Valmieras Ziņas

“Valmieras piens” – tradīcijas un inovācijas

Lasīšanas laiks: 6 min

“Valmieras piens” ir tradīcijām bagāts uzņēmums ar inovatīvu domāšanu. Par to “Valmieras Ziņām” izdevās pārliecināties, viesojoties vienā no lielākajiem piena pārstrādes uzņēmumiem Latvijā.

1-dsc_0489-001

 

“Mūsu darbinieki ar savām prasmēm, pieredzi un darba spējām ir pierādījuši, ka uzņēmums ir spēcīgs kvalitatīvu piena produktu ražotājs, tādēļ savas pozīcijas koncernā “Food Union” vērtējam kā stipras un stabilas. Mēs jūtam, ka koncerna vadība un pārējie uzņēmumi mums uzticas kā līdzvērtīgam partnerim,”

norādīja AS “Valmieras piens” valdes priekšsēdētājs Māris Cers.

 

Pēc apvienošanās – vairāk darbinieku, vairāk produkcijas

Kopš “Valmieras piens” 2012.gadā kļuva par koncerna “Food Union” sastāvdaļu, uzņēmums ir būtiski palielinājis svaigā piena produkcijas apjomus.

“Uzņēmumiem specializējoties noteiktu produktu grupu ražošanā koncerna ietvaros, “Valmieras piens” ir saglabājis savas galvenās produktu kategorijas, kuru ražošana mums padodas vislabāk. Pašlaik ražojam daudz lielākus biezpiena un skābā krējuma apjomus, nekā pirms apvienošanās. Visi zīmola “Valmiera” produkti, izņemot sviestu, tiek ražoti Valmierā,”

skaidroja Māris Cers.

“Valmieras piena” vadītājs norādīja, ka darbojoties “Food Union” sastāvā uzņēmumam ir izdevies paplašināt sortimentu, ražojot arī citu zīmolu produkciju, piemēram, “Lakto” produktu līniju. Sākumā Valmierā ražots tikai viens “Lakto” produkts glāzītē, taču uzņēmuma tehnologi, sadarbojoties ar koncerna izpētes un attīstības daļas speciālistiem, ir izstrādājuši jaunus produktus “Tetratop” iepakojumā, piemēram, smiltsērkšķu un meža zemeņu “Lakto”. Pēc tam sākts ražot šos produktus 100 gramu pudelēs. Savukārt šī gada jaunums ir “Lakto Pro” – produkts ar paaugstinātu olbaltumvielu saturu.

Valmierā ražo arī zīmola “Limbažu piens” skābo krējumu un biezpienu, kā arī dažus zīmola “Rasa” jogurta veidus.

“Esam vienīgie Latvijā, kas produkciju pilda “Tetratop” iepakojumā. Uzņēmumā uzstādīta pati modernākā iepakošanas līnija, kas pilda dažāda veida šķidros produktus ļoti ērtā un vizuāli pievilcīgā iepakojumā, ko novērtējuši mūsu pircēji,”

uzsvēra Māris Cers.

Uzņēmuma vadītājs pastāstīja, ka līdz ar ražotās produkcijas apjomu pēdējo divu gadu laikā palielinājies arī “Valmieras piens” darbinieku skaits, kas sasniedzis gandrīz divus simtus. Taču Valmierā ir izvietotas vairākas struktūrvienības, kas pilda darba uzdevumus visai “Food Union” grupai vai strādā citos koncerna uzņēmumos, piemēram, “Rīgas piena kombinātā”, “Rīgas piensaimniekā” un “Premia”, tādējādi nodarbināto valmieriešu skaits uzņēmumā ir tuvu trīs simtiem. Piemēram, Valmierā darbojas zvanu centrs, kas pieņem produkcijas pasūtījumus visiem koncerna uzņēmumiem. Mūsdienu tehnoloģijas ļauj centralizēti veikt šo funkciju, padarot darbu efektīvāku.

Laba ziņa zemniekiem – pasaules piena produktu tirgū pieaug cenas

Kā skaidroja Māris Cers, piena iepirkuma cenas ir atkarīgas no industriālo piena produktu cenas pasaules tirgū, un Latvija, kā piena produktu eksportētāja, izjūt tiešu ietekmi. Ilgstoši piena produktu cena pasaules tirgū bija zema, taču pēc krīzes pašlaik notiek straujas un būtiskas pārmaiņas. Ir būtiski pieaugušas sviesta un saldā krējuma cenas, lēnāk kāpj cenas arī sausā piena pulverim. Sekojot tam, arī svaigpiena iepirkuma cena kāpj, tādēļ arī “Food Union” pēdējā mēneša laikā ir palielinājis iepirkuma cenas par 30 procentiem.

“Šis ir labs signāls tam, ka nozare pamazām atveseļojas. Grūti prognozēt, kāda būs cenu dinamika nākotnē, taču, izvērtējot iepriekšējo krīžu vēsturi, pēc zemās cenas periodiem seko augstākas cenas periodi. Ceru, ka zemnieki, saņemot lielāku samaksu par produkciju, jutīsies stabilāk un varēs attīstīt savas saimniecības,”

pauda piena pārstrādes uzņēmuma vadītājs. Viņš norādīja, ka “Food Union” ir izveidots atbalsta mehānisms, lai sniegtu palīdzību krīzes gadījumā zemniekiem, kas ilgstoši sadarbojas ar uzņēmumu. Piensaimnieki nepieciešamības gadījumā var saņemt aizdevumu, ja banka tādu nesniedz. Pastāv arī citas atbalsta formas. Taču galvenā zemnieku priekšrocība sadarbībai ar “Food Union” ir par 3-7% augstāka vidējā piena iepirkuma cena salīdzinājumā ar valstī vidējo iepirkuma cenu, kā arī stabilitāte un prognozējamība, ko sniedz sadarbība ar tik lielu piena iepircēju. “Mums vienmēr būs vajadzīgs daudz piena,” uzsver Māris Cers.

Kopumā “Food Union” ir līgumi aptuveni ar 400 piensaimniecībām, puse no tiem sadarbojas tieši ar “Valmieras piens”.

Panākumu atslēga – tradicionālas receptes

AS “Valmieras piens” produkcija regulāri gūst atzinību starptautiskajā pārtikas izstādē “Riga Food”. Arī šogad uzņēmuma produkcija tika augsti novērtēta: bronzas medaļa piešķirta kefīram “Valmiera” ar tauku saturu 2,0 % (meistare Aina Birnbauma), zelta medaļu ieguva biezpiens “Valmiera” ar tauku saturu 9% (meistare Emīlija Lapa), ar zelta medaļu novērtēts skābais krējums “Valmiera” ar tauku saturu 20% (meistare Emīlija Lapa), savukārt sudraba medaļa piešķirta raudzētajam piena produktam “Lakto PRO” ar banānu piedevu un vitamīniem kā vienam no gada labākajiem jaunajiem produktiem (meistare Aina Birnbauma).

Kā atzina Māris Cers, panākumu atslēga ir augstas kvalitātes izejvielas un tradicionālas receptes, kas tiek rūpīgi glabātas un ievērotas.

“Ja mēs izstrādājam jaunus produktus, tad ir iespēja eksperimentēt, taču tos produktus, kas ir līderī tirgū un gadu no gada ir bijuši dažādu konkursu uzvarētāji, gatavojam pēc tās pašas tehnoloģijas, kā pirms desmit, divdesmit gadiem un vēl senāk. Tāpat ļoti svarīgi ir, ka šie produkti ir dabiski un tiek gatavoti vienīgi no piena. Tiem nav pievienoti augu tauki un dažādi uzlabotāji,”

uzsvēra “Valmieras piens” vadītājs.

Māris Cers atklāja, ka uzņēmuma tehnologi strādā pie vairākiem jauniem produktiem jogurta grupā. Tāpat uzņēmums nolēmis plašāk attīstīt biezpiena produktu līniju. “Mēs, kā lielākie ražotāji šajā segmentā, esam ieinteresēti, lai kvalitatīvais Valmieras biezpiens tiktu izmantots arī kā sastāvdaļa dažādiem desertiem, sacepumiem un citiem produktiem.”

Ar lepnumu nes Valmiera vārdu pasaulē

“Valmieras piens” galvenie eksporta produkti ir sausais pilnpiena un vājpiena pulveris. Šogad uzņēmums arī sauso produktu segmentā ieviesis jaunumu – piena olbaltumvielu koncentrāta ražošanu. Kā skaidroja Māris Cers, šo produktu uzņēmums sācis ražot, sekojot tirgus tendencēm. Piena olbaltumvielu koncentrātu izmanto, lai ražotu dažādus produktus ar augstu olbaltumvielu saturu, ko lieto, piemēram, sportisti, grūtnieces un jaunās māmiņas. Kopumā “Valmieras piens” sausos piena produktus eksportē uz 28 valstīm.

Sarunas noslēgumā Māris Cers uzsvēra, ka uzņēmums ar lepnumu nes Valmieras vārdu, tādēļ jo īpaši ir jārūpējas par produkcijas kvalitāti, lai godam pārstāvētu pilsētu Latvijā un arī ārzemēs. Arī pilsēta novērtē to, ka “Valmieras piens” ir viens no lielākajiem darba devējiem un nodokļu maksātājiem pilsētā, kā arī viens no Valmieras drāmas teātra atbalstītājiem jau vairāk nekā 10 gadu garumā.

“Mēs jūtam atbalsta plecu un ieinteresētību uzņēmuma attīstībā. Mūsu panākumu būtiska sastāvdaļa ir uzņēmuma atrašanās Valmierā, jo pašvaldība nodrošina tādus apstākļus, lai uzņēmums varētu veiksmīgi strādāt,”

piebilda Māris Cers.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Mūsu partneri