Valmieras Ziņas

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija apstrīd raidījumā “Aizliegtais paņēmiens” paustos apgalvojumus

Lasīšanas laiks: 4 min

Iepazīstoties ar Latvijas Televīzijas raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” 2016.gada 26.septembra sižetu, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA), pārstāvot 35 pasažieru pārvadātāju uzņēmumu viedokli un intereses, vēlas vērst uzmanību uz vairākiem neprecīziem faktiem un visnotaļ tendenciozām interpretācijām, kas sižetā ietvertas, tādējādi raidījuma skatītājos radot maldinošu priekšstatu gan par Latvijas regulārajiem pasažieru pārvadātājiem, gan sabiedriskā transporta sistēmu un nozari kopumā, informēja LPPA prezidents Ivo Ošenieks.

“Raidījumā maldinoši Igaunijas un Somijas atsevišķu pasažieru pārvadātāju biļešu akciju cenas tika pasniegtas kā ikdienas biļešu cenas. Faktiski šādās akcijās ar samazinātu brauciena cenu tiek pārdots ļoti neliels biļešu skaits tāpat kā to piedāvā aviotransports,”

norādīja I.Ošenieks.

Kā skaidroja LPPA pārstāvis, raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” sižetā, salīdzinot Latvijas starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutu autobusu kustības ātrumus, kā arī Latvijas maršruta piemēru ar Igauniju un Somiju, netika analizēts, kāpēc pastāv šādas reisu izpildes laika atšķirības. Latvijā kopējais ceļu stāvoklis un to kvalitāte, salīdzinot ar Somiju vai Igauniju, nav vērtējama vienādi, un jebkura transportlīdzekļa, tostarp arī autobusa, ātrumu ietekmē tas, kādā stāvoklī ir ceļš un cik braukšanas joslu ir izveidots uz šī ceļa. Pēc oficiāliem datiem Latvijā ceļu stāvoklis ar melno segumu labs, ļoti labs – 33%, slikts, ļoti slikts – 46%, apmierinošs – 21% un ceļu segums ar grants segumu labs – 8%, slikts – 42%, apmierinošs – 50%. Turklāt Latvijā kustības ātrums tiek veidots, ņemot vērā to, ka pārvadātājam ikvienā maršrutā transporta pakalpojumi ir jānodrošina arī ziemas vai rudens apstākļos – laikā, kad ir sniegs, ledus vai dubļi. Ir diskutēts par ideju atsevišķos maršrutos veidot dažādus reisu izpildes laikus – ātrākus vasarā un nedaudz ilgākus ziemā, bet ar nosacījumu, ka tas neradīs papildu riskus kā pasažieru, tā arī autobusu vadītāju drošībai. Taču šobrīd jāņem vērā, ka vasaras periodā aktīvi notiek ceļu remontdarbi, kas būtiski ietekmē transportlīdzekļu kustību.

Pārvadātāji sadarbībā ar Autotransporta direkciju pēdējā nepilna gada laikā ir pārskatījuši reisu izpildes laikus, samazinot tos aptuveni 200 maršrutos, lai iedzīvotājiem ceļā būtu jāpavada pēc iespējas mazāk laika. Turpināsim iesākto arī turpmāk, bet izceļot drošību, kā galveno principu pakalpojumu nodrošināšanā. LPPA atbalsta arī uzsākto darbu pie papildu ekspreša reisu ieviešanas. Piemēram, nesen tie tika ieviesti maršrutā Rīga-Liepāja un Rīga-Valmiera.

Runājot par autobusu kustību ātrumu, jāpiemin vēl viens Latvijas specifisko situāciju raksturojošs faktors, – daudzviet lauku reģionos iedzīvotāji dzīvo viensētās, kas atrodas salīdzinoši tālu viena no otras un tālu no pagasta vai novada centra. Lai nodrošinātu iespēju šiem iedzīvotājiem nokļūt pašvaldības, valsts, izglītības vai ārstniecības iestādē, lielā daļā maršrutu ir iekļauts liels skaits pieturvietu. Piemēram, reģionālās nozīmes maršrutu tīklā ir ap 1100 maršrutu, un šajos maršrutos, braucot vienā virzienā, ir aptuveni 5000 pieturvietu. Latvijā lielākajā daļā no visiem pagastiem vismaz vienu reizi dienā var nokļūt novada centrā, bet no turienes iespējams tikt līdz tuvākajai reģiona pilsētai vai galvaspilsētai pat vairākas reizes dienā. Līdz ar to svarīgi atzīmēt, ka Latvijā sabiedriskais transports lielā mērā pilda arī sociālo funkciju.

Sižetā tika atspoguļota neprecīza informācija par braukšanas maksu jeb tarifu Latvijā. LPPA atgādina, ka braukšanas maksu nosaka valsts, un, salīdzinot tarifu Latvijā ar tarifu Igaunijā, Lietuvā un Somijā, jāsecina, ka mums tas ir būtiski zemāks. Piemēram, valsts noteiktais tarifs Latvijā ir gandrīz divas reizes mazāks nekā Igaunijā un vairāk nekā divas reizes mazāks nekā Somijā un Lietuvā. Turklāt pasažieriem ir pieejamas abonementa biļetes, kas ļauj regulārajiem pasažieriem par braucienu sabiedriskajā transportā maksāt lētāk.

LPPA uzsver, ka maršrutu tīkls, kas tiek no valsts puses dotēts, ir vairāk nekā divas reizes lielāks nekā Igaunijā un Lietuvā un gandrīz tikpat liels kā Somijā. Konkurence pārvadātāju starpā tiek nodrošināta brīdī, kad uzņēmumi pretendē uz tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus konkrētā maršrutu tīklā. Pēdējo konkursu pieredze par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālajos pārvadājumos rāda, ka konkurence ir liela un tā turpina saasināties.

“Sižets kārtējo reizi bija vērsts uz to sabiedriskā transporta pakalpojuma pasūtījuma maršrutu daļu, kurā ir saglabājusies pietiekami liela un nemainīga pasažieru plūsma, kas atsevišķiem komersantiem brīvas konkurences apstākļos spētu nodrošināt peļņu,”

uzskata I.Ošenieks.

Būtībā LPPA neizpratni rada tas, ka Latvija no 2008. gada sabiedriskā transporta pakalpojumus ir organizējusi atbilstoši Eiropas Padomes un Parlamenta Regulai Nr.1370/2007, bet tai pat laikā nepārtraukti tiek apšaubīta valsts politika sabiedriskā transporta pakalpojuma sniegšanā.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras muzejs (turpmāk – muzejs) aicina darbā Vēstures nodaļas vadītāju, direktora vietnieku/-ci zinātniskajā darbā (pilna slodze) uz noteiktu laiku.  Darba vietas adrese: Bruņinieku iela 1, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • izstrādāt muzeja pētnieciskā darba stratēģiju, plānus; • organizēt sadarbību pētnieciskos jautājumos ar muzeja profilam radniecīgām iestādēm; • veikt pētniecisko darbu, t.sk. muzeja kolekciju pētniecību un publiskot tā rezultātus; • piedalīties zinātniski izglītojošā darbā par Vēstures nodaļas kompetences jautājumiem; • veikt ekspozīciju un izstāžu zinātnisko sagatavošanu; • izstrādāt finansējuma piesaistes projektus pētījumu, izstāžu un ekspozīciju publiskošanai, nodrošināt realizāciju;  ja Tev ir: • maģistra grāds vēsturē vai maģistra grāda vēsturē pēdējo kursu students; • pieredze darbā muzejā, muzeja profilam radniecīgā iestādē vai darba pieredze kultūras mantojuma iestādē vadošā amatā tiks uzskatītas par priekšrocību; • prasme veikt zinātniski pētniecisko darbu; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • angļu vai vācu valodas zināšanas (papildus vēl citas ES oficiālās valodas zināšanas tiks uzskatītas par priekšrocību); • kompetences: labas komunikācijas un sadarbības prasmes; spēja strādāt komandā un individuāli; spēja pieņemt lēmumus; augsta atbildības sajūta, precizitāte, pozitīva attieksme pret darbu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • teicamas prasmes darbam ar biroja tehniku, MS Office un google programmatūru; mēs piedāvājam: • atbildīgu un dinamisku darbu uz attīstību vērstā iestādē; • pamatalgu pārbaudes laikā 1165 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1226 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz muzejs@valmierasnovads.lv, vai personīgi: Valmieras muzejs, Bruņinieku iela 1, Valmiera, Valmieras novads ar norādi “Vēstures nodaļas vadītāja/-as, direktora vietnieka/-ces zinātniskajā darbā amatam” līdz 2024.gada 17.maijam. Tālrunis papildu informācijai: 64224770. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS IESTĀDES VADĪTĀJA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Bruņinieku iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: CV,mot.vēst.,lūdzam sūtīt uz e-pastu: muzejs@valmierasnovads.lv Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (maģistra grāds)

Mūsu partneri