Valmieras Ziņas

Seši mīti par darbu zvanu centrā

Lasīšanas laiks: 3 min

Lai arī zvanu centru bizness pēdējā desmitgadē gan Latvijā, gan arī globālā līmenī ir strauji attīstījies, tomēr sabiedrībā joprojām pastāv daudzi mīti par šīs nozares būtību. Stresa pilns un garlaicīgs darbs, slikta karjeras izaugsme – tie ir tikai daži no mītiem par darbu zvanu centrā. Bet vai tajos ir kaut nedaudz patiesības? Plašāk par to stāsta Ginta Eisaka, Latvijas vadošā zvanu centra “Transcom Worldwide Latvia” personāla vadītāja.

Mīts #1: Laba karjera zvanu centrā ir neiespējamā misija

Daudzi kļūdaini domā, ka karjeras izaugsme šajā nozarē ir neiespējama, jo tas esot tikai pagaidu darbs, kamēr nav atrasts kaut kas labāks. Tomēr patiesība ir gluži pretēja. Zvanu centrs dod visas iespējas būvēt karjeru organizācijas ietvaros visai ātrā tempā, kas ir īpaši svarīgs faktors jaunāka gada gājuma darbiniekiem. Piemēram, Transcom Rīgas birojā 96% no grupu vadītājiem reiz ir bijuši parasti operatori, kuri līdz vadības līmenim izauguši vidēji tikai no 12 līdz 18 mēnešu laikā.

Mīts #2: Darbs zvanu centrā ir garlaicīgs

Protams, ka zvanu centra ikdienas pienākumos ietilpst zvanu pieņemšana un atbildēšana uz jautājumiem, bet tas nebūt nav garlaicīgi. Saziņa pa telefonu nodrošina aizraujošu ikdienu un nemitīgas iespējas mācīties, jo katrs zvans ir unikāls. Lai varētu labi atbildēt, vienmēr jāiedziļinās klienta teiktajā un jāpārzina vissmalkākās sniegtā pakalpojuma nianses. Turklāt, ik dienu runājot ar cilvēkiem pa telefonu, nemitīgi tiek spodrinātas klientu apkalpošanas, komunikācijas un argumentācijas prasmes, kas ir būtiskas iemaņas veiksmīgas turpmākās karjeras izaugsmē. Garlaicīgi zvanu centrā nav arī tāpēc, ka darba vide ir piepildīta ar dinamiskiem, pārsvarā ļoti jauniem cilvēkiem, kuri dienas beigās kļūst ne tikai par lieliskiem kolēģiem, bet arī ļoti labiem draugiem.

Mīts #3: Darbs zvanu centrā izraisa veselības problēmas

Kā jau strādājot birojā, arī zvanu centra darbinieka veselība ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Sākot no dzīves stila līdz pat darba izpildes veida. Viens var sēdēt ar sakumpušu muguru pie datora, kas novietots pārāk tālu vai tuvu, un pauzē, nemainot pozu, turpinās sērfot internetā. Bet otrs ieņems ergonomisku pozu un darba starplaikā kopā ar kolēģiem uzspēlēs galda futbolu vai dosies uz atpūtas telpu. Lielākoties viss ir atkarīgs no paša attieksmes pret savu veselību, taču nozīmīgs ir arī darba devēja ieguldījums. Zvanu centrs tāpat kā ikviens cits uzņēmums, kurš rūpējas par saviem darbiniekiem, nodrošinās piemērotu darba vidi un sekos līdzi darbinieku veselības stāvoklim, jo galu galā darbinieku veselība ir cieši saistīta ar produktivitāti.

Mīts #4: Lai strādātu zvanu centrā, izglītība nav vajadzīga

Viens no nepatiesākajiem mītiem – lai strādātu zvanu centrā, nav vajadzīgs augstākās izglītības diploms. Daudzi studenti patiešām labprāt apvieno mācības ar darbu zvanu centrā, jo šeit ir ļoti elastīgs darba grafiks. Tomēr liela daļa darbinieku ir ieguvuši vismaz vienu, ja ne vairākas augstākās izglītības, jo viņi vēlas mērķtiecīgi būvēt karjeru tieši šeit. Zvanu centrā faktiski var sastapt ikvienas profesijas pārstāvjus – sākot no pasniedzējiem un filologiem, beidzot ar inženieriem, kuri atklājuši savu talantu šajā nozarē.

Mīts #5: Darbs zvanu centrā ir viegls

Zināmā mērā tā ir taisnība. Darbs zvanu centrā noteikti ir vieglāks, nekā citās jomās, jo darbiniekam ir lieliska atbalsta sistēma un kolēģi, kuri veido labu komandu, palīdzot apgūt neizmērojamu gūzmu ar jaunām zināšanām. Sākot no domāšanas “ārpus kastes”, beidzot ar dusmīga klienta nomierināšanu – tāda ir zvanu centra darbinieka ikdiena. Tā ir pieredze, kas būs noderīgā visa mūža garumā.

Mīts #6 Zvanu centru jomā sarūk darbavietu skaits

Tas ir vēl viens mīts, kas neatbilst patiesībai, jo ir tieši pretēji – darba vietu skaits šajā nozarē tikai pieaug, jo pieaug to uzņēmumu skaits, kuriem nepieciešami zvanu centru pakalpojumi. Vēl jo vairāk, zvanu centri iegulda ļoti daudzus resursus, lai piesaistītu jaunus talantus, jo īpaši tos, kuri labā līmenī pārzina dažādas svešvalodas.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmiermuižas pirmsskolas izglītības iestāde “Burtiņš” (turpmāk – iestāde) ar 2025.gada 15.septembri aicina darbā apkopēju baseinā uz noteiktu laiku. Darba vietas adrese: Ozolu iela 2A, Valmiermuiža, Valmieras pagasts, Valmieras novads.   Ja Tev ir vēlme: • uzturēt un rūpēties par iestādes tīrību un kārtību; • uzkopšanas laikā ievērot higiēnas un sanitārās normas; • veikt citus darba pienākumus, saskaņā ar amata aprakstu;   un ja Tev ir: • pamatizglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: atbildīga, rūpīga un godprātīga attieksme pret darbu; prasme patstāvīgi organizēt darbu; prasme uzturēt tīru un sakoptu vidi; fiziskā izturība un gatavība veikt fizisku darbu siltās un mitrās telpās; teicama saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • profesionālu kolēģu atbalstu; • atalgojumu 740 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas; • normālu darba laiku 40 stundu nedēļā; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • jauku un draudzīgu kolektīvu. Profesionālās darbības aprakstu (CV) lūdzam iesniegt līdz 2025.gada 1.septembrim e-pastā: burtins@valmiera.edu.lv. Tālrunis informācijai: 26330075. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: APKOPĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Ozolu iela 2A, Valmiermuiža, Valmieras pag., Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-01 Kontaktpersona: burtins@valmiera.edu.lv 26330075

SIA „Firma Madara’89”, Reģ.Nr.40003115846 - viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “mini top!”, Valmieras iela 7,Rubene, Kocēnu pagasts, Valmieras novads. Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Veselības apdrošināšanu; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Atmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas; Interesantu darbu stabilā uzņēmumā,mūsdienīgu darba vidi; Darba alga no EUR 850 – 900 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Rubenē, vai pieteikties personīgi ,vai WhatsApp mob.tel.nr. +371 29 363 311. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmieras iela 7, Rubene, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-08-20 Kontaktpersona: mini top! RUBENE CV lūdzam sūtīt uz e-pastu Vai pieteikties WhatsApp Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri