Valmieras Ziņas

Valmieras novadā turpina attīstīt valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru tīklu

Lasīšanas laiks: 3 min

Turpinot attīstīt publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidi un iedzīvotāju iespēju saņemt valsts un pašvaldības pakalpojumus tuvāk dzīvesvietai, Valmieras novadā tiks izveidoti 12 jauni valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri (VPVKAC) 12 Valmieras novada bibliotēkās. Jau informējām, ka to lēma Valmieras novada pašvaldības dome 2023. gada 27. jūlija domes sēdē, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada pašvaldības Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas komunikācijas un sabiedrisko attiecību speciāliste Ginta Gailīte.

Valsts pakalpojumu pieejamība iedzīvotājiem tuvāk dzīvesvietai ir nozīmīgs solis iekļaujošas sabiedrības veidošanā. Arī digitalizācijas laikmetā ir būtiski nodrošināt iedzīvotājiem klātienes konsultācijas un saskares punktus ar valsts iestāžu pakalpojumiem, nodrošinot atbalstu un informāciju e-pakalpojumu lietošanai.

Jaunus valsts un pašvaldības vienotos klientu apkalpošanas centrus (VPVKAC) veidos 12 Valmieras novada bibliotēkās:

  1. Sedas pilsētas bibliotēkā (adresē Skolas laukums 2, Seda, Valmieras nov., LV-4728);
  2. Burtnieku pagasta bibliotēkā (adresē Jaunatnes iela 15, Burtnieki, Burtnieku pag., Valmieras nov., LV-4206);
  3. Rencēnu pagasta 1.bibliotēkā (adresē Valmieras iela 13, Rencēni, Rencēnu pag., Valmieras nov., LV-4232);
  4. Plāņu pagasta Jaunklidža bibliotēkā (adresē “Saieta nams”, Jaunklidzis, Plāņu pag., Valmieras nov., LV-4727);
  5. Sēļu pagasta bibliotēkā (adresē “Sēļu muiža”, Sēļi, Sēļu pag., Valmieras nov., LV-4213);
  6. Dikļu pagasta bibliotēkā (adresē “Cielaviņa”, Dikļi, Dikļu pag., Valmieras nov., LV-4223);
  7. Kauguru pagasta Mūrmuižas bibliotēkā (adresē “Stallis”, Mūrmuiža, Kauguru pag., Valmieras nov., LV-4224);
  8. Brenguļu pagasta bibliotēkā (adresē “Kaimiņi”, Brenguļi, Brenguļu pag., Valmieras nov., LV‑4245);
  9. Vaidavas pagasta bibliotēkā (adresē Skolas iela 1, Vaidava, Vaidavas pag., Valmieras nov., LV-4228);
  10. Zilākalna pagasta bibliotēkā (adresē Imanta iela 7, Zilaiskalns, Zilākalna pag., Valmieras nov., LV-4222).
  11. Bērzaines pagasta bibliotēkā (adresē “Pīlādži”, Bērzaines pag., Valmieras nov., LV-4208);
  12. Jeru pagasta bibliotēkā (adresē “Jeru skola”, Endzele, Jeru pag., Valmieras nov., LV‑4234).

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izveidotā komisija septembra sākumā izskatot pašvaldību, tostarp arī Valmieras novada pašvaldības, iesniegtos pieteikumus jaunu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, piešķīra Valsts budžeta dotāciju 71 288 EUR apmērā.

Papildu VARAM dotācijai Valmieras novada pašvaldība nodrošinās līdzfinansējumu 30% no VPVKAC izveides izdevumiem, kas sastāda 30 552 EUR kā arī 50% no VPVKAC uzturēšanas izdevumiem.

12 Valmieras novada bibliotēkās tiks iekārtotas datorizētas darba vietas darbiniekiem, kas nodrošinās attālinātu audiovizuālu komunikāciju un iespēju norēķināties ar maksājumu kartēm, iegādātas nepieciešamās mēbeles, dokumentu kameras un biroja tehnika.

Klientu apkalpošanas uzlabošanai tiks iegādātas multifunkcionālās iekārtas, kā arī veikti vides un informācijas pieejamības nodrošināšanas pasākumi, kādi nepieciešami personām ar redzes, dzirdes un kustību traucējumiem. Klientu ērtībai iegādāti publiskas pieejamības datori,  kas aprīkoti ar kameru, mikrofonu, austiņām un skaļruņiem, kā arī nodrošināta brīvpieejas interneta ierīkošana klientu uzgaidāmajā telpā.

Katrā jaunajā klientu apkalpošanas centrā iedzīvotājiem būs pieejama datorizēta darba vieta, lai varētu elektroniski pieteikt pieejamos pakalpojumus, kā arī ir nodrošināts VPVKAC darbinieka atbalsts šo pakalpojumu pieteikšanā.

Pašvaldības līdzfinansējums jauno VPVKAC izveidei ir paredzēts 2023. gada budžetā un aprīkojuma iegāde jau ir uzsākta.   

Tāpat kā citviet, arī jaunajos klientu apkalpošanas centros iedzīvotāji varēs pieteikt pieprasītākos Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Lauksaimniecības datu centra, Valsts ieņēmumu dienesta un citu valsts iestāžu pakalpojumus “pilnvarotā e-asistenta” risinājumā, tas ir, pakalpojumu pēc klienta pilnvarojuma portālā Latvija.lv piesaka VPVKAC darbinieks. Atsevišķus pakalpojumus uz vietas būs iespējams pieteikt papīra formā, šādus pieteikumus VPVKAC darbinieks sistēmā nosūtīs atbildīgajai iestādei.  

Līdztekus ar teritoriālo VPVKAC pieejamību tiks  papildināts esošo VPVKAC pakalpojumu grozs – šobrīd VPVKAC apkalpo 13 iestādes, atbalstot 120 valsts pārvaldes pakalpojumu un pašvaldību pakalpojumu pieteikšanu. 

VPVKAC ir lielākais klientu apkalpošanas tīkls valstī, tajā var patstāvīgi vai ar VPVKAC darbinieka palīdzību pieteikt visus valsts pārvaldes portālā https://www.latvija.gov.lv pieejamos pakalpojumus, kā arī saņemt citas konsultācijas. 

SIA “ZAAO” izsludina konkursu uz valdes locekļa/-les - aprites ekonomikas centra “Daibe” vadītāja/-as amatu ar kompetenci inženiertehniskajā jomā. SIA “ZAAO” sniedz kvalitatīvus atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus – atkritumu savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu, apstrādi un apglabāšanu videi draudzīgā veidā, kā arī veic sabiedrības informēšanu un izglītošanu. SIA “ZAAO” ir publiski privāta 11 pašvaldību – Alūksnes, Balvu, Cēsu, Gulbenes, Limbažu, Madonas, Saulkrastu, Siguldas, Smiltenes, Valkas un Valmieras – kapitālsabiedrība. Obligātās minimālās prasības: Valsts valodas zināšanas ne zemākas par C1 līmeni un angļu valodas zināšanas ne zemākas par B2 līmeni; Augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā inženiertehniskā izglītība (ja izglītība iegūta ārzemēs, tad pretendents iesniedz izziņu no Augstākās izglītības centra par izglītības pielīdzināšanu), kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus Sabiedrībā; Vismaz divu gadu pieredze (kas iegūta pēdējos 10 (desmit) gados) valdes locekļa vai valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā (līdzvērtīgs vadošs amats ir padomes loceklis, uzņēmuma vadītājs, struktūrvienības vadītājs, nodaļas vadītājs, departamenta vadītājs vai cits augstāka līmeņa vadības amats, kas tieši atskaitās uzņēmuma vadībai vai valdei) vidējā vai lielā uzņēmumā vai valsts vai pašvaldības iestādē vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā; Nevainojama reputācija, kas nozīmē, ka nav iemesla pamatotām šaubām par personas nevainojamu reputāciju un nav pierādījumu, kas liecinātu par pretējo; Kandidāts piekrīt valsts amatpersonas statusam un noteiktajiem ierobežojumiem. Atbilstība likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” prasībām; Kandidātam nav noteikti ierobežojumi Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37. panta ceturtajā daļā. Pieredze uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā; Pieredze iepirkumu procesos un vadībā. Papildu punkti tiks piešķirti: Par pieredzi vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē; Par pieredzi uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē; Par iepirkumu procesos un vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē. Citas būtiskas kompetences, kuras tiks vērtētas: Izpratne par vides pārvaldību; Prasmes strādāt ar lielu dokumentācijas/datu apjomu (iepirkumu procedūras, uzņēmumam stratēģiski projekti) atbilstoši jomai; Izpratne par ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem. Par pieredzi ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē tiks piešķirti papildus punkti. Valdes locekļa/-es amata pienākumu pildīšanai nepieciešamas šādas vadības kompetences: Stratēģiskais redzējums (būtiskā kompetence); Lēmumu pieņemšana un atbildība (būtiskā kompetence); Orientācija uz attīstību; Orientācija uz rezultāta sasniegšanu.  Pieteikuma iesniegšanas prasības Pieteikumu konkursam var iesniegt līdz 2025. gada 21. jūlijam (ieskaitot) elektroniska dokumenta veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: valdes_loceklis@astralexecutive.com Kandidātus/-es lūdzam iesniegt šādus dokumentus: 1. Elektroniski parakstītu un datētu motivētu pieteikumu, iekļaujot informāciju, kas apliecina sludinājumā norādītās izglītības, pieredzes un prasmju esamību; 2. Dzīves gaitas un darba pieredzes aprakstu (izmantojot CV formu), kurā iekļauts arī pašvērtējums par valodu zināšanām, norādot pēdējo desmit gadu laikā būtiskāko informāciju par uzņēmuma darbības jomu, Pretendenta atbildību un pienākumiem, un nozīmīgākajiem sasniegumiem attiecīgajā uzņēmumā, kā arī Pretendenta kontaktinformāciju (e-pasta adrese, tālruņa numurs); 3. Valdes locekļa/-es amata kandidāta/-es elektroniski parakstītu apliecinājumu, izmantojot pievienoto apliecinājuma formu un apliecinot (Apliecinājums): • atbilstību Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37.panta ceturtās daļas prasībām; • ka kandidāts/-e ievērojot likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”  noteiktos ierobežojumus, novērsīs iespējamās interešu konflikta situācijas, ja tiks ievēlēts valdes locekļa/-es amatā. 4. Augstāko izglītību apliecinoša dokumenta kopiju (ja augstākā izglītība iegūta ārvalstīs, pievieno dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā). 5. Valsts valodas prasmes apliecinoša dokumenta kopiju (iesniedz tikai gadījumā, ja izglītība nav iegūta valsts valodā un tā nav dzimtā valoda). 6. Citus dokumentus, kas apliecina kandidātam izvirzīto prasību izpildi. Mēneša atlīdzība valdes loceklim (bruto): 3980,83 EUR. SIA “ZAAO” valdes locekļa/-es personāla atlases un novērtēšanas process sastāvēs no 3 (trim) kārtām un to īstenos atlases konkursa nominācijas komisija un personāla atlases kompānija SIA “ASTRAL Executive Search”. Informējam, ka kandidātiem, kuri tiks virzīti otrajai vērtēšanas kārtai, nominācijas komisija lūgs iesniegt stratēģisko redzējumu (prezentācijas formā, līdz 15 minūtēm) par SIA “ZAAO” galvenajiem nākotnes izaicinājumiem, sniedzot ieskatu svarīgākajās prioritātēs un priekšlikumus to īstenošanai un iespējamos risinājumus kapitālsabiedrības darbībai ierobežotu resursu apstākļos. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, informējam, ka Jūsu: 1. pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šā konkursa norisi, kā arī atlases procesā Jūsu dati tiks nodoti SIA “ZAAO” sadarbības partnerim – personāla atlases pakalpojumu sniedzējam SIA „ASTRAL Executive Search”; 2. personas datu apstrādes pārzinis: SIA “ZAAO”, reģistrācijas numurs: 44103015509. Pārziņa adrese ir Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201 Kontaktinformācija saziņai: Tālrunis: +371 64281250 Elektroniskā pasta adrese: zaao@zaao.lv Vairāk informācijas par SIA “ZAAO” veikto personas datu apstrādi personāla atlases procesā atrodama SIA “ZAAO” tīmekļvietnē šeit. Ja ir radušies jautājumi par atlases procesu vai iesniedzamajiem dokumentiem, lūgums sazināties ar SIA “ASTRAL Executive Search” konsultanti Kristu Kristiānu Ziediņu (krista.ziedina@astralexecutive.com; +371 26681185) Profesija: VALDES LOCEKLIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Vadība / Administrēšana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Krista Ziediņa

Ja Tev rūp vides aizsardzība, Tev ir drosme pārstāvēt valsti darbā par zaļāku un labvēlīgāku vidi un Tevi interesē darbs ar normatīvo aktu piemērošanu, iespējams, tieši Tevi gaidām mūsu komandā Valsts vides dienesta (Nr. 90000017078) Atļauju pārvaldes Piesārņojuma un dabas resursu departamenta Piesārņojuma novēršanas daļas eksperta amatā  (viena ierēdņa amata vieta uz nenoteiktu laiku) Šajā amatā Tev piedāvājam: iegūt vērtīgu pieredzi vides aizsardzības jomā un profesionālās attīstības iespējas; jaunā darbinieka apmācību un kvalifikācijas celšanas pasākumus; darbu komandā kopā ar profesionāliem un atsaucīgiem darba kolēģiem; mēnešalgu no 1008 līdz 1512 euro pirms nodokļu nomaksas, atbilstoši kvalifikācijai un kompetencei; veselības apdrošināšanu; atvaļinājuma pabalstu, papildatvaļinājumu no 8 līdz 10 darba dienām, kā arī citus valsts pārvaldē paredzētus, ar papildu atlīdzību saistītus pasākumus; darba vietu kādā no mūsu reģionālajiem birojiem (Rīga, Valmiera, Madona, Daugavpils, Rēzekne, Jelgava, Ventspils, Liepāja), ar iespēju pēc pārbaudes laika strādāt daļēji attālināti. Uzticēsim Tev:  sagatavot atļaujas A un B kategorijas piesārņojošai darbībai;  reģistrēt C kategorijas piesārņojošas darbības; sagatavot izziņas un atzinumus par piesārņojošas darbības kategoriju; ievadīt un aktualizēt informāciju Valsts vides dienesta informācijas sistēmās; sagatavot vides informāciju un atbildes uz iesniegumiem par jautājumiem kompetences jomā. Sagaidām, lai Tev ir: atbilstība Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vides zinātnē, ģeogrāfijā, bioloģijā, ģeoloģijā, ķīmijā vai ķīmijas tehnoloģijā, inženierzinātnēs (maģistra grāds tiks uzskatīts par priekšrocību); izpratne par normatīvo aktu piemērošanu un vides aizsardzības normatīvo aktu pārzināšana; profesionālā darba pieredze vides aizsardzības nozarē tiks uzskatīta par priekšrocību; labas datora lietošanas prasmes (Microsoft Office). Taču tikpat svarīgi, lai Tev piemīt prasme un vēlēšanās strādāt komandā, prasme strādāt ar liela apjoma informāciju, spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus savas kompetences robežās, augsta atbildības sajūta, kā arī labas komunikācijas un sadarbības prasmes. Gaidīsim Tavu pieteikuma vēstuli, dzīves un iepriekšējās darba pieredzes aprakstu (CV) Valsts vides dienestam uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv (ar norādi „Konkursam – Piesārņojuma eksperts”) Tālrunis uzziņām: 67084203  Vairāk par iestādi: http://www.vvd.gov.lv/ Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Personas datu pārzinis: Valsts vides dienests, reģistrācijas numurs 90000017078, adrese: Rūpniecības iela 23, Rīga, LV 1045. Profesija: EKSPERTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 13, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Dokumentus sūtīt uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv, tel.67084203 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri