Valmieras Ziņas

Uzņēmēju pieredzes stāsti: nevis nožēlot neizdarīto, bet rīkoties

Lasīšanas laiks: 3 min

Ne tikai finanšu, bet arī radošu ideju trūkums, nedrošība un konkurence – tie ir tikai daži no iemesliem, kuri perspektīviem, jauniem uzņēmējiem, šauboties par savas uzņēmējdarbības uzsākšanu, būtu jāaizstāj ar mērķtiecību, pārliecību un uzdrīkstēšanos.

Lai iedrošinātu potenciālos uzņēmējus, vairāku gadu pieredzē un ieteikumos par savu uzņēmējdarbības uzsākšanu dalās trīs veiksmīgi “Narvesen Baltija” franšīzes ņēmēji. Viņi, neskatoties uz sākotnējām šaubām un nedrošību, uzsāka savu uzņēmējdarbību, ko turpina vēl joprojām.

“Daudzi, tāpat kā es pirms 14 gadiem, sapņo par sava uzņēmuma nodibināšanu, bet tikai retais to realizē. Lai uzņēmējam pa pēdām ietu veiksme, jau sākotnēji jāizvirza konkrēts mērķis, uz ko apzināti jātiecas. Jaunajiem censoņiem jārēķinās ar lielu darba apjomu, ne tikai sākumā, bet katru dienu. Neviens uzņēmējs nav kļuvis veiksmīgs, strādājot daudz tikai sākumā. Viss ieguldītais darbs atmaksāsies,” iedrošina Vilnis Locāns, trīs “Narvesen” franšīzu ņēmējs ar 14 gadu pieredzi. Papildus šim ieteikumam jaunajiem uzņēmējiem ir jāņem vērā vēl vairāki svarīgi nosacījumi.

Izzini klienta vēlmes un vajadzības

Katru klientu vai potenciālo klientu var dēvēt par uzņēmēja priekšnieku, no kura ir atkarīgi gan uzņēmuma ienākumi, gan arī turpmākās darbības izdošanās. Lai spētu klientiem sniegt to, ko viņi vēlas, pirms tam ir svarīgi viņus iepazīt. Nekad nebaidies un nekautrējies runāt ar klientu. Bieži vien viņš vienīgas, kas spēj Tev norādīt uz lietām, ko nemani, vai kas būtu jāmaina. To uzzinot, būs iespēja piedāvāt klientiem tieši to, kas viņiem ir nepieciešams, kā arī piesaistīt jaunus interesentus. Nevajag baidīties ieviest ko jaunu un riskēt, jo bieži vien tas atmaksājas. Galvenais ir noticēt.

Domā ilgtermiņā un vienmēr esi precīzs

“Jaunajiem uzņēmējiem iesaku nedomāt tikai par to, kas būs šodien, vai rīt. Jābūt redzējumam par uzņēmuma virzību un nākotni vismaz dažus mēnešus vai pat gadu uz priekšu jeb, jo visticamāk panākumi nebūs tūlītēji, bet nāks laika gaitā kopā ar secinājumiem un pieredzi,” teic “Narvesen” franšīzes ņēmējs, uzņēmējs Jānis Alksnis.

Uzdrīksties pārmaiņām, lai neieslīgtu rutīnā

Uzņēmēji ar pieredzi, visi kā viens, atzīst, ka nedrīkst sev ļaut ieslīgt rutīnā un pašapmierinātībā. Vienmēr jābūt zinošam par pasaulē notiekošo, konkurentu darbību un jābūt atvērtam jaunām lietām, idejām un piedāvājumiem. Ir veselīgi ik pa laikam uz sevi paskatīties no malas – ar klienta acīm. Iestājusies rutīna var iespaidot gan vēlmi attīstīties, gan radīt citas grūtības. Pārmaiņas, kaut vai mazas, nevis rada grūtības un sarežģī ikdienu, bet gan neļauj ieslīgt rutīnā un liek mācīties un tiekties augstāk.

Mācies no kļūdām!

Uzsākot savu uzņēmējdarbību, ar kļūdu pieļaušanu ir jārēķinās, galvenais no tām mācīties un nepieļaut vēlreiz. Franšīzes ņēmējs ar 5 gadu pieredzi Jānis Alksnis dod padomu: “Uzņēmējam ir jābūt pedantiskam un vienmēr jāapdomā visas lietas, kas nav izdevušās, tā izdarot secinājumus nākotnei. Jābūt apziņai, ka katra diena ir kā izaicinājums un jauna mācību stunda, katra citādāka.” Tāpat kā mācīties no savām kļūdām, var arī no konkurentu, izzinot viņu darbību un panākumus, vai tieši pretēji – neveiksmes.

Atrodi uzticamus darbiniekus

Uzsākot savu uzņēmējdarbību, tajā tiek ieguldīts gan laiks, gan līdzekļi, gan līdzcilvēku un sava pacietība, gan sirds. Taču, lai viss izdotos kā iecerēts un pat vēl labāk, ir ļoti svarīga arī komanda, kas palīdzēs realizēt iecerēto. “Laba komanda ir viens no veiksmes stūrakmeņiem,” kā norāda franšīzes ņēmējs Armands Žukovskis, “un tās nokomplektēšana var izrādīties vislielākais izaicinājums, tāpēc svarīgi atrast uzticamus, pozitīvi domājošus, uzņēmīgus un uzņēmumam lojālus darbiniekus, kuriem rūp rezultāts.”

Mērķtiecīgs, godīgs, zinošs cilvēks ar pozitīvu attieksmi, kuram ir liela vēlme strādāt, var kļūt ļoti veiksmīgs, uzsākot savu uzņēmējdarbību vai strādājot ar franšīzi. Lai gan iegūtā izglītība ir svarīga, tomēr dažkārt tiekties uz augšu ļauj dzīvē iegūtā pieredze, bezbailība, strādīgums un zinoši cilvēki apkārt, kuri neatsaka palīdzību un padomu. Armands Žukovskis teic: “Nožēlot neizdarīto ir nepatīkama sajūta, tāpēc jaunajiem uzņēmējiem iesaku to nepiedzīvot un darīt!”

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri