Valmieras Ziņas

Valmieras centrā arvien lielākā prioritāte būs gājējiem un velobraucējiem (2)

Lasīšanas laiks: 4 min

Valmierā notikušās Eiropas Mobilitātes nedēļas ietvaros 19.septembrī  “Ar velo uz darbu dienā” valmierieši un pilsētas viesi laukumā pie tirdzniecības centra “Valleta” tika uzrunāti sniegt ierosinājumus un vērtējumu Valmieras pilsētas transporta infrastruktūrai. Iedzīvotāju viedokļu un ideju noskaidrošana turpinājās arī “Dienā bez auto” 21.septembrī, kad valmieriešiem tika prezentēta arī iespējamā Ziloņu ielas pārbūve par Teātra laukumu. Ceturtdien, 10. oktobrī,  Valmieras muzejā tiks prezentēts ierosinājumu apkopojums, skaidrojot iespējas to īstenošana.

Kopumā aptaujas dalībnieki pozitīvi novērtējuši Valmieras transporta infrastruktūru un pauduši arī atbalstu Ziloņu ielas pārbūves projektam.

Aptaujātie pauduši daudz ierosinājumus par veloinfrastruktūras uzlabošanu. Tika saņemti ierosinājumi nodalīt gājēju ietves no veloceliņiem, uzlabot veloceļu tīklu, uzlabot velonovietņu kvalitāti un pieejamību, kā arī rūpēties par velobraucēju un gājēju izglītošanu. Vairāki jaunieši ieteikuši, ka Valmieras centrā būtu jāizveidot velosipēdu, elektrovelosipēdu un elektroskrejriteņu nomu, lai mudinātu pārvietoties videi draudzīgi.

Valmieras pilsētas pašvaldības Attīstības pārvaldes struktūrvienības “Pilsētplānošanas nodaļa” arhitekta palīdze Marta Katana atzina, ka pašvaldības ir apzinājusi šīs problēmas un strādā pie to risināšanas. Viņa piekrīt, ka gājējiem un velobraucējiem ir skaidrāk jānorāda sava telpa, taču pilnībā nodalīt gājēju ietves no veloceliņiem daudzviet Valmierā nebūtu lietderīgi, jo satiksmes intensitāte nav augsta.

„Tā ir pašu braucēju izvēle. Velosipēdisti, kuri brauc ātri, var droši pārvietoties par brauktuvi, bet lēnākie var braukt pa ietvi, netraucējot gājējus. Valmierā uz apvienotajiem gājēju-velosipēdistu celiņiem mēs praktizējam savas telpas ierādīšanu velobraucējiem ar sarkano bruģakmeni, taču šāds risinājums neatbilst likumdošanā noteiktajiem standartiem, tādēļ tam ir rekomendējoša loma. Ja gājēji un velosipēdistu ņemtu vērā šo ieteikumu, konfliktsituāciju  būtu mazāk. Taču jāatzīst, ka situācija pamazām uzlabojas,”  sacīja pašvaldības pārstāve. Viņa uzsvēra, ka

Valmierā nav plānots veidot atsevišķus nodalītus veloceliņus. Vietās, kur ielas izmēri to pieļauj, arī turpmāk tiks veidotas ar sarkanu bruģi klātas joslas īpaši velosipēdistiem. Taču šaurākās ielās atsevišķas velojoslas visdrīzāk neparādīsies.

Vēl Marta Katana atklāja, ka pašvaldība strādā pie atsevišķu veloceliņu izveides pilsētā, kas atradīsies nevis uz ielām, bet gan zaļajās atpūtas zonās. Viens no šādiem veloceliņiem tiks izveidots iecerētajā Gaujas krasta promenādē.

Iedzīvotāju aptaujas jau vairākus gadus identificē problēmu, ka Valmierā ir nepietiekams velonovietņu skaits  un daļa no esošajām neatbilst labās prakses piemēram, respektīvi, velonovietnei nevar pieslēgt velosipēda rāmi.

Pašvaldības pārstāve apstiprināja, ka arī šī problēma ir apzināta, taču viņa skaidroja, ka nav iespējams pilsētā vienlaikus nomainīt visas vecās velonovietnes.

Pie visiem jaunajiem objektiem tiek uzstādītas arī jaunā tipa velonovietnes. Starp šiem objektiem ir jaunie īres nami, Ģīmes dabas taka, Vecpuišu parks, Skatu terase Atpūtas parkā un citi. Tāpat šoruden jaunas velonovietnes paredzēts uzstādīt pilsētas centrā ielu malās.

Marta Katana skaidroja, ka velonovietnes  pašvaldība var uzstādīt uz tai piederošās zemes, savukārt par velonovietņu uzstādīšanu pie veikaliem un citiem privātiem objektiem atbild to īpašnieki. Pašvaldība un sabiedrība var tikai mudināt īpašniekus uzstādīt velonovietnes, tādējādi rūpējoties arī par savu klientu ērtību. Pašvaldība plāno vairāk informēt uzņēmējus, kādas ir vadlīnijas kvalitatīvu un drošu velonovietņu uzstādīšanai.

Aptaujas dalībnieki pauduši savu viedokli arī par autotransportam paredzēto infrastruktūru. Valmierieši uzsvēruši, ka nepieciešams veikt grantēto ielu remontu Jāņparkā un citviet pilsētā, jo slapjajā laikā un ziemā daudzas no šīm ielām ir ļoti sliktā stāvoklī. Tāpat tika saņemti komentāri par autostāvvietu trūkumu pilsētas centrā.

„Viens no risinājumiem ir būvēt lielākus stāvlaukumus un platākas ielas, taču daudzu pilsētu piemēri visā pasaulē pierāda, ka ilgtermiņa risinājums ir iedzīvotāju paradumu maiņa. Jo labāk piemērota infrastruktūra automašīnām, jo vairāk to būs pilsētā. Taču mūsu mērķis nav pārvērst visu Valmieras centru par lielu stāvlaukumu.

Ir jāpanāk, ka iedzīvotāji pārvietojas kājām, brauc ar velosipēdiem un izmanto sabiedrisko transportu, tādējādi samazinot transporta skaitu pilsētā. To var izdarīt, attīstot piemērotu infrastruktūru gājējiem un velosipēdistiem, novirzot autotransportu no centra,” skaidroja Marta Katana.

Pašvaldības speciāliste atzina, ka Valmierā taps arī jaunas autostāvvietas, taču to būvniecība nebūs prioritāte. Turklāt ir jāpanāk, lai autostāvvietas pilsētas centrā būtu pieejamas veikalu un iestāžu klientiem, nevis tiem, kuri noliek savu transportlīdzekli uz visu dienu, tādēļ ir ieviests laika limits. Ja ir vajadzīgs uzturēties centrā visu dienu, transports ir jānovieto nedaudz tālāk no centra un jāmēro ceļš kājām.

Aptaujas dalībnieki arī norādījuši, ka jāuzlabo sabiedriskā transporta sistēma pilsētā, labāk pielāgojot autobusu kursēšanas grafiku un nodrošinot labāku informāciju par maršrutiem. Aptaujātie uzskata, ka transporta maršrutu shēma ir sarežģīta un cilvēkam no malas grūti uztverama.

Tāpat valmierieši atzina, ka pie gājēju pārejām pilsētā mēdz veidoties bīstamas situācijas. Marta Katana skaidroja, ka šīs vietas pašvaldība ir apzinājusi, un vairākas no pārejām ir aprīkotas ar papildu drošības elementiem  – apgaismojumu, atstarojošām zīmēm, „guļošajiem policistiem”, drošības saliņu brauktuves vidū.

    Varbūt labāk sākt ar lielo apmaļu noņemšanu un uz velo celiņiem noņemt bruģi??

      Ina - 02.12.2020

      Diemžēl pilsētas autobusu kursēšanas shēmas un grafiki patreiz ir neracionāli, nesaprotami. Piemēram uz, no Brīvības iela. Atliek vien privātais transports vai velo.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA CowCare aicina savā komandā PRODUKTU SPECIĀLISTU/-I SIA CowCare ir starptautisks un strauji augošs uzņēmums, kas specializējas liellopu nagu kopšanas aprīkojuma un ar to saistīto preču tirdzniecībā. Lai gan uzņēmuma birojs atrodas Kocēnos, Valmieras novadā, CowCare komandā strādā kolēģi no vairākām Eiropas valstīm. MĒS TEV UZTICĒSIM: Jaunu produktu meklēšanu, izvērtēšanu un ieviešanas procesu vadību; Sadarbību ar esošajiem piegādātājiem un jaunu sadarbības partneru piesaisti, nodrošinot uzņēmumam izdevīgākos sadarbības nosacījumus; Tirgus izpēti un cenu politikas plānošanu; Produktu datu analīzi un rezultātu izmantošanu produktu klāsta optimizācijai; Ciešu sadarbību ar citām uzņēmuma nodaļām, nodrošinot efektīvu procesu un labākus rezultātus; Izstrādāt ar amatu saistītās instrukcijas un nodrošināt to ievērošanu. MĒS NO TEVIS SAGAIDĀM: Mērķtiecīgu, uz rezultātu orientētu personību; Iepriekšēju darba pieredzi dažādu projektu organizēšanā, vadīšanā un produktu vadībā; Precizitāti, teicamas komunikācijas prasmes un atbildību; Spēju patstāvīgi organizēt savu darbu, pārraudzīt, kontrolēt un rast risinājumus dažādās situācijās; Teicamas latviešu valodas zināšanas un angļu valodas zināšanas gan mutiski, gan rakstiski (darbā nepieciešama saziņa ar ārvalstu kolēģiem, partneriem un piegādātājiem); B kategorijas tiesības un auto vadīšanas prasmi; Labas iemaņas darbā ar MS Office, MS Teams un citām digitālām platformām; Pieredze darbā ar Microsoft Dynamics 365 Business Central sistēmu tiks uzskatīta par priekšrocību; Pieredze hidraulikā, elektronikā vai citā tehniskajā nozarē tiks uzskatīta par priekšrocību. MĒS TEV PIEDĀVĀJAM: Atalgojumu no EUR 2000-2500 (bruto); Pilnas slodzes darbu no plkst.: 8.00 – 17.00; Mājīgu darba vietu Kocēnos, Valmieras novadā, ar iespēju vienoties par hibrīddarba modeli; Apmācības un izaugsmes iespējas; Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika un citus uzņēmuma piedāvātos "labumus"; Dinamisku darba vidi starptautiskā komandā. Lai saņemtu detalizētāku informāciju par veicamajiem pienākumiem, lūgums sazināties ar Ivetu Reņko, tālrunis uzziņām +371 26665993. Piesakies līdz 2025. gada 30. oktobrim CV un motivētu pieteikumu nosūtot elektroniski uz e-pastu: hr@cowcare.eu. Sazināsimies ar otrās atlases kārtas kandidātiem. Profesija: PRODUKTU SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Aveņu iela 3 - 18, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Lauksaimniecība / Vide Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-10-30 Kontaktpersona: Danuta Žērbele

Mūsu partneri