Valmieras Ziņas

Biežākās kļūdas, izvēloties apdrošināšanas polisi

Lasīšanas laiks: 4 min

Laika un pacietības trūkums, kā arī nevēlēšanās iepazīties ar šķietami formālu informāciju ir galvenie iemesli, kāpēc cilvēki visbiežāk pat nemēģina iedziļināties un izprast visus ar apdrošināšanu saistītos aspektus pirms apdrošināšanas polises iegādes – tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO speciālistu novērojumi. Ņemot vērā minēto, diemžēl bieži vien cilvēki izvēlas lētāko no piedāvājumiem, tādējādi nereti pakļaujot sevi papildu finansiālajiem izdevumiem, notiekot negadījumam.

Dati rāda, ka ik gadu palielinās klientu skaits, kuri iegādājas brīvprātīgās apdrošināšanas veidus, kā arī palielinās cilvēku izpratne par apdrošināšanas nepieciešamību. Tomēr nevēlēšanās iepazīties un iedziļināties apdrošināšanas līguma detaļās vēl aizvien ir aktuāla problēma.

“Ļoti bieži neiedziļināšanās niansēs ir saistīta ar vēlmi apdrošināšanas polises iegādei iztērēt pēc iespējas mazāk līdzekļu. Tomēr ne vienmēr dažu eiro ietaupīšana uz apdrošināšanas polises cenas rēķina, iepriekš nesalīdzinot visus apdrošināšanas polises nosacījumus, ir prātīgs risinājums. Diezgan bieži cilvēku attieksmē valda pārliecība, ka ar viņiem, viņu automašīnu vai mājokli nekas slikts nenotiks, tāpēc tikai virspusēji salīdzina apdrošināšanas piedāvājumus, vislielāko uzmanību pievēršot pakalpojuma cenai,” stāsta Ritvars Heniņš, ERGO Riska parakstīšanas departamenta direktors.

Kas ir jaunvērtība un zemapdrošināšana?

Apdrošinot nekustamo īpašumu – privātmāju vai dzīvokli un, iekļaujot apdrošināšanas polisē riskus, pret kuriem mājoklis tiks apdrošināts, tiek noteikta kopējā mājokļa apdrošinājuma summa jeb jaunvērtība, kas ir aprēķinātās būvniecības izmaksas, lai pilnīgas bojāejas gadījumā atjaunotu mājokli tādā kvalitātē un apjomā, kādā tas bijis apdrošināšanas gadījuma iestāšanās dienā.

“ERGO vienmēr iesaka apdrošināt nekustamo īpašumu tā atjaunošanas vērtībā, proti, pievērst uzmanību tam, vai piedāvājumā norādītā apdrošinājuma summa atbilst mājokļa jaunvērtības summai, kurā ietilpst celtniecības un remonta izmaksas, kas nepieciešamas, lai konkrēto īpašumu atjaunotu tādā stāvoklī, kādā tas ir apdrošināšanas polises iegādes brīdī. Tomēr joprojām praksē sastopamies ar gadījumiem, kad cilvēki izvēlējušies apdrošināšanas polisi ar neatbilstošu apdrošinājuma summu jeb tā saucamo  zemapdrošināšanu, kas nozīmē, ka mājoklis apdrošināts par nepilnu tā atjaunošanas vērtību. Cilvēki ietaupa uz apdrošināšanas polises cenu, bet ne vienmēr izprot to, ka īpašuma bojājuma gadījumā apdrošinātājs izmaksās atlīdzību proporcionāli tam, kāda ir apdrošinājuma summa attiecībā pret mājokļa jaunvērtību. Tādējādi, izvēloties neatbilstošu apdrošinājuma summu, cietušais atlīdzībā visticamāk saņems vien daļu no summas, kas faktiski nepieciešama mājokļa atjaunošanai, un ar to var nebūt pietiekami, lai savestu kārtībā savu mājokli,” stāsta Ritvars Heniņš.

Pašrisks – potenciāls vilšanās iemesls

Pašrisks ir zaudējumu apmērs, kas, iestājoties apdrošināšanas gadījumam, polises īpašniekam būs jāsedz pašam no savas kabatas. Parasti tas tiek noteikts kā konkrēta naudas summa, piemēram, 100 EUR, bet var būt izteikts arī procentos no zaudējumu apmēra. Jo lielāka pašriska summa, jo lētāka būs apdrošināšanas polises cena. Iedzīvotāju interese noteikt pašrisku parasti ir saistīta ar vēlēšanos maksāt zemāku cenu par polisi, un šāda tendence visbiežāk novērojama KASKO un īpašumu apdrošināšanā. Ja apdrošināšanas polise ir bez pašriska, tā noteikti būs dārgāka salīdzinājumā ar polisi, kurā ir noteikts pašrisks. Vienlaikus jāņem vērā, ka apdrošināšanas sabiedrība klientam, izvērtējot risku varbūtību, tai skaitā, piemēram, autovadītāja stāžu, braukšanas vēsturi un pieredzi, var nepiedāvāt iespēju iegādāties apdrošināšanas polisi bez pašriska.

“Vēlme samazināt izdevumus ir saprotama, tomēr, apdrošinot savu mājokli vai transportlīdzekli, ir svarīgi akli neizvirzīt polises cenu kā vienīgo vērtēšanas kritēriju un pievērst uzmanību tam, vai zemāka polises cena neslēpj lielāku pašrisku,” skaidro Ritvars Heniņš.

“Ar mani jau nekas tāds nenotiks”

Dodoties ceļojumā vai atpūtas braucienā ārpus Latvijas, bieži vien cilvēki aizmirst par ceļojumu apdrošināšanu vai arī paļaujas uz veiksmi un pārliecību, ka ar viņiem nekas slikts nevar notikt un uzskata, ka polise nav nepieciešama. To apliecina arī veiktā aptauja Rīgas lidostā – katrs trešais ceļotājs no Latvijas joprojām riskē un dodas ceļojumos bez apdrošināšanas. Daļa ceļotāju paļaujas uz ceļojumu apdrošināšanas pakalpojumu, kas iekļauts bankas izsniegtās kredītkartes ietvaros, tomēr bieži vien cilvēki nemaz nav painteresējušies, kādu izdevumu apmaksa ir iekļauta attiecīgās polises segumā.

Speciālisti atgādina, ka gadījumos, kad plānots sasniegt ceļojuma galamērķi, lidojot ar lidmašīnu ar pārsēšanos, jāpievērš uzmanība, vai ceļojumu apdrošināšanas polises segumā ir iekļauts lidojuma aizkavēšanās vai nokavēšanas risks. Tāpat ceļotājiem noteikti vajadzētu pārliecināties, vai polisē ir iekļauta repatriācijas izdevumu segšana, kā arī parūpēties par Eiropas veselības apdrošināšanas karti (EVAK) – to vērts iegādāties neatkarīgi no tā, vai ir vai nav ceļojumu apdrošināšanas polise, jo tā dod iespēju saņemt valsts apmaksātus medicīniskās palīdzības pakalpojumus Eiropas valstīs, sedzot no savas kabatas tikai attiecīgajā valstī noteiktās pacienta iemaksas. Ņemot vērā kā citās Eiropas valstīs noteiktās pacienta iemaksas var pat desmitiem reižu pārsniegt Latvijā noteikto pacientu iemaksu apmērus un sasniegt vairākus simtus eiro, lai pasargātu sevi no neparedzētiem finansiāliem izdevumiem, ceļotājiem papildu bezmaksas EVAK kartei noteikti ir vērts parūpēties par papildu drošību, iegādājoties ceļojumu apdrošināšanas polisi.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri