Valmieras Ziņas

5 faktori, kas jāņem vērā, lai izvēlētos piemērotāko zobu birsti

Lasīšanas laiks: 3 min

Dažādais un plašais piedāvājums zobu birstēm veikalos rada apjukumu un jautājumu – kā izvēlēties sev piemērotāko? Bieži vien ir iespējams apjukt tik plašajā zobu birstu parametru, krāsu, dizainu un cenu diapazonā. Nepiemērotas zobu birstes lietošana rada ne tikai diskomfortu un vēlmi tīrīt zobus īsāku laiku, bet tā arī pilnībā nelikvidē aplikumu un negatīvi ietekmē mutes dobuma veselību. Ko izvērtēt un kā izvēlēties sev atbilstošāko zobu birsti, skaidro “Signal” zīmola vadītāja Marita Soha un Latvijas Zobu Higiēnistu Asociācijas valdes priekšsēdētāja, zobu higiēniste Ieva Apsīte.

Zobu birstes sari

Visbiežāk ražotāji birstes iedala četros veidos – cietās, vidēji cietās (angļu val. – medium), mīkstās un ļoti mīkstās (angļu val. extra soft). Lai izvēlētos saviem zobiem piemērotāko zobu birsti, nepieciešams konsultēties ar zobārstu vai zobu higiēnistu, lai novērstu risku traumēt zobus un smaganas.

Mīkstas un vidēji cietas zobu birstes ir populārākā izvēle cilvēku vidū, kuriem zobi nav jutīgi un ir veselas smaganas. Nepatiess ir mīts, ka zobu birstes ar cietiem sariem tīra zobus labāk. Gluži pretēji, zobu birstes ar mīkstiem sariem ir elastīgākas un labāk pielāgojas zobu formai, sasniedzot pat grūti aizsniedzamās vietas mutes dobumā un netraumējot smaganas.

Sintētisko vai dabīgo saru zobu birste

Viss dabīgais šodien ir kļuvis moderns, bet, izvēloties zobu birsti, vislabāk paļauties uz speciālistu pētījumiem. Speciālisti uzsver, ka dabīgo šķiedru zobu birstu sari ir poraini, tie mitrumā uzbriest un veidojas labvēlīga vide mikrobiem, bet sintētiskie (neilona) sari ir īpaši apstrādāti, lai no tā izvairītos.

Zobu birstes galviņas izmērs un forma

Tas ir nozīmīgs parametrs, kas jāņem vērā, izvēloties zobu birsti. Pieaugušo zobu birstes galviņai jābūt nelielai (apmēram 2,5 – 3 cm), jo zobu birste vienlaicīgi aptver divus līdz trīs zobus. Speciālisti arī iesaka pievērst uzmanību saru izkārtojumam – dažāda garuma sariņi palīdz labāk notīrīt aplikumu.

Zobu birstu gumijas daļas

Dažreiz zobu birstes veikala plauktos izskatās kā sarežģītas ierīces no fantastikas filmām. Gumijas detaļas uz zobu birstēm ir izstrādātas, lai zobu tīrīšana būtu drošāka un ērtāka. Lietošanai ērtākas ir zobu birstes, kuru rokturis ir ar gumijas pārklājumu, jo tas palīdz birsti stabili satvert arī tad, kad tā ir mitra. Gumijas pārklājums uz zobu birstes galviņas aizmugures ir paredzēts mēles tīrīšanai.

Zobu birstes derīguma termiņš

Vismaz ik pēc trīs mēnešiem to ir nepieciešams nomainīt. Klīniskie pētījumi liecina, ka jauna zobu birste likvidē līdz pat 30 procentiem vairāk aplikuma. Iespējams, ka zobu birsti ir nepieciešams mainīt biežāk, ja redzamas nodiluma pazīmes (piemēram, sari mainījuši krāsu vai sašķēlušies). Starp citu, ja ir nepieciešams ļoti bieži mainīt zobu birsti, tas var liecināt, ka zobi tiek tīrīti ar pārāk lielu spēku.

Ņemot vērā šos ieteikumus, ir iespējams plašajā piedāvājumā neapjukt un izvēlēties sev piemērotu zobu birsti, kas kombinācijā ar pareizu zobu pastu un zobu tīrīšanas tehniku, palīdzēs nodrošināt svaigu elpu un veselus zobus.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Iepirkumu nodaļas vadītāja vietnieku/-ci uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt publisko iepirkumu un iepirkumu procedūru organizēšanu atbilstoši spēkā esošiem normatīviem aktiem; • izstrādāt iepirkumu procedūru dokumentāciju (publikācijas, apliecinājumus, ziņojumus, nolikumus, uzaicinājumus, paziņojumus, lēmumus, atbildes vēstules, sēžu protokolus u.c. dokumentus); • veikt iepirkumu publicēšanu Iepirkumu uzraudzības biroja publikāciju vadības sistēmā un pasūtītāja pircēja profilā - Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS); • administrēt iepirkumu norises gaitu un iepirkumu rezultātu publicēšanu EIS atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • veikt iepirkuma procedūrās iesniegto piedāvājumu atbilstības vērtēšanu atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un iepirkuma noteikumiem; • apkopot plānotos iepirkumus, piedalīties iepirkuma plāna izstrādes, aktualizēšanas un kontroles procesos; • uzturēt un aktualizēt Pašvaldības iepirkumu datu bāzi atbilstoši esošajai situācijai; • veikt saraksti ar fiziskām un juridiskām personām atbilstoši normatīvo aktu prasībām, saskaņā ar Pašvaldībā noteikto dokumentu aprites kārtību; • nodrošināt Iepirkumu nodaļas dokumentācijas un iepirkumu lietu sakārtošanu, noformēšanu un uzglabāšanu/arhivēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nomenklatūrai; • kontrolēt dokumentu izpildes termiņus; • piedalīties darba grupās un komisijās savas kompetences ietvaros; • konsultēt Pašvaldības darbiniekus ar iepirkumiem saistītos jautājumos; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība; • vismaz trīs gadu darba pieredze publisko iepirkumu veikšanā (darba pieredze publisko iepirkumu jomā valsts vai pašvaldību iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību); • prasme patstāvīgi sagatavot iepirkumu procedūru organizēšanai nepieciešamo dokumentāciju; • pieredze iepirkumu plāna gatavošanā un/vai izpildes uzraudzībā (tiks uzskatīta par priekšrocību); • amata pienākumu izpildei nepieciešamo normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: teicamas komunikācijas un sadarbības prasmes; precizitāte un augsta atbildības sajūta; analītiska un loģiska domāšana; spēja strādāt ar lielu datu apjomu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • teicamas prasmes darbam ar biroja tehniku, MS Office programmatūru, kā arī zināšanas/praktiskā pieredze darbā ar Elektronisko iepirkumu sistēmu; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1746 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1851 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi “Iepirkumu nodaļas vadītāja vietnieka/-ces amatam” līdz 2024.gada 14.novembrim. Tālrunis papildus informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: IEPIRKUMU STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-14 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras sākumskola aicina darbā sētnieku/-ci (1,0 slodzes) uz nenoteiktu laiku. Galvenie darba pienākumi: • teritoriju kopšana un uzturēšana atbilstoši sezonalitātei; • zāles pļaušana; • sniega tīrīšana un ietvju kaisīšana; • labiekārtošanas darbu veikšana; • valsts karoga izkāršana svētku un atceres dienās; un Jums ir: • vispārējā vidējā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: fiziskā izturība un gatavība veikt fizisku darbu, teicama saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • atalgojumu 700.00 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • labus darba apstākļus; • aktīvu, dinamisku darbu un iespēju gūt jaunu pieredzi. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vs@valmiera.edu.lv vai iesniegt personīgi Valmieras sākumskolā, adrese: Pāvila Rozīša 40A, Valmiera, Valmieras novads, līdz 2024.gada 15.novembrim plkst.12.00. Tālrunis papildu informācijai: 64224737. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 40A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-15 Kontaktpersona: vs@valmiera.edu.lv 64224737

VSIA “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca”, ārstniecības iestādes kods 941800004 aicina savā komandā audiologopēdu. SIA “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca”, kas nodrošina katram darbiniekam profesionālu labsajūtu un veicina draudzīgu, uz sadarbību vērstu darba vidi, aicina savā komandā AUDIOLOGOPĒDU darbam Ambulatorajā daļā uz nenoteiktu laiku, nepilnu darba slodzi. Galvenie darba pienākumi veikt audiologopēdiskās izpētes un novērtēšanas procedūras bērniem, identificējot valodas, runas un komunikācijas traucējumus; izstrādāt individuālus terapijas plānus un programmas, ņemot vērā katra bērna vajadzības un spējas; nodrošināt terapeitiskās sesijas, izmantojot efektīvas metodes un materiālus, kas veicina bērnu valodas attīstību un komunikācijas prasmes; sekot līdzi katra bērna progresam, regulāri veicot novērtējumus un pielāgojot terapijas plānus atbilstoši uzlabojumiem; sadarboties ar bērnu ģimenēm, sniedzot konsultācijas un atbalstu par valodas attīstību un mājas uzdevumiem; piedalīties multiprofesionālās komandas darbā, integrēt audiologopēdijas mērķus kopējā pacienta ārstēšanas un rehabilitācijas plānā; sadarboties ar citiem ārstniecības procesā iesaistītajiem speciālistiem un pacientu pārstāvjiem, veikt izglītojošo darbu. dokumentēt savu profesionālo darbību, ievērojot slimnīcas dokumentu pārvaldības prasības. Prasības pretendentiem profesionālā augstākā izglītība veselības aprūpē un audiologopēda kvalifikācija; vēlams sertifikāts specialitātē vai vēlme tuvākajā laikā tādu iegūt; LR Ārstniecības personu reģistrs; labas saskarsmes spējas darbā ar bērniem, viņu vecākiem un kolēģiem; spēja darboties komandā un individuāli; vēlme mācīties un apgūt jaunas metodes, un tehnoloģijas; atbilstība Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72.panta prasībām; datorprasmes; psihoemocionālā noturība; laipna un atsaucīga attieksme; precizitāte, augsta atbildības sajūta; valsts valodas zināšanas saskaņā ar Valodu likumu. Piedāvājam darba devēja apmaksātas profesionālās izaugsmes iespējas; darbu profesionālā kolektīvā; iespējas realizēt jaunas idejas; teicamus darba apstākļus sakārtotā vidē; papildatvaļinājumu 6 dd; motivējošs labumu grozs; · veselības apdrošināšanu polise pēc 6 mēnešiem; normālais darba laiks. Atalgojums: no 1852– 2092 EUR par pilnu darba slodzi un papildus piemaksa par darbu īpašos apstākļos. Pretendenti aicināti pieteikties, iesniedzot motivācijas vēstuli un profesionālās darbības aprakstu (CV) sūtot uz e-pastu – svetlana.karanikova@strencupns.lv vai pa pastu uz adresi – Valkas iela 11, Strenči, Valmieras novads, LV-4730, ar norādi vakancei “Audiologopēds”. Jautājumu gadījumā zvanīt VSIA “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca” personāla vadītājai Svetlanai Karaņikovai, tālr. 25480530. 1) Pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. 2) Personas datu apstrādes pārzinis ir VSIA “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca”, kontaktinformācija: Valkas ielā 11, Strenčos, Valmieras novadā, LV -4730, e-pasts: info@strencupns.lv. Papildu informāciju par personas datu apstrādi jūs varat iegūt interneta mājas lapā: https://strencupns.lv/ Profesija: AUDIOLOGOPĒDS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valkas iela 11, Strenči, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-11-30 Kontaktpersona: CV ar norādi vakancei sūtīt pa pastu vai uz svetlana.karanikova@strencupns.lv, 25480530.

Mūsu partneri