Valmieras Ziņas

Smiltenes novada pašvaldība piedalās energo komandu sacensībās

Lasīšanas laiks: 5 min

Kopš 2016.gada marta Smiltenes novada pašvaldība un vēl sešas Latvijas pašvaldības (Ādažu, Cēsu, Ķeguma, Saldus, Skrundas un Tukuma) piedalās energo komandu jeb enerģijas taupīšanas sacensībās pašvaldību darbiniekiem, kuras notiek projekta save@work ietvaros, ko līdzfinansē ES programma “Horizon 2020”, informē Smiltenes novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Marita Mūze.

Sacensības vienlaicīgi tiek organizētas deviņās Eiropas Savienības dalībvalstīs.

Projekta mērķis ir enerģijas patēriņa samazināšana biroja tipa ēkās, kas atrodas pašvaldības īpašumā. Pašvaldības darbinieki sacenšas savā starpā par lielāko enerģijas patēriņa samazinājumu biroja tipa pašvaldības ēkās 12 mēnešu garumā no 2016. gada marta līdz 2017. gada februārim.

Smiltenes novada pašvaldība sacensībās piedalās ar trijām administrācijas ēkām Smiltenes pilsētā: Pils iela 2, Dārza iela 3 un Dārza iela 11. Lai aktīvi darbotos projektā un sasniegtu augstus rezultātus sacensībās, katrā ēkā tika izveidota energo komanda, kas sacenšas ne tikai ar citām Latvijas pašvaldību ēku komandām, bet arī savā starpā. Komandas sacenšas trīs kategorijās. Pirmā ir vislielākais enerģijas patēriņa samazinājums, mainot tikai darbinieku ikdienas paradumus. Otrā ir vislabākā un radošākā enerģijas taupīšanas kampaņa. Un trešā kategorija, kurā vērtē komandas sagatavoto sacensību rīcības plānu, lai panāktu enerģijas ietaupījumu ilgtermiņā.

Galvenais ir darboties komandā

Smiltenes novada domes projektu vadītāja un šā projekta koordinatore, Dārza iela 3 energo komandas vadītāja Lita Kalniņa stāsta, ka sākums projektam nebija viegls, jo bija daudz nezināmu faktoru, savukārt komandām jāmācās sastrādāties savā starpā. “Pirmos sacensību mēnešus komandām bija “taustīšanās” un mēģinājumi saprast projekta jēgu, būtību un vajadzību. Iekustināt komandas Dārza 3 garu nebija viegli, jo dalība enerģijas taupīšanas projektā bija papildus darbs pie ikdienas pienākumiem un komandā tika apvienoti kolēģi, kas līdz šim nebija strādājuši tieši kopā. Darbojoties projektā nu jau sešus mēnešus, Dārza ielas 3 energo komanda novērtē iespēju caur šādu projektu iepazīt kolēģus un atklāt līdzcilvēku talantus. Šobrīd komanda kūsā enerģijā un acīs ir redzams sacensību gars.”

Tomēr, kā secina Lita Kalniņa, galvenais nav tikai izveidotās komandas darbs, bet visu darbinieku iesaistīšanās projekta aktivitātēs. Jau pašā sākumā Dārza ielas 3 energo komanda esot nonākusi pie secinājuma, ka būtiskākā problēma, kas traucē iesaistīties aktivitātēs un taupīt energoresursus, ir informācijas trūkumus – nevis specifiskas informācijas trūkums par enerģiju, bet gan elementāra sadzīviska komunikācija kolēģu starpā. “Piedalīšanās enerģijas taupīšanas sacensībās noteikti ir uzlabojusi darba vides iekšējo klimatu,” secina Dārza iela 3 energo komandas vadītāja Lita Kalniņa.

Dārza ielas 3 energo komandas panākuma atslēga rīcības plāns un kolēģu atbalsts

Lita Kalniņa stāsta, ka komanda ir sapratusi, ka jebkura no trijām sacensību kategorijām ir svarīga un viena otru papildinoša, tādēļ ir jāstrādā plānveidīgi. Tāpēc komanda ir izstrādājusi  un apstiprinājusi sacensību rīcības plānu, kā arī katru darbinieku iepazīstinājuši ar to, savukārt darbinieki ar savu parakstu ir apliecinājuši savu dalību aktivitātēs. Komandas vadītāja Lita uzsver, ka, pateicoties plānam un īstenojot tā aktivitātes, veidojas vislabākā un radošākā enerģijas taupīšanas kampaņa, kas velk komandu tuvāk uzvarai. Lita stāsta, ka aktivitātes noteikti nevar būt tikai formālas un nospiedošas, jo tas nestrādā, tāpēc komanda cenšas radoši iesaistīt kolēģus enerģijas taupīšanā. Piemēram, septembrī darbinieki pildīja aptauju par projektu, zinošākie saņēma pateicības balvas, tāpat par taupīšanu kolēģiem atgādina dažādi atraktīvi atgādinājumi.

Dārza ielas 3 energo komanda enerģijas patēriņu samazina par 28 %, ieņemot augsto 4.vietu
Pēc pirmajiem sešiem mēnešiem projekta koordinatori SIA “EKODOMA” izvērtē komandu sasniegums. Varam būt gandarīti, jo, saņemot pusgada rezultātus, Dārza ielas 3 ēka ir ierindojusies ceturtajā vietā no 19 projektā iesaistītajām pašvaldību ēkām ar 28 % enerģijas patēriņa samazinājumu, Pils ielas 2 ēka ir piektajā vietā (enerģijas patēriņa samazinājums 20,5%) un Dārza ielas 11 ēka ir devītajā vietā (14,8 % samazinājums). Lita Kalniņa skaidro, ka šie panākumi ir ļoti labi, tomēr lielākais darbs vēl ir tikai priekšā – sāksies aukstie un tumšie mēneši, komandām būs jāspēj panākt, lai arī siltumenerģijas patēriņš ēkām nepieaugtu, bet samazinātos.

Prieks, ka Dārza ielas 3 energo komandas aktivitātes ir pamanījuši un novērtējuši arī citi. Jau informējām, ka Smiltenes novada domes komanda (#Dārza3Energokomanda) piedalījās  Ekonomikas ministrijas un žurnāla “Būvinženieris” izsludinātajā fotokonkursā “Energoefektivitāte mums apkārt”. No 43 iesniegtajām fotogrāfijām konkursa žūrija  divus laureātus: SIA “Taupi” un Smiltenes novada pašvaldības iesniegtās fotogrāfijas. Tāpat Smiltenes novada pašvaldības iesniegtā fotogrāfija bija vispopulārākā iepriekš veiktajā balsojumā, līdz ar to komanda saņēma Ekonomikas ministrijas Simpātiju balvu.

Ieguvums būs arī pēc projekta

Dārza iela 3 energo komandas vadītāja Lita Kalniņa uzsver, ka enerģijas samazinājumu šajā projektā nepieciešams panākt ar ikdienas paradumu maiņu. Līdz ar to šis projekts ir tikai ieguvums, jo darbinieki izmainot līdzšinējos, varbūt ne tik energoefektīvos paradumus, saglabās šīs izmaiņas arī nākotnē. “Šis projekts noteikti nav tikai viena gada griezumā, tas ir ieguldījums mūsu turpmākajā darbā un arī ikdienas dzīvē. Būt energoefektīviem nav nemaz tik grūti, bet grūti ir mainīt sevi un savus “niķus”, piemēram, izejot no telpas, nodzēst apgaismojumu vai atcerēties izslēgt monitoru. Ja no sākuma par to bija jāpiedomā, tad tagad jau tas notiek automātiski – paradums ir izmainīts uz energoefektīvāku paradumu,” par projekta ieguvumiem stāsta Lita Kalniņa.

Jāteic, ka mūsu Dārza ielas 3 energo komandas vadītāja Lita Kalniņa šim projektam ir piegājusi ar ļoti lielu degsmi un enerģiju, ar savu aktivitāti ir spējusi pārliecināt ne tikai savus komandas biedrus aktīvi līdzdarboties, bet arī visus citus pašvaldības darbiniekus, par ko paldies viņai. Projektā iesaistītie darbinieki bieži secina, ka ir nianses, par kurām varbūt līdz šim pat nebija aizdomājušies, tāpēc katra īstenotā komandas aktivitāte liek atkal un atkal atcerēties par enerģijas taupīšanu. Piemēram, vienkārši izslēgta ierīce, bet atstāsta pieslēgta pie kontaktligzdas arī patērē enerģiju. Varbūt ne ļoti daudz, bet gada laikā tas noteikti sasummējas kādā eiro izteiksmē, ko pēc būtības varēja arī ietaupīt. Taču uz taupīšanu jāskatās racionāli, nevar taupīt uz komforta un veselības rēķina, vienmēr ir jāizvērtē situācija!
Aicinām arī mūsu novada iedzīvotājus pārdomāt un varbūt mainīt savus ikdienas paradumus, tādējādi samazinot enerģijas patēriņu!

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri