Valmieras Ziņas

Digitālā izaugsme sākas ar domāšanu, nevis tehnoloģijām

Lasīšanas laiks: 4 min

Lai veicinātu Vidzemes uzņēmēju izpratni par digitalizācijas nozīmi un iedvesmotu aktīvāk izmantot tās iespējas, uz sarunu sociālo mediju vidē tikās digitalizācijas eksperts un treneris Aleksandrs Ļubinskis un komunikācijas un pārmaiņu vadības trenere Aija Iesalniece. Abi būs treneri, kas šoruden vadīs trīs tematisko kursu ciklu “Digitālās izaugsmes ceļš”, kas notiks klātienē Valmierā un Cēsīs ar 100% finansējuma atbalstu projekta ietvaros, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras Attīstības aģentūrā.

Zemāk apkopotas galvenās atziņas no sarunas, kurā abi treneri dalījās pārdomās par to, kāpēc digitalizācija nav tikai tehnoloģiju ieviešana, bet domāšanas maiņa, kā arī par tipiskākajām kļūdām, ar kurām saskaras uzņēmumi ceļā uz digitālo attīstību.

Reģistrēšanās mācībām Valmierā – līdz 27. oktobrim, Cēsīs – līdz 11. novembrim, aizpildot pieteikuma anketu šeit.

IT joma – līdzvērtīga medicīnas nozarei

Digitalizācijas eksperts Aleksandrs Ļubinskis uzsver, ka digitalizācija ir plaša un daudzveidīga joma, līdzīgi kā medicīna – ir daudz profesiju, virzienu un nišu. Viņš norāda, ka viens no izaicinājumiem uzņēmējiem ir orientēšanās piedāvājumā: “Ja tev sāp zobs, tu neej pie ķirurga.” Tāpat viņš uzsver, ka digitalizācija nav vienkārši rīku iegāde – patiesais darbs sākas tad, kad jāiesaista cilvēki un jārada izpratne par to, kā rīki mainīs ikdienas darbu. Bieži uzņēmumi “apdedzinās”, domājot, ka digitalizācija beidzas ar programmas iegādi: “Rīks ir mazākā daļa. Grūtākais ir panākt, lai visa komanda saprot, kāpēc un kā to izmantot.”

No apgrozījuma līdz efektivitātei – katram savs ceļš

Uzņēmumi digitalizāciju izmanto divos galvenajos virzienos – lai palielinātu apgrozījumu vai samazinātu izmaksas. Kā uzsver Aleksandrs, “vieni grib pārdot vairāk, citi – tērēt mazāk. Digitalizācija palīdz abos gadījumos, bet tikai tad, ja skaidri nodefinē problēmu.” Piemēram, lauksaimniecībā digitalizācija var palīdzēt saprast, kur pazūd resursi, kā tiek tērēta degviela vai laiks. Mazumtirdzniecībā – palīdzēt savienot klātienes un interneta veikalu, lai preces krājumi ir sinhroni. Apsaimniekošanā – automatizēt pieteikumu pieņemšanu un darba uzdevumu nodošanu komandai. “Digitalizācija nav pašmērķis,” viņš uzsver. “Tā ir iespēja risināt uzņēmuma vajadzības.” Biežākā kļūda – sākt ar rīka iegādi, nevis skaidri definētu problēmu.

Trīs tematisko kursu cikls – atbalsts Vidzemes uzņēmējiem

Aija Iesalniece piekrīt – pirms ķerties pie risinājumiem, jāzina, ko uzņēmums patiesībā grib panākt. “Pirmajā mācību dienā mēs palīdzam uzņēmējiem saprast savu galveno mērķi — vai viņi vēlas pārdot vairāk, strādāt efektīvāk vai samazināt izmaksas. Tikai tad var izvēlēties atbilstošos rīkus.” Otrajā dienā dalībnieki jau strādā ar konkrētiem digitalizācijas risinājumiem – no e-komercijas līdz automatizācijai un mākslīgajam intelektam. “Bet svarīgāk par pašu rīku ir saprast, ko tas prasīs no uzņēmuma. Jo tehnoloģija viena pati neko neatrisina, ja cilvēki nav gatavi mainīties,” saka Aleksandrs. Savukārt trešā diena veltīta pārmaiņu vadībai – kā palīdzēt komandai pielāgoties jaunajam. “Digitalizācija ir pārmaiņas,” skaidro Aija. “Tā prasa vadītājam saprast, kā strādā mūsu prāts, kāpēc rodas pretošanās un kā motivēt cilvēkus iet līdzi pārmaiņām.”

Domāšanas treniņš vadītājiem

Digitalizācijas process sākas ar vadītāju – ar viņa domāšanas maiņu. “Āmurs uz galda pats neiemācās sist naglas,” saka Aleksandrs ar smaidu. “Ir jāiemācās to lietot un jāmāca arī komandai.” Aija papildina – bieži lielākais šķērslis nav tehnoloģijas, bet pārliecības, kuras veidojušās gadu gaitā. “Ja es visu mūžu esmu skrūvējis un man saka – ņem āmuru, es automātiski pretošos. Tāpēc mācībās mēs piedzīvojam pārmaiņas uz savas ādas, lai saprastu, kas notiek prātā, kad jādara citādi.” Viņa uzsver arī kopienas spēku. “Grupā uzņēmēji saprot, ka viņi nav vienīgie, kas saskaras ar pretošanos vai motivācijas trūkumu. Tā sajūta normalizējas, un prāts atbrīvojas jauniem risinājumiem.”

Iespēja izkāpt no vāveres riteņa

“Nav vientuļāka cilvēka par uzņēmēju,” atzīst Aleksandrs. “No viņa prasa atbildes, bet reti ir, ar ko tās pārrunāt.” Tāpēc šādas mācības ir iespēja apstāties, paskatīties uz savu uzņēmumu no malas un ieraudzīt kopsakarības. Kā saka Aija, “tas būs kā petardei pielaist dzirksteli – pēc šīm trīs dienām process sāk kustēties uz priekšu daudz efektīvāk, lai kāds arī būtu tavs digitālās izaugsmes ceļš.”

Ja vēlies izprast, kā digitalizācija var palīdzēt tieši tavam uzņēmumam, apgūt domāšanas un vadības rīkus, kā arī piedzīvot praktiskas pārmaiņas kopā ar citiem uzņēmējiem – pievienojies trīs tematisko kursu ciklam “Digitālās izaugsmes ceļš”.

Pieteikšanās šeit.

Ar detalizētu programmu iespējams iepazīties šeit.

LIVE sarunu iespējams noklausīties šeit.

*Izmaksas: Vienas dienas cena vienam dalībniekam: 261,00 EUR (bez PVN), šī summa 100% tiek segta no uzņēmuma De minimis atbalsta. Uzņēmumam jāsedz ar mācību maksu saistītais PVN 54,81 EUR. Ja uzņēmums ir PVN maksātājs, šo summu ir iespējams atgūt kā priekšnodokli. Lūgums ņemt vērā, ka norādītās izmaksas ir provizoriskas un var mainīties atkarībā no dalībnieku apmeklējuma.

Līdzfinansē Eiropas Savienība. Projekts “Digitālo prasmju attīstība jaunu produktu un tehnoloģiju attīstībai Latvijas komersantos”. Līguma Nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/002.

Finansē Eiropas Savienība un Eiropas Savienība – NextGenerationEU. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes 22.kaujas nodrošinājuma bataljons (22.KNBn) piedāvā darbu SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTAM uz noteiktu laiku Profesijas kods : 2432 08 Darba pienākumi: Koordinēt bataljona darbību civilmilitārās sadarbības jomā; Organizēt un veikt informācijas vides monitoringu; Veidot un uzturēt civilo institūciju un sadarbības partneru kontaktpersonu datu bāzi bataljona atbildības teritorijā; Sagatavot informatīvo materiālu publicēšanai sociālajos medijos un vietējā presē. Veidot un uzturēt bataljona foto/video arhīvu; Pārstāvēt bataljonu sadarbībā ar plašsaziņas līdzekļiem; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus. Prasības pretendentam: atbilstība likuma “Par valsts noslēpumu” 9. panta prasībām; izglītība: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, u.c.); teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas; labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas, · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Atalgojums no 1472 euro pirms nodokļu nomaksas, atkarībā no pretendenta profesionālās pieredzes un izglītības attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli ar norādi “Sabiedrisko attiecību speciālists” un CV sūtīt uz e-pastu anna.kondratjeva@mil.lv līdz 31.10.2025. Tālrunis informācijai par amata pienākumiem 29477238. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-10-31 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: anna.kondratjeva@mil.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras bibliotēka aicina darbā Naukšēnu pagasta bibliotēkas (turpmāk – bibliotēka) vecāko bibliotekāru uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: ● kvalitatīvi veikt bibliotēkas lietotāju bibliotekāro un informacionālo apkalpošanu; ● palīdzēt iedzīvotājiem digitālo rīku lietošanā un izglītot iedzīvotāju grupas digitālajās prasmēs; ● organizēt bibliotēkas profilam atbilstošus pasākumus un sadarboties ar Valmieras novada bibliotēkām un citām organizācijām; ● veikt bibliotēkas krājuma organizēšanu un papildināšanu; ● veikt novadpētniecības darbu; ● nodrošināt Valmieras novada pašvaldības klientu apkalpošanas punkta darbu Naukšēnu pagasta bibliotēkā; un ja Tev ir: ● augstākā izglītība; ● valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● teicamas zināšanas un iemaņas darbā ar informācijas tehnoloģijām un vēlme tās pilnveidot un praktizēt darbā; ● kompetences: labas komunikācijas un prezentācijas prasmes; teicamas darba plānošanas un organizēšanas prasmes; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, atbildības sajūta;   mēs piedāvājam: ● pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; ● iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; ● darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; ● interesantu, atbildīgu un dinamisku darbu; ● profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; ● drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras bibliotēkā, adrese: Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi “Pieteikums Naukšēnu pagasta bibliotēkas vecākais bibliotekāra/-es amatam”, līdz 2025. gada 11. novembra plkst. 17.00. Tālrunis papildu informācijai: 64250830. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VECĀKAIS BIBLIOTEKĀRS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Pagasta nams, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-11 Kontaktpersona: kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv 64250830

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Viestura vidusskola (turpmāk – skola) aicina darbā sekretāru. Ja Jūs vēlaties: • veikt dokumentu noformēšanu, veidošanu, kārtošanu, uzglabāšanu atbilstoši nomenklatūrai dokumentu pārvaldes kārtībai; • realizēt skolēnu lietvedību (personu lietas, rīkojumu sagatavošana); • veikt ierobežotas pieejamības dokumentu apstrādi (reģistrācija un nosūtīšana adresātiem); • reģistrēt stundu izmaiņas, tās publicēt skolas mājas lapā; • nodrošināt savlaicīgu informācijas un dokumentu apriti ar skolas administrāciju, darbiniekiem, pašvaldību un citām institūcijām; un Jums ir: • vismaz vidējā profesionālā izglītība lietvedības jomā; • iepriekšēja pieredze lietveža amatā izglītības iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • prasme strādāt ar datoru Windows vidē, izmantot interneta iespējas un datu bāzes; • prasme orientēties normatīvajos aktos un pielietot tos darbā; • kompetences: labas saskarsmes un komunikācijas prasmes, precizitāte, augsta atbildības sajūta; precizitāte un atbildība darbā; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 770 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 785 EUR pirms nodokļu nomaksas; • viena vakance par pilnu darba slodzi un viena vakance par pusslodzi; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • darbu radošā, draudzīgā kolektīvā; • stabilu, sakārtotu darba vidi renovētā izglītības iestādē. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vvv@valmiera.edu.lv vai iesniegt personīgi Valmieras Viestura vidusskolas kancelejā (adrese: Viestura aleja 3, Valmiera, Valmieras novads) ar norādi „Sekretāra/-es vakancei” līdz 2025.gada 31.oktobrim. Tālrunis informācijai: 29286619. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SEKRETĀRS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Viestura aleja 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-10-31 Kontaktpersona: vvv@valmiera.edu.lv 29286619

Mūsu partneri