Valmieras Ziņas

Uz Valmieras – Valkas šosejas aiz Strenčiem atjaunos ceļa segumu (1)

Lasīšanas laiks: < 1 min

Ceturtdien 6. augustā tiks uzsākti seguma atjaunošanas būvdarbi uz Valmieras – Valkas šosejas (A3) posmā no Strenčiem līdz mežainam apvidum Strenču novada Plāņu pagastā (92,290.-100,904. km), portālu “Valmieras Ziņas” informēja VAS “Latvijas Valsts ceļi”. 

Būvdarbi paredz iesēdumu remontu, ceļa profila labošanu un asfalta virskārtas ieklāšanu, posmā sakārtos ūdens novades sistēmu.

Būvdarbus veiks SIA Limbažu ceļi par līgumcenu 1,195 miljoni eiro (ar PVN), ko sedz no valsts budžeta papildu 75 miljonu eiro programmas ietvaros. Plānots, ka darbi tiks pabeigti oktobrī.

    Jānis . - 04.08.2020

    KNOW HOW – nav jābūvē Rail Baltica Rīgas loks . ir jāizveido Salaspils Rail Baltica stacijas Latvijas Dzelzceļš
    pārsēšanās stacija un pievadceļi uz Latvijas Dzelzceļš , kur brauks Rail Baltica dežūrējošais ekspreša
    papildvilciens pa Latvijas Dzelzceļš sliedēm maršrutā Salaspils – Rīgas centrālā stacija – Salaspils .

    Latvijai ir jāveido daļa no Ziemeļjūras – Baltijas TRANSPORTA KORIDORA , bet nav jāveido Rīgas loks .
    Rīgas loks ir tikai Latvijas iniciatīva . Reģionālā dzelzceļa stacija ” Rīgas lidosta ” nav obligāta stacija
    Ziemeļjūras – Baltijas transporta koridorā .
    Rail Baltica pamatfunkcija ir Baltijas valstu tranzītceļš . Rail Baltica blakus funkcija ir ” Savienojumi ar
    ostām un lidostām ” . Šo funkciju ir IETEIKTS izpildīt , bet savienojumiem nav noteikti jābūt ar dzelzceļu
    transportu . Var būt arī citi transporta veidi . Autobusi . mikroautobusi pasažieru pārvadāšanai . Konteineru
    pārvadāšanas smagās automašīnas . Citas kravas automašīnas , lai pārvadātu dzelzceļa kravas uz lidostu un
    ostām .
    Es piedāvāju Rail Baltica projekta optimizāciju . Netaisīt Rīgas loku . Piedāvāju taisīt tiešu Rail Baltica
    dzelzceļa saiti ar Rīgas ostu . Piedāvāju netaisīt tiešu dzelzceļu līdz lidostai Rīga , jo šis savienojums nav
    ekonomiski pamatots . Dzelzceļš nav galvenais kravu piegādātājs lidostai . Galvenie kravu piegādātāji
    lidostai ir pasta pārvadājumi un kravu komerctransports ar noteiktām kravu paletēm .
    Rail Baltica , teorētiski , var atvest kravu uz lidostu , bet praktiski šādu kravu nebūs . Dzelzceļa konteinerus
    neved ar lidmašīnām . Tāpēc kravu piegāde ar dzelzceļu uz lidostu ir ekonomiski nesavietojama . Ir
    ekonomiski savietojama dzelzceļa konteineru piegāde uz Rīgas ostu , jo kuģi veic konteineru pārvadājumus .
    Tāpēc Rail Baltica Rīgas loks nav vajadzīgs , jo kravas tur netiks vestas , bet pasažierus var vest ar ekspreša
    autobusiem , mikroautobusiem . Latvijas Dzelzceļš papildvilcieniem Rīgas teritorijā .
    Skatoties galveno Rail Baltica aprakstu , galvenā Rail Baltica funkcija ir kravu pārvadājumi un tiks izveidoti
    3 multimodāli termināli Baltijas valstīs : Mūga Igaunijā , Salaspils Latvijā , Kauņa Lietuvā .
    Pasažieru pārvadājumi ir sekundāra Rail Baltica funkcija . Tāpēc , kā aizvest pasažierus līdz Rīgas lidostai un
    Rīgas centrālai dzelzceļa stacijai , ir Latvijas brīva izvēle . Nesakiet , ka Eiropas Savienība PRASA TAISĪT Rail
    Baltica Rīgas loku .
    Eiropas Savienība PRASA AIZVEST PASAŽIERUS līdz lidostai un līdz Rīgas centram , BET NEPRASA IZVEIDOT TUR
    DZELZCEĻU . Pasažieru pārvadāšana ir Latvijas iekšējā lieta .
    Tāpēc no Salaspils pasažierus , pēc pārsēšanās , ved ar mikroautobusiem uz lidostu un ar Latvijas Dzelzceļš
    papildvilcienu uz Rīgas centrālo dzelzceļa staciju .
    Nav jābūvē Rail Baltica Rīgas loks , dzelzceļa stacija lidosta , jauna Rīgas centrālā stacija . Ir jābūvē pievadceļi
    pie Rail Baltica no Latvijas Dzelzceļš Salaspilī . Rīgas centrālā dzelzceļa stacijā var izdalīt specifisku stāvvietu
    Rail Baltica papildvilcieniem .
    Rail Baltica aprakstā ir teksts : ” Katrā Baltijas valstī tiks būvēti vairākveidu satiksmes kravas termināli , kas
    nodrošinās ātru un efektīvu KRAVAS KONTEINERU pārnesi starp DAŽĀDIEM TRANSPORTĒŠANAS VEIDIEM . ” .
    Tātad galvenās kravas Rail Baltica būs kravas konteineros . Dzelzceļa kravas konteineri neder lidostai . Tāpēc ,
    no sākuma , kravas konteineri ir jāpiegādā kravu terminālī Salaspilī un no turienes , jau ar specializētu
    transportu , šķirotu kravu ved uz lidostu .
    Rail Baltica projekts dod dažādas iespējas kravu piegādei lidostai un ostām . Tāpēc lidostai ” Rīga ” nevajag
    vilcienu transportu kravu piegādei . Un , piegādāt lidostai pasažierus no Salaspils , nav problēmu ar
    mikroautobusiem pa Rīgas apvedceļu .
    Lidosta ” Rīga ” nebūs Rail Baltica populārākais galamērķis . Populārākais galamērķis , ap 90 % , būs Rīgas
    centrs . Tāpēc piedāvāju izveidot Latvijas Dzelzceļš ekspreša papildvilcienus Salaspils – Rīgas centrālā dzelzceļa
    stacija – Salaspils .
    Man nepatīk Rail Baltica Rīgas loka projekts , jo viņš nav draudzīgs Rīgas iedzīvotājiem , jo viņam apkārt , no
    abām pusēm , būs vienlaidu žogs . Projekta aprakstā ir teksts : ” Visi šķērsojumi ar brauktuvēm un gājēju ceļiem
    tiks veidoti divos līmeņos , un sliežu ceļš visā maršruta garumā tiks iežogots . ” . Pārejas pāri dzelzceļam būs pa
    gājēju estakādēm .
    Pāri Latvijas Dzelzceļš sliedēm diennaktī iet vairāki tūkstoši cilvēku . Visu šo cilvēku kustība tiks apgrūtināta .
    Pāriet dzelzceļa sliedes varēs tikai speciālās vietās ar apgrūtinājumiem .
    Tāpēc Rail Baltica projekts , kas Rīgu demolē un apgrūtina cilvēkiem kustību , nav noderīgs Rīgas iedzīvotājiem .
    Kāpēc celt Rīgas loku , ja vienā reizē tur vedīs 5 lidostas galamērķa pasažierus ? Statistika ir vienkārša . Posmā
    Valmiera – Valka ( Valga ) vienā vilcienā vidēji brauc 50 cilvēki . Tātad no Tallinas uz Rīgu brauks ap 50 cilvēku .
    Vilcienā tikai 10 % brauks uz lidostu ” Rīga ” , bet pārējie brauks uz Rīgas centru vai tālāk uz Lietuvu .
    Vai dēļ 5 Tallinas pasažieriem vajag izdemolēt visu Rīgu , lai uzceltu tur nevajadzīgu , nepraktisku dzelzceļu ?
    Diennaktī būs 4 vilcieni . Uz lidostu 20 cilvēkus var aizvest ar mikroautobusiem . Tādēļ nav ekonomiski
    nelietderīgi jātērē 500 miljoni eiro , Rail Baltica Rīgas loka celtniecībai .
    Nebūs tik daudz pasažieru šajā tranzītceļā , ka vajadzētu lielu vilcienu , kas brauc uz lidostu . Rail Baltica
    Rīgas loka projekts ir TIKAI PASAŽIERU DZELZCEĻA LOKS un ir ekonomiski nepamatots un valsts budžetu
    nepamatoti tērējošs Rail Baltica projekta posms .
    Dzelzceļa staciju izveide ir Latvijas iekšējā lieta . Rail Baltica projekta aprakstā ir teikts : ” Ar jaunu reģionālo
    staciju potenciālu . ” .
    Pagaidām , Latvijā ir plānotas divas stacijas ” Rīgas Centrālā stacija ” , ” Rīgas lidosta ” . Gribētu Latvijā mainīt
    reģionālās dzelzceļa stacijas un atstāt tikai vienu staciju Salaspils , ar tālāku Rail Baltica servisu , lai nogādātu
    pasažierus maršrutos Salaspils – Lidosta ” Rīga ” , Salaspils – Rīgas centrālā dzelzceļa stacija .
    Tādā veidā , Rail Baltica , pēc optimizācijas , Latvijā ir tikai viena pietura Salaspilī . Tālāk Rail Baltica ar citiem
    VIETĒJIEM transporta veidiem , pēc pasažieru pārsēšanās , nodrošina pasažieru nogādi līdz Rīgas centram un
    Rīgas lidostai .
    Tādā veidā , Rail Baltica Rīgas loks nav vajadzīgs un tiek nodrošināta netraucēta pasažieru un kravu kustība
    Ziemeļjūras – Baltijas transporta koridorā .

SIA “ZAAO” izsludina konkursu uz valdes locekļa/-les - aprites ekonomikas centra “Daibe” vadītāja/-as amatu ar kompetenci inženiertehniskajā jomā. SIA “ZAAO” sniedz kvalitatīvus atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus – atkritumu savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu, apstrādi un apglabāšanu videi draudzīgā veidā, kā arī veic sabiedrības informēšanu un izglītošanu. SIA “ZAAO” ir publiski privāta 11 pašvaldību – Alūksnes, Balvu, Cēsu, Gulbenes, Limbažu, Madonas, Saulkrastu, Siguldas, Smiltenes, Valkas un Valmieras – kapitālsabiedrība. Obligātās minimālās prasības: Valsts valodas zināšanas ne zemākas par C1 līmeni un angļu valodas zināšanas ne zemākas par B2 līmeni; Augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā inženiertehniskā izglītība (ja izglītība iegūta ārzemēs, tad pretendents iesniedz izziņu no Augstākās izglītības centra par izglītības pielīdzināšanu), kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus Sabiedrībā; Vismaz divu gadu pieredze (kas iegūta pēdējos 10 (desmit) gados) valdes locekļa vai valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā (līdzvērtīgs vadošs amats ir padomes loceklis, uzņēmuma vadītājs, struktūrvienības vadītājs, nodaļas vadītājs, departamenta vadītājs vai cits augstāka līmeņa vadības amats, kas tieši atskaitās uzņēmuma vadībai vai valdei) vidējā vai lielā uzņēmumā vai valsts vai pašvaldības iestādē vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā; Nevainojama reputācija, kas nozīmē, ka nav iemesla pamatotām šaubām par personas nevainojamu reputāciju un nav pierādījumu, kas liecinātu par pretējo; Kandidāts piekrīt valsts amatpersonas statusam un noteiktajiem ierobežojumiem. Atbilstība likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” prasībām; Kandidātam nav noteikti ierobežojumi Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37. panta ceturtajā daļā. Pieredze uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā; Pieredze iepirkumu procesos un vadībā. Papildu punkti tiks piešķirti: Par pieredzi vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē; Par pieredzi uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē; Par iepirkumu procesos un vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē. Citas būtiskas kompetences, kuras tiks vērtētas: Izpratne par vides pārvaldību; Prasmes strādāt ar lielu dokumentācijas/datu apjomu (iepirkumu procedūras, uzņēmumam stratēģiski projekti) atbilstoši jomai; Izpratne par ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem. Par pieredzi ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē tiks piešķirti papildus punkti. Valdes locekļa/-es amata pienākumu pildīšanai nepieciešamas šādas vadības kompetences: Stratēģiskais redzējums (būtiskā kompetence); Lēmumu pieņemšana un atbildība (būtiskā kompetence); Orientācija uz attīstību; Orientācija uz rezultāta sasniegšanu.  Pieteikuma iesniegšanas prasības Pieteikumu konkursam var iesniegt līdz 2025. gada 21. jūlijam (ieskaitot) elektroniska dokumenta veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: valdes_loceklis@astralexecutive.com Kandidātus/-es lūdzam iesniegt šādus dokumentus: 1. Elektroniski parakstītu un datētu motivētu pieteikumu, iekļaujot informāciju, kas apliecina sludinājumā norādītās izglītības, pieredzes un prasmju esamību; 2. Dzīves gaitas un darba pieredzes aprakstu (izmantojot CV formu), kurā iekļauts arī pašvērtējums par valodu zināšanām, norādot pēdējo desmit gadu laikā būtiskāko informāciju par uzņēmuma darbības jomu, Pretendenta atbildību un pienākumiem, un nozīmīgākajiem sasniegumiem attiecīgajā uzņēmumā, kā arī Pretendenta kontaktinformāciju (e-pasta adrese, tālruņa numurs); 3. Valdes locekļa/-es amata kandidāta/-es elektroniski parakstītu apliecinājumu, izmantojot pievienoto apliecinājuma formu un apliecinot (Apliecinājums): • atbilstību Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37.panta ceturtās daļas prasībām; • ka kandidāts/-e ievērojot likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”  noteiktos ierobežojumus, novērsīs iespējamās interešu konflikta situācijas, ja tiks ievēlēts valdes locekļa/-es amatā. 4. Augstāko izglītību apliecinoša dokumenta kopiju (ja augstākā izglītība iegūta ārvalstīs, pievieno dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā). 5. Valsts valodas prasmes apliecinoša dokumenta kopiju (iesniedz tikai gadījumā, ja izglītība nav iegūta valsts valodā un tā nav dzimtā valoda). 6. Citus dokumentus, kas apliecina kandidātam izvirzīto prasību izpildi. Mēneša atlīdzība valdes loceklim (bruto): 3980,83 EUR. SIA “ZAAO” valdes locekļa/-es personāla atlases un novērtēšanas process sastāvēs no 3 (trim) kārtām un to īstenos atlases konkursa nominācijas komisija un personāla atlases kompānija SIA “ASTRAL Executive Search”. Informējam, ka kandidātiem, kuri tiks virzīti otrajai vērtēšanas kārtai, nominācijas komisija lūgs iesniegt stratēģisko redzējumu (prezentācijas formā, līdz 15 minūtēm) par SIA “ZAAO” galvenajiem nākotnes izaicinājumiem, sniedzot ieskatu svarīgākajās prioritātēs un priekšlikumus to īstenošanai un iespējamos risinājumus kapitālsabiedrības darbībai ierobežotu resursu apstākļos. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, informējam, ka Jūsu: 1. pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šā konkursa norisi, kā arī atlases procesā Jūsu dati tiks nodoti SIA “ZAAO” sadarbības partnerim – personāla atlases pakalpojumu sniedzējam SIA „ASTRAL Executive Search”; 2. personas datu apstrādes pārzinis: SIA “ZAAO”, reģistrācijas numurs: 44103015509. Pārziņa adrese ir Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201 Kontaktinformācija saziņai: Tālrunis: +371 64281250 Elektroniskā pasta adrese: zaao@zaao.lv Vairāk informācijas par SIA “ZAAO” veikto personas datu apstrādi personāla atlases procesā atrodama SIA “ZAAO” tīmekļvietnē šeit. Ja ir radušies jautājumi par atlases procesu vai iesniedzamajiem dokumentiem, lūgums sazināties ar SIA “ASTRAL Executive Search” konsultanti Kristu Kristiānu Ziediņu (krista.ziedina@astralexecutive.com; +371 26681185) Profesija: VALDES LOCEKLIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Vadība / Administrēšana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Krista Ziediņa

Ja Tev rūp vides aizsardzība, Tev ir drosme pārstāvēt valsti darbā par zaļāku un labvēlīgāku vidi un Tevi interesē darbs ar normatīvo aktu piemērošanu, iespējams, tieši Tevi gaidām mūsu komandā Valsts vides dienesta (Nr. 90000017078) Atļauju pārvaldes Piesārņojuma un dabas resursu departamenta Piesārņojuma novēršanas daļas eksperta amatā  (viena ierēdņa amata vieta uz nenoteiktu laiku) Šajā amatā Tev piedāvājam: iegūt vērtīgu pieredzi vides aizsardzības jomā un profesionālās attīstības iespējas; jaunā darbinieka apmācību un kvalifikācijas celšanas pasākumus; darbu komandā kopā ar profesionāliem un atsaucīgiem darba kolēģiem; mēnešalgu no 1008 līdz 1512 euro pirms nodokļu nomaksas, atbilstoši kvalifikācijai un kompetencei; veselības apdrošināšanu; atvaļinājuma pabalstu, papildatvaļinājumu no 8 līdz 10 darba dienām, kā arī citus valsts pārvaldē paredzētus, ar papildu atlīdzību saistītus pasākumus; darba vietu kādā no mūsu reģionālajiem birojiem (Rīga, Valmiera, Madona, Daugavpils, Rēzekne, Jelgava, Ventspils, Liepāja), ar iespēju pēc pārbaudes laika strādāt daļēji attālināti. Uzticēsim Tev:  sagatavot atļaujas A un B kategorijas piesārņojošai darbībai;  reģistrēt C kategorijas piesārņojošas darbības; sagatavot izziņas un atzinumus par piesārņojošas darbības kategoriju; ievadīt un aktualizēt informāciju Valsts vides dienesta informācijas sistēmās; sagatavot vides informāciju un atbildes uz iesniegumiem par jautājumiem kompetences jomā. Sagaidām, lai Tev ir: atbilstība Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vides zinātnē, ģeogrāfijā, bioloģijā, ģeoloģijā, ķīmijā vai ķīmijas tehnoloģijā, inženierzinātnēs (maģistra grāds tiks uzskatīts par priekšrocību); izpratne par normatīvo aktu piemērošanu un vides aizsardzības normatīvo aktu pārzināšana; profesionālā darba pieredze vides aizsardzības nozarē tiks uzskatīta par priekšrocību; labas datora lietošanas prasmes (Microsoft Office). Taču tikpat svarīgi, lai Tev piemīt prasme un vēlēšanās strādāt komandā, prasme strādāt ar liela apjoma informāciju, spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus savas kompetences robežās, augsta atbildības sajūta, kā arī labas komunikācijas un sadarbības prasmes. Gaidīsim Tavu pieteikuma vēstuli, dzīves un iepriekšējās darba pieredzes aprakstu (CV) Valsts vides dienestam uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv (ar norādi „Konkursam – Piesārņojuma eksperts”) Tālrunis uzziņām: 67084203  Vairāk par iestādi: http://www.vvd.gov.lv/ Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Personas datu pārzinis: Valsts vides dienests, reģistrācijas numurs 90000017078, adrese: Rūpniecības iela 23, Rīga, LV 1045. Profesija: EKSPERTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 13, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Dokumentus sūtīt uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv, tel.67084203 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri