Valmieras Ziņas

10 noderīgas aplikācijas pirmssvētku iepirkšanās drudzim

Lasīšanas laiks: 4 min

Lai gan viedtālruņu īpašnieki visā pasaulē visvairāk ir iecienījuši dažādas saziņai un izklaidei paredzētās mobilās aplikācijas, strauji pieaug arī iepirkšanās aplikāciju popularitāte. To priekšrocības sāk novērtēt arī Latvijas un pārējo Baltijas valstu iedzīvotāji, tādēļ mobilo sakaru operators BITE piedāvā pasaulē populāru iepirkšanās aplikāciju apskatu.

Latvijā tikai 2% internetu lietotāju iepirkumiem tiešsaistē izmanto viedtālruni vai planšetdatoru, vairums jeb 92% šim nolūkam izmanto datoru, liecina “Kantar TNS” pētījuma dati. Salīdzināšanai var minēt, ka Igaunijā viedtālruņus un planšetdatorus pirkumiem internetā izmanto 6% lietotāju, bet Lietuvā – 7%.

“Baltijā mobilās iepirkšanās kultūra vēl nav tik ļoti attīstīta kā, piemēram, ASV, kur viedtālruni kāroto lietu iegādei internetā izmanto 62% lietotāju. Tomēr gan ASV pieredze, gan Latvijas iedzīvotāju mobilo sakaru lietošanas paradumi liecina, ka brīdis, kad arī mēs pirkumiem internetā aktīvi izmantosim viedierīces, nav aiz trejdeviņiem kalniem,” norāda BITES sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Karīna Javtušenko.

Ņemot vērā, ka lietotāji atzinīgi novērtē ērtības, ko sniedz iepirkšanās, izmantojot viedtālruni, mobilās aplikācijas ir izveidojuši teju visi pasaulē lielākie interneta veikali un tirdzniecības vietnes, tostarp “Amazon”, “Aliexpress”, “Ebay”. Lai nodrošinātu klientiem labāku iepirkšanās pieredzi, šajās aplikācijās ir iestrādātas daudzveidīgas, interaktīvas iespējas, sākot ar preču kategorizēšanu, cenu salīdzināšanu līdz pat automātiskai preču rezervēšanai un pielāgošanai pircējam – viņa auguma, sejas proporcijām u.tml.

Piemēram, “AliExpress” mobilā aplikācija ir pieejama 18 pasaules valodās un atbalsta dažādas valūtas, tostarp eiro un ASV dolārus. Turklāt tā pircējiem piedāvā ne vien papildu atlaides, bet arī īpašus piedāvājumus, kas pieejami tikai šīs aplikācijas lietotājiem. Tiesa, “AliExpress” ir divi būtiski trūkumi – nav iespējas pārliecināties par preces kvalitāti, kā arī ilgs piegādes laiks. Proti, ja uz piegādes rēķina gribas ietaupīt, pasūtījumu var nākties gaidīt no pāris nedēļām līdz pat trīs mēnešiem. Tas nozīmē, ka pasūtīt šajā veikalā dāvanas Ziemassvētkiem ir jau par vēlu. 

Aizraujošu iepirkšanās pieredzi nodrošina mobilās aplikācijas “Shopstyle” un “Poshmark”. To lietotājiem ir iespēja atlasīt preces gan no populārākajiem interneta veikaliem, piemēram, “Ebay” un “Amazon”, gan arī no konkrētu zīmolu veikaliem.  

Mobilā aplikācija “Fancy” ir ASV populāra fotoattēlu koplietošanas vietne, kas vienlaikus darbojas kā veikals – tajā iespējams iegādāties teju visu populārāko zīmolu preces. Turklāt šīs aplikācijas lietotājiem ir iespēja spiest “patīk” precēm, tādejādi, uzkrājot bonusa punktus,  kā arī veidot savu vēlmju sarakstus un dalīties tajos ar citiem lietotājiem. Tas ir īpaši ērti gadījumos, ja ir grūti izdomāt dāvanu draugam, kurš arī lieto šo aplikāciju.

Viena no sporta preču veikala “Sports Direct” mobilās aplikācijas lielākajām priekšrocībām ir iespēja rezervēt pirkumu. Proti, ja Latvijas pircēju iecienītajā veikalā izpārdošana sākas pusnaktī, lietotājam nav jāpaliek nomodā un jāvaktē izdevīgākie piedāvājumi – aplikācijā kārotās preces rezervē automātiski.

Savukārt kosmētikas tirgotāji, piemēram, “Sephora” piedāvā mobilās aplikācijas, kurās var augšupielādēt fotogrāfiju un piemeklēt sejas tipam un ādas krāsai atbilstošu toņu produktus, saņemt vērtīgus padomus, kā pareizi un efektīvi uzklāt grimu vai pieskaņot lūpu krāsu apģērbam u.tml. Līdzīgu “pielaikošanu” savās aplikācijās piedāvā arī briļļu ietvaru ražotāji, piemēram, “Ray Ban Relfections”. 

Kaismīgāko “atlaižu mednieku” vidū iecienītākās mobilās aplikācijas šobrīd ir “Wish”, “Geek” un “Banggood”, kas piedāvā iegādāties pasaulē populāru apģērbu, aksesuāru zīmolu replikas par īpaši pievilcīgām cenām. “Tiesa, šajos veikalos nopirkto preču piegādes termiņš nav prognozējams, bet lietotāju atsauksmes ne vienmēr sniedz pilnīgu priekšstatu par preces kvalitāti,” uzsver K.Javtušenko. 

Arī patērētāju tiesības aizsargājošās institūcijas aicina atcerēties, ka jebkuras preces vai pakalpojuma iegāde internetā, tostarp iepirkšanās ar mobilo aplikāciju starpniecību, ir saistīta ar zināmu risku.

“Izvēloties interneta veikalu, kurā ir nolemts iegādāties preci, ir svarīgi pārliecināties par pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja identificējamību, lai problēmu un sūdzību gadījumā ar viņu varētu ātri un efektīvi sazināties,” uzsver Eiropas Patērētāju informēšanas centra direktore Aija Gulbe.

Viņa atgādina, ka, iegādājoties preci vai pakalpojumu Eiropas Savienības dalībvalstu interneta veikalos, patērētāja tiesības aizsargā gan vienotas likumu normas, gan Eiropas Patērētāju aizsardzības tīkls

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Promo Cash & Carry  Ed. Lācera iela 4, Valmierā  aicina savai komandai pievienoties  tirdzniecības zāles darbinieku/-ci "Frozen" (-18 grādi) nodaļā.Darba apraksts:- Izvietot preci saldētavās un tirdzniecības zāles plauktos;- Sekot līdzi preču apritei un derīguma termiņiem;- Uzturēt kārtību ledusskapī un tirdzniecības zālē;- Atbilstoši prasībām, izvietot cenu zīmes un reklāmas materiālus.Prasības:- Spēja veikt fizisku darbu;- Vēlama iepriekšējā pieredze tirdzniecībā;- Augsta precizitāte un atbildības sajūta.Uzņēmums piedāvā:- Atalgojumu 650.00 - 675.00EUR uz rokas;- Apmācības darba vietā;- Bezmaksas tēju un kafiju;- Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika;- Apmaksātu obligāto veselības pārbaudi;- Redzes korekcijas līdzekļu kompensāciju;- Draudzīgas cenas PROMO Cash&Carry produktiem;- Labus piedāvājumus pie sadarbības partneriem (piemēram mobilo sakaru pakalpojumiem).Lūgums sūtīt pieteikumu un sazināsimies ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz darba pārrunām. Sazināsimies ar kandidātiem, kas tiks aicināti uz nākamo atlases kārtu - darba pārrunām.Jūsu personas dati, kas ietverti CV un citos dokumentos, kas pievienoti klāt darba pieteikumam, tiks apkopoti, apstrādāti un uzglabāti saskaņā ar ES Vispārīgo datu aizsardzības regulu, kā arī SIA “Sanitex” Privātuma politiku. Profesija: TIRDZNIECĪBAS ZĀLES DARBINIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Eduarda Lācera iela 4, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-04-26 Darba sākšanas datums: 2024-04-19 Kontaktpersona: Tālrunis: 22309306 E-pasts: ieva.sp@sanitex.eu

Mūsu partneri