Valmieras Ziņas

Vienota kārtība bērnu pieteikšanai mācībām 1. klasē Valmieras novada pašvaldības dibinātajās vispārējās izglītības iestādēs

Lasīšanas laiks: 3 min

Valmieras novada pašvaldība ir apstiprinājusi vienotu kārtību, kādā notiek bērnu reģistrācija mācībām 1. klasē Valmieras novada pašvaldības dibinātajās vispārējās izglītības iestādēs, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada pašvaldības Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas komunikācijas un sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Upīte.

Reģistrācija mācībām 1. klasē veicama tajā kalendārajā gadā, kad bērnam aprit septiņi gadi. Pamatojoties uz ģimenes ārsta atzinumu par bērna veselības stāvokli un psiholoģisko sagatavotību, bērns var sākt pamatizglītības ieguvi vienu gadu vēlāk, bet saskaņā ar vecāku vēlmi – vienu gadu agrāk. Bērnu ar speciālām vajadzībām izglītības iestādē uzņem, pamatojoties uz pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinumu, ja izglītības iestāde realizē šādu programmu.

Pieteikumu iesniegšana notiek laika posmā no 1. marta līdz 30. aprīlim. Pieteikumu iespējams iesniegt vienā no diviem veidiem: klātienē – izglītības iestādē jāiesniedz tās direktoram adresēts iesniegums un jāuzrāda personu apliecinošs dokuments, vai attālināti – uz izglītības iestādes oficiālo e-pasta adresi jānosūta iesniegums, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Ja pieteikums iesūtīts elektroniski, izglītības iestāde vienas darba dienas laikā vecākam uz norādīto e-pasta adresi nosūtīs paziņojumu par tā saņemšanu un reģistrēšanu. Vecākam ir arī tiesības atsaukt pieteikumu, izglītības iestādē iesniedzot iesniegumu.

Bērnus uz vietu 1. klasē reģistrē iesniegumu iesniegšanas secībā vienotā pašvaldības reģistrā, kas būs pieejams pašvaldības tīmekļvietnē www.valmierasnovads.lv.

Bērnam prioritāri piešķir vietu izglītības iestādē, ja bērna brālis un/vai māsa ir konkrētās izglītības iestādes skolēns. Šis fakts vecākiem jānorāda iesniegumā.

Izglītības iestāde līdz 10. maijam informēs vecākus par uzņemšanu izglītības iestādē vai atteikumu, nosūtot informāciju uz iesniegumā norādīto e-pasta adresi. Par atteikumu bērnu uzņemt izglītības iestādē tās direktors rakstiski informēs Valmieras novada Izglītības pārvaldi, kas konsultēsies ar bērna vecāku un koordinēs vietas piešķiršanu citā izglītības iestādē, kur ir brīva vieta.

Atbilstoši noteiktajam 1. klašu un skolēnu skaitam tajās izglītības iestādes līdz 10. jūnijam veiks klašu komplektēšanu nākamajam mācību gadam. Valmieras valstspilsētas izglītības iestādēs atveramo 1. klašu skaitu un skolēnu maksimālo skaitu klasē, pamatojoties uz izglītības iestādes ieteikumu, līdz 1. februārim noteiks Valmieras novada pašvaldības dome. Savukārt līdz 15. jūnijam izglītības iestādei ir jāsarīko kopsapulce ar topošo pirmklasnieku vecākiem, lai iepazīstinātu ar skolēnu sadalījumu paralēlklasēs un mācību procesa organizāciju.

Valmieras novada pašvaldības domes 2022. gada 24. novembra saistošie noteikumi Nr. 74 “Kārtība bērnu reģistrācijai un uzņemšanai 1. klasē Valmieras novada pašvaldības dibinātajās vispārējās izglītības iestādēs” izlasāmi šeit. Iesnieguma veidlapa publicēta šeit.

VALSTS DARBA INSPEKCIJA izsludina konkursu uz Vidzemes reģionālās Valsts darba inspekcijas Valmieras sektora INSPEKTORA valsts civildienesta ierēdņa amata vietu (viena amata vieta uz nenoteiktu laiku – Purva iela 12A, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201 ar iespēju veikt darbu daļēji attālināti) Valsts darba inspekcija piedāvā: iespēju dot savu ieguldījumu atbilstības nodrošināšanā darba tiesību un darba apstākļu jomā; gūt pieredzi darba tiesību, darba aizsardzību un administratīvā procesu regulējošo tiesību aktu piemērošanā; mēnešalgu no 842 euro līdz 1093 euro (pirms nodokļu nomaksas) atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai valsts un pašvaldību institūciju amatu kataloga klasifikācijai un ņemot vērā amatam atbilstošo mēnešalgu grupu, kā arī profesionālo kvalifikāciju un kompetences; veselības apdrošināšanu pēc 6 mēnešiem; interesantu un dinamisku darbu; profesionālo apmācību un atbalstu darbā; draudzīgu kolektīvu; atbalstu darba un ģimenes līdzsvaram, tajā skaitā iespēju vienoties par elastīgu darba laiku un/vai strādāt daļēji attālināti. Būtiskākie amata pienākumi: uzraudzīt un kontrolēt uzraudzības teritorijā esošajos uzņēmumos darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasību ievērošanu un veicināt atbilstības nodrošināšanu; atbilstoši Administratīvā procesa likumam un Valsts darba inspekcijas darbību regulējošiem tiesību aktiem sagatavot administratīvos aktus; atbilstoši Administratīvās atbildības likuma nosacījumiem izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu pārkāpumiem un pieņemt lēmumus par administratīvā soda uzlikšanu, kā arī kontrolēt lēmuma izpildi; atbilstoši Iesniegumu likuma prasībām izskatīt un sniegt atbildes uz fizisko un juridisko personu iesniegumiem, sūdzībām un priekšlikumiem; izmeklēt darbā notikušos nelaimes gadījumus; sastādīt darba vietas higiēniskos raksturojumus; konsultēt darba devējus un darbiniekus par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasībām. Prasības pretendentiem: atbilstība Valsts civildienesta likuma 7. panta prasībām; augstākā izglītība; vēlama praktiska pieredze un zināšanas darba tiesībās un darba aizsardzībā; valsts valodas prasmes augstākajā līmenī, vēlamas svešvalodas prasmes; teicamas plānošanas un kontroles prasmes, prasme strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; klientorientētas saskarsmes prasmes; labas prasmes strādāt ar MS Office lietojumprogrammām; B kategorijas autovadītāja apliecība un prasme vadīt automašīnu ar mehānisko vadīšanas sistēmu; Iesniedzamie dokumenti: motivēta pieteikuma vēstule, kurā lūdzam aprakstīt savu atbilstību izvirzītajām prasībām; CV; izglītības dokumentu kopijas. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā. Informējam, ka, lai uzsāktu darbu Valsts darba inspekcijā un noformētu tiesiskās attiecības, Jums būs nepieciešams elektroniskais paraksts. Pretendentiem/-ēm pieteikties 20 (divdesmit) dienu laikā no konkursa izsludināšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā, iesniedzamos dokumentus nosūtot uz e-pasta adresi Atlase@lm.gov.lv ar norādi “Valmieras sektora inspektors”. Izskatīsim to pretendentu pieteikumus, kuri ir iesnieguši visus norādītos dokumentus. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri pēc iesniegto dokumentu izvērtēšanas tiks izvirzīti konkursa otrajai kārtai. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi 13. pantu, Labklājības ministrija informē, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Piesakoties, pretendents piekrīt savā pieteikumā norādīto datu apstrādei un uzglabāšanai 1 gadu pēc konkursa noslēguma. Ja pretendents nevēlas, lai dati tiktu saglabāti, lūdzam to norādīt pieteikumā. Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Labklājības ministrija (adrese: Skolas iela 28, Rīga, LV-1331). Profesija: INSPEKTORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12A, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2023-02-18

Mūsu partneri