Valmieras Ziņas

Par VPR attīstības padomes priekšsēdētāja vietnieku ievēlēts Kocēnu novada domes priekšsēdētājs Jānis Olmanis

Lasīšanas laiks: 3 min

31.janvārī par Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) attīstības padomes priekšsēdētāja vietnieku tika ievēlēts Kocēnu novada domes priekšsēdētājs Jānis Olmanis, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VPR sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa.

Pieņemot VPR attīstības padomes priekšsēdētāja Hardija Venta un administrācijas vadītājas Gunas Kalniņas-Priedes apsveikumu, J. Olmanis klātesošajiem pateicās par izteikto uzticību, sakot: “Esmu gatavs strādāt, lai veicinātu Vidzemes plānošanas reģiona attīstību un lai tas būtu vadošais reģions valstī!”

Kopumā vēlēšanām no padomes pārstāvju vidus tika izvirzīti trīs kandidāti – Gulbenes novada domes priekšsēdētājs Normunds Audzišs, Valmieras pilsētas pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks Ričards Gailums un Kocēnu novada domes priekšsēdētājs Jānis Olmanis.

Papildus citiem skatāmajiem jautājumiem, padomes locekļi tika iepazīstināti arī ar Latvijas valsts ceļu tīkla attīstību periodā no 2020. gada līdz 2040. gadam. Ar plānošanas dokumenta vīziju klātienē iepazīstināja Satiksmes ministrs Tālis Linkaits un VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārstāvis Mārtiņš Lazdovskis.

Attiecībā uz nacionālas nozīmes plāniem par ātrgaitas ceļiem un to pieslēgumu izveidi Vidzemes teritorijā, pārstāvji atklāja, ka joprojām pastāv diskusija par izvēli starp diviem galvenajiem valsts autoceļiem, kas šķērso Vidzemi: A3 Inčukalns–Valmiera–Igaunijas robeža (Valka) un A2 (Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene)).

VPR Attīstības padomes locekļi sniedza vairākus priekšlikumus, t.sk. aicinot plānoto ātrgaitas ceļu statusu piešķirt gan A2, gan A3 autoceļiem, taču neaizmirst arī par vietējas nozīmes valsts īpašumā esošajiem ceļiem, kuru kvalitātes saglabāšana ir būtisks faktors reģiona iedzīvotāju ikdienas mobilitātei un nereti arī faktors dzīvesvietas izvēlei.

Vēl viens no priekšlikumiem, kas izskanēja no klātesošo pašvaldību pārstāvju vidus – ņemt vērā Vidzemē esošo pierobežu un tur esošo ceļu tīklu, kā tas jau darīts citos reģionos, savukārt uz komentāru par Rīgas apvedceļu kā centrālo ātrgaitas kustības mugurkaulu, izskanēja jautājums, ar kādu mērķi jaunā ātrgaitas ceļu koncepcija plānota – nokļūt pēc iespējas ātrāk Rīgā, vai radīt tādu ceļu tīklu, kas būtu labvēlīgs ar tiem, kas izvēlējušies dzīvot un strādāt reģionos.

Tāpat padomes locekļus interesēja ātrgaitas ceļu projekta ieviešanas termiņi un plāns par budžeta līdzekļu piesaisti šāda grandioza projekta realizēšanai, kā arī – vai jau šobrīd, veicot ceļu infrastruktūras un komunikāciju izbūvi un rekonstrukciju, darbi tiek veikti saskaņā ar nākotnes vīziju. 

Sēdes laikā ar Satiksmes ministru tika pārspriests arī jautājums par pievadinfrastruktūras sakārtošanu 3,3 km garumā (V286) uz Daibes poligonu. Vidzemes plānošanas reģiona attīstības padome pieņēma vienbalsīgu lēmumu, ka minētais ceļa posms jāiekļauj prioritāro ceļu sarakstā, ņemot vērā, ka tas ir stratēģiski nozīmīgs un saistošs lielai daļai Vidzemes reģiona pašvaldību. Kā minēja Ziemeļvidzemes atkritumu apsaimniekošanas organizācijas (SIA ZAAO) vadītājs Gints Kukainis – pie šī brīža laika apstākļiem, ceļa stāvoklis vērtējams kā kritisks, turklāt ceļa noslodze tuvākajā laikā pieaugs, jo, ņemot vērā Eiropas Savienības pieaugošās prasības vides jautājumu risināšanā, paredzama reģionālā atkritumu apsaimniekošanas centra “Daibe” tālāka attīstība.

Prioritāro ceļu sarakstā plānots iekļaut arī ceļa posmu, kas ved uz Malienas atkritumu apsaimniekošanas reģiona reģionālo sadzīves atkritumu apglabāšanas poligonu “Kaudzītes” Litenē.

Tāpat tika pārrunāts jautājums par sabiedriskā transporta plānošanas funkcijas un citu uzdevumu deleģēšanu plānošanas reģioniem. Kā atzina Satiksmes ministrs T.Linkaits, izskanējuši jau vairāki priekšlikumi, piemēram, ka plānošanas reģioni varētu pārņemt transporta plānošanas funkciju reģionos, t.sk. multimodālo satiksmes mezglu izveidi, kā arī uzņemties koordinatora lomu veloinfrastruktūras plānošanai reģionos.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

AS “Seda” aicina patstāvīgā darbā  “Šaursliežu lokomotīves vadītājs-traktorists” (prof.kods 8311 07) darba vietas atrašanās vieta: “Sedas kūdras ieguves iecirknis” - Sedas purvs, Seda, Valmieras novads. Darba pienākumi: Darbam ar šausliežu lokomotīvi un traktortehniku Sedas kūdras purvā meklējam tehnisku darbinieku ar traktortehnikas iemaņām perspektīvā tikt sagatavotam kā šaursliežu lokomotīves vadītājs. Uzturēt tehniskā kartībā traktortehniku un lokomotīvi. Darbs Sedas kūdras purvā. Prasības: Traktortehnikas vadītāja apliecība – T2R kategorija. Tehniskās zināšanas . Vēlamas krievu valodas zināšanas tālākajai apmācībai Lietuvā. Iemaņas: Pozitīva attieksme pret darbu un darba kolēģiem, prasme strādāt komandā, pozitīva komunikācija. Vēlme mācīties, apgūt darba specifiku un strādāt ar atbildību, nezaudējot darba kvalitātes līmeni. Piedāvājam: Darbu stabilā uzņēmumā, labus darba apstākļus un atsaucīgus kolēģus. Tiks piedāvāta apmācība jaunajā amatā Lietuvā. Darba alga 8.50 EUR/h, veselības apdrošināšanas polise pēc pārbaudes laika. Savu pieteikumu ar norādi “Lokomotīves vadītājs” sūtīt uz info@seda.lv Jautājumu gadījumā zvanīt darba dienās 8.00-17.00 uz tel.29293254 Profesija: DĪZEĻLOKOMOTĪVES VADĪTĀJS (MAŠĪNISTS) INSTRUKTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Seda, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-18

Mūsu partneri