Valmieras Ziņas

Ekonomikas ministrija rīkos seminārus par kvalitatīvu mājokļu atjaunošanu

Lasīšanas laiks: 3 min

Ekonomikas ministrija (EM) organizēs astoņus tematiskus seminārus četrās Latvijas pilsētās par pamatnosacījumiem ēkas uzturēšanai pēc tās atjaunošanas, padomiem energoefektivitātes tālākai paaugstināšanai un biežāk pieļautajām kļūdām ēku atjaunošanas procesā, aģentūrai LETA pavēstīja ministrijā.

Seminārs 6.februārī notiks Jelgavā, 7.februārī – Liepājā, 5.martā – Valmierā un 6.martā – Rēzeknē.

Katrā pilsētā paralēli notiks divi semināri – daudzdzīvokļu ēku dzīvokļu īpašnieki un namu pārvaldnieki aicināti uz semināru “Ēkas dzīve pēc atjaunošanas”, savukārt būvniecības nozares pārstāvji aicināti uz semināru “Būtiskākās kļūdas un ieteikumi ēku atjaunošanā”.

“Desmit gadu laikā Latvijā, piesaistot Eiropas Savienības fondu līdzekļus, atjaunotas gandrīz 900 daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas, valsts un pašvaldības iestādes atjaunojušas virkni sabiedrisko ēku, tādējādi nodrošinot būtisku energoresursu un līdz ar to arī finanšu resursu ietaupījumu,” pauda EM valsts sekretāra vietnieks Edmunds Valantis, vienlaikus piebilstot, ka ir svarīgi nodrošināt ēku ilgtspēju un turpmāku energoefektivitātes kāpināšanu arī pēc tās atjaunošanas.

Semināra “Ēkas dzīve pēc atjaunošanas” mērķis ir sniegt ieteikumus kvalitatīvai ēkas uzturēšanai pēc tās atjaunošanas, lai tajā būtu iedzīvotājiem labvēlīga un ērta vide un tā kalpotu pēc iespējas ilgāk.

Seminārā plānots informēt par fasāžu (apmesto un ventilējamo) un logu kopšanu, par ventilāciju un mikroklimatu ēkā, par dzīvokļu īpašnieku un namu pārvaldnieku pienākumiem un tiesībām, kā arī par nepieciešamo sadarbību ēkas uzturēšanā. Tāpat tiks sniegta informācija par siltumenerģijas maksas sadalītājiem un to piedāvātajām iespējām, kā arī par to, kā ēkai kļūt vēl energoefektīvākai un kā pareizi piemērot Ugunsdrošības noteikumus daudzstāvu daudzdzīvokļu dzīvojamajās ēkās.

Pasākumā piedalīsies EM, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Latvijas Namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociācijas, Būvmateriālu ražotāju asociācijas, kā arī Latvijas Logu un durvju ražotāju asociācijas eksperti. 

Savukārt semināra “Būtiskākās kļūdas un ieteikumi ēku atjaunošanā” mērķis ir akcentēt, ka jebkurā būvniecības un ēku atjaunošanas projektā svarīga ir gan tehniskā projekta un iepirkuma dokumentācijas sagatavošana, gan būvniecības process. 

Šajā seminārā tiks sniegta informācija par biežāk pieļautajām kļūdām apmesto un ventilējamo fasāžu montāžā, par prasībām reglamentētās sfēras būvmateriāliem, par būvdarbiem, kvalitātes kontroli un ēkas pieņemšanu ekspluatācijā, par projektu vadības nozīmi būvniecības līguma izpildē un iepirkuma līguma būtiskākajiem aspektiem, kā arī plānots sniegt ieteikumus kvalitatīvai logu montāžai ieprojektētās (plānotās) ēkas energoefektivitātes nodrošināšanai.

Papildus tiks stāstīts, kādas ir aktuālās problēmas ēku elektroinstalāciju būvniecībā un ekspluatācijā – kā sakārtot vēsturisko mantojumu un nodrošināt ilgtspējīgu ēku elektrotīklu ekspluatāciju nākotnē. 

Pasākumā piedalīsies EM, “Attīstības finanšu institūcijas “Altum”, Iepirkumu uzraudzības biroja, Būvniecības valsts kontroles biroja, Patērētāju tiesību aizsardzības centra, Būvmateriālu ražotāju asociācijas, Latvijas Logu un durvju ražotāju asociācijas un Latvijas Siltumuzņēmumu asociācijas eksperti. 

Detalizētāka informācija par visu semināru norises vietām, dienas kārtību un reģistrēšanos dalībai tajos pieejama Ekonomikas ministrijas mājaslapā. Papildu informāciju var saņemt Ekonomikas ministrijā (dzivosiltak@em.gov.lv, 67 013 240). Jaunumiem par ēku energoefektivitāti aicinām sekot līdzi arī twitter.com/siltinam un facebook.com/dzivosiltak.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri