Valmieras Ziņas

Praktiski padomi mājsaimniecībām, izvēloties piemērotāko elektroenerģijas tirgotāju

Lasīšanas laiks: 3 min

2015.gada 1.janvārī brīvai konkurencei tiks atvērts elektroenerģijas tirgus mājsaimniecībām, sniedzot iespēju izvēlēties sev piemērotāko piedāvājumu. “Swedbank” Privātpersonu finanšu institūts ir apkopojis praktiskas lietas, kam būtu jāpievērš uzmanība, izdarot savu izvēli.

Nepieciešams izanalizēt savu esošo un prognozēt sagaidāmo elektroenerģijas patēriņu, jo tirgotāju piedāvājumi ir atšķirīgi dažādiem patēriņa līmeņiem. Ņemiet vērā, ka ikmēneša patēriņš vasaras un ziemas periodā var ievērojami atšķirties.

Vairāki pakalpojumi – viens rēķins. Neatkarīgi no izvēlētā tirgotāja, elektroenerģijas piegādes ceļš nemainās – to joprojām nodrošina AS “Sadales tīkls”, paliekot visu elektroenerģijas tirgotāju partneris. Arī pēc 2015.gada 1.janvāra mājsaimniecības ik mēnesi saņems tikai vienu rēķinu, kurā būs iekļauta maksa par visām komponentēm.

Lai arī teorētiski pastāv iespēja mainīt tirgotāju kaut vai katru mēnesi, to ierobežo līguma nosacījumi, atsevišķos gadījumos paredzot līgumsodu par līguma laušanu pirms termiņa. Dažādiem piedāvājumiem līgumsods ir atšķirīgs, un dažkārt tas var būt pat virs 100 eiro! Noteikti rūpīgi iepazīstieties ar līguma nosacījumiem.

Izdarot izvēli, ņemiet vērā visas izmaksas – gan kopējo elektroenerģijas cenu, gan iespējamo pakalpojuma nodrošināšanas vai abonenta mēneša maksu, rēķina nosūtīšanas maksu, soda naudas, līgumsodus u.c. izmaksas.

Izvērtējiet, cik izdevīgi un pieņemami būtu izmantot piedāvājumu elektroenerģiju iegādāties komplektā ar citiem pakalpojumiem – televīziju, internetu, telefonsakariem.

Ja skaidri zināt, ka nozīmīgu daļu elektroenerģijas patērējat vai patērēsiet darba dienu naktīs, laikā no plkst. 23 līdz plkst. 7, un nedēļas nogalēs, ir vērts apsvērt bezmaksas divu laika zonu skaitītāja uzstādīšanu. Maksa par elektrību šajā gadījumā būs dalīta – dienā augstāka, naktīs un nedēļas nogalēs zemāka. Piemēram, pie elektroenerģijas patēriņa mēnesī 400kWh un 16A ievadaizsardzības aparāta strāvas lieluma, laika zonu dalīta uzskaite izdevīgāka kļūst tikai brīdī, kad vismaz trešdaļa patērētā ir naktīs un nedēļas nogalēs. Pārbaudīt, vai divu laika zonu uzskaite Jums būs izdevīga, iespējams šeit.

Lai saņemtu pakalpojumus no izvēlētā elektroenerģijas tirgotāja jau 2015.gada 1.janvārī, līgums ar šo uzņēmumu jānoslēdz ne vēlāk kā 2014.gada 15.decembrī. Ja to nepagūsiet izdarīt, elektroenerģijas piegādi turpinās nodrošināt esošais tirgotājs AS “Latvenergo” pēc “Universālā” piedāvājuma līdz brīdim, kad veiksiet izvēli.

Lai saņemtu valsts atbalstu, kas paredzēts trūcīgajiem un maznodrošinātajiem, 2015.gadā jāpaliek par AS “Latvenergo” klientu. Atbalsts tiek piešķirts par elektroenerģijas patēriņu līdz 100kWh/mēn, nodrošinot cenu 0,1164 eur/kWh. Par patēriņu virs 100kWh/mēn – atbilstoši izvēlētājam tirgus piedāvājumam. Trūcīgā vai maznodrošinātā statusu personai (ģimenei) piešķir konkrētās pašvaldības sociālais dienests, kas par to tālāk informē AS”Latvenergo”.

Lai saņemtu valsts atbalstu, kas paredzēts daudzbērnu ģimenēm, 2015.gadā jāpaliek par AS”Latvenergo” klientu. Atbalsts tiek piešķirts par elektroenerģijas patēriņu līdz 300kWh/mēn, nodrošinot cenu 0,1164 eur/kWh. Par patēriņu virs 300kWh/mēn – atbilstoši izvēlētājam tirgus piedāvājumam. Šajā gadījumā jāvēršas pie AS „Latvenergo”, apliecinot atbilstību daudzbērnu ģimenes statusam.

Lai arī izskanējusi informācija, ka elektroenerģiju būs iespējams iegādāties pat no sešiem dažādiem uzņēmumiem, pašlaik cenas nosaukuši tikai trīs. Iedzīvotājiem, kuri neizskata iespēju iegādāties elektroenerģiju komplektā ar citiem pakalpojumiem no SIA “Baltcom TV”, izvēle ir tikai starp diviem tirgotājiem – AS “Latvenergo” un SIA “WIN Baltic”.

Līdz ar tirgus atvēršanu lielai daļai mājsaimniecību jārēķinās ar elektroenerģijas izmaksu pieaugumu. Visbūtiskāk to izjutīs mājsaimniecības, kas patērē līdz 100 kWh/mēnesī, tādējādi līdz šim iekļaujoties “Starta tarifā”, un, kas neatbilst daudzbērnu ģimenes vai trūcīgā/maznodrošinātā statusam. Piemēram, ar vismaz 16% sadārdzinājumu jārēķinās mājsaimniecībai, kas:

  • vidēji mēnesī patērē 400kWh elektroenerģijas;
  • neatbilst daudzbērnu ģimenes vai trūcīgā/maznodrošinātā statusam;
  • nevēlas iegādāties elektroenerģiju komplektā ar citiem pakalpojumiem.
  • Salīdzinājumā attiecīgai mājsaimniecībai ar vidējo mēneša elektroenerģijas patēriņu 100kWh – ar vismaz 43% sadārdzinājumu.

Ja mājsaimniecība apsver iespēju iegādāties fiksētu elektroenerģijas apjomu komplektā ar citiem pakalpojumiem: internetu, televīziju vai telefonsakariem, ir vērts izskatīt SIA “Baltcom TV” piedāvājumu. Tomēr izdevīgumu vispārīgi novērtēt grūti, jo fiksētā summa būs jāmaksā arī gadījumā, ja komplektā iekļautais elektroenerģijas apjoms mēneša laikā pilnībā netiks iztērēts. Šajā gadījumā lēmumam jābūt jo īpaši rūpīgi pārdomātam, ņemot vērā augsto līguma pirmstermiņa laušanas maksu.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri