Valmieras Ziņas

Pieci likumi veiksmīgai telefonsarunai

Lasīšanas laiks: 3 min

Mūsdienu viedtelefoni ir apveltīti ar dažnedažādām funkcijām, tomēr tikai zvanīšana tajos ir neaizstājama. Lai gan telefonsaruna nevar aizstāt “dzīvu” sarunu aci pret aci, tomēr tas ir ļoti populārs komunikācijas veids gan darba, gan privāti-sadzīvisku jautājumu risināšanā. Nereti telefonsaruna var kļūt par cilvēka vizītkarti. Kas jādara, lai biznesa partneri, potenciālie darba devēji, kolēģi un arī draugi uzskatītu tevi par labu un konstruktīvu sarunas biedru, stāsta Latvijā vadošā zvanu un kontaktu centra “Trancom Worldwide Latvia” uzņēmējdarbības vadītāja Madlena Heinrihsone.

Ieklausies

Aktīva klausīšanās ir viens efektīvas telefonsarunas zelta likumiem. Velti sarunas biedram nedalītu uzmanību un nepārtrauc viņu. Atceries, ka sarunā pa telefonu nevari izmantot ķermeņa valodu un mīmiku kā instrumentus, lai izrādītu savu interesi, tādēļ ir svarīgi ik pa brīdim verbāli apstiprināt, ka esi dzirdējis teikto – “Jā”, “Saprotu”, “Protams” u.c.

Uzmanīgi klausoties, sarunas laikā varēsi izvairīties no pārpratumiem un lieku jautājumu uzdošanas. Ja tev šķiet, ka neesi sapratis teikto, droši pārfrāzē, sakot: “Ja es saprotu pareizi, tad tas, ko tu saki ir…”. Paturot šo prātā, tevi uzskatīs par labu un uzmanīgu sarunas biedru.

Draudzīgs un pozitīvs balss tonis slēpjas aiz smaida

Telefona sarunā ļoti liela nozīme ir ne tikai teiktā saturam, bet arī tam, kā tu pasniedz informāciju. Pat vislabākās ziņas otra ausīm var nešķist pacilājošas, ja runāsi monotonā, pieklusinātā balsī.

Atceries, ka efektīva telefonsaruna ir pozitīva saruna, un tavs smaids ir ātrākais un vieglākais ceļš uz to. Lai cik dīvaini tas nešķistu, smaidu tik tiešām var dzirdēt klausules otrā galā. Smaids uzlabos sarunas biedra omu, saruna raisīsies vieglāk un, kas to lai zina, iespējams, saņemsi pat negaidītu uzaicinājumu uz kafiju vai pat darba piedāvājumu. Liec smaidu lietā ik dienu!

Esi pārliecināts par sevi

Veiksmīgā un efektīvā telefona sarunā nepārliecinātībai par sevi nav vietas. Atceries, ka jebkura saruna ir informācijas apmaiņa starp diviem cilvēkiem, kuri vēlas nonākt pie kāda vienota mērķa. Ja sevi noskaņosi pozitīvi, spēsi atraisīties un būsi nesamākslots. Lai radītu par sevi pārliecināta cilvēka iespaidu, izvairies no nekonkrētām frāzēm un vārdiem kā “es nezinu”, “varbūt”, “es mēģināšu” u.c. – aizstāj šo nelāgo paradumu ar tiešumu savās atbildēs.

Izmanto arī ķermeņa valodu kā palīglīdzekli pārliecināta balss toņa radīšanai. Lai gan sarunu biedrs tevi neredz, droši iemaini sēdēšanu pret stāvus pozīciju un apzinies savu ķermeņa valodu (piekrītoši māj ar galvu, žestikulē ar rokām, iespēju robežās vari arī pārvietoties pa telpu). Tas palīdzēs tavai balsij izklausīties enerģiskai, līdz ar to pārliecinātākai.

Esi pozitīvs

Ja vēlies būt veiksmīgs jebkurā telefonsarunā, tev noteikti ir jāapgūst prasme pozitīvi pozicionēt jebkuru, pat visnegaidītāko situāciju. Patiesībā tas ir ļoti vienkārši – vienmēr fokusējies uz to, ko tu vari izdarīt, un centies saskatīt jebkuram negaisa mākonim zelta maliņu. Ja esi nonācis situācijā, kad tev ir jāpasaka negatīva informācija, izdari to un tad obligāti turpini teikumu ar kādu no sakārtojuma saikļiem – bet, tomēr, taču – un nelielu pozitīvisma devu, lai ļautu sarunu biedram arī šajā situācijā saskatīt ko pozitīvu. Ja saskaries ar negācijām, ir īpaši svarīgi uzturēt pozitīvu garu, jo neviens taču ilgi nespēj dusmoties uz kādu, kurš ir superdraudzīgs, pozitīvs un smaidīgs.

Sarunas kopsavilkums

Reizēm, risinot kādu jautājumu, saruna ievelkas un kļūst komplicēta. Rezultātā, ja tā netiek efektīvi noslēgta, rodas apjukums par to, kāds bija sarunas kopsaucējs, atbildības utt. Tāpēc ir svarīgi sarunas noslēgumā sniegt sarunas biedram nelielu kopsavilkumu par galvenajām zvana niansēm, lai abām pusēm ir skaidrs, piemēram, nospraustais mērķis, turpmākās darbības, datumi un pulksteņa laiki. Ieviešot šādu praksi savos zvanos, sarunas biedram nebūs šaubu, ka proti veidot konstruktīvas sarunas un esi labs sarunu vedējs.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri