Valmieras Ziņas

Valmierā notiks seminārs “Uzņēmēj, sakārto papīrus”

Lasīšanas laiks: 3 min

Uzņēmumu reģistrs, turpinot semināru ciklu par pamatkapitāla pārreģistrāciju uz eiro, aicina apmeklēt semināru Valmierā, kas notiks 6. maijā Valmieras Kultūras centra Kamerzālē (3. stāvā), Rīgas ielā 10. Semināra sākums plkst. 10:00, informē Baiba Danovska, Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra sabiedrisko attiecību speciāliste.

Uzņēmumu reģistra rīcībā pieejamie statistikas dati liecina, ka pamatkapitāla pārreģistrācija uz eiro vēl joprojām aktuāla lielākajai daļai (1076) Valmierā reģistrēto uzņēmumu.

Guna Paidere, LR Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāre: “Uzņēmumu reģistrā pamatkapitāla pārreģistrācija eiro ir būtisks process dokumentu sakārtošanā.  Līdzšinējā uzņēmēju aktivitāte Komerclikumā noteikto prasību izpildē vērtējama pozitīvi, tomēr bezmaksas seminārs ir iespēja, kā šo procesu uzņēmējiem vēl vairāk atvieglot, izskaidrot un padarīt saprotamāku.”

Ar mērķi veicināt uzņēmēju aktivitāti, nodrošinot Komerclikumā noteikto prasību par pamatkapitāla denomināciju eiro izpildi, pērn Uzņēmumu reģistrs uzsāka bezmaksas semināru ciklu “Pamatkapitāla pārreģistrāciju uz eiro: kādi dokumenti nepieciešami un kā tos sagatavot?”. Bezmaksas semināri ir iespēja, kā pamatkapitāla pārreģistrācijas uz eiro procesu uzņēmējiem vēl vairāk atvieglot, izskaidrot un padarīt saprotamāku. Seminārus vada Jadviga Neilande, sertificēta nodokļu konsultante un grāmatas “Komersanta ABC” autore. Papildu informāciju par semināriem un pieteikšanos aicina skatīt informatīvajā vietnē www.sakartopapirus.ur.gov.lv.

Saskaņā ar Komerclikuma grozījumiem no 2014.gada 1.janvāra, kad Latvija kļuva par eirozonas dalībvalsti, visām SIA un AS līdz 2016.gada 30.jūnijam jāveic pamatkapitāla pārreģistrācija uz eiro. Ja līdz noteiktajam termiņam pamatkapitāla pārreģistrācija uz eiro netiks veikta, Uzņēmumu reģistrs, nepieņemot atsevišķu lēmumu, pārrēķinās komercreģistrā ierakstīto pamatkapitālu uz eiro, tomēr tas nenozīmē, ka uzņēmums tiek atbrīvots no prasību izpildes. Ja kapitālsabiedrības neiesniegs pieteikumu denominācijas veikšanai noteiktajā termiņā, tām būs pienākums, piesakot komercreģistra iestādei jebkuras izmaiņas komercreģistra ierakstos vai dokumentu reģistrāciju (pievienošanu reģistrācijas lietai), vienlaikus veikt arī denomināciju. Komersantam tiks piemērota valsts nodevas un publikācijas maksa pilnā apmērā par veiktajiem grozījumiem denominācijas rezultātā. SIA gadījumā valsts nodeva un publikācija tiks piemērota  51.94 eiro apmērā, akciju sabiedrībai – 37.71 eiro, kooperatīvai sabiedrībai – 37.71. eiro.   Tāpat būs nepieciešams notariāli apliecināt parakstus uz dalībnieku (akcionāru) sapulces protokola, statūtiem un dalībnieku reģistra nodalījuma vai parakstīt šos dokumentus ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu. Līdz 2016. gada 25. aprīlim  pamatkapitāla pārreģistrāciju uz eiro veikušas 36.3 % jeb 36 519 SIA un 86.7 % jeb 676 akciju sabiedrības un 430 kooperatīvās sabiedrības.

Uzņēmumu reģistra informatīvās kampaņas “Uzņēmēj, sakārto papīrus!” mērķis ir ne tikai informēt uzņēmējus par aktuālajām prasībām, bet arī veidot izpratni par to nepieciešamību un sniegt atbalstu dokumentācijas sagatavošanā. Kampaņas laikā izstrādāti vairāki atbalsta materiāli gan drukātā, gan elektroniskā formātā, organizētas klātienes tikšanās un konsultāciju dienas uzņēmējiem. Informāciju par kampaņas aktivitātēm un atbalsta dokumentāciju aicina skatīt www.sakartopapirus.ur.gov.lv.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri