Valmieras Ziņas

Augulis: svarīgi saglabāt abonēto drukāto mediju piegādes izmaksu kompensēšanu

Lasīšanas laiks: 4 min

Svarīgi ir saglabāt abonēto drukāto mediju piegādes izmaksu kompensēšanu, trešdien, tiekoties ar Latvijas Preses izdevēju asociācijas un valsts uzņēmuma “Latvijas Pasts” vadību, atzinis satiksmes ministrs Uldis Augulis.

“Nav noslēpums, ka mediju satura pieejamība ir arī stratēģiski nozīmīga nacionālās drošības kontekstā. Nenodrošinot abonēto preses izdevumu piegādi, var veidoties risks ietekmēt sabiedrības tiesības uz objektīvas informācijas pieejamību visā valsts teritorijā. Līdz ar to nav pieļaujama esošā atbalsta samazināšana, kas realitātē ietekmētu preses pieejamību lasītājiem,”

tikšanās laikā norādīja ministrs.

Augulis atzina, ka iepriekšminētais liecina, ka ir svarīgi saglabāt abonēto drukāto mediju piegādes izmaksu kompensēšanu kā būtisku atbalsta formu.

“Vienlaikus iesaistītajām pusēm jādiskutē par atbalsta nodrošināšanu mediju videi kopumā, īpaši presei. Šajā kontekstā gan neatbalstu pozīciju dalīt preses izdevumus pēc kādiem noteiktiem kritērijiem, kas ietekmētu lasītāju tiesības brīvi izvēlēties mediju saturu un līdz ar to sekmētu nevienlīdzību,”

piebilda satiksmes ministrs.

Satiksmes ministrijā (SM) informēja, ka tikšanās laikā iesaistītās puses bija vienisprātis, ka līdz 2019.gada 31.decembrim jāsaglabā patreiz noteiktais abonētās preses izdevumu piegādes kompensēšanas modelis, kas pēc būtības nodrošina preses pieejamību lasītājiem, īpaši lauku reģionos.

Preses izdevēji pauduši bažas par valdībā izskanējušiem priekšlikumiem samazināt finansējumu vai mainīt finansējuma avotu attiecībā uz Pasta likumā noteikto pienākumu no valsts budžeta “Latvijas Pastam” segt zaudējumus par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumiem.

Augulis tikšanās laikā uzsvēra, ka SM patlaban izstrādā informatīvo ziņojumu iesniegšanai valdībā par abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojuma nodrošināšanu esošajā formā, jo pašreizējais kompensācijas mehānisms nodrošina vienlīdzīgu preses pieejamību visā valstī. Preses izdevēju samaksa par preses piegādāšanas pakalpojumu sniegšanu nesedz lielāko daļu no pakalpojuma sniegšanas izmaksām.

Savukārt preses izdevēji nekavējoties vēlas rast skaidrību par turpmāko regulējumu, jo tas jāņem vērā, noslēdzot abonēto preses piegādes līgumus starp preses izdevējiem un “Latvijas Pastu” līdz abonēšanas kampaņas uzsākšanai. Minēto līgumu nosacījumi atstāj tiešu ietekmi uz preses izdevumu cenu par kādu iedzīvotāji varēs abonēt preses izdevumus 2017.gadam. Pretējā gadījumā nosacījumi, kas mainās, var tikt piemēroti par gadu vēlāk. Asociācijas pārstāvji ministram apliecināja savas bažas, ka atbalsts drukātajiem medijiem kopumā ir nepietiekams un pastāv risks, ka Latvijā šo mediju satura daudzums ekonomisku apsvērumu dēļ nākotnē var nepieļaujami samazināties.

SM vēstīja, ka abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu kvalitatīvai sniegšanai, “Latvijas Pasts” jau īstenojis virkni pasākumu un arī turpmāk plāno vairākas kvalitātes uzlabošanas aktivitātes. Ja “Latvijas Pasts” vairs nesaņemtu kompensāciju zaudējumu segšanai, ko rada abonēto preses izdevumu piegāde, preses izdevējiem šīs izmaksas būtu jāsedz pilnā apmērā, kas radītu abonentu skaita krišanos. Tādējādi būtu apdraudēta reģionālo preses izdevēju darbība, rezultātā būtiski pasliktinot sabiedrības informētību par valstī notiekošajām aktualitātēm.

Atbilstoši Pasta likumam abonēto preses izdevumu piegādes radītos zaudējumus “Latvijas Pasts” uzskaita saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas izdoto universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīro izmaksu aprēķināšanas un noteikšanas metodiku, kuras piemērošana “Latvijas Pasts” katru gadu tiek pārbaudīta audita ietvaros, sniedzot par to īpašu ziņojumu.

SM skaidroja, ka iepriekšminēto argumentu dēļ, tikšanās laikā puses vienojās, ka šā brīža tiesiskais regulējums ir optimāls, kas paredz, ka zaudējumus, kas radušies, sniedzot abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumus, veido starpība starp abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu faktiskajām izmaksām un samaksu, ko veic preses izdevēji “Latvijas Pasts” saskaņā ar normatīviem par abonēto preses izdevumu piegādes cenām, vienlaikus nosakot, ka šo starpību kompensē no valsts budžeta. Minētais regulējums atbilstoši Pasta likumam šādu kārtību paredz līdz 2019.gada 31.decembrim.

Pašlaik drukātajiem medijiem pastāv divi atbalsta veidi – atbalsts abonēto preses izdevumu piegādei un samazinātā pievienotās vērtības nodokļa likme.

Aģentūra BNS iepriekš rakstīja, ka preses izdevumu abonēšanas kampaņas laikā 2016.gadam noformēti 416 353 preses izdevumu abonementi, kas ir par 0,8% vairāk nekā iepriekšējās abonēšanas kampaņas laikā.

“Latvijas Pasts” nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. “Latvijas Pasts ” ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums.

Latvijas Preses izdevēju asociācija ir sabiedriska organizācija, kas veicina drukāto mediju un izdevējdarbības nozares attīstību, liecina informācija asociācijas mājaslapā. Savā darbībā tā aizstāv organizācijas biedru intereses attiecībās ar publiskās varas, sabiedriskajām un privātajām institūcijām.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada Attīstības pārvaldes struktūrvienības “Teritorijas un pilsētplānošanas nodaļa” mākslinieku/-ci uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • organizēt Valmieras novada ikgadējo svētku noformējuma izveidošanas un uzstādīšanas procesus (Lieldienas, 4.maijs, Līgo, Valmieras pilsētas svētki, 1.septembris, 11. un 18. novembris, Ziemassvētki un Jaunais gads); • sniegt priekšlikumus par vizuālo noformējumu dažādos pasākumos, objektos un īslaicīgas mākslas un dizaina projektos (gan ārtelpās, gan iekštelpās); • sagatavot budžeta tāmes un dokumentus finansējuma pieprasījumiem no Pašvaldības budžeta atbilstoši amata kompetencei; • organizēt konkursus par mākslas objektu izveidi pilsētvidē, kontrolēt to izpildi; • sagatavot nepieciešamos dokumentus iepirkumu veikšanai un līgumu slēgšanai; • sniegt konsultācijas apmeklētājiem atbilstoši amata kompetencei; un ja Tev ir: • augstākā izglītība mākslas jomā; • darba pieredze mākslinieka/noformētāja amatā ne mazāka kā divi gadi (sākot no ideju ģenerēšanas līdz noformējuma realizācijai); • valsts valodas prasme augstākā līmenī; • labas iemaņas darbā ar MS Office programmām, kā arī iemaņas darbā ar grafiskajām un vektoru datorprogrammām; • kompetences: labas komunikācijas prasmes; radošums, spēja argumentēt savu viedokli; precizitāte, spēja strādāt gan individuāli, gan komandā; labas organizatoriskās spējas, publiskās uzstāšanās prasmes; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; analītiskās spējas; augsta atbildības sajūta; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; mēs piedāvājam: • atbildīgu un dinamisku darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā, ar iespēju rosināt un īstenot pārmaiņas Pašvaldības procesos; • pamatalgu pārbaudes laikā 1399 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1483 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”), portfolio ar pēdējiem darbiem un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Mākslinieka/-ces amatam” līdz 2025.gada 5.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: MĀKSLINIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-05 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Jaunatnes centrs “Vinda” (turpmāk – Iestāde) aicina kultūras pasākumu organizatoru/-i uz noteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: • konsultēt pedagogus, nodrošināt viņiem palīdzību pasākumu organizēšanā; • nodrošināt pasākumu publicitāti Iestādes mājas lapā un sociālajos tīklos; • izstrādāt nolikumus skatēm un konkursiem un organizēt/koordinēt to norisi; • plānot un organizēt Iestādes rīkotos pasākumus, sacensības un konkursus (pēc pasākuma veikt izvērtēšanu); • plānot un organizēt Iestādes audzēkņu dalību valsts un starptautiska mēroga sacensībās, konkursos skatēs un festivālos; • iesaistīties citu iestāžu rīkotajos pasākumos, kur Iestāde ir sadarbības partneris; un Jums ir: • vismaz 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība pasākumu vadībā vai citās jomās, kas nodrošina amata pienākumu izpildei nepieciešamās prasmes; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • pieredze veidojot digitālos vizuālos materiālus (canva, photoshop u.c.); • kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, argumentācijas prasme; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; analītiskās spējas; augsta atbildības sajūta; precizitāte; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika līdz 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Pieteikuma vēstuli un CV lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vinda@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Jaunatnes centrā “Vinda”, adrese: Rīgas ielā 42, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Pieteikums kultūras pasākumu organizatora/-es amatam” līdz 2025.gada 19.novembrim Tālrunis papildu informācijai: 29446642. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KULTŪRAS PASĀKUMU ORGANIZATORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Kultūra / Māksla Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-19 Kontaktpersona: vinda@valmiera.edu.lv 29446642

Mūsu partneri