Valmieras Ziņas

Kā darba devējam motivēt tūkstošgades jeb millenials paaudzi

Darba samaksa vairs nav vienīgais faktors, kuru jaunākās paaudzes darba ņēmējs izvērtē, izvēloties darba vietu. Pēc starptautiskā klientu attiecību vadības pakalpojumu sniedzēja Transcom veiktā pētījuma, kurā aptaujāti vairāk nekā 1000 jauniešu vecumā no 18 līdz 30 gadiem, būtiska loma ir arī darba videi, pienākumiem un sava potenciāla realizēšanas iespējām.

Ar padomiem, kā darba devējiem nodrošināt tūkstošgades jeb millenials paaudzes darbiniekiem motivējošu darba vidi, dalās Transcom personāla vadītāja Baltijā Līga Millere.

Iespēja sasniegt profesionālos mērķus

Atbilstošs atalgojums jau sen vairs nav vienīgais darbinieku motivējošais lielums. Mūsdienās viens no topošā darba devēja izvēles kritērijiem tūkstošgades paaudzes darbinieku vidū ir profesionālās attīstības iespējas. Lai veicinātu darbinieku izaugsmi, nepieciešams saviem darbiniekiem ne vien nodrošināt dažādas apmācības un iespēju piedalīties izglītojošos semināros, bet arī praksē uzticēt jaunus pienākumus un profesionālus izaicinājumus.

Pienākumu dažādība un iespēja pieņemt lēmumus

Tūkstošgades paaudzes darbiniekam ir svarīga iespēja darīt darbu, kas viņam no sirds patīk, un darba pienākumu dažādība, tādēļ darba devējam ieteicams pārdomāt, kā dažādot darbinieka ikdienu, lai neveidotos rutīna. Šīs paaudzes darbinieki ir gatavi strādāt ar lielu atdevi, taču sagaida, ka to novērtēs darba devējs. Padarīt darba dienu interesantāku un jautrāku var ar dažādām aktivitātēm un tām ne vienmēr jābūt grandiozām un ļoti sarežģītām, gluži otrādi – darbinieki novērtēs vienkāršus, bet sirsnīgus žestus no darba devēja puses, kā, piemēram, nelielus pārsteigumus, svētku svinēšanu darba vietā, tematiskās aktivitātes.

Tāpat tūkstošgades paaudze augstu novērtēs iespēju piedalīties lēmumu pieņemšanā. Uzklausiet darbinieku un iesaistiet lēmumu pieņemšanā – tas darbiniekam liks justies novērtētam un veidos spēcīgāku piederību uzņēmumam.

Mentors darba vietā

Uzsākot darba gaitas jaunā uzņēmumā, ir jāapgūst ļoti daudz informācijas, kas saistīta ne tikai ar tiešo darba pienākumu veikšanu, bet arī ar uzņēmuma darba vidi un tradīcijām. Viss nezināmais rada stresu, tādēļ jaunajam darbiniekam ir svarīgi, lai uzņēmumā būtu kolēģis-mentors, kas sniegtu atbalstu, iejūtoties jaunajā darba vietā un kolektīvā.

Sakārtota privātā dzīve = panākumi darbā

Tūkstošgades paaudzei viens no svarīgākajiem faktoriem darba izvēlē ir darba un privātās dzīves līdzsvara saglabāšana. Tādēļ darba devējam darbinieku labumu grozu ieteicams papildināt arī ar ārpus darba nodarbēm, kā, piemēram, sporta zāles abonements, masiera pakalpojumi, savukārt, lai dinamiskajā ikdienā atrastu līdzsvaru, darbiniekiem svarīgi ir arī karjeras jeb darba un privātās dzīves konsultanta pakalpojumi. Tāpat tūkstošgades paaudzes darbinieki augstu novērtēs arī iespēju saņemt papildu atvaļinājumu.

Vienlīdzība jeb hierarhijai “nē”!

Jaunajai paaudzei ir svarīgi, lai viņu vadītājs būtu iedvesmojošs, uzmanīgs, saprotošs un dotu skaidrus norādījumus. Tūkstošgades paaudzes darbinieki nejutīsies labi uzņēmumā, kurā valda strikta hierarhija un tiešais vadītājs ir autoritatīvs – šāda vide viņu demotivēs un liks justies apspiestam.

Tāpat tūkstošgades paaudzes darbinieki īpaši novērtē iespēju pašiem plānot savu laiku un noteikt prioritātes, tādēļ darba devējiem būtu ieteicams vairāk paļauties uz saviem darbiniekiem un viņu plānošanas prasmēm.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai Valmierā vajag uzstādīt fotoradarus?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA “WOLTEC” ir viens no vadošajiembūvniecības uzņēmumiem Latvijā. Uzņēmums ir specializējiesenergobūvniecībā, ūdensvadu un kanalizācijas tīklu izbūvē, telekomunikācijutīklu izbūvē un vispārējā būvniecībā.     SIA “WOLTEC” izsludina konkursu uz vakanci BŪVNIECĪBAS DEPARTAMENTAVADĪTĀJS/-A Mūsu prasības:   Ø būvprakses sertifikāts būvdarbu vadīšanā (būvprakses sertifikāts būvuzraudzībā tiks uzskatīts par priekšrocību), Ø atbilstoša augstākā izglītība būvniecībā, Ø pieredze struktūrvienības vadīšanā, Ø prasmes darbā ar datoru (MS Office,AutoCAD, PROJECT), Ø B kategorijas autovadītājaapliecība, Ø spēja strādāt patstāvīgi unorganizēt darbu, Ø spēja uzņemties iniciatīvu un atbildību, Ø labas saskarsmes prasmes un vēlmestrādāt komandā. Mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu no EUR 3000,- BRUTO, uz darba rezultātiem vērstu motivācijas sistēmu, veselības apdrošināšanu, sociālās garantijas, vērtīgu darba pieredzi uz attīstību vērstā uzņēmumā, darbam nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu, atbildīgu un dinamisku darbu, profesionālo apmācību un attīstību. Motivācijas vēstuli, CV (profesionālās pieredzes aprakstu), augstāko izglītību apliecinošu dokumentu, pieredzi apliecinošus dokumentus (pēdējo trīs gadu) un sertifikātu kopijas lūdzam iesniegt līdz 2019.gada 15.novembrim personīgi vai pa pastu (adrese: Ausekļa iela 31, Valmiera, LV-4201), vai elektroniski uz e-pastu personals@woltec.lv. Par konkursa rezultātiem informēsim pretendentus, kuri tiks izvirzīti nākamajai atlases kārtai. Profesija: VADĪTĀJS/ DIREKTORS (būvniecības jomā) Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2019-11-15 Kontaktpersona: CV sūtīt uz e-pasta adresi: personals@woltec.lv

Mūsu partneri