Valmieras Ziņas

CSDD: Latvijas autoparks ir kritiskā stāvoklī (papildināts)

Lasīšanas laiks: 3 min

Latvijas autoparks ir otrs vecākais Eiropā, turklāt 50-80% automašīnu tehniskajās apskatēs tiek konstatēti būtiski bojājumi, šodien Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas sēdē sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Transportlīdzekļu tehniskās kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš.

Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija šodien turpināja vērtēt iedzīvotāju iniciatīvu pagarināt termiņu, kādā tiek veikta transportlīdzekļu tehniskā apskate.

Automašīnu vidējais vecums Latvijā ir 13,17 gadi. Vēl vecākas automašīnas Eiropā ir tikai Maltā (13,8 gadi), bet vidējais automašīnu vecums Eiropā ir 8,3 gadi.

Liepiņš deputātus informēja, ka ar pirmo reizi tehnisko apskati nespēj iziet 45% no automašīnām, turklāt 18% tiek konstatēti būtiski defekti balstiekārtā. Dienā vidēji 13 automašīnām tehniskās apskates laikā tiek aizliegta turpmākā dalība satiksmē, 61,7% no šīm automašīnām apskates laikā iziet no ierindas bremžu sistēma.

“Lielākā daļa autovadītāju savu automašīnu defektus novērš tikai tieši pirms vai pēc tehniskās apskates. Tehniskās apskates naktīs, kad automašīnu var pārbaudīt par velti, 80% automašīnu tiek konstatēti būtiski defekti. Palielinot tehniskās apskates periodiskumu līdz reizei divos gados, vēl vairāk pieaugs bīstamā tehniskā stāvoklī esošu automašīnu skaits,” uzsvēra Liepiņš.

Deputāts Ainārs Latkovskis (V) norādīja, ka secinājumu izdarīšanai būtu nepieciešama sīkāka informācija par to, cik bieži tehniskas problēmas konstatētas automašīnām līdz divu gadu vecumam, divus līdz piecus gadus veciem auto un piecus līdz desmit gadus veciem auto.

Liepiņš norādīja, ka šādu informāciju CSDD sagatavos uz nākamo komisijas sēdi.

Liepiņš arī norādīja, ka automašīnu tehnisko stāvokli būtiski ietekmē ceļu stāvoklis. Latvijā ir viszemākais ar melno segumu klāto ceļu īpatsvars Eiropā – tikai 21% no kopējā ceļu garuma. Nākamie zemākie rādītāji ir Ungārijā (43%) un Igaunijā (60%).

“Jāņem vērā arī tas, ka 42% no ceļiem ar grants segumu un 48% no ceļiem ar melno segumu ir sabrukuši. Tas transportlīdzekļu tehnisko stāvokli ietekmē ļoti būtiski,” norādīja Liepiņš.

Viņš piebilda, ka Eiropā vispārpieņemtā norma ir tāda, ka automašīnām ar nobraukumu virs 100 000 kilometru jāpievērš pastiprināta uzmanība. Latvijā pirmajos piecos ekspluatācijas gados 70% automašīnu pārsniedz 100 000 kilometru nobraukumu. Vidēji gadā viena automašīna nobrauc 17 000 kilometru.

Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins norādīja, ka varētu diskutēt par tehniskās apskates biežuma samazināšanu automašīnām līdz noteiktam vecumam, vai noteiktam noskrējienam, taču samazināt tehniskās apskates biežumu visam autoparkam būtu ļoti riskanti.

Iniciatīvas iesniedzējs Saeimā Ivars Stieģelis norādīja, ka šai iniciatīvai galvenais ir finansiālais pamatojums. “Neviens no laba prāta negrib braukt ar bojātu auto, bet cilvēkiem nav naudas, lai izietu tehnisko apskati reizi gadā,” uzsvēra Stieģelis.

Liepiņš gan oponēja, ka finansiālais ieguvums būtu tikai maksa par tehnisko apskati – 25-30 eiro gadā, jo transportlīdzekļa ekspluatācijas nodevas jebkurā gadījumā ir jāmaksā katru gadu.

BNS jau ziņoja, ka iniciatīva “Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados”, kuru parakstījuši 10 570 pilsoņi, Saeimā iesniegta šī gada augustā.

Iniciatīva paredz mainīt pastāvošo termiņu, uz kādu patlaban CSDD tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē. Tiek piedāvāts pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

Saeimas Kārtības rullis iedzīvotājiem paredz iespēju vērsties parlamentā ar vismaz 10 000 pilsoņu parakstītu iesniegumu. Kolektīvajā iesniegumā ietverams prasījums Saeimai, īss tā pamatojums, kā arī norādāms, kura fiziska persona ir pilnvarota pārstāvēt kolektīvā iesnieguma iesniedzējus. Iesniegums nedrīkst saturēt tādu prasījumu, kurš ir acīmredzami nepieņemams demokrātiskā sabiedrībā vai klaji aizskarošs. Tas nedrīkst pārkāpt vērtības, kas respektē cilvēka cieņu, brīvību, demokrātiju, vienlīdzību, tiesiskumu un cilvēktiesības, tostarp minoritāšu tiesības.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Metālapstrādes uzņēmums SIA BALTMA aicina darbā CNC iekārtu operatoru—iestatītāju. Ja Tev ir vidējā profesionālā, augstākā vai nepabeigta augstākā inženiertehniskā izglītība metālapstrādes nozarē, interesē CNC virpošanas un frēzēšanas procesi – pievienojies mūsu komandai! Ko mēs sagaidām? Pozitīvu attieksmi pret darbu, atbildību un precizitāti, spēju strādāt komandā, patstāvīgi pieņemt lēmumus un organizēt savu darbu. Kādi būs Tavi pienākumi? Iestatīt un uzraudzīt CNC virpošanas un frēzēšanas iekārtas, nodrošināt ražošanas procesu un pārraudzīt produkcijas kvalitāti. Par priekšrocību uzskatīsim izglītību metālapstrādes jomā un pieredzi darbā ar CNC iekārtām. Ko mēs piedāvājam? Darbu strauji augošā uzņēmumā, stabilu un progresīvu atalgojumu no 1500 eiro mēnesī BRUTO (pēc pārbaudes laika), darbu maiņās (6:00 – 14:30 rīta maiņa un 13:30 – 22:00 vakara maiņa), sociālās garantijas un veselības apdrošināšanu, nelaimes gadījumu apdrošināšanu, apmaksātas sporta un atpūtas aktivitātes (trenažieru zāle un peldbaseins), labus darba apstākļus dinamiskā kolektīvā, darbu ar jaunākajām CNC iekārtām, regulāras apmācības, iespēju profesionāli pilnveidoties un īstenot inovatīvas idejas, pieredzes apmaiņu ārvalstu komandējumos. Pieteikšanās: Motivācijas vēstuli un CV sūti uz e-pastu: info@baltma.lv, vai atnes personīgi uz SIA BALTMA Kauguru iela 19, Valmiera ar norādi “CNC operatora vakance”. Profesija: DATORIZĒTĀS CIPARU VADĪBAS (CNC) METĀLAPSTRĀDES DARBAGALDU OPERATORS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Kauguru iela 19, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-31 Kontaktpersona: CV sūtīt uz e-pastu: info@baltma.lv vai zvanīt pa tālruni 64207220 Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

CNC operatori /iestatītāji CNC virpošanas un frēzēšanas uzņēmums “Baltma” aicina Jūs pievienoties komandā! Pievienojies strauji augošam uzņēmumam Valmierā. Piedāvājam: darba laiku darba dienās: no 6:00 līdz 14:30 un no 13:30 līdz 22:00; atalgojumu sākot no 1500 līdz 2000 EUR (bruto)/mēnesī; darbam nepieciešamo apmācību un aprīkojumu; veselības un nelaimes gadījuma apdrošināšanas polisi pēc pārbaudes laika; piedāvā peldbaseina un sporta zāle apmeklējumus; atsaucīgu un profesionālu komandu.  No Jums sagaidām: iepriekšējo darba pieredzi metālapstrādē vai kokapstrādē; pieredzi ar CNC garenvirpošanas iekārtām, vai arī ar citām CNC iekārtām; pieredzi ar garenvirpošanas procesiem vai citiem CNC virpošanas vai frēzēšanas procesiem; spēju efektīvi organizēt darba ikdienu. Jums uzticēsim: sagatavot un iestatīt CNC darbagaldus ražošanai, nodrošināt produkcijas kvalitāti; uzraudzīt ražošanas procesus, instrumentu nomaiņu, materiālu papildināšanu; nodrošināt produkcijas kvalitatīvu ražošanu. Gaidīsim Jūsu CV uz cv@biuro.lv, vai zvanot pa tālruni +371 27030750. Profesija: DATORIZĒTĀS CIPARU VADĪBAS (CNC) METĀLAPSTRĀDES DARBGALDU IESTATĪTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Kauguru iela 19, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Uzņēmuma līgums Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2024-07-24 Darba sākšanas datums: 2024-04-24 Kontaktpersona: BIURO SIA

Mūsu partneri