Valmieras Ziņas

“Milda KM” īpašnieki: Uzņēmuma investora meklējumi ir tuvu noslēgumam

Lasīšanas laiks: 4 min

Augļu un dārzeņu pārstrādātāja “Milda KM” īpašnieki jau ilgāku laiku meklē uzņēmumam investoru un patlaban šis process ir tuvu noslēgumam, aģentūrai LETA apliecināja kompānijas īpašnieka “GGV Invest” pārstāvji.

“Milda KM” īpašnieka, uzņēmuma “GGV Invest” līdzīpašnieks Viesturs Kuļikovskis aģentūrai LETA apstiprināja, ka “Milda KM” ražotne šovasar pārtraukusi darbību, jo viens no uzņēmuma lielākajiem kreditoriem tiesā iesniedza prasību par parāda piedziņu no “Milda KM”. Tā rezultātā tiesa nolēma bloķēt uzņēmuma bankas kontus un kopš tā brīža kompānija tika nodota tās lielākā nodrošinātā kreditora “Attīstības finanšu institūcijas “Altum”” (“Altum”) pārvaldījumā.

Viņš uzsvēra, ka patlaban ir parakstīts līgums par “Milda KM” pārdošanu ar priekšnosacījumiem, kuri ar “Altum” saskaņotam pircējam ir jāizpilda, un kad tie tiks izpildīti, tad varēs notikt darījums.

Kuļikovskis pagaidām neatklāja ne pircēja vārdu, ne darījuma summu. Pēc viņa sacītā, investors plāno atsākt “Milda KM” darbību un, ja pircējs nebūtu atrasts, uzņēmums, visticamāk, šobrīd tiktu likvidēts.

Vairāki kompānijas bijušie darbinieki, kuri vēlējās palikt anonīmi, aģentūrai LETA norādīja, ka uzņēmumam ilgstoši bija problēmas ar norēķiniem, līdz ar to vienam no kreditoriem -“Intep” – “pacietības mērs bija pilns” un kompānija iesniedza tiesā prasību par parāda piedziņu. Tā rezultātā tiesu izpildītājs nobloķēja “Milda KM” bankas kontus, paralizējot uzņēmuma darbu, un kopš jūnija beigām ražošana ir apturēta un darbinieki nesaņem algas. “Milda KM” nav norēķinājusies arī ar tiem darbiniekiem, ar kuriem ir pārtrauktas darba attiecības.

Kopumā, pēc uzņēmuma darbinieku paustā, kompānijā strādāja apmēram 50 cilvēki, no kuriem darba attiecības joprojām nav pārtraukuši desmit darbinieki. Aplēses par kopējo algu parāda summu darbiniekiem neesot.

“Milda KM” bijušais valdes priekšsēdētājs Vilnis Vorobjovs aģentūrai LETA teica, ka konkurences un izejvielu cenu kāpuma dēļ uzņēmumam regulāri trūka apgrozāmo līdzekļu un, lai tos piesaistītu, noteikts līdzekļu apmērs ir jāaizņemas no kredītiestādēm vai investora, kura meklējumus tobrīd bija uzņēmums. Lai gan ar kavēšanos, kompānija nodokļus, saistības pret banku un citus maksājumus veica, taču viens no kreditoriem – SIA “Intep” – šovasar kavējumu dēļ iesniedza prasību tiesā par parāda piedziņu Rezultātā tiesa nolēma bloķēt uzņēmuma bankas kontus un kopš tā brīža “Milda KM” vairs nespēja funkcionēt.

“Manā skatījumā tiesnesis pieņēma absurdu lēmumu arestēt uzņēmuma kontus par labu vienam no kreditoriem, apejot pārējos kreditorus, kā rezultātā pilnībā paralizēja uzņēmuma saimniecisko darbību. Teorētiski pēc tam var iesniegt prasību un apstrīdēt šo tiesas lēmumu, taču praktiski to nevar, jo ar bloķētiem kontiem nevar izdarīt pat elementāras lietas, samaksāt rēķinus, tostarp telefona sakarus, apsardzi vai jurista pakalpojumus, darbiniekiem vairs nevar izmaksāt algas,” sacīja Vorobjovs.

Kompānijas lielākā nodrošinātā kreditora, “Attīstības finanšu institūcijas “Altum”” (“Altum”) sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Eglīte aģentūrai LETA teica, ka “Altum”, kā nodrošinātais kreditors, kuram uzņēmuma pārdošanas gadījumā ir jādod piekrišana darījuma noslēgšanai, ir informēta, ka notiek sarunas starp uzņēmuma īpašniekiem un potenciālajiem pircējiem. Taču šobrīd ne uzņēmuma īpašnieki, ne iespējamais uzņēmuma pircējs nav vērsies “Altum” ar lūgumu saskaņot darījumu. Tāpēc “Altum” patlaban nevar komentēt to, kādā stadijā ir pārrunas un vai tās gala rezultātā noslēgsies ar uzņēmuma pārdošanu.

Pēc viņas sacītā, ja uzņēmuma īpašnieki būs vienojušies ar potenciālajiem pircējiem par darījuma būtiskām sastāvdaļām un vērsušies “Altum” ar lūgumu saskaņot to, “Altum” izvērtēs darījuma atbilstību finanšu institūcijas kā nodrošinātā kreditora interesēm un atbildēs. “”Altum” kā atbildīgs kreditors nodrošina uzņēmuma īpašuma apsaimniekošanu ar mērķi uzturēt to labā kārtībā un maksimāli saglabāt tā vērtību, lai ražotni pārdotu un tā varētu atsākt ražošanu”,” sacīja Eglīte.

Informācija “Firmas.lv” liecina, ka “Milda KM” šā gada 16.oktobrī izslēgta no pievienotās vērtības nodokļa maksātāju loka. Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta sniegto informāciju uzņēmumam 7.novembrī bija izveidojies 225 464 eiro parāds.

LETA jau ziņoja, ka šā gada 14.augustā par “Milda KM” valdes priekšsēdētāju iecelta Kete Prūse, kura patlaban ir vienīgā “Milda KM” valdes locekle. Iepriekš kompānijas valdes priekšsēdētājs bija Vilnis Vorobjovs, kurš šajā amatā bija no 2015.gada 19.maija līdz šā gada 17.jūlijam.

Tāpat vēstīts, ka “Milda KM” pagājušajā gadā strādāja ar 2,383 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9,6% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi pieauga 1,8 reizes – līdz 171 737 eiro.

“Mildas KM” vienīgais īpašnieks ir uzņēmums “GGV Invest”. Kā liecina “Firmas.lv” informācija, “GGV Invest” īpašnieki ar 31,77% daļu katram ir Gints Čakāns, Jizhaku Rubanenko un Viesturs Kuļikovskis, bet 4,69% daļu pieder Gundaram Kuļikovskim. “GGV Invest” šā gada 16.oktobrī izslēgta no PVN maksātāju loka. Uzņēmumam šā gada 7.oktobrī bija izveidojies 2405 eiro nodokļu parāds.

“Mildas KM” darbības virzieni ir dārzeņu, konservu, pamatēdienu un ēdienu piedevu ražošana, kā arī tirdzniecība. “Mildas KM” rūpnīca atrodas Kocēnu pagastā, uzņēmuma reģistrētais pamatkapitāls ir 2 322 000

Publicēta:

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Piedāvājam darbu valsts pārvaldes iestādē, kas atbild par valstī nozīmīgāko sociālo, ekonomisko un demogrāfisko rādītāju aprēķināšanu. Ja esat gatavs/-a jauniem izaicinājumiem un vēlaties augt profesionāli, aktīvi piedalīties statistikas procesu pilnveidošanā, aicinām pievienoties Centrālās statistikas pārvaldes (reģistrācijas Nr.90000069830) kolektīvam! Piedāvātais amats Vides statistikas departamenta Vides statistikas metodoloģijas daļas  vecākais eksperts /-e (ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku) Tavi pamatpienākumi: plānot, organizēt un vadīt Latvijas un starptautiskos projektus un regulāros apsekojumus transporta (autotransports, dzelzceļš, ostas, lidosta un pilsētu transports) un iedzīvotāju mobilitātes statistikas jomā, izstrādājot projektu mērķiem atbilstošu saturu, veicot nozīmīgākos saturiskos un metodoloģiskos uzdevumus projekta īstenošanas procesā, nodrošinot projektu mērķu sasniegšanu; izstrādāt un pilnveidot jaunas datu apkopošanas, aprēķinu un kvalitātes novērtēšanas metodes savs atbildības projektos; vadīt un koordinēt darbu projekta komandā; veikt administratīvo datu izmantošanas pilnveidi un uzlabošanu, lai mazinātu datu iegūšanu no respondentiem tiešā veidā; sadarboties ar valsts un starptautiskajām institūcijām, Pārvaldes departamentiem un daļām par datu vajadzībām un metodoloģijas jautājumiem minēto statistikas jomu attīstībā un pilnveidošanā, konsultējoties arī ar datu lietotājiem. Mūsu prasības: nozarei atbilstoša akadēmiskā vai vismaz pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vides, transporta, loģistikas, ekonomikas (u.tml.) jomā; darba pieredze transporta vai iedzīvotāju mobilitātes jomā tiks uzskatīta kā priekšrocība; zināšanas un praktiska darba pieredze datu ieguvē, apstrādē un analīzes metožu pielietošanā; projektu vadības pieredze, vēlama pieredze arī starptautisku projektu vadībā; labas zināšanas Microsoft datorprogrammās (Word, Excel, PowerPoint) un tīmekļa pārlūkprogrammās; vēlamas prasmes darbā ar vismaz vienu no statistisko datu apstrādes programmām (R, SQL. Python); angļu valodas zināšanas vismaz B līmenī (mutiski un rakstos) metodoloģijas izpratnei un starptautiskās sadarbības veidošanai; ļoti labas sadarbības, komunikācijas un analītiskās prasmes; prezentēšanas un argumentēšanas prasmes; atbilstība valsts civildienesta likuma 7. panta prasībām. Mēs piedāvājam: darbu uzsākot, apmācības kompetenta mentora vadībā; profesionālo izaugsmi vienā no lielākajām valsts pārvaldes iestādēm; izglītības iespējas profesionālai pilnveidei; apmaksātu papildatvaļinājumu (līdz 9 darba dienām), papildus brīvdienas, atvaļinājuma pabalstu un citas sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam; prēmiju, izvērtējot darba rezultātus, vienu reizi gadā; sociālās garantijas, tajā skaitā veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātiem mēnešiem; atsaucīgu un draudzīgu kolektīvu, labus darba apstākļus, elastīgu darba laiku, darba vietu Rīgā, Kuldīgā, Valmierā vai Preiļos kā arī iespēju daļu darba laika strādāt attālināti. Atalgojums pirms nodokļu nomaksas no EUR 1619 līdz EUR 1905 (atkarībā no iepriekšējās darba pieredzes un kvalifikācijas). Iesniedzamie dokumenti Motivācijas vēstule, Curriculum Vitae valsts valodā, kas apliecina pretendenta iepriekšējo darba pieredzi, iegūto izglītību, zināšanas un prasmes, izglītību apliecinošu dokumentu kopijas. Ja ir persona, kas var Jūs profesionāli ieteikt, aicinām pieteikumā norādīt šīs personas kontaktinformāciju. Norādītās atsauksmes sniedzēja kontaktinformācija tiks izmantota tikai atlases procesa ietvaros, ievērojot personas datu aizsardzības prasības. Pieteikuma dokumentus (motivācijas vēstuli un CV) iesniegt elektroniski uz e-pastu konkursi@csp.gov.lv. (ar norādi: VSDMD eksperts). Konsultācijas pa tālruni 25495444. Informējam, ka pēc dokumentu atbilstības izvērtēšanas sazināsimies tikai ar tiem pretendentiem, kuru kandidatūras tiks izvirzītas konkursa otrajai kārtai. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), 13. pantu, Pārvalde informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu atlases konkursa norisi; 2) Jūsu personas datu apstrādes pārzinis atlases konkursa ietvaros ir Centrālā statistikas pārvalde, reģistrācijas Nr.90000069830. Adrese: Lāčplēša iela 1, Rīga, LV-1010; 3) gadījumā, ja Jūs savā CV būsiet norādījis kontaktpersonas atsauksmju sniegšanai, Pārvalde paļaujas, ka Jūs esat saskaņojis kontaktinformācijas nodošanu Pārvaldei kā Jūsu potenciālajam darba devējam. Balstoties uz Pārvaldes leģitīmajām interesēm, Pārvalde apstrādā informāciju no personām (iepriekšējām darba vietām), kuras ir sniegušas atsauksmes par Jums, ja Jūs esat nepārprotamā veidā (iesūtot kontaktpersonu datus) atļāvis sazināties ar attiecīgajām personām atsauksmju saņemšanai; 4) gadījumā, ja Jūsu kandidatūra tiks izvirzīta otrajai kārtai, tad balstoties uz Pārvaldes leģitīmajām interesēm, Pārvalde var izskatīt Jūsu kandidatūru četru mēnešu laikā pēc atlases procesa noslēgšanas arī citos Pārvaldes atlases procesos. Ja nevēlaties, lai Jūsu kandidatūra tiktu izskatīta turpmākajos Pārvaldes atlases procesos, tad to norādiet, piesakoties vakancei. Lai iepazītos ar informāciju par personas datu apstrādi personāla atlases procesā Pārvaldē, aicinām apmeklēt Pārvaldes tīmekļvietni https://www.csp.gov.lv/lv/privatuma-politika. Profesija: VECĀKAIS EKSPERTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Meža iela 7, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-11 Kontaktpersona: Laura Bērziņa Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Burtnieku Kultūras centra struktūrvienības “Rencēnu pagasta kultūras nams” kultūras darba speciālistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • plānot, organizēt un veidot kultūras, atpūtas un izglītojošus pasākumus, koncertus, izstādes un citus notikumus; • koordinēt un organizēt kultūras pasākumus Burtnieku apvienībā, izstrādāt un īstenot šo pasākumu radošos konceptus; • izstrādāt ar kultūras jomu saistītus radošos projektus; • vadīt un koordinēt amatiermākslas kolektīvu darbību; • administrēt viesmākslinieku koncertu un pasākumu norisi; • nodrošināt administratīvo atbalstu iestādes procesu realizēšanai; un ja Tev ir: • augstākā izglītība (par priekšrocību tiks uzskatīta izglītība kultūras jomā); • vēlama iepriekšēja darba pieredze kultūras jomā, projektu vadībā, pasākumu organizēšanā; • zināšanas par kultūras procesiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • labas iemaņas darbā ar datoru (MS Office programmām, interneta pārlūkprogrammām un sociālajiem tīkliem); • kompetences: teicamas organizatoriskās prasmes, radošs skatījums, prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; atbildība, iniciatīva, labas komunikācijas un sadarbības prasmes; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu un sakārtotu darba vidi; • personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu. Motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”), CV un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv ar norādi „Kultūras darba speciālista/-es Rencēnu pagasta kultūras namā amatam” līdz 2025.gada 5.septembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26119906. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KULTŪRAS PASĀKUMU ORGANIZATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmieras iela 12, Rencēni, Rencēnu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Kultūra / Māksla Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-05 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26119906

Mūsu partneri