Valmieras Ziņas

“Valmieras Ziņas” meklē atbildi: Kādā prioritātē grantētajām ielām tiek uzklāts cietais segums? (2)

Lasīšanas laiks: 4 min

Valmierā šobrīd ir 37,516 km grantēto ielu. Sausajā laikā ielu putēšana būtiski pasliktina gaisa kvalitāti. Lai novērstu  grantēto ielu putēšanu pavasara un vasaras sausajā sezonā, SIA “Valmieras Namsaimnieks” aprīlī veica grantēto ielu apstrādi ar putekļu absorbentu. Taču šis tomēr ir problēmas īstermiņa risinājums. Turklāt grantētās ielas tiek izdangātas un tajās veidojas bedres, kā arī mitrajā laikā peļķes un dubļi apgrūtina gājēju un autotransporta pārvietošanos. Tādēļ iedzīvotāji regulāri pašvaldību aicina risināt šo jautājumu, uzklājot ielām asfaltu vai vismaz šķembas un bitumena emulsiju.

Šoreiz meklējam atbildi uz kāda lasītāja portālā publicēto komentāru par grantēto ielas posmu pie Linarda Laicena ielas 12. nama.

“Dīvaina attieksme Valmierā attiecībā uz ielu uzturēšanu. Gar L. Laicena ielas 12. māju ar 85 mājsaimniecībām (140 m grants segums) nevar apstrādāt kaut ar frēzēto asfaltbetona masu, bet Podnieku ielu ar ~15 mājsaimniecībām 400 m garumā noklāj. Jāsāk domāt vai tik kāds deputāts tur nedzīvo?”,

jautā portāla lasītājs.

Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa portālu “Valmieras Ziņas” informēja:

“Lielākoties grantētajām ielām bedru veidošanos efektīvi un ilglaicīgi novērst var vienīgi asfaltēšana. Frēzasfalts kā virsmas seguma uzlabošanas metode Valmierā netiek izmantota. Šādi apstrādātām ielām nav iespējama virsmas seguma kopšana. Lai uzlabotu pilsētas grantēto ielu stāvokli, Valmieras pilsētas pašvaldība kā risinājumu izmanto ielu virsmu divkāršu apstrādi ar šķembām un bitumena emulsiju, tādējādi radot šīm ielām cietu virsmas seguma pārklājumu. Šāds risinājums efektīvi pielietojams tikai ielām ar lietus ūdens noteci un zemu satiksmes intensitāti (pamatā – savrupmāju rajonos).

Ielām, kam bija laba lietus ūdens notece – lietus ūdens kanalizācija vai laba ūdens drenāža un grāvju sistēma – divkāršā virsmu apstrāde jau ir veikta. 2014.gadā tika apstrādāti 0,6 km grantēto ielu. 2015.gadā tie bija 0,68 km grantēto ielu. 2016.gadā grantēto ielu virsmas divkāršā apstrāde veikta 0,925 km un 2017.gadā – 0,648 km garumā. Līdzīgā veidā, veicot apstrādi vienā kārtā, tika uzlabots arī Austrumu ielas 0,7 km asfaltētās daļas stāvoklis. Savukārt 2018.gadā grantēto ielu virsmas divkārtu apstrāde veikta 5,5 km garumā 16 ielu posmos Burkānciemā, Kārlienā un Jāņparkā. Portāla lasītāja komentārā minētajai Podnieku ielai tās virsmas divkāršā apstrāde (cietā virsmas seguma ieklāšana) tika veikta 2018.gadā.

Grantēto ielu divkāršo apstrādi Valmieras pilsētas pašvaldība organizē plānveidā atbilstoši Valmieras pilsētas pašvaldības domes apstiprinātajām ielu uzturēšanas klasēm, nepieciešamajiem priekšdarbiem un pieejamajam budžetam. Vispirms virsmas divkāršā apstrāde tiek veikta C klases ielām – “Nozīmīgākajām grantētajām ielām” – ar lietus ūdens noteci. Pēc tam ielu apstrāde tiek turpināta D klases ielām – “Pārējās grantētās ielas” – ar lietus ūdens noteci.

Atsevišķām C klases ielām, piemēram, Sporta un Skolas ielām, kam divkāršā apstrāde nebija iespējama nesakārtotas lietus ūdens novadīšanas sistēmas dēļ, virsmas seguma stāvokļa uzlabošana notiek pakāpeniski. Šīm ielām vispirms, izstrādājot būvprojektu, nepieciešama lietus ūdens novadīšanas sistēmas izbūve. Pēc tam iespējama ielu virsmas seguma stāvokļa uzlabošana, ieklājot cieto segumu.

Savukārt C klases Vienības ielas posmam no Brīvības līdz Loku ielai, Tālavas un Teodora Ūdera ielām līdzīga lietus ūdens novadīšanas sistēmas sakārtošana un divkāršā virsmas seguma apstrādes metodes izmantošana virsmas seguma uzlabošanai nav izmantojama to grunts sastāva dēļ un netiek plānota.  Tālavas un Teodora Ūdera ielām ir izstrādāti ielu pārbūves būvprojekti.

Plānveida grantēto ielu virsmu divkāršā apstrāde tiek turpināta arī šogad, 2020.gadā.  Cieto segumu vispirms paredzēts ieklāt šādās C klases ielās: Ausekļa un Straupes ielās, Ūdens ielas posmā no Pauku līdz Zaķu ielām, kā arī Vienības ielas posmā no Brīvības līdz Austrumu ielām, kopā 1,327 km garumā. Pēc tam cieto segumu plānots ieklāt šādām D klases ielām: Dauguļu, Dikļu, Ezera, Jāņa Ziemeļnieka, Krasta, Lazdu, Parka, Pilātu, Upe un Ūdru ielās, kopā 2,951 km garumā.

Sporta un Skolas ielām, kas ir C klases ielas, 2019.gadā tika izstrādāts būvprojekts “Lietus ūdens/drenāžas kolektora un grāvju sistēmas sakārtošana Sporta un Skolas ielās”. Šīm ielām šogad saskaņā ar būvprojektu vispirms tiks sakārtota lietus ūdens novades sistēma. Pēc tam, joprojām saglabājoties ielu virsmas divkāršai apstrādei piemērotiem laikapstākļiem, abām ielām plānota arī to virsmas divkāršā apstrāde.

Ielas posms gar Linarda Laicena ielu 12 ir D klases iela. Ielas virsmas divkāršā apstrāde ar granti un bitumena emulsiju nav izmantojama kā risinājums Linarda Laicena grantētā ielas posma seguma uzlabošanai, jo šim posmam nepieciešams mainīt ielas ģeometriju, sakārtot apakšzemes komunikācijas un izbūvēt lietus ūdens kanalizāciju. Šādu pārbūves darbu veikšana iespējama saskaņā ar izstrādātu būvprojektu. 2020.gadā grantētajam ielas posmam tiks nodrošināti ikdienas uzturēšanas darbi, veicot ielas greiderēšanu, izlīdzinot bedres, kā arī ielai ir veikta pretputekļu apstrāde.”

 

    Iedzīvotājs - 08.05.2020

    Brīnišķīgi, ka Tālavas un Teodora Ūdera ielām ir izstrādāti ielu pārbūves būvprojekti.
    Projektus izstrādāja jau pirms 2 gadiem, ar iedzīvotājiem viss saskaņots, bet solītie darbi joprojām nav sākušies. Ko gaidām? Kad beidzot kaut kas tiks darīts?

    Tās nav vienīgās ielas, kurām projekti jau sen gatavi. Kaut kur jau sen bija minēts, ka arī Rubenes ielai tāds esot.

    Mani vairāk interesē, vai, ņemot vērā slikto atzinumu par veloceļu infrastruktūru, joprojām tiks realizēti šie padomju stila ielu rekonstrukcijas darbi? Andreja Upīša ielā uztaisīja Rīgas Čaka vai Brīvības ielas monstru. Izcirta daudzus kokus. Vai tiešām mums tā patīk? Neviens Eiropā nav bijis un redzējis, kas ir videi draudzīga infrastruktūra? Vai to, ka pirmajā vietā ir gājējs, otrajā velo, trešajā auto? Mums joprojām ir padomijas laikā iesakņojies auto kults.
    Gribetos teikt, ka zaļo apstādījumu un kvalitatīvu, nodalītu veloceļu esamība ir pilsētas vadības intelekta pazīme.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

TOP 10 labākais darba devējs Vidzemē - Vidzemes slimnīca  aicina savā komandā MĀSU Reanimācijas un anestezioloģijas nodaļā Galvenie amata pienākumi: veikt pacienta novērtēšanu un sistemātisku datu apkopošanu par pacienta veselības stāvokli; veikt pacientu aprūpi un uzraudzību intensīvās terapijas laikā; veikt ārsta nozīmētas ordinācijas, saskaņojot tās ar aprūpes darbībām; pārzināt specialitātē izmantojamo instrumentu un aparatūras pareizu pielietošanu; veikt pacientu aprūpi un uzraudzību pirms un pēc anestēzijas periodā, kā arī anestēzijas laikā, dokumentēt veiktās darbības un nodrošināt informācijas nodošanu nākamajam aprūpes etapam; uzturēt drošu darba vidi. Prasības kandidātiem: māsas/vispārējās aprūpes māsas izglītība (vēlama māsas/vispārējās aprūpes māsas anestēzijā un intensīvajā aprūpē specializācija); reģistrācija ārstniecības personu reģistrā; spēja strādāt patstāvīgi un komandā; spēja ātri reaģēt un rīkoties neatliekamās situācijās; precizitāte un atbildība; zināšanas darbā ar datoru; valsts valodas zināšanas saskaņā ar Valsts valodas likumu; veselīgas profesionālās ambīcijas. Jaunā kolēģa ieguvumi: iespēja veikt atbildīgu un interesantu darbu vienā no labākajām ārstniecības iestādēm Vidzemē; iespēja strādāt zinošu profesionāļu komandā, sniedzot ieguldījumu ārstniecības aprūpes procesā; stabilu darbu uzņēmumā, kuram rūp katrs darbinieks un tā sniegtā darba kvalitāte; darba līgums uz nenoteiktu laiku; summētais darba laiks; atbildīgs, dinamisks un interesants darbs profesionāļu komandā; stabils atalgojums vienmēr laikā un sociālās garantijas (sākot no 2085 EUR); prēmijas un motivējošs labumu grozs; darba devēja apmaksātas profesionālās izaugsmes iespējas; veselības apdrošināšanas polise (pēc pārbaudes laika beigām); stabila, droša un sakārtota darba vide; Darba vieta: Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201. Ja Jūsu kompetence un pieredze atbilst mūsu prasībām, gaidīsim CV un motivācijas vēstuli līdz 2024.gada 9.jūnijam uz e-pastu: darbs@vidzemesslimnica.lv vai uz adresi: Sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Vidzemes slimnīca”, Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201. Sīkāka informācija pie galvenās māsas Antras Kuprišas pa tālr. 29258442 vai Reanimācijas un anestezioloģijas nodaļas virsmāsas Daces Karlsones pa tālr. 29435438. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, SIA “Vidzemes slimnīca” informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “Vidzemes slimnīca” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos SIA “Vidzemes slimnīca” personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. 2) Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “Vidzemes slimnīca”, kontaktinformācija: Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201, tālrunis 25277799. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi SIA “Vidzemes slimnīca”: https://vidzemesslimnica.lv/par-slimnicu/privatuma-politika/informacija-par-personala-atlases-funkcijas-nodrosinasanu/ Profesija: MĀSA/ vispārējās aprūpes MĀSA Darba vietas adrese: LATVIJA, Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-09

SIA „Firma Madara’89”- viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “mini top!”,Mūrmuižā,"Stūris",Kauguru pagasts. Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Veselības apdrošināšanu; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Atmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas; Mūsdienīgu darba vidi; Darba alga no EUR 820 – 870 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Mūrmuižā, vai pieteikties personīgi pie veikala vadītājas vai WhatsApp mob.tel.nr. +371 20 380 874. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Stūris, Mūrmuiža, Kauguru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-30 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv Tālrunis informācijai: +371 20 380 874 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

VSIA “Latvijas Valsts ceļi” aicina darbā CEĻU BŪVINŽENIERI Vidzemes reģionālajā nodaļā Galvenie pienākumi: Sagatavot atļaujas darbiem valsts autoceļa ceļa zemes nodalījuma joslā. Saņemt, reģistrēt un nosūtīt nodaļas lietvedības dokumentus. Sniegt atbalstu nodaļas darbiniekiem dokumentu sagatavošanā. Sagatavot atskaites pēc tiešā vadītāja pieprasījuma. Atbildēt uz ienākošajiem tālruņa zvaniem, sniegt atbildes kompetences ietvaros. Prasības pretendentiem: Profesionālā vidējā vai augstākā izglītība inženierzinātnēs (var būt students). Vēlama pieredze darbā autoceļu nozarē. Prasme sagatavot tehnisko dokumentāciju saskaņā ar amata pienākumiem. Prasme pielietot praksē profesionālo darbību regulējošos normatīvos aktus. Vēlama pieredze lietvedībā. Labas latviešu valodas zināšanas (C1 līmenī). Analītiskā domāšana, spēja risināt problēmsituācijas. Spēja strādāt komandā un patstāvīgi. Prasme strādāt ar datoru MS Office vidē (tai skaitā attālināti). Prasme vadīt automašīnu (B kategorijas autovadītāja apliecība). Amata pienākumu veikšanai nepieciešams izmantot patstāvīgi noformētu nacionālo elektroniskās identifikācijas risinājumu, t.i. eParaksts mobile, eParaksts eID vai eParaksts karte. Mēs piedāvājam: Atbildīgu un interesantu darbu profesionālā kolektīvā. Labus darba apstākļus un sociālās garantijas. Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika. Mēneša atalgojumu no 1500 līdz 1700 EUR (bruto), vadoties pēc pieredzes un kvalifikācijas. Iespēja strādāt hibrīda modelī (divas dienas nedēļā iespējams strādāt attālināti). Papildu apmaksātas brīvdienas un atbalstu īpašos dzīves gadījumos. Darba vietu Valmierā, Gulbenē, Madonā, Cēsīs, Alūksnē vai Smiltenē. Pieteikšanās kārtība: Gaidīsim Jūsu CV un motivētu pieteikuma vēstuli uz e-pastu vakances@lvceli.lv līdz 2024. gada 27. maijam. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Nedēļas laikā pēc pieteikšanās termiņa beigām sazināsimies ar tiem kandidātiem, kuri pēc CV un pieteikuma vēstules izvērtēšanas tiks izvirzīti 2. kārtai. Profesija: CEĻU BŪVINŽENIERIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV un motivētu pieteikuma vēstuli lūdzam sūtīt uz e-pastu: vakances@lvceli.lv Izglītības līmenis: Profes.izgl.pēc visp.vidējās skolas absolvēšanas

Mūsu partneri