Valmieras Ziņas

Seši mīti par darbu zvanu centrā

Lasīšanas laiks: 3 min

Lai arī zvanu centru bizness pēdējā desmitgadē gan Latvijā, gan arī globālā līmenī ir strauji attīstījies, tomēr sabiedrībā joprojām pastāv daudzi mīti par šīs nozares būtību. Stresa pilns un garlaicīgs darbs, slikta karjeras izaugsme – tie ir tikai daži no mītiem par darbu zvanu centrā. Bet vai tajos ir kaut nedaudz patiesības? Plašāk par to stāsta Ginta Eisaka, Latvijas vadošā zvanu centra “Transcom Worldwide Latvia” personāla vadītāja.

Mīts #1: Laba karjera zvanu centrā ir neiespējamā misija

Daudzi kļūdaini domā, ka karjeras izaugsme šajā nozarē ir neiespējama, jo tas esot tikai pagaidu darbs, kamēr nav atrasts kaut kas labāks. Tomēr patiesība ir gluži pretēja. Zvanu centrs dod visas iespējas būvēt karjeru organizācijas ietvaros visai ātrā tempā, kas ir īpaši svarīgs faktors jaunāka gada gājuma darbiniekiem. Piemēram, Transcom Rīgas birojā 96% no grupu vadītājiem reiz ir bijuši parasti operatori, kuri līdz vadības līmenim izauguši vidēji tikai no 12 līdz 18 mēnešu laikā.

Mīts #2: Darbs zvanu centrā ir garlaicīgs

Protams, ka zvanu centra ikdienas pienākumos ietilpst zvanu pieņemšana un atbildēšana uz jautājumiem, bet tas nebūt nav garlaicīgi. Saziņa pa telefonu nodrošina aizraujošu ikdienu un nemitīgas iespējas mācīties, jo katrs zvans ir unikāls. Lai varētu labi atbildēt, vienmēr jāiedziļinās klienta teiktajā un jāpārzina vissmalkākās sniegtā pakalpojuma nianses. Turklāt, ik dienu runājot ar cilvēkiem pa telefonu, nemitīgi tiek spodrinātas klientu apkalpošanas, komunikācijas un argumentācijas prasmes, kas ir būtiskas iemaņas veiksmīgas turpmākās karjeras izaugsmē. Garlaicīgi zvanu centrā nav arī tāpēc, ka darba vide ir piepildīta ar dinamiskiem, pārsvarā ļoti jauniem cilvēkiem, kuri dienas beigās kļūst ne tikai par lieliskiem kolēģiem, bet arī ļoti labiem draugiem.

Mīts #3: Darbs zvanu centrā izraisa veselības problēmas

Kā jau strādājot birojā, arī zvanu centra darbinieka veselība ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Sākot no dzīves stila līdz pat darba izpildes veida. Viens var sēdēt ar sakumpušu muguru pie datora, kas novietots pārāk tālu vai tuvu, un pauzē, nemainot pozu, turpinās sērfot internetā. Bet otrs ieņems ergonomisku pozu un darba starplaikā kopā ar kolēģiem uzspēlēs galda futbolu vai dosies uz atpūtas telpu. Lielākoties viss ir atkarīgs no paša attieksmes pret savu veselību, taču nozīmīgs ir arī darba devēja ieguldījums. Zvanu centrs tāpat kā ikviens cits uzņēmums, kurš rūpējas par saviem darbiniekiem, nodrošinās piemērotu darba vidi un sekos līdzi darbinieku veselības stāvoklim, jo galu galā darbinieku veselība ir cieši saistīta ar produktivitāti.

Mīts #4: Lai strādātu zvanu centrā, izglītība nav vajadzīga

Viens no nepatiesākajiem mītiem – lai strādātu zvanu centrā, nav vajadzīgs augstākās izglītības diploms. Daudzi studenti patiešām labprāt apvieno mācības ar darbu zvanu centrā, jo šeit ir ļoti elastīgs darba grafiks. Tomēr liela daļa darbinieku ir ieguvuši vismaz vienu, ja ne vairākas augstākās izglītības, jo viņi vēlas mērķtiecīgi būvēt karjeru tieši šeit. Zvanu centrā faktiski var sastapt ikvienas profesijas pārstāvjus – sākot no pasniedzējiem un filologiem, beidzot ar inženieriem, kuri atklājuši savu talantu šajā nozarē.

Mīts #5: Darbs zvanu centrā ir viegls

Zināmā mērā tā ir taisnība. Darbs zvanu centrā noteikti ir vieglāks, nekā citās jomās, jo darbiniekam ir lieliska atbalsta sistēma un kolēģi, kuri veido labu komandu, palīdzot apgūt neizmērojamu gūzmu ar jaunām zināšanām. Sākot no domāšanas “ārpus kastes”, beidzot ar dusmīga klienta nomierināšanu – tāda ir zvanu centra darbinieka ikdiena. Tā ir pieredze, kas būs noderīgā visa mūža garumā.

Mīts #6 Zvanu centru jomā sarūk darbavietu skaits

Tas ir vēl viens mīts, kas neatbilst patiesībai, jo ir tieši pretēji – darba vietu skaits šajā nozarē tikai pieaug, jo pieaug to uzņēmumu skaits, kuriem nepieciešami zvanu centru pakalpojumi. Vēl jo vairāk, zvanu centri iegulda ļoti daudzus resursus, lai piesaistītu jaunus talantus, jo īpaši tos, kuri labā līmenī pārzina dažādas svešvalodas.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri