Valmieras Ziņas

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija apstrīd raidījumā “Aizliegtais paņēmiens” paustos apgalvojumus

Lasīšanas laiks: 4 min

Iepazīstoties ar Latvijas Televīzijas raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” 2016.gada 26.septembra sižetu, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA), pārstāvot 35 pasažieru pārvadātāju uzņēmumu viedokli un intereses, vēlas vērst uzmanību uz vairākiem neprecīziem faktiem un visnotaļ tendenciozām interpretācijām, kas sižetā ietvertas, tādējādi raidījuma skatītājos radot maldinošu priekšstatu gan par Latvijas regulārajiem pasažieru pārvadātājiem, gan sabiedriskā transporta sistēmu un nozari kopumā, informēja LPPA prezidents Ivo Ošenieks.

“Raidījumā maldinoši Igaunijas un Somijas atsevišķu pasažieru pārvadātāju biļešu akciju cenas tika pasniegtas kā ikdienas biļešu cenas. Faktiski šādās akcijās ar samazinātu brauciena cenu tiek pārdots ļoti neliels biļešu skaits tāpat kā to piedāvā aviotransports,”

norādīja I.Ošenieks.

Kā skaidroja LPPA pārstāvis, raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” sižetā, salīdzinot Latvijas starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutu autobusu kustības ātrumus, kā arī Latvijas maršruta piemēru ar Igauniju un Somiju, netika analizēts, kāpēc pastāv šādas reisu izpildes laika atšķirības. Latvijā kopējais ceļu stāvoklis un to kvalitāte, salīdzinot ar Somiju vai Igauniju, nav vērtējama vienādi, un jebkura transportlīdzekļa, tostarp arī autobusa, ātrumu ietekmē tas, kādā stāvoklī ir ceļš un cik braukšanas joslu ir izveidots uz šī ceļa. Pēc oficiāliem datiem Latvijā ceļu stāvoklis ar melno segumu labs, ļoti labs – 33%, slikts, ļoti slikts – 46%, apmierinošs – 21% un ceļu segums ar grants segumu labs – 8%, slikts – 42%, apmierinošs – 50%. Turklāt Latvijā kustības ātrums tiek veidots, ņemot vērā to, ka pārvadātājam ikvienā maršrutā transporta pakalpojumi ir jānodrošina arī ziemas vai rudens apstākļos – laikā, kad ir sniegs, ledus vai dubļi. Ir diskutēts par ideju atsevišķos maršrutos veidot dažādus reisu izpildes laikus – ātrākus vasarā un nedaudz ilgākus ziemā, bet ar nosacījumu, ka tas neradīs papildu riskus kā pasažieru, tā arī autobusu vadītāju drošībai. Taču šobrīd jāņem vērā, ka vasaras periodā aktīvi notiek ceļu remontdarbi, kas būtiski ietekmē transportlīdzekļu kustību.

Pārvadātāji sadarbībā ar Autotransporta direkciju pēdējā nepilna gada laikā ir pārskatījuši reisu izpildes laikus, samazinot tos aptuveni 200 maršrutos, lai iedzīvotājiem ceļā būtu jāpavada pēc iespējas mazāk laika. Turpināsim iesākto arī turpmāk, bet izceļot drošību, kā galveno principu pakalpojumu nodrošināšanā. LPPA atbalsta arī uzsākto darbu pie papildu ekspreša reisu ieviešanas. Piemēram, nesen tie tika ieviesti maršrutā Rīga-Liepāja un Rīga-Valmiera.

Runājot par autobusu kustību ātrumu, jāpiemin vēl viens Latvijas specifisko situāciju raksturojošs faktors, – daudzviet lauku reģionos iedzīvotāji dzīvo viensētās, kas atrodas salīdzinoši tālu viena no otras un tālu no pagasta vai novada centra. Lai nodrošinātu iespēju šiem iedzīvotājiem nokļūt pašvaldības, valsts, izglītības vai ārstniecības iestādē, lielā daļā maršrutu ir iekļauts liels skaits pieturvietu. Piemēram, reģionālās nozīmes maršrutu tīklā ir ap 1100 maršrutu, un šajos maršrutos, braucot vienā virzienā, ir aptuveni 5000 pieturvietu. Latvijā lielākajā daļā no visiem pagastiem vismaz vienu reizi dienā var nokļūt novada centrā, bet no turienes iespējams tikt līdz tuvākajai reģiona pilsētai vai galvaspilsētai pat vairākas reizes dienā. Līdz ar to svarīgi atzīmēt, ka Latvijā sabiedriskais transports lielā mērā pilda arī sociālo funkciju.

Sižetā tika atspoguļota neprecīza informācija par braukšanas maksu jeb tarifu Latvijā. LPPA atgādina, ka braukšanas maksu nosaka valsts, un, salīdzinot tarifu Latvijā ar tarifu Igaunijā, Lietuvā un Somijā, jāsecina, ka mums tas ir būtiski zemāks. Piemēram, valsts noteiktais tarifs Latvijā ir gandrīz divas reizes mazāks nekā Igaunijā un vairāk nekā divas reizes mazāks nekā Somijā un Lietuvā. Turklāt pasažieriem ir pieejamas abonementa biļetes, kas ļauj regulārajiem pasažieriem par braucienu sabiedriskajā transportā maksāt lētāk.

LPPA uzsver, ka maršrutu tīkls, kas tiek no valsts puses dotēts, ir vairāk nekā divas reizes lielāks nekā Igaunijā un Lietuvā un gandrīz tikpat liels kā Somijā. Konkurence pārvadātāju starpā tiek nodrošināta brīdī, kad uzņēmumi pretendē uz tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus konkrētā maršrutu tīklā. Pēdējo konkursu pieredze par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālajos pārvadājumos rāda, ka konkurence ir liela un tā turpina saasināties.

“Sižets kārtējo reizi bija vērsts uz to sabiedriskā transporta pakalpojuma pasūtījuma maršrutu daļu, kurā ir saglabājusies pietiekami liela un nemainīga pasažieru plūsma, kas atsevišķiem komersantiem brīvas konkurences apstākļos spētu nodrošināt peļņu,”

uzskata I.Ošenieks.

Būtībā LPPA neizpratni rada tas, ka Latvija no 2008. gada sabiedriskā transporta pakalpojumus ir organizējusi atbilstoši Eiropas Padomes un Parlamenta Regulai Nr.1370/2007, bet tai pat laikā nepārtraukti tiek apšaubīta valsts politika sabiedriskā transporta pakalpojuma sniegšanā.

Aicinām darbā DISPEČERU VALMIERĀ (uz nenoteiktu laiku) DARBA PIENĀKUMI: • pārdot braukšanas dokumentus • organizēt un koordinēt autobusu ikdienas maršrutu plānošanu un izpildi • nodrošināt autobusu vadītāju dienas darba uzdevumu sagatavošanu PRASĪBAS PRETENDENTIEM: • vidējā vai vidējā profesionālā izglītība • augsta atbildības sajūta, precizitāte un labas komunikācijas spējas • labas iemaņas darbā ar datoru un elektronisko kases aparātu UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: • darbu stabilā uzņēmumā • darba laiku: maiņu grafiks (1. dežūra no pl. 05:20 līdz pl. 16:20,  2. dežūra no pl. 12:50 līdz pl. 21:00) • darba samaksu sākot no 1100 līdz 1250 EUR (pirms nodokļu nomaksas) • pilnas sociālās garantijas • veselības apdrošināšanas iespējas • dinamisku un profesionālu darba vidi • apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas CV ar norādi vakancei „Dispečers Valmierā” iesniegt līdz 2025. gada 8. septembrim (ieskaitot): • sūtot elektroniski uz info@vtu-valmiera.lv • personīgi SIA „VTU Valmiera”, Reģ.nr. 40003004220, „Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts, Valmieras novads, personāla daļā darba dienās no plkst. 13:00 līdz 16:00. • 2 nedēļu laikā pēc konkursa termiņa beigām sazināsimies ar pretendentiem, kuri tiks aicināti uz tikšanos klātienē. Informācijai 29231565 * Iesniegtos personas datus SIA “VTU VALMIERA” izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “VTU VALMIERA” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāt citos SIA “VTU VALMIERA” personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. Profesija: TRANSPORTA DISPEČERS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-08 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Pārgaujas sākumskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā direktora vietnieku/-ci izglītības jomā (audzināšanas darbā) uz nenoteiktu laiku. Ja Jūs vēlaties: • nodrošināt Iestādes audzināšanas programmas izstrādi; • vadīt, plānot, organizēt audzināšanas darbu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • koordinēt un pārraudzīt interešu izglītības pulciņu, mākslinieciskās pašdarbības kolektīvu un klašu audzinātāju darbu; • apkopot un analizēt informāciju, gatavot pārskatus un ziņojumus par audzināšanas darbu Iestādē; • piedalīties Iestādes iekšējo normatīvo aktu izstrādē un nodrošināt to ievērošanu; • atbilstoši darba pienākumiem piedalīties pedagoģiskās padomes sēžu sagatavošanā un organizēšanā; • atbalstīt un konsultēt izglītojamo pašpārvaldes darbību; • koordinēt projekta “Latvijas skolas soma” realizāciju; • veicināt Iestādes tradīciju saglabāšanu, pilnveidošanu un tēla veidošanu; un Jums ir: • augstākā izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību” prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • darba pieredze līdzīgā amatā un izglītības vadības darbā tiks uzskatīta par priekšrocību; • pieredze padoto darba snieguma izvērtēšanā, mērķu noteikšanā; • pieredze metodiskajā darbā, izglītības jomu reglamentējošo tiesību aktu pārzināšana; • jaunāko izglītības un pedagoģijas jomu aktualitāšu pārzināšana un prasme pielietot darbā; • kompetences: spēja strādāt patstāvīgi, pieņemt lēmumus un prasme rīkoties nestandarta situācijās; labas komunikācijas, sadarbības un motivēšanas prasmes; precizitāte un atbildība darbā; mēs piedāvājam: • pilnu darba slodzi; • atalgojumu EUR 1596 mēnesī pirms nodokļu nomaksas (par slodzi); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • darbu radošā, draudzīgā kolektīvā. Pretendentus aicinām pieteikties, iesniedzot motivētu pieteikuma vēstuli un savu profesionālās darbības aprakstu (CV) ar norādi „Direktora vietnieka/-ces vakancei” līdz 2025.gada 29.augustam uz e-pastu vps@valmiera.edu.lv vai personīgi Valmieras Pārgaujas sākumskolas lietvedībā (Meža iela 12a, Valmiera, Valmieras novads). Tālrunis informācijai: 26417378. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /IZPILDDIREKTORS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Meža iela 12A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-08-29 Kontaktpersona: vps@valmiera.edu.lv 26417378

Mūsu partneri