Valmieras Ziņas

Vidzemē pilotētais Inovāciju brokeru tīkla modelis atzinīgi novērtēts gan Latvijā, gan Eiropā

Lasīšanas laiks: 4 min

Starptautiskā inovāciju brokera pieejamība reģionos ir veids, kā maziem un vidējiem uzņēmumiem palīdzēt attīstīt savu produktu/pakalpojumu un ļaut saredzēt sadarbības iespējas ar citu valstu uzņēmējiem vai pētniecības institūcijām, tādējādi veicinot viedās specializācijas piemērošanu uzņēmumos un pārrobežu sadarbību. Šāds Inovāciju brokeru tīkla modelis, kā ietvaros notiek brokera tikšanās ar vietējiem uzņēmējiem, Vidzemes plānošanas reģiona teritorijā darbojas kopš šī gada februāra un atzinīgi tiek vērtēts gan Latvijā, gan Eiropas līmeņa ekspertu vidū.

Reizē ar Eiropas Reģionu un pilsētu nedēļas pasākumiem šī gada oktobrī Briselē Vidzemes plānošanas reģions sadarbībā ar kolēģiem no projekta “GoSmart BSR” organizēja starptautisko konferenci “Viedā specializācija: pārrobežu inovācijas un investīciju iespējas Eiropas Savienības reģioniem, maziem un vidējiem uzņēmumiem” (angļu val. Smart Specialisation: trans-regional innovation and investment opportunities for EU regions and SMEs“). Vidzemes plānošanas reģiona teritorijā starptautiskā inovāciju brokera uzdevumus pilda un ar uzņēmējiem klātienē tiekas Ilona Platonova, kura konferences dalībniekiem stāstīja arī par brokeru tīklā līdz šim apskatītajiem gadījumiem un potenciālajiem risinājumiem. Viens no piemēriem, kuru minēja I.Platonova, ir kāds Vidzemes tējas ražotājs, kuru iepakojums veidots no augu šķiedras, ļaujot tam ātri un organiski vidē sadalīties.

“Mūsu Inovāciju brokeru sadarbības tīklā citi tējas ražotāji meklē tādu iepakojumu, tādēļ ierosinājām uzņēmumam iepakojumu izdalīt kā atsevišķu produktu un piedāvāt konkurentiem. Šobrīd gaidām atbildi no Dānijas, kur esam vienam ražotājam šādu piedāvājumu izteikuši,”

stāstīja I.Platonova. Šis ir tikai viens no piemēriem, kā strādā inovāciju brokeris.

Lai gan Latvija strādā Eiropas Biznesa atbalsta tīklā (angļu val. Enterprise Europe Network – EEN), kas ir lielākais tehnoloģiju pārneses un biznesa sadarbības veicināšanas tīkls pasaulē, un tas nodrošina līdzīgas funkcijas “GoSmart BSR” Inovāciju brokeru tīklam, eksperti pasākumā atzina, ka tā piedāvātās iespējas reizēm nenonāk līdz uzņēmējiem reģionos, arī Latvijā. I.Platonova uzsvēra:

“Eiropas Biznesa tīkla (EEN) darbinieki atrodas Rīgā, un reģionā EEN rīkotu pasākumu praktiski nav. Ar uzņēmējiem veiktās intervijas norāda, ka komersanti par šo iespēju nezina. Pagaidām EEN neveic individuālu  uzņēmēju proaktīvu uzrunāšanu, tāpēc, sazinoties ar uzņēmējiem, regulāri pārbaudām, vai viņi izmanto jau esošo tīklu. Mēs rosinām reģiona uzņēmējiem šo tīklu izmantot, iesniegt informāciju un iegūt jaunas iespējas.”

Varam apstiprināt, ka Vidzemes plānošanas reģiona pilotētais brokeru tīkls ir nevis konkurējošs, bet papildinošs citiem atbalsta instrumentiem un programmām.

Savukārt “GoSmart BSR” konferences dalībnieks Mārtiņš Jansons, Ekonomikas ministrijas Inovācijas departamenta vietnieks, saredz Inovāciju brokeru tīklu kā vērtīgu iniciatīvu un papildinājumu Ekonomikas ministrijas iecerei Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras tehnoloģiju pārneses programmā, iekļaujot inovāciju audita atbalsta pakalpojumu. Sarunā ar Vidzemes plānošanas reģionu M. Jansons papildināja:

“Inovācijas audits paredzēts kā rīks uzņēmuma inovācijas snieguma izvērtēšanai, lai palīdzētu uzņēmumiem identificēt esošās vai jaunas konkurētspējas priekšrocības produktu, tehnoloģiju vai pakalpojumu attīstīšanas jomā vai piedāvātu uzlabojumus biznesa modelī.  Noteikti šāds atbalsts būtu interesants īpaši reģionu uzņēmumiem, tāpēc vērtējam šādas aktivitātes pieprasījumu un tvērumu, lai lemtu par tās praktisku ieviešanu.”

Jāuzsver, ka ES līmenī Eiropas Komisijas DG Regio pārstāvji vērš uzmanību, lai jaunajā plānošanas periodā tiktu nodrošināts praktiskāks pārrobežu sadarbības modelis, ietverot arī atbalstu inovāciju pārnesei. DG Regio Briselē izcēla “GoSmart BSR” Inovāciju brokera tīklu kā labu piemēru, lai vienuviet apvienotu vairākas uzņēmējdarbības nozares un risinājumus no ekonomiski atšķirīgām valstīm un to reģioniem. Turklāt pasākumā piedalījās pārstāvji no Dienvidholandes reģiona, kurā jau vairākus gadus darbojas līdzīgs brokeru tīkls valsts un reģionālā līmenī, taču līdz šim netika atrastas metodes, kā to paplašināt un iegūt partnerus citās valstīs. Dzirdētā pieredze no “GoSmart BSR” Inovāciju brokeru tīkla pastiprināja interesi un ierosmi to pārņemt.

Par Inovāciju brokera un tīkla darbību Vidzemes plānošanas reģionā:

Inovāciju brokeris ir atbalsta persona uzņēmējiem, kas palīdz orientēties pieejamās atbalsta programmās, analizē un novērtē uzņēmuma attīstības iespējas pārrobežu kontekstā un palīdz meklēt atbilstošus starptautiskus partnerus Vācijā, Dānijā, Igaunijā, Lietuvā, Somijā un Polijā, sadarbības tīkla ietvaros.

Konsultācijas ir bez maksas, un tās ir pieejamas, iepriekš piesakoties pa e-pastu ilona.platonova@vidzeme.lv vai tālruni 29 282 826. Konsultācijas notiek Vidzemes plānošanas reģions telpās Cēsīs, Bērzaines ielā 5, un Vidzemes uzņēmējdarbības centrā Valmierā, Purva ielā 12A, B korpusā. Tuvākie konsultāciju laiki Cēsīs šī gada 7. novembrī un 20. novembrī. Valmierā – 13. novembrī un 26. novembrī.

Projektu “GoSmart BSR” īsteno Vidzemes plānošanas reģions sadarbībā ar partneriem no Somijas, Vācijas, Dānijas, Polijas, Lietuvas un Igaunijas Interreg Baltijas jūras reģiona  programmas 2014.-2020. gadam ietvaros, ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu. Tā mērķis ir palielināt inovāciju ieviesēju (inovāciju starpnieku, iestāžu, pētniecības iestāžu, uzņēmumu) kapacitāti, lai piemērotu viedās specializācijas pieeju.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes štābs VALMIERĀ piedāvā darbu VECĀKAJAM KOMUNIKĀCIJAS SPECIĀLISTAM UZ NOTEIKTU LAIKU Darba pienākumi:  Nodrošināt sabiedrības informēšanu par Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes aktivitātēm; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus; Veikt preses monitoringu; Nodrošināt informatīvo materiālu, vizualizāciju izstrādi; Iesaistīties publisko pasākumu organizēšanā; Nodrošināt mājas lapas un sociālo tīklu lapu satura organizēšanu, plānošanu, papildināšanu; Veikt pasākumu fotografēšanu, foto apstrādi, foto un video arhīva uzturēšanu. Pamatprasības: 1.līmeņa profesionālā augstākā vai augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, psiholoģijā u.c.), var būt pēdējo kursu students (pieredze līdzīgā darbā tiks uzskatīta par priekšrocību); Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas;  Labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām un pieredze darbā ar sociālo tīklu kontu administrēšanu, satura veidošanu;  Profesionālas iemaņas un pieredze informatīvu, publicitātes un reprezentatīvo materiālu sagatavošanā;  Prasme foto/video materiālu apstrādē, vizualizāciju veidošanu, izmantojot tādus tiešsaistes rīkus kā Canva utml. Augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vecākais komunikāciju speciālists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.12.2025. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi iesūtīt uz epastu Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Aicina komandai pievienoties C vai C1 transportlīdzekļu vadītājus ar iespēju iegūt D kategorijas vadītāja kvalifikāciju.  APMĀCĪBU SĀKUMS 2026. GADA 13. MARTĀ PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība; vismaz 24 gadi; C vai C1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība; vēlama pieredze, vadot B, C vai C1 kategorijas transportlīdzekli; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; latviešu valodas un vēlamas svešvalodas zināšanas atbilstoši darba raksturam. APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS: uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums; finansiālais atbalsts: 100% sedz uzņēmums; apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības 20 h (ja ir iegūta C1 kategorija) vai 12h (ja ir iegūta C kategorija), CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95 kods); apmācību izmaksu pilnīgai dzēšanai, uzņēmumā nepārtraukti jānostrādā vismaz 2 gadi. DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku; darbs ar kases aparātu; biļešu pārdošana pasažieriem; kvalitatīva pasažieru apkalpošana. UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā; darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle; darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas); daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu; iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā; veselības apdrošināšanas iespējas; pilnas sociālās garantijas; 95. koda apmācības; apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas; dinamisku un profesionālu darba vidi. CV iesniegt sūtot elektroniski uz norādīto e-pasta adresi: info@vtu-valmiera.lv vai SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts,Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220). Informācijai zvanīt uz norādīto tālr.nr. 29231565. Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: KRAVAS AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-03-13 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Finanšu un ekonomikas nodaļas budžeta ekonomistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • piedalīties budžeta tāmju sagatavošanā pārziņā esošajām Pašvaldības iestādēm; • kontrolēt un analizēt pārziņā esošo Pašvaldības iestāžu apstiprinātā gada budžeta izpildi, kā arī konsultēt jautājumos par budžeta sastādīšanu; • veikt maksas pakalpojumu cenu aprēķinus pārziņā esošām iestādēm; • piedalīties ar pārziņā esošām iestādēm saistīto Eiropas Savienības struktūrfondu un citu politiku instrumentu līdzfinansēto projektu finanšu plānošanā, datu precīzā uzskaitē un naudas plūsmas kontrolē; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība ekonomikas, finanšu vai grāmatvedības jomā; • ne mazāk kā 2 gadu iepriekšēja profesionālā darba pieredze finanšu jomā; • ar darba jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un finanšu procesu izpratne; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: augsta atbildība, precizitāte, analītiska domāšana, labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties atbildību; • teicamas iemaņas darbā ar MS Office programmām (t.sk. Word, Excel), kā arī ar kādu no grāmatvedības uzskaites datorprogrammām. Kā priekšrocība tiks uzskatīta iepriekšēja darba pieredze ar programmām Horizon un/vai MicroStrategy; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā budžeta ekonomista/-es amatam” līdz 2025.gada 11.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BUDŽETA EKONOMISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri