Valmieras Ziņas

Vidzemē pilotētais Inovāciju brokeru tīkla modelis atzinīgi novērtēts gan Latvijā, gan Eiropā

Starptautiskā inovāciju brokera pieejamība reģionos ir veids, kā maziem un vidējiem uzņēmumiem palīdzēt attīstīt savu produktu/pakalpojumu un ļaut saredzēt sadarbības iespējas ar citu valstu uzņēmējiem vai pētniecības institūcijām, tādējādi veicinot viedās specializācijas piemērošanu uzņēmumos un pārrobežu sadarbību. Šāds Inovāciju brokeru tīkla modelis, kā ietvaros notiek brokera tikšanās ar vietējiem uzņēmējiem, Vidzemes plānošanas reģiona teritorijā darbojas kopš šī gada februāra un atzinīgi tiek vērtēts gan Latvijā, gan Eiropas līmeņa ekspertu vidū.

Reizē ar Eiropas Reģionu un pilsētu nedēļas pasākumiem šī gada oktobrī Briselē Vidzemes plānošanas reģions sadarbībā ar kolēģiem no projekta “GoSmart BSR” organizēja starptautisko konferenci “Viedā specializācija: pārrobežu inovācijas un investīciju iespējas Eiropas Savienības reģioniem, maziem un vidējiem uzņēmumiem” (angļu val. Smart Specialisation: trans-regional innovation and investment opportunities for EU regions and SMEs“). Vidzemes plānošanas reģiona teritorijā starptautiskā inovāciju brokera uzdevumus pilda un ar uzņēmējiem klātienē tiekas Ilona Platonova, kura konferences dalībniekiem stāstīja arī par brokeru tīklā līdz šim apskatītajiem gadījumiem un potenciālajiem risinājumiem. Viens no piemēriem, kuru minēja I.Platonova, ir kāds Vidzemes tējas ražotājs, kuru iepakojums veidots no augu šķiedras, ļaujot tam ātri un organiski vidē sadalīties.

“Mūsu Inovāciju brokeru sadarbības tīklā citi tējas ražotāji meklē tādu iepakojumu, tādēļ ierosinājām uzņēmumam iepakojumu izdalīt kā atsevišķu produktu un piedāvāt konkurentiem. Šobrīd gaidām atbildi no Dānijas, kur esam vienam ražotājam šādu piedāvājumu izteikuši,”

stāstīja I.Platonova. Šis ir tikai viens no piemēriem, kā strādā inovāciju brokeris.

Lai gan Latvija strādā Eiropas Biznesa atbalsta tīklā (angļu val. Enterprise Europe Network – EEN), kas ir lielākais tehnoloģiju pārneses un biznesa sadarbības veicināšanas tīkls pasaulē, un tas nodrošina līdzīgas funkcijas “GoSmart BSR” Inovāciju brokeru tīklam, eksperti pasākumā atzina, ka tā piedāvātās iespējas reizēm nenonāk līdz uzņēmējiem reģionos, arī Latvijā. I.Platonova uzsvēra:

“Eiropas Biznesa tīkla (EEN) darbinieki atrodas Rīgā, un reģionā EEN rīkotu pasākumu praktiski nav. Ar uzņēmējiem veiktās intervijas norāda, ka komersanti par šo iespēju nezina. Pagaidām EEN neveic individuālu  uzņēmēju proaktīvu uzrunāšanu, tāpēc, sazinoties ar uzņēmējiem, regulāri pārbaudām, vai viņi izmanto jau esošo tīklu. Mēs rosinām reģiona uzņēmējiem šo tīklu izmantot, iesniegt informāciju un iegūt jaunas iespējas.”

Varam apstiprināt, ka Vidzemes plānošanas reģiona pilotētais brokeru tīkls ir nevis konkurējošs, bet papildinošs citiem atbalsta instrumentiem un programmām.

Savukārt “GoSmart BSR” konferences dalībnieks Mārtiņš Jansons, Ekonomikas ministrijas Inovācijas departamenta vietnieks, saredz Inovāciju brokeru tīklu kā vērtīgu iniciatīvu un papildinājumu Ekonomikas ministrijas iecerei Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras tehnoloģiju pārneses programmā, iekļaujot inovāciju audita atbalsta pakalpojumu. Sarunā ar Vidzemes plānošanas reģionu M. Jansons papildināja:

“Inovācijas audits paredzēts kā rīks uzņēmuma inovācijas snieguma izvērtēšanai, lai palīdzētu uzņēmumiem identificēt esošās vai jaunas konkurētspējas priekšrocības produktu, tehnoloģiju vai pakalpojumu attīstīšanas jomā vai piedāvātu uzlabojumus biznesa modelī.  Noteikti šāds atbalsts būtu interesants īpaši reģionu uzņēmumiem, tāpēc vērtējam šādas aktivitātes pieprasījumu un tvērumu, lai lemtu par tās praktisku ieviešanu.”

Jāuzsver, ka ES līmenī Eiropas Komisijas DG Regio pārstāvji vērš uzmanību, lai jaunajā plānošanas periodā tiktu nodrošināts praktiskāks pārrobežu sadarbības modelis, ietverot arī atbalstu inovāciju pārnesei. DG Regio Briselē izcēla “GoSmart BSR” Inovāciju brokera tīklu kā labu piemēru, lai vienuviet apvienotu vairākas uzņēmējdarbības nozares un risinājumus no ekonomiski atšķirīgām valstīm un to reģioniem. Turklāt pasākumā piedalījās pārstāvji no Dienvidholandes reģiona, kurā jau vairākus gadus darbojas līdzīgs brokeru tīkls valsts un reģionālā līmenī, taču līdz šim netika atrastas metodes, kā to paplašināt un iegūt partnerus citās valstīs. Dzirdētā pieredze no “GoSmart BSR” Inovāciju brokeru tīkla pastiprināja interesi un ierosmi to pārņemt.

Par Inovāciju brokera un tīkla darbību Vidzemes plānošanas reģionā:

Inovāciju brokeris ir atbalsta persona uzņēmējiem, kas palīdz orientēties pieejamās atbalsta programmās, analizē un novērtē uzņēmuma attīstības iespējas pārrobežu kontekstā un palīdz meklēt atbilstošus starptautiskus partnerus Vācijā, Dānijā, Igaunijā, Lietuvā, Somijā un Polijā, sadarbības tīkla ietvaros.

Konsultācijas ir bez maksas, un tās ir pieejamas, iepriekš piesakoties pa e-pastu ilona.platonova@vidzeme.lv vai tālruni 29 282 826. Konsultācijas notiek Vidzemes plānošanas reģions telpās Cēsīs, Bērzaines ielā 5, un Vidzemes uzņēmējdarbības centrā Valmierā, Purva ielā 12A, B korpusā. Tuvākie konsultāciju laiki Cēsīs šī gada 7. novembrī un 20. novembrī. Valmierā – 13. novembrī un 26. novembrī.

Projektu “GoSmart BSR” īsteno Vidzemes plānošanas reģions sadarbībā ar partneriem no Somijas, Vācijas, Dānijas, Polijas, Lietuvas un Igaunijas Interreg Baltijas jūras reģiona  programmas 2014.-2020. gadam ietvaros, ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu. Tā mērķis ir palielināt inovāciju ieviesēju (inovāciju starpnieku, iestāžu, pētniecības iestāžu, uzņēmumu) kapacitāti, lai piemērotu viedās specializācijas pieeju.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai jūsu mājoklī ir dūmu detektors?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

VALMIERAS TEHNIKUMS aicina darbā PROJEKTU DAĻAS VADĪTĀJU (darbinieka amats uz noteiktu laiku līdz 2022.gada martam) Mēs piedāvājam: interesantu, radošu, dinamisku un atbildīgu darbu profesionālā kolektīvā; profesionālās izaugsmes iespējas: mēnešalgu (atbilstoši profesionālajai pieredzei) – 1367 - 1500 EUR (bruto); modernu darba vidi un labus darba apstākļus; darba līgumu uz 2 gadiem ar iespēju pagarināt darba attiecības. Prasības pretendentiem/-ēm: 1. augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība humanitāro, komunikāciju vai sociālo zinātņu jomā; 2. teicamas latviešu valodas zināšanas; 3. teicamas angļu un krievu valodas zināšanas – mutvārdos un rakstos; 4. vismaz 2 gadu darba pieredze valsts pārvaldes iestādē; 5. vismaz 2 gadu darba pieredze vadošā amatā; 6. zināšanas par profesionālās izglītības sistēmu; 7. pieredze Eiropas Savienības struktūrfondu vai citu ārvalstu finanšu instrumentu finansēto programmu projektu īstenošanā vai administrēšanā; 8. pieredze dokumentu izstrādāšanā un noformēšanā, t.sk., iekšējo normatīvo aktu izstrādē un virzībā; 9. prasme efektīvi plānot darba laiku veicamo uzdevumu izpildei un prasme veikt vairākus pienākumus vienlaicīgi; 10. spēja strādāt saspringtās situācijās, ierobežotā laikā un spēja uzņemties atbildību par pieņemtajiem lēmumiem; 11. autovadītāja apliecība B kategorija un pieredze auto vadīšanā. Galvenie amata pienākumi: 1. Izstrādāt izglītības iestādes attīstības un investīciju stratēģiju, veicināt tās ieviešanu un veikt ieviešanas kontroli; 2. izstrādāt izglītības iestādes internacionalizācijas stratēģiju, atbilstoši ieviest mobilitātes un stratēģiskās partnerības projektus, veicināt ārvalstu izglītojamo apmācības izglītības iestādē; 3. informēt izglītības iestādes administrāciju par pieejamiem finanšu avotiem, analizēt jaunu projektu ieviešanas un attīstīšanas iespējas; 4. izstrādāt projekta pieteikumus ārējā finansējuma piesaistei; 5. izvērtēt projekta līdzfinansēšanas iespējas, veikt nepieciešamās darbības līdzfinansējuma saņemšanai; 6. pārraudzīt un koordinēt projektu daļas darbu, kontrolēt mērķu un budžeta izpildi; 7. dibināt un uzturēt regulārus kontaktus ar citām valsts un pašvaldību institūcijām, Latvijas un starptautiskām organizācijām, uzņēmumiem; 8. pārstāvēt īstenotos projektus un komunicēt ar projektu īstenošanu uzraugošajām institūcijām un sadarbības partneriem; 9. piedalīties, uzstāties starptautiskos semināros un konferencēs; 10. nodrošināt projekta lietvedības dokumentu atbilstošu noformēšanu, uzskaiti un glabāšanu, sakārtošanu nodošanai arhīvā; 11. plānot piegādes un līgumus projektā, koordinēt līgumu sagatavošanu un noslēgšanu. Kontrolēt noslēgto līgumu izpildi; 12. nodrošināt projekta ietvaros paredzēto iepirkumu procedūru organizēšanu. Izstrādāt iepirkumu specifikācijas aprīkojuma un iekārtu iegādei izglītības programmu modernizēšanai. Piedalīties uz projektiem attiecināmo iepirkumu komisijās; 13. nodrošināt sabiedrības informēšanu par izglītības iestādē ieviestajiem un sagatavotajiem attīstības, investīciju, izglītības un stratēģiskās partnerības projektiem (sagatavot preses relīzes, organizēt publicitātes pasākumus). Iesniedzamos dokumentus – motivētu pieteikumu, dzīves un iepriekšējās darba pieredzes aprakstu (CV) un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas – nosūtīt uz e-pasta adresi personals@valmierastehnikums.lv (ar norādi “Konkursam uz projekta daļas vadītāja amatu”) līdz 2020. gada 3.februārim plkst. 16.00. Papildu informācija pa tālruni: 27803235. Informējam, ka, pēc dokumentu atbilstības izvērtēšanas konkursa 1.kārtā, sazināsimies tikai ar tiem pretendentiem, kuru kandidatūras tiks izvirzītas konkursa 2.kārtai! Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk - VDAR) 13. pantu, Valmieras tehnikums informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs vakances atlases konkursa norisi; 2) iepriekš minētās jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Valmieras tehnikums, reģistrācijas Nr. 90009612809, Vadu iela 3, Valmiera, LV-4201, skola@valmierastehnikums.lv. Profesija: PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJS /DIREKTORS (VALSTS PĀRVALDES JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2020-02-03 Kontaktpersona: Piet.,CV un izgl.apliec.dok.kopijas sūtīt uz personals@valmierastehnikums.lv, 27803235. Izglītības līmenis: 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Valmieras tehnikums  aicina darbā IZGLĪTĪBAS METODIĶI mūžizglītības un izglītības kvalitātes attīstības jomā (uz nenoteiktu laiku) Mēs piedāvājam: Interesantu, dinamisku un atbildīgu darbu profesionālā kolektīvā Profesionālo pilnveidi Modernu darba vidi un labus darba apstākļus Mēnešalgu (atbilstoši profesionālajai pieredzei) no 913 EUR (bruto) Prasības pretendentam: Izglītība saskaņā ar MK 11.09.2018. noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību” Pieredze izglītības iestādes administrācijas darbā vai metodiskā darba pieredze ne mazāk kā 2 gadi Teicamas latviešu valodas zināšanas Angļu valodas un krievu valodas zināšanas sarunvalodas līmenī Teicamas datorprasmes – Ms Excel, Ms Word, Ms PowerPoint Pozitīva un radoša attieksme pret darbu Labas saskarsmes iemaņas Autovadītāja apliecība B kategorija un pieredze auto vadīšanā Galvenie darba pienākumi: Izglītības iestādes metodiskā darba un izglītības programmu kvalitātes attīstības procesa vadība, izglītības programmu izstrāde un pilnveide Sadarbības veidošana ar uzņēmējiem individualizētu mūžizglītības programmu izstrādē Jaunu mūžizglītības programmu satura izstrāde, licencēšana, akreditācija, izglītības programmu tāmēšana Mūžizglītības programmu kvalifikācijas eksāmenu satura sagatavošana un eksāmenu organizēšana Mūžizglītības projektu finanšu plūsmas plānošana un izpildes kontrole Pieejamo un plānoto ESF projektu apzināšana mūžizglītības projektu jomā Mūžizglītības programmu publicitātes un reklāmas pasākumu plānošana Kompetenču pieejā balstīta izglītības satura ieviešana izglītības iestādē Atbalsta sniegšana un pedagogu konsultēšana metodisko izstrādņu sagatavošanā Atbalsta sniegšana pedagogiem jauno tehnoloģiju ieviešanā mācību procesā CV un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e pastu: personals@valmierastehnikums.lv (ar norādi “Konkursam uz izglītības metodiķa amatu”) līdz 2020.gada 7.februārim plkst.15:00. Tālrunis informācijai: 29194941. Informējam, ka, pēc dokumentu atbilstības izvērtēšanas konkursa 1.kārtā, sazināsimies tikai ar tiem pretendentiem, kuru kandidatūras tiks izvirzītas konkursa 2.kārtai! Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk - VDAR) 13. pantu, Valmieras tehnikums informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs vakances atlases konkursa norisi; 2) iepriekš minētās jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Valmieras tehnikums, reģistrācijas Nr. 90009612809, Vadu iela 3, Valmiera, LV-4201, skola@valmierastehnikums.lv. Profesija: IZGLĪTĪBAS METODIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2020-02-07 Kontaktpersona: CV un izgl.apliec.dok.kopijas sūtīt uz personals@valmierastehnikums.lv, t. 29194941.

Mūsu partneri