Valmieras Ziņas

Daudzveidīgāk un interesantāk

Lasīšanas laiks: 4 min

Kā mācībās pilnvērtīgi iekļaut ikvienu  skolēnu – tas ir jautājums, kas nodarbina Valmieras 2. vidusskolas pedagogu prātus. Atvērtība, uztverot skolēnu dažādību kā normu, ne izņēmumu, ir viens no lielākajiem šodienas skolu izaicinājumiem.

Valmieras 2.vidusskola ”karstajās sarunās” Skola2030 konferencē „Skola katram bērnam” 08.10.2020. Ogrē 

Iedziļinoties nākotnes izglītības tendencēs, esam raduši jaunus skatu punktus skolas attīstībā, pēctecībā, piedāvājot mācības latviešu valodā, sākot no pirmās klases, un šobrīd jau arī 7., 8. klasēs. Mainām skolas stratēģisko redzējumu un esam uzsākuši virzību uz personalizētu mācīšanos, pilnveidojot līdzšinējo mācīšanas un mācīšanās pieredzi.

Kā efektīvāk iekļaut mācību procesā ikvienu skolēnu, prāto Valmieras 2.vidusskolas pedagogu saime.

Esam atvērti ikvienām nozīmīgām pārmaiņām, kā arī jauno kolēģu piesaistei, kas nav viegls darbs. Šogad skolā darbu uzsāka 7 jaunie kolēģi, no kuriem 4 ir studenti un 1 projekta “Mācītspēks” dalībnieks. Komandā ir spēks un enerģija, kas rosina pedagogus uz profesionālo pilnveidi un inovāciju ieviešanu, kā arī kolēģu savstarpējo sadarbību efektīvā mācību stundā katra skolēna individuālajai izaugsmei gan ārvidē, gan skolas gaiteņos, gan bibliotēkā u.c.

Mērķtiecīgi Valmieras 2.vidusskolas pedagogi domā, plāno un organizē skolēniem saistošu un interesantu mācību procesu, ņemot vērā jauno mācīšanās pieeju Latvijā. Tiek diskutēts, kā un ko  katrs pedagogs var mainīt savā profesionālajā darbībā, lai palīdzētu ikvienam skolēnam, neatkarīgi no viņa spējām, prasmēm, interesēm un rakstura, justies pieņemtam un saprastam skolas vidē, sekmējot ikviena skolēna radošumu, talantus un individuālo spēju pilnveidošanos. 

Ko mēs zinām par jauno mācību saturu un kā to realizējam?

Jaunajā mācību priekšmetā – inženierzinības – 7. klases skolēni no skices nokļuva līdz galaproduktam plānojot, eksperimentējot, radot. Pedagogs šai izziņas procesā darbojās kā padomdevējs.

3.klašu dabaszinību tēma „Orientēšanās”. Kā mācīt? Pēc grāmatas: debespuses, apzīmējumi, darbs ar kompasu. Kā šo mācību procesu var padarīt radošāku, saistošāku? Piemēram, piedāvājot orientēšanos skolā – iepazīstot skolas ēkā  debespušu  virzienus, saskaitot, cik pakāpienu ir B korpusa trepēs, atrodot skolā direktoru, teātra mākslas skolotāju un uztaisot selfijus (pašbildes) kopā ar viņiem, piemeklējot pareizo atslēgu un atverot garderobi Nr.14, saskaitot, kurā stāvā ir visvairāk augu, bet kompleksais uzdevums – pamatot atrasto un izzināto „lietu” nozīmi.

Ir vērojamas atšķirības datorikas mācību saturā salīdzinājumā ar informātiku. Būtiskākais, ka mūsdienās var kreatīvi izmantot pieejamo viedierīču aplikācijas, realizēt kompleksus darbus. Ar aizrautību skolēni sagatavoja infografikas jeb plakātus, kas tika veidoti kopīgas sadarbības rezultātā  latviešu valodas, sociālo zinību un datorikas pedagogiem. Ikdienā  vērojama dažādu mācību priekšmetu pedagogu sadarbība. Kolēģi meistarīgi saskata mācību tēmu padziļinātas apguves iespējas, ko vislabāk var paveikt tikai sadarbojoties. Informācijas tehnoloģiju iespēju dažādība mācību stundā ir liels atbalsts gan skolēniem, gan pedagogiem.  

Līdz ar pilnveidotā  izglītības satura ieviešanu arvien vairāk skolotāji organizē darbu mācību stundās tā, lai  katram skolēnam  tiktu  piedāvāti izaicinājumi un izvirzīti nozīmīgi mērķi, lai, apgūstot konkrētā mācību priekšmeta saturu, vienlaikus dotu iespēju skolēnam mācīties domāšanas un darbošanās stratēģijas, kas ļauj attīstīt domāšanas dziļumu jeb kompleksumu un mācīties arvien patstāvīgāk, kā arī attīstīt vērtēšanas sistēmu, kas nodrošina mācīšanās procesā noderīgu atgriezenisko saiti katram.

(Sasniedzamā rezultāta vizualizēšana jau no 1.klases.)

Integrēts darbs ”Mana Valmieras 2.vidusskola” /dabaszinībās, matemātikā, sociālās zinībās, dizainā un tehnoloģijās 1.kl./

Esam pārliecināti, ka zināšanas un prasmes RODAS – DAROT!

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Dizaina un mākslas vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā direktora vietnieku/-ci izglītības jomā (profesijas kods – 1345 04) uz nenoteiktu laiku.  Darba vietas adrese: Purva iela 12, Valmiera, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: • plānot, organizēt un nodrošināt kvalitatīvu pedagoģisko izglītības procesu Iestādē atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • piedalīties Iestādes iekšējo normatīvo aktu izstrādē un nodrošināt to ievērošanu; • analizēt un vērtēt izglītības procesu un tā rezultātus, izvirzīt jaunus uzdevumus un informēt par to pedagogus, izglītojamos un viņu vecākus; • organizēt izglītojamo uzņemšanu izglītības iestādē un veikt grupu (klašu) komplektēšanu; • organizēt izglītojamo valsts pārbaudes darbu norisi, nodrošināt izglītojamo līdzdalību mācību priekšmetu olimpiādēs, apkopot un analizēt mācību rezultātus; • plānot pedagogu darba slodzes, sagatavot pedagogu tarifikāciju, sastādīt mācību priekšmetu stundu un nodarbību sarakstus, veikt aizvietoto mācību stundu uzskaiti; • iesaistīties Iestādes attīstības plānošanā; • piedalīties pedagoģiskās padomes sēžu sagatavošanā un organizēšanā; • vadīt stipendiju piešķiršanas komisijas darbu; un Jums ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • zināšanas un izpratne nozari regulējošo normatīvo aktu pielietošanā; • kompetences: prasme organizēt un plānot savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; prasme analizēt un vispārināt problēmas, noteikt darbības virziena prioritātes; prasme pastāvīgi pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes, digitālās prasmes, psiholoģiskā noturība; precizitāte un iniciatīva, elastība; • prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām; mēs piedāvājam: • darba līgumu uz nenoteiktu laiku pilnas slodzes darbam (40 stundas nedēļā); • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” no 1734,30 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • darbu radošā, uz sadarbību vērstā kolektīvā, aktīvu, dinamisku darbu, iespēju gūt jaunu pieredzi un pilnveidot profesionālās iemaņas; • sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, CV, izglītības dokumentu kopijas lūdzam iesniegt elektroniski sūtot uz e-pastu: vdmv@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolā, Purva ielā 12, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi “Direktora vietnieka/-ces vakancei”, līdz 2024.gada 30.aprīļa plkst.17.00. Tālrunis papildus informācijai: 64207372. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /IZPILDDIREKTORS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-04-30

Mūsu partneri