinieki vēlas strādāt attālināti, darba devēji grib nākt pretī strādājošajiem, bet ne viena, ne otra puse nezina, kā to vislabāk darīt,» situāciju raksturo līderības attīstības konsultante Anna Litvina.

Attālinātais darbs ir nākotne, gribam mēs to vai negribam. Kaut vai tādēļ, ka globalizācija turpinās un uzņēmumos būs nepieciešama ārvalstu speciālistu pieredze, lai veicinātu globālo konkurētspēju. Viņu piesaistīšana bieži vien ir izdevīgāka attālinātā darba formātā.

Jāsāk pamazām

Nevajadzētu uzreiz piešķirt darbiniekiem ļoti brīvu grafiku. Attālinātā darba iespējas un ārpus biroja pavadāmais laiks jāizvērtē, ņemot vērā katra produktivitātes rādītājus. Ja darbinieks pierāda, ka vienu dienu nedēļā no mājām spēj strādāt tikpat efektīvi kā birojā vai pat vēl efektīvāk, tad viņa attālinātā darba iespējas var paplašināt.

Pieredze rāda, ka visi nav vienlīdz disciplinēti, tādēļ attālinātais darbs nebūs pieņemams visos gadījumos.

Priekšroka klusuma tīkotājiem

Attālināto darbu visvairāk praktizē programmatūras izstrādātāji. Viņi risina komplicētas problēmas, bieži vien vairākas dienas pēc kārtas, un viņiem atvērtā biroja vide traucē. Tajā nemitīgi valda rosība, notiek telefonsarunas, kas novērš uzmanību.

Savstarpēja kontrole

Attālinātais darbs ietver darba efektivitātes pazemināšanās risku, jo darbinieku neviens neuzrauga un viņam mājas apstākļos var būt grūtāk sevi motivēt visu darba laiku patiešām veltīt darbam. To zināmā mērā risina efektivitātes mērīšanas sistēmas un pareiza darba organizācija.

Atskaitīšanās pat nav tik ļoti vajadzīga vadītājiem, cik pašiem darbiniekiem, lai saprastu, cik daudz ir padarīts un vai darba diena nav izniekota. Ja cilvēkam nav īsti skaidra darba uzdevuma, sasniedzamo mērķu un termiņu un, iespējams, vispār ir tikai aptuvena nojausma par to, ko no viņa sagaida darba devējs, tad viņam, visticamāk, būs grūti saņemties darbam. Viņš ies pie ledusskapja biežāk, nekā to darītu birojā. Tādēļ ir īpaši svarīgi, lai pats darba kolektīvs vai projekta komanda noteiktu konkrētā termiņā izpildāmus uzdevumus. No malas uzspiesti, neizpildāmi termiņi samazina motivāciju.

Jāparūpējas par sevi

Darba tirgū aizvien svarīgākas kļūst pašdisciplīnas prasmes, un attālinātā darbā tās ir īpaši svarīgas. Ne velti radies teiciens, ka, strādājot no mājām, cilvēks strādā 24 stundas diennaktī.

Pareiza attālinātā darba organizēšana ir svarīga arī pašiem darbiniekiem, jo bieži vien viņus pārņem sajūta, ka neviens viņu darbu neredz un nenovērtē. Tādēļ, tiecoties pēc atzinības un paaugstinājuma, viņi darbam velta vairāk laika, nekā vajadzētu. No tā cieš veselība un privātā dzīve. Tas nozīmē, ka pašiem ir stingri jānosprauž sava darba robežas. Var sākt darbu agrāk no rīta un atstāt vairāk brīva laika pēcpusdienā, var strādāt rītos un vakaros un atpūsties dienas vidū vai citādi sadalīt dienu. Svarīgi, lai dzīve nekļūtu par nebeidzamu darbu.

Uzturēt komandas garu

Arī attālināti strādājošajiem ir svarīgi uzturēt intensīvu saziņu un komandas garu. Tādēļ darba devējam jāparedz kopīgas sapulces vai tā dēvētās «biroja dienas», kad visi attālināti strādājošie satiekas klātienē un pārrunā problēmas, jaunos uzdevumus, dalās pieredzē. Tas arī palīdz uzturēt korporatīvo identitāti, uztvert sevi kā uzņēmuma sastāvdaļu. Turklāt ikvienam strādājošajam, pat intravertajiem, ir nepieciešams cilvēciskais kontakts.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai tu vakcinēsies pret Covid-19?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA “ZAAO”, VRN 44103015509, ir vadošais atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums Vidzemē, kas nodrošina kvalitatīvu atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu izmantojot modernas un mūsdienīgas tehnoloģijas, un ir atvērts jaunu tehnoloģiju ieviešanai procesu optimizācijai. AICINĀM DARBĀ: Atkritumvedēja vadītāju 8332 01 MĒS PIEDĀVĀJAM: Pilnu darba slodzi, normālo darba laiku ar summētā darba laika organizāciju četru mēnešu pārskata periodā; Labus darba apstākļus; Bruto atalgojumu no 1200 Eur mēnesī; Sociālās garantijas; Kvalifikācijas celšanas iespējas; Veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšana. DARBA PIENĀKUMI: Sadzīves atkritumu , lielgabarīta atkritumu un šķiroto atkritumu savākšana saskaņā ar maršruta lapu; Pārvietojot konteinerus (smags fizisks darbs) un strādājot ar hidrauliskajiem manipulatoriem ievērot darba drošības noteikumus; Uzturēt automašīnu tehniski labā stāvoklī un savlaicīgi ziņot par tehniskajiem bojājumiem.  PRASĪBAS: Vidējā vai vidējā speciālā izglītība ; C kategorijas autovadītāja apliecība; 95 kods; Vismaz trīs gadu pieredze automašīnas vadīšanā; Vēlama pieredze darbā ar hidrauliskajiem manipulatoriem; Labas tehniskās zināšanas; Prasme rīkoties ārkārtas situācijās; Komunikācijas prasmes, kas orientētas uz klientu apkalpošanu; Prasme pielietot darbā tehnisko inventāru; Organizatoriskās prasmes. PIETEIKTIES: CV (dzīves apraksts), motivācijas vēstuli un atsauksmes vai rekomendācijas lūdzam sūtīt e-pastā silvija.vilcane@zaao.lv līdz 2021. 31.janvārim Tālrunis: 64281250; 26568230. Pateicamies par atsaucību un lūdzam ievērot, ka izskatot iesūtītos piedāvājumus, sazināsimies ar pretendentiem, kuri tiks izvirzīti nākamajai atlases kārtai. Informējam, ka Jūsu pieteikumu dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “ZAAO”, Rīgas iela 32, Valmiera, LV-4201 Profesija: ATKRITUMVEDĒJA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2021-01-31 Kontaktpersona: Silvija Vilcāne Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

 Latvijas SOS Bērnu ciematu asociācija (www.sosbernuciemati.lv) ir starptautiska, sociāla labdarības organizācija, kas nodrošina ilgtermiņa ģimenes modeļa aprūpi bez vecāku gādības palikušiem bērniem un sniedz palīdzību ģimenēm ar bērniem Latvijā kopš 1997.gada. Aicinām pievienoties Valmieras SOS Bērnu ciematu komandai: SOS AUDŽUMAMMAS ASISTENTI/U (aukli) (uz nepilnu darba slodzi) Galvenie darba pienākumi: Aicinām atsaukties kandidātus ar: Pieredzi darbā ar dažāda vecuma bērniem un jauniešiem. Priekšroka kandidātiem ar izglītību pedagoģijas, sociālā darba, medicīnas un/vai psiholoģijas jomā. Pieredzi komandas darbā ar pieaugušajiem. Prasmi organizēt ģimenes un mājas saimniecisko dzīvi. Pievienojoties mūsu komandai Jūs iegūsiet: iespēju strādāt nevalstiskā organizācijā ar ievērojamu pieredzi bērnu aprūpes un ģimeņu atbalsta jomā; profesionālu apmācību darbu uzsākot; labus darba apstākļus. Sīkākai informācijai lūdzam zvanīt Valmieras SOS Bērnu ciemata direktoram Edijam Pētersonam mob. tālrunis: 27873444 CV un motivācijas vēstuli lūdzam sūtīt līdz 10.02.2021.personāla vadītājai Elīnai Niemiro uz e-pasta adresi: elina.niemiro@sosbca.lv. ar norādi Profesija: AUKLIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Ganību iela 3, Valmiera Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2021-02-10 Kontaktpersona: Elīna Niemiro elina.nemiro@sosbca.lv

Mūsu partneri